997 C2S draadje :)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

997 C2S draadje :)

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 13:22

Was een beetje bij 2de hands Porkers aan het bladeren (blijf een vervelende tik ;)). Wat me echter opvalt is dat alleen bij een verlaagd onderstel er een mechanisch sper gemonteerd is. Klopt dit en zo ja, waarmee is dit sper te vergelijken? Is er voor de Porkers zonder std sper dergelijk iets achter te monteren (oem/aftermarket).
Zijn er verder nog echte punten om op te letten? Had zelf wel sportstoelen als pre staan, daar die std tuinstoelen het gewoon niet zijn voor mij :).

Ps gewoon algemeen draadje, verwacht geen C2S op korte termijn in Arnhem ;).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door romo » 05 dec 2010, 13:28

Viel mij gisteren weer op in Essen hoe klein en compact die Porkers eigenlijk zijn, zeker als je ze vergelijkt met andere sportieve karren..................

Toch wel fraai...................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 13:33

romo schreef:Viel mij gisteren weer op in Essen hoe klein en compact die Porkers eigenlijk zijn, zeker als je ze vergelijkt met andere sportieve karren..................

Toch wel fraai...................
hij oogt wel compact, is echter 4.42m lang...ter vergelijking, mijn kar is 4m en jou M3 iets van 4.60m ofzo?
het gekke is, je ziet het niet zo bij de porkerd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door romo » 05 dec 2010, 14:07

461,5

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Joop » 05 dec 2010, 14:35

Op de Carrera en Carrera S is het mechanisch sperdifferentieel is verkrijgbaar als losse optie, maar wordt ook in combinatie met het PASM-onderstel geleverd onder de noemer PASM-sportpakket.

Op de vierwielaangedreven Carrera's is het wel standaard.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 15:41

romo schreef:461,5
kun je nagaan...je verkijkt je er lelijk op bij de 997 die nog geen 20cm korter is :mrgreen:

anyways...was alweer aan het kijken :mrgreen:

mooie carrera 2S qua looks/uitvoering (niet persee de kleur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi kenteken ook :D

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door ErikMartijn » 05 dec 2010, 15:43

:roflol: Dat vind ik er dus echt verschrikkelijk uitzien! :bag:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door steve smith » 05 dec 2010, 15:47

Rene, wat is dat nou weer voor vieze smekkerd? :clap: :clap: :roflol:

You did it again :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door romo » 05 dec 2010, 15:55

Kost toch ook geen drol meer daar.................wat doet zo`n kar in Nederland?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 16:00

Nette C2S bij de dealer met een normale stand tussen de 65 en 80k.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 16:02

ErikMartijn schreef::roflol: Dat vind ik er dus echt verschrikkelijk uitzien! :bag:
velgen kunnen beter, maar opzich verder oogt het goed :D
achja, mijn smaak is breed dat blijkt :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 16:06

hier ook zoiets, 2005 997S 355pk

http://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/6966662" onclick="window.open(this.href);return false;

63K

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door romo » 05 dec 2010, 16:10

^ die is dus 2 jaar ouder als ik het lees...............

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 16:13

Voorbeeldje: http://pcg.onlinevoorraad.nl/se8fa1926f ... h_key=9287" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt redelijk in de buurt, hoewel ik de kleur en achterwisser niet alles vind (en zie liever de 'eenvoudige' 5spaaks).

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door FreudeamFahren » 05 dec 2010, 16:18

Kasteel schreef:(...) Wat me echter opvalt is dat alleen bij een verlaagd onderstel er een mechanisch sper gemonteerd is. Klopt dit en zo ja, waarmee is dit sper te vergelijken?
Je hebt drie onderstelsmaken op een 997. Normaal. PASM. Sportonderstel. WIl je een sper, dan zit je vast aan het sportonderstel. 30 milimeter dan lager en behoorlijk aan de stevige kant. Qua veercomfort is er amper nog verschil met een GT3. Erg persoonlijk of je dat te vindt of niet: ik zou er meer dan prima mee kunnen leven! OEM sper is een platensper dat 40% spert.
Kasteel schreef:Is er voor de Porkers zonder std sper dergelijk iets achter te monteren (oem/aftermarket).
Plenty of choise. Quaife, Drexler, Guards etc.
Kasteel schreef:Zijn er verder nog echte punten om op te letten? Had zelf wel sportstoelen als pre staan, daar die std tuinstoelen het gewoon niet zijn voor mij :).
The usual suspects. Als je een discotheek in je auto wil is het standaard systeem niet top. Als je een lang bovenlijf hebt is het schuifdak niet je beste vriend. PCCB remt geweldig maar kan ook geweldig zwaar voor je portemonnee zijn.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 16:19

Kasteel schreef:Voorbeeldje: http://pcg.onlinevoorraad.nl/se8fa1926f ... h_key=9287" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt redelijk in de buurt, hoewel ik de kleur en achterwisser niet alles vind (en zie liever de 'eenvoudige' 5spaaks).
Wat verser: http://pcg.onlinevoorraad.nl/see948a4e5 ... h_key=9287" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door romo » 05 dec 2010, 16:21

Hoe meer ik zo`n "standaard" 911 bekijk, des te meer ik vind dat er zo`n taartschep achter op moet.................dat standaard ding lijkt zo "naakt"...........ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen......................

