Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door Tom » 29 nov 2010, 16:35

Michel P schreef:Dus voor ca. 100euro meer in de maand een auto met DF of een 13 in een dozijn Golf met 160pk en 0,0 emoties.... als je autogek bent is die keus niet moeilijk lijkt me.

Michel
+1 :mrgreen: (again)
En na 1,5 jaar mag je toch weer een nieuwe uitzoeken.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 nov 2010, 16:40

Wouter81 schreef:
Macboy schreef:Nou komen we eindelijk ergens Barend. Heb nu even geen tijd om het door te nemen. Ik zag wel dat de 118d nog ontbrak. Dus die MOET je er nog even bijdoen. Dan pas kun je echt knopen doorhakken !

Maar hoezo verwend ?
Barend schreef:Dit is dan een kale GTI
Regensensor, lichtsensor, autom dimmende binnenspiegel, volautomatische airco, sportstoelen, ruitjesbekleding, 17", spoilers, zwarte hemel, cruise controle, middenarmsteun, alu pedalen, elektrische ramen, RCD310, sportstuur met knoppen aan stuur.

Dat heb je dus ECHT niet standaard bij de BMW !
+1

Zolang die 'ik wil (meer) DF!' in de topictitel staat blijven we doorgaan over de GTI. :)
+2 zat standaard optie's op de golf, ga voor de GTI :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 29 nov 2010, 16:54

Ben benieuwd naar de berekening van 118d.

JP

Bericht door JP » 29 nov 2010, 18:18

Knuppel <~> hoenderhok

Is een Opel Astra 1.4 Turbo niets?

jaydee

Bericht door jaydee » 29 nov 2010, 18:36

jaydee schreef:Kun je niet aan de hybride en van het bespaarde geld een auto kopen die wel DF biedt voor in het weekend? Of wil je graag driving fun in de file? ;-)
Waarom gaat niemand op deze suggestie in?

Ik noemde een hybride, maar je kan natuurlijk in iedere leaseauto "voor niks" rijden, als je die alleen zakelijk gebruikt. Ikzelf zou serieus overwegen om een werkauto te kiezen die binnen het budget past (of waarbij je zelfs overhoudt, als je dat dan besteden mag). Dan bespaar je echt wel genoeg geld voor een vrijetijdsauto die serieus veel DF biedt op de momenten dat je er ook voor je plezier in zit...

KoenM

Bericht door KoenM » 29 nov 2010, 18:56

De GTI kost hem netto 5447,76 euro per jaar, en dit vindt hij eigenlijk te duur.
Wat voor echt leuke auto denk je daar in he weekend voor te rijden dan?

jaydee

Bericht door jaydee » 29 nov 2010, 19:18

KoenM schreef:De GTI kost hem netto 5447,76 euro per jaar, en dit vindt hij eigenlijk te duur.
Wat voor echt leuke auto denk je daar in he weekend voor te rijden dan?
Zelfs als je "achteraf spaart" kun je voor dat geld een hoop leuks doen...

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 30 nov 2010, 09:39

jaydee schreef:
jaydee schreef:Kun je niet aan de hybride en van het bespaarde geld een auto kopen die wel DF biedt voor in het weekend? Of wil je graag driving fun in de file? ;-)
Waarom gaat niemand op deze suggestie in?

Ik noemde een hybride, maar je kan natuurlijk in iedere leaseauto "voor niks" rijden, als je die alleen zakelijk gebruikt. Ikzelf zou serieus overwegen om een werkauto te kiezen die binnen het budget past (of waarbij je zelfs overhoudt, als je dat dan besteden mag). Dan bespaar je echt wel genoeg geld voor een vrijetijdsauto die serieus veel DF biedt op de momenten dat je er ook voor je plezier in zit...
Opzich heb je een goed punt, als ik een hybride zou gaan rijden zonder bijtelling zou ik hem gratis kunnen rijden. Maar ik heb een internationale tankpas, en ik mag onbeperkt prive rijden, dan is het voor mij veel aantrekkelijker om een leuke auto te leasen, zeker aangezien ik zo'n 35K per jaar prive rij.
En DF is voor mij niet bijvoorbeeld alleen een circuit, maar een dagje Ardennen, of een weekje Noorwegen zijn mijn DF.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 nov 2010, 13:23

Met de kilometers die Barend prive maakt is hij per jaar alleen aan brandstof minimaal 6000 kwijt schat ik. Dan moet ie daarvoor nog de auto kopen/financieren, belasting, verzekering en onderhoud. Never nooit niet dat hij ook maar in de buurt komt van die 5400 netto die de GTI hem kost per jaar.

Conclusie: blijven leasen is heel verstandig. Daar ging het ook niet om. De GTI is per jaar gewoon te duur en wij kunnen niet in iemand anders zijn portemonnee kijken dus respecteren wij dat. Je kunt wel zeggen 100 per maand meer is niet veel, maar dan kun je blijven doorgaan natuurlijk.

Ik denk dus dat het verstandig is om de 118d nog even te noteren. Heb je daar de gegevens inmiddels van ?

Overigens rijd ik voor 350 p/m de GTI. Gelukkig heb ik geen eigen bijdrage, maar dat is toch geen geld voor een auto waarmee ik 60k per jaar rijd ?

dvh

Bericht door dvh » 30 nov 2010, 13:29

Even ter vergelijking, voor 350 p/m rij ik mijn c1.
Wel incl brandstof , maar toch. Zou blind ruilen met een gti natuurlijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 30 nov 2010, 13:52

Macboy schreef:
Overigens rijd ik voor 350 p/m de GTI. Gelukkig heb ik geen eigen bijdrage, maar dat is toch geen geld voor een auto waarmee ik 60k per jaar rijd ?
Jij hebt geluk dat je een baas hebt die het goedkeurt om 60K per jaar in een benzineauto te doen.

jaydee

Bericht door jaydee » 30 nov 2010, 14:09

Barend schreef:Opzich heb je een goed punt, als ik een hybride zou gaan rijden zonder bijtelling zou ik hem gratis kunnen rijden. Maar ik heb een internationale tankpas, en ik mag onbeperkt prive rijden, dan is het voor mij veel aantrekkelijker om een leuke auto te leasen, zeker aangezien ik zo'n 35K per jaar prive rij.
En DF is voor mij niet bijvoorbeeld alleen een circuit, maar een dagje Ardennen, of een weekje Noorwegen zijn mijn DF.
Tja, dat is natuurlijk niet bij elkaar te lappen van de besparing op bijtelling en eigen bijdrage...

In dat geval zou zelf toch eerder kijken naar auto's die misschien wat minder 'premium' in elkaar zitten (aan het dashboard voelen welke delen echt zacht zijn en welke er alleen maar zacht uitzien doe je ook maar één keer), maar die de meeste DF bieden voor het geld dat ze kosten. En dan hangt het helemaal af van je eigen smaak en eisen. Ik denk dat ik een Seat Leon FR bijvoorbeeld te hard geveerd zou vinden, ook al voldoet die op papier aan wat ik net schreef.

Misschien de nieuwe Focus afwachten?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 30 nov 2010, 16:54

Ik zou wachten op de Lexus CT-200h. Briljant interieur. 8)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2010, 17:56

indobesar schreef:Ik zou wachten op de Lexus CT-200h. Briljant interieur. 8)
ook een optie! By-far de mooiste (betaalbare) hybride op het moment 8)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2010, 18:27

Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Maar als het echt zo is dat je in een krappe twee jaar weer een andere auto uit mag zoeken en je het geld hebt dan zou ik de GTI toch wel overwegen voor dat geld. Net even wat anders dan vier jaar lang 'krom liggen' voor je lease auto.

Maargoed, dan hebben we over twee jaar weer het volgende probleem. Dan moet je misschien wel een extra stap terug doen vanwege toekomstplannen.

Lastig allemaal :bag:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 30 nov 2010, 18:55

Richardt. schreef:Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Maar als het echt zo is dat je in een krappe twee jaar weer een andere auto uit mag zoeken en je het geld hebt dan zou ik de GTI toch wel overwegen voor dat geld. Net even wat anders dan vier jaar lang 'krom liggen' voor je lease auto.

Maargoed, dan hebben we over twee jaar weer het volgende probleem. Dan moet je misschien wel een extra stap terug doen vanwege toekomstplannen.

Ik ben gewoon verwend en wil teveel.. Ook dat wat jij zegt is zeker een punt. Over een maandje of 24 vanaf nu bereik ik weer een vergelijkbare kilometerstand als nu en moet ik weer een nieuwe auto gaan bestellen.

Hoewel de situatie dan waarschijnlijk wel anders is vanwege samenwoondingen enzo.. ;)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2010, 19:01

Barend schreef:
Richardt. schreef:Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.

Ik ben gewoon verwend en wil teveel.. Ook dat wat jij zegt is zeker een punt. Over een maandje of 24 vanaf nu bereik ik weer een vergelijkbare kilometerstand als nu en moet ik weer een nieuwe auto gaan bestellen.

