997 C2S draadje :)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
steve smith

Re: 997 C2S draadje :)

Bericht door steve smith » 05 dec 2010, 17:54

Downforce Hans schreef:Doe maar navraag bij Downforce Jan, hij weet er namelijk alles van........
Schijven verrot? Jan? Hoe kon je daar nou bij.....

Afbeelding

Blijf het een geweldige auto vinden! (Die te-nieuwe 997 wielen vloeken natuurlijk wel) :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 19:13

steve smith schreef:Bart, je zoekt een handbak zonder schuifdak op stalen remmen, met sper, de sportstoelen met schouderstukje en zonder dom klokje op het dashboard. Toch? En ik zou op straat lekker op 18" gaan rijden en die domme sierstukken met 4 pijpjes in de vuinisbak gooien. 2 pipes, just because you can and to piss offf the wankers that need 4!
Pijpjes achter maken me niet zo veel uit, maak ze toch nooit schoon ;), verder klopt het lijst idd met de 911 die in het hoofd hangt. Alleen dat verrekte sportonderstel+sportstoelen zie je toch wel heeeeeel veeeeeeel minder vaak dan een exemplaar met een klokje :D.
Ps die wielen die ik bedoel zijn ook 18inch :) leverbaar (Carrera Classic oid).

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 05 dec 2010, 23:53

Heb ik je op een idee gebracht Bart? :mrgreen:

Op mobile vindt je voor 55k bij een Duitse dealer een erg mooie cobaltblauwe met het -20mm sportonderstel+sperdiff en sportstoelen. Deze auto heeft ook de PCCB remmen wat mij geen nadeel lijkt als je ze zelf niet nieuw hoeft af te rekenen. Ben zelf wel erg sceptisch over een -20mm sportonderstel (-30 t.o.v. de non-S carrera dus) icm dagelijks rijden. Grootste nadeel is dat PASM bij dit onderstel vervalt (is daarom ook een kostenloze optie geloof ik) en je dus geen "comfort"-stand meer hebt, dus altijd op een stuiteronderstel rijdt. Leuke aan de (bij een S standaard geleverde) PASM is nou juist dat je een "normaal rijden" en "sportief/track" setting hebt.
Zou zelf juist wel een "puist" willen, is gewoon leuk speelgoed zo'n sportchrono. Bovendien is het 997-dash al oersaai, zo'n puistje erop breekt het een beetje, stoor me er iig niet aan.
De bovenstaande blauwe is overigens niet degene die wij op 12 nov hadden bekeken (die bleek een omgebouwde US-import te zijn :? )

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 06 dec 2010, 00:19

Joop schreef:Op de Carrera en Carrera S is het mechanisch sperdifferentieel is verkrijgbaar als losse optie, maar wordt ook in combinatie met het PASM-onderstel geleverd onder de noemer PASM-sportpakket.

Op de vierwielaangedreven Carrera's is het wel standaard.
Weet niet precies hoe het bij het huidige model zit, maar voor de 997.1 is dit niet correct en kon je het sper niet los bestellen, en al zeker niet icm PASM, het is juist OF/OF. Volgens mij is het bij de 997.2 (facelift dus) wel zoals jij zegt, maar dat weet ik dus niet zeker aangezien ik me nooit goed in de 997.2 heb verdiept.

FreudeamFahren schreef: Je hebt drie onderstelsmaken op een 997. Normaal. PASM. Sportonderstel. WIl je een sper, dan zit je vast aan het sportonderstel. 30 milimeter dan lager en behoorlijk aan de stevige kant. Qua veercomfort is er amper nog verschil met een GT3. Erg persoonlijk of je dat te vindt of niet: ik zou er meer dan prima mee kunnen leven! OEM sper is een platensper dat 40% spert.
.
Dit klopt, met hierop een kleine aanvulling. Het PASM onderstel is (zowel in comfort als sportstand) 10mm lager dan het normale onderstel (en dus 20mm hoger dan het sportonderstel) en wordt standaard geleverd op de carrera S. Het "normale" onderstel kom je dus niet tegen op een S, de enige optie buiten het PASM onderstel is het sportonderstel (wat met -20mm wordt aangeduid omdat ze van het PASM-uitgaan) icm de sper.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2010, 11:08

Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 12:24

Hij zegt wel van niet, maar ik verdenk die Bart er van dat hij allang zo`n platte kever op het oog heeft....... :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 06 dec 2010, 12:28

Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
Weet je het zeker?