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 16:23

romo schreef:^ die is dus 2 jaar ouder als ik het lees...............
ivh met die uit DLD? klopt.

in DLD stuk goedkoper die 355pk uitvoering al vanaf zo'n 40K ligt er aan hoeveel km... :mrgreen:

deze US uitvoering is iets van 42K met weinig km als voorbeeld, wel duitse papieren.

maar ook duitse met minder dan een ton vanaf zo'n 44K

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door steve smith » 05 dec 2010, 16:25

Bart, je zoekt een handbak zonder schuifdak op stalen remmen, met sper, de sportstoelen met schouderstukje en zonder dom klokje op het dashboard. Toch? En ik zou op straat lekker op 18" gaan rijden en die domme sierstukken met 4 pijpjes in de vuinisbak gooien. 2 pipes, just because you can and to piss offf the wankers that need 4!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door GTRene » 05 dec 2010, 16:27

romo schreef:Hoe meer ik zo`n "standaard" 911 bekijk, des te meer ik vind dat er zo`n taartschep achter op moet.................dat standaard ding lijkt zo "naakt"...........ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen......................
klopt...vind ik ook.

onderstaande link geeft de 977 extra mogelijkheden aan :mrgreen:

3 pagina's bumpers en spoilers e.d. om hem wat anders uit te laten komen.

http://aerowerke.com/model.asp?lx=small ... 571&Page=3" onclick="window.open(this.href);return false;

voor straat bv deze

http://aerowerke.com/products.asp?id=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2010, 17:23

steve smith schreef:Bart, je zoekt een handbak zonder schuifdak op stalen remmen, met sper, de sportstoelen met schouderstukje en zonder dom klokje op het dashboard. Toch? En ik zou op straat lekker op 18" gaan rijden en die domme sierstukken met 4 pijpjes in de vuinisbak gooien. 2 pipes, just because you can and to piss offf the wankers that need 4!
Vergeet dat pccb, veuls te duur en remt niet harder dan staal.
1x in een grindbak en je hebt kans at het een heeeeeeeel duur uitstapje wordt met al die kiezels en je schijven van Carbon.
Dat klokje kan je inderdaad ook vergeten want met maar 355 pk kom je altijd te laat.

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door 911-lover » 05 dec 2010, 17:28

Downforce Hans schreef:Vergeet dat pccb, veuls te duur en remt niet harder dan staal.
1x in een grindbak en je hebt kans at het een heeeeeeeel duur uitstapje wordt met al die kiezels en je schijven van Carbon.
Ik heb verschillende maten die de PCCB erop hebben staan op hun wagens (allen een GT3RS van verschillende generaties) en ze zijn er toch allemaal vol lof over .
Is idd duur , maar is een Porsche (zeker waar de PCCB op te krijgen is) sowieso al .
Zij rijden wel vlot met hun wagens .
Op een rustige rijstijl is het idd weggegooid gedl

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2010, 17:35

Sommige denken alleen al dat ze harder remmen wanneer ze carbon remmen hebben.
Er zijn al vaker testen geweest dat het geen pepernoot uitmaakte qua remweg.
En mocht je problemen hebben met je gt3 qua remmen dan is het eerste wat ze bij Porsche zeggen "u heeft zeker op het circuit gereden" vervolgens kan je de portemonee trekken.

Doe maar navraag bij Downforce Jan, hij weet er namelijk alles van........

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door steve smith » 05 dec 2010, 17:41

Zal je de drama's hier met carbon remmen besparen, wat ik je wel kan vertellen is dat alle keramische zooi retour fabriek is en er nog blokken daarvoor ongebruikt op de plank liggen. Alles staat weer op staal. En de groeten.

(Sidenote: op een MP4 is ceramisch enkel voor "poseur" gebruik verkrijgbaar en wordt circuit-clientele met klem staal aangeraden. Stalen installatie is lichter en gaat langer mee..... :shock:)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door Bert ///M3 » 05 dec 2010, 17:45

Downforce Hans schreef:
Dat klokje kan je inderdaad ook vergeten want met maar 355 pk kom je altijd te laat.
:mrgreen:


PCCB of hoe je het beestje ook noemt, carbon schijven etc zijn alleen om het onafgeveerd gewicht omlaag te krijgen. Stuurt beter en het onderstel reageert sneller op oneffenheden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten