Schijven verrot? Jan? Hoe kon je daar nou bij.....Downforce Hans schreef:Doe maar navraag bij Downforce Jan, hij weet er namelijk alles van........
Blijf het een geweldige auto vinden! (Die te-nieuwe 997 wielen vloeken natuurlijk wel)

Schijven verrot? Jan? Hoe kon je daar nou bij.....Downforce Hans schreef:Doe maar navraag bij Downforce Jan, hij weet er namelijk alles van........
Pijpjes achter maken me niet zo veel uit, maak ze toch nooit schoonsteve smith schreef:Bart, je zoekt een handbak zonder schuifdak op stalen remmen, met sper, de sportstoelen met schouderstukje en zonder dom klokje op het dashboard. Toch? En ik zou op straat lekker op 18" gaan rijden en die domme sierstukken met 4 pijpjes in de vuinisbak gooien. 2 pipes, just because you can and to piss offf the wankers that need 4!
Weet niet precies hoe het bij het huidige model zit, maar voor de 997.1 is dit niet correct en kon je het sper niet los bestellen, en al zeker niet icm PASM, het is juist OF/OF. Volgens mij is het bij de 997.2 (facelift dus) wel zoals jij zegt, maar dat weet ik dus niet zeker aangezien ik me nooit goed in de 997.2 heb verdiept.Joop schreef:Op de Carrera en Carrera S is het mechanisch sperdifferentieel is verkrijgbaar als losse optie, maar wordt ook in combinatie met het PASM-onderstel geleverd onder de noemer PASM-sportpakket.
Op de vierwielaangedreven Carrera's is het wel standaard.
Dit klopt, met hierop een kleine aanvulling. Het PASM onderstel is (zowel in comfort als sportstand) 10mm lager dan het normale onderstel (en dus 20mm hoger dan het sportonderstel) en wordt standaard geleverd op de carrera S. Het "normale" onderstel kom je dus niet tegen op een S, de enige optie buiten het PASM onderstel is het sportonderstel (wat met -20mm wordt aangeduid omdat ze van het PASM-uitgaan) icm de sper.FreudeamFahren schreef: Je hebt drie onderstelsmaken op een 997. Normaal. PASM. Sportonderstel. WIl je een sper, dan zit je vast aan het sportonderstel. 30 milimeter dan lager en behoorlijk aan de stevige kant. Qua veercomfort is er amper nog verschil met een GT3. Erg persoonlijk of je dat te vindt of niet: ik zou er meer dan prima mee kunnen leven! OEM sper is een platensper dat 40% spert.
.
Weet je het zeker?Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
Bij een GT3 wellicht. Bij de gewone modellen echt niet.Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
steve smith schreef:Bij een GT3 wellicht. Bij de gewone modellen echt niet.Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
Helaas niet; volg ze al een jaartje of watTom van H. schreef:Heb ik je op een idee gebracht Bart?
Knot schreef:PASM lijkt mij wel ideaal, kan je in ieder geval nog wat aan comfort instellen als je het rustig aan wil doen. Wel jammer dat je dan niet verder kunt verlagen. Die extra 20mm eraf kan toch ook door de dempers nog op verschillende manieren gecontroleerd worden?
Waar heb jij nou een sper voor nodig..........een telefoon in je auto is handiger denk ik......Kasteel schreef:Helaas niet; volg ze al een jaartje of watTom van H. schreef:Heb ik je op een idee gebracht Bart?. Thanks voor de uiteenzetting van onderstellen
, sportonderstel met sper geniet de voorkeur
Knot schreef:PASM lijkt mij wel ideaal, kan je in ieder geval nog wat aan comfort instellen als je het rustig aan wil doen. Wel jammer dat je dan niet verder kunt verlagen. Die extra 20mm eraf kan toch ook door de dempers nog op verschillende manieren gecontroleerd worden?
Op zich klink PASM top, maar geen sper is toch wel beetje jammer dan.
Toch wel .steve smith schreef:Bij een GT3 wellicht. Bij de gewone modellen echt niet.Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
steve smith schreef:Maar zoals in vele draadjes gaat uw mening boven feiten die ook in een simpele onderdelencatalogus terug gezocht kunnen worden. Suc6!
Omg, ben je nu al weer in het land?Downforce Hans schreef:Waar heb jij nou een sper voor nodig..........een telefoon in je auto is handiger denk ik......Kasteel schreef:
Op zich klink PASM top, maar geen sper is toch wel beetje jammer dan.
Heb inderdaad even de laatste optielijst in gedachte... Kan zijn dat daar een kleine wijziging in aangebracht is. Dus je kan zo maar gelijk hebben. 't Is voor een normaal mens ook bijna niet meer bij te houden binnen de 911-modellen politiek die Porsche er op na houdt, laat staan alle extra opties, waar ze bij BMW/Audi/Mercedes nog bij lange na niet zo ver zijn...Tom van H. schreef:Weet niet precies hoe het bij het huidige model zit, maar voor de 997.1 is dit niet correct en kon je het sper niet los bestellen, en al zeker niet icm PASM, het is juist OF/OF. Volgens mij is het bij de 997.2 (facelift dus) wel zoals jij zegt, maar dat weet ik dus niet zeker aangezien ik me nooit goed in de 997.2 heb verdiept.Joop schreef:Op de Carrera en Carrera S is het mechanisch sperdifferentieel is verkrijgbaar als losse optie, maar wordt ook in combinatie met het PASM-onderstel geleverd onder de noemer PASM-sportpakket.
Op de vierwielaangedreven Carrera's is het wel standaard.
steve smith schreef:Vind persoonlijk die hele mythe dat Porkers zo goed zijn klinkklare lariekoek. 30k-40k aan rekeningen bij een 996 is normaal, 5k per jaar onderhoud op een 997 schijnt ook normaal te zijn zonder dat zo'n ding ooit circuit gezien heeft. Heb er inmiddels zakelijk genoeg door m'n handen gehad en de goede zit een heel dik pak rekeningen bij. De mindere hebben dat niet, dus wat is daar dan in vredesnaam aan verrot gegaan wat zo duur was dat beun de haas het moest fixen?
Hoe is het? Zijn we helemaal van de pot geketst ofzo? Leuke auto's hoor, maar nog niet 10% zo GOED als hier beweerd wordt.
Als die merken zijn slecht.........alleen Corvette natuurlijk, dat is wel goed.....Macboy schreef:Steve als je een 997 alleen maar gebruikt voor het circuit ok, dan kun je altijd blijven upgraden. Maar als jij een auto zoekt waarmee je in het dagelijks verkeer kan rijden en ook nog eens een aantal circuit dagen per jaar, dan geloof ik echt niet dat de remmen daar niet tegen bestand zijn.
En dan baseer ik mij inderdaad niet op eigen ervaring, maar Auto Motor und Sport, SportAuto, Autovisie etc. Die zullen een auto niet een jaar lang getest hebben, dus daar zal je best een punt hebben. Maar volgens mij schilder je het nu wel heel erg negatief af.
Toch hecht ik wel meer waarde aan jou, iemand met feitenkennis, dan iemand anders. Maar als Porsche al zo slecht is, hoe zit het dan wel niet met al die andere merken ?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot] en 3 gasten