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2010, 13:09

PASM lijkt mij wel ideaal, kan je in ieder geval nog wat aan comfort instellen als je het rustig aan wil doen. Wel jammer dat je dan niet verder kunt verlagen. Die extra 20mm eraf kan toch ook door de dempers nog op verschillende manieren gecontroleerd worden?

steve smith

Bericht door steve smith » 06 dec 2010, 14:51

Macboy schreef:Er is maar één merk op deze wereld waarvan de af-fabriek remmen voldoen op een circuit. Dus als het volstrekt onnodig is om iets up te graden bij Porsche zijn het wel de remmen.
Bij een GT3 wellicht. Bij de gewone modellen echt niet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2010, 15:17

steve smith schreef:

Tot zover de Porker mythe............ :mrgreen:

Dus niet een exclusief BMW kwaal?

steve smith

Bericht door steve smith » 06 dec 2010, 15:34

Vind persoonlijk die hele mythe dat Porkers zo goed zijn klinkklare lariekoek. 30k-40k aan rekeningen bij een 996 is normaal, 5k per jaar onderhoud op een 997 schijnt ook normaal te zijn zonder dat zo'n ding ooit circuit gezien heeft. Heb er inmiddels zakelijk genoeg door m'n handen gehad en de goede zit een heel dik pak rekeningen bij. De mindere hebben dat niet, dus wat is daar dan in vredesnaam aan verrot gegaan wat zo duur was dat beun de haas het moest fixen?

Hoe is het? Zijn we helemaal van de pot geketst ofzo? Leuke auto's hoor, maar nog niet 10% zo GOED als hier beweerd wordt.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 20:00

Precies, maar iemand met zo`n "dure" Porsche zal je zelden over zijn reparatie`s horen tijdens een verjaardag of zo............
Stel je voor een Porsche die kapot gaat, dat kan toch niet.......... :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2010, 20:23

Tom van H. schreef:Heb ik je op een idee gebracht Bart?
Helaas niet; volg ze al een jaartje of wat :). Thanks voor de uiteenzetting van onderstellen :), sportonderstel met sper geniet de voorkeur ;)
Knot schreef:PASM lijkt mij wel ideaal, kan je in ieder geval nog wat aan comfort instellen als je het rustig aan wil doen. Wel jammer dat je dan niet verder kunt verlagen. Die extra 20mm eraf kan toch ook door de dempers nog op verschillende manieren gecontroleerd worden?

Op zich klink PASM top, maar geen sper is toch wel beetje jammer dan :(.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 20:25

Kasteel schreef:
Tom van H. schreef:Heb ik je op een idee gebracht Bart?
Helaas niet; volg ze al een jaartje of wat :). Thanks voor de uiteenzetting van onderstellen :), sportonderstel met sper geniet de voorkeur ;)
Knot schreef:PASM lijkt mij wel ideaal, kan je in ieder geval nog wat aan comfort instellen als je het rustig aan wil doen. Wel jammer dat je dan niet verder kunt verlagen. Die extra 20mm eraf kan toch ook door de dempers nog op verschillende manieren gecontroleerd worden?

Waar heb jij nou een sper voor nodig..........een telefoon in je auto is handiger denk ik......

911-lover

Bericht door 911-lover » 06 dec 2010, 21:37

steve smith schreef:
Toch wel .
De remmen hebben niet voor niets die reputatie en aan de lijve mogen ondervinden dat ze wel degelijk hun werk doen .
Bij oudere Porsches zijn ze idd minder tegenover moderne maar in hun tijd geplaatst schitterend .
Bij deze oudere (+25 jaar) worden ze dan bij veel circuitgebruik wel eens vervangen door moderner spul .
Niet omdat ze slecht zijn , maar omdat de modernere net dat beter zijn (4 pistons ipv 2 voor en 2 pistons ipv 1 achter)

steve smith

Bericht door steve smith » 06 dec 2010, 21:46

Tuurlijk.

De enige P remmen die vroeger de moeite waard waren zijn de 993TT/M030 sets, de rest was niks bijzonders. En zo is het nog steeds, een standaard setje Boxster of 997 is niks bijzonders, en wordt icm een beetje sportpakket door Porsche al geupgrade omdat ze het zelf ook niks vinden.

Maar zoals in vele draadjes gaat uw mening boven feiten die ook in een simpele onderdelencatalogus terug gezocht kunnen worden. Suc6!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2010, 21:52

Heerlijk dit............. :mrgreen:

More, I want more................ :roflol:

911-lover

Bericht door 911-lover » 06 dec 2010, 22:18

steve smith schreef:Maar zoals in vele draadjes gaat uw mening boven feiten die ook in een simpele onderdelencatalogus terug gezocht kunnen worden. Suc6!

TUUUUUURLIJK :whistle:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2010, 22:24

Downforce Hans schreef:
Kasteel schreef:
Waar heb jij nou een sper voor nodig..........een telefoon in je auto is handiger denk ik......
Omg, ben je nu al weer in het land? ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2010, 22:29

Pas een week of drie, slome :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 06 dec 2010, 23:35

Tom van H. schreef:
Joop schreef:Op de Carrera en Carrera S is het mechanisch sperdifferentieel is verkrijgbaar als losse optie, maar wordt ook in combinatie met het PASM-onderstel geleverd onder de noemer PASM-sportpakket.

Op de vierwielaangedreven Carrera's is het wel standaard.
Weet niet precies hoe het bij het huidige model zit, maar voor de 997.1 is dit niet correct en kon je het sper niet los bestellen, en al zeker niet icm PASM, het is juist OF/OF. Volgens mij is het bij de 997.2 (facelift dus) wel zoals jij zegt, maar dat weet ik dus niet zeker aangezien ik me nooit goed in de 997.2 heb verdiept.

Heb inderdaad even de laatste optielijst in gedachte... Kan zijn dat daar een kleine wijziging in aangebracht is. Dus je kan zo maar gelijk hebben. 't Is voor een normaal mens ook bijna niet meer bij te houden binnen de 911-modellen politiek die Porsche er op na houdt, laat staan alle extra opties, waar ze bij BMW/Audi/Mercedes nog bij lange na niet zo ver zijn...

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2010, 14:51

Steve als je een 997 alleen maar gebruikt voor het circuit ok, dan kun je altijd blijven upgraden. Maar als jij een auto zoekt waarmee je in het dagelijks verkeer kan rijden en ook nog eens een aantal circuit dagen per jaar, dan geloof ik echt niet dat de remmen daar niet tegen bestand zijn.

En dan baseer ik mij inderdaad niet op eigen ervaring, maar Auto Motor und Sport, SportAuto, Autovisie etc. Die zullen een auto niet een jaar lang getest hebben, dus daar zal je best een punt hebben. Maar volgens mij schilder je het nu wel heel erg negatief af.

Toch hecht ik wel meer waarde aan jou, iemand met feitenkennis, dan iemand anders. Maar als Porsche al zo slecht is, hoe zit het dan wel niet met al die andere merken ?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 dec 2010, 18:08

steve smith schreef:Vind persoonlijk die hele mythe dat Porkers zo goed zijn klinkklare lariekoek. 30k-40k aan rekeningen bij een 996 is normaal, 5k per jaar onderhoud op een 997 schijnt ook normaal te zijn zonder dat zo'n ding ooit circuit gezien heeft. Heb er inmiddels zakelijk genoeg door m'n handen gehad en de goede zit een heel dik pak rekeningen bij. De mindere hebben dat niet, dus wat is daar dan in vredesnaam aan verrot gegaan wat zo duur was dat beun de haas het moest fixen?

Hoe is het? Zijn we helemaal van de pot geketst ofzo? Leuke auto's hoor, maar nog niet 10% zo GOED als hier beweerd wordt.

Waar zitten 'm die kosten in? En gebaseerd op welke km-standen? Want kan me zo voorstellen dat de porker-dealers niet de goedkoopste uurtariefen hanteren (100+ euro/uur telt vlot op) in auto-land en de bandenprijzen zullen in die maten met de bijbehorende snelheidscoderingen ook niet bepaald billig te noemen zijn. Zitten er nog echt rare dingen tussen die je niet zou verwachten (motor-rebuilds/versnellingsbakken/diffs/aandrijfassen/electronica)?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 dec 2010, 18:19

Macboy schreef:Steve als je een 997 alleen maar gebruikt voor het circuit ok, dan kun je altijd blijven upgraden. Maar als jij een auto zoekt waarmee je in het dagelijks verkeer kan rijden en ook nog eens een aantal circuit dagen per jaar, dan geloof ik echt niet dat de remmen daar niet tegen bestand zijn.

En dan baseer ik mij inderdaad niet op eigen ervaring, maar Auto Motor und Sport, SportAuto, Autovisie etc. Die zullen een auto niet een jaar lang getest hebben, dus daar zal je best een punt hebben. Maar volgens mij schilder je het nu wel heel erg negatief af.

Toch hecht ik wel meer waarde aan jou, iemand met feitenkennis, dan iemand anders. Maar als Porsche al zo slecht is, hoe zit het dan wel niet met al die andere merken ?
Als die merken zijn slecht.........alleen Corvette natuurlijk, dat is wel goed..... :angel: :roflol:

dvh

Bericht door dvh » 10 dec 2010, 19:37

Ferarri's hoor je niks over, maar dat is toch ook een leuk altenatief voor zo'n saaie kost..
Onderhoud kost het toch wel.. dat 'beetje' meer kan er ook wel vanaf voor de grootverdieners hier :mrgreen:

Plaats reactie