Hoewel de situatie dan waarschijnlijk wel anders is vanwege samenwoondingen enzo.. ;)
Beter verwend dan verwaarloosd ;)

Je kunt het ook zo bekijken. Je hebt de komende 24 maanden nog wel de tijd om er echt van te genieten. Een GTI is toch wel een erg lekkere auto, kun je over 24 maanden een stapje terug doen en netjes een TSI of TDI gaan leasen.

Maargoed, voor een buitenstaander als ik is het makkelijk praten.
Echter rijd ik, voor een student zijnde, ook een te dure auto. Maar oooh wat is het toch weer fijn als je met dit weer de stoelverwarming aan hebt, climate control op 21 en die 180 paarden weer eens los laat.
Laat andere studenten van mijn leeftijd dan maar fietsen/OV'en of rondrijden een goedkoop brik :thumbup:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 dec 2010, 10:24

Dit is natuurlijk weliswaar een auto gerelateerde site, maar gezien je opmerkingen zou het verstandiger zijn om lekker binnen of onder je leasebudget te blijven. De aftrek van de eigen bijdrage zal ook in 2011 weer in discussie zijn en je wilt gaan samenwonen. Ik weet niet waar die 35.000 privé kilometers vandaan komen maar blijft dat ook zo in de toekomst of is dit een communicerend vat met samenwonen? ;-)

Ik zou lekker voor de 1.4TSI gaan op dit moment. Wat voor de GTI geldt geldt ook voor de 1.4TSI. Over een maand of 20 kan je weer wat anders bestellen en heb je meer zicht op je nieuwe leefsituatie. Geld 'over' hebben brengt mooie kansen in de huidige economische situatie. Kan je trouwens niet iets leuks uit de 'pool' halen? Ik had de mogelijkheid om een aantal maanden een 330Cd uit de pool te rijden voor weinig.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 01 dec 2010, 14:55

JP schreef:Knuppel <~> hoenderhok

Is een Opel Astra 1.4 Turbo niets?
Zou ik niet doen, een 122pk Golf is levendiger. Ding is zo doods als wat in die Opel, alleen maar omdat ze graag de uitstoot zo laag wilden houden.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 dec 2010, 21:26

Hoe zit het nou met de 118d ?
Richardt. schreef:Je kunt het ook zo bekijken. Je hebt de komende 24 maanden nog wel de tijd om er echt van te genieten. Een GTI is toch wel een erg lekkere auto, kun je over 24 maanden een stapje terug doen en netjes een TSI of TDI gaan leasen.
Zo heb ik het ook bekeken :thumbup: Genieten van een top benzine motor die budget technisch ongeëvenaard is en in de toekomst gewoon weer een leuke diesel.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 dec 2010, 22:12

Denk aan je prive tripjes over mooie wegen in Europa, dan is het met een tankpas en GTI toch een feest!!

Michel

Luca

Bericht door Luca » 04 dec 2010, 19:18

Ik zou ook voor de GTI gaan :D :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 dec 2010, 22:36

Afgelopen week weer een paar dagen flink wat km's gemaakt in de Golf en kan niets anders zeggen dan dat het gewoon een hele goede auto is. Voor uitvoering/specs moet je even naar het 'mijn auto' draadje. Het 'sport' onderstel is namelijk precies goed en auto is met deze demping precies in balans voor een dagelijkse auto. Daarbuiten is de zitpositie goed en is er over de degelijkheid niets te moppen. Enige echt grote nadeel voor mij is de DSG-bak. Ik zou zo weer een 1.4 TSI overwegen (hoewel ik niet weet wat deze met +200dkm gaat doen), maar de huidige DSG-bak zou ook nooit meer doen. Was destijds redelijk te spreken over de oudere DSG's, omdat ik het een goede automaat vond/goede oplossing voor koppelomvormer, maar dat is het in dit geval niet. Aandrijving maakt soms serieuze klappen, snapt het soms niet, kiest wel eens verkeerd en reageert soms veels te laat. Bij komende beurt gaat er derhalve weer het eea gebeuren aan de bak :(.

(ps, ik zou voor de GTI handbak gaan of 120d :))

Snipe

Bericht door Snipe » 10 dec 2010, 17:33

Mocht de 1 Serie nog meedoen, dan is het handig om te weten dat daar prettige optiepakketten voor bestaan nu. Ik kwam het toevallig tegen toen ik de info over de 1 M aan het downloaden was.

Wacht dacht je van deze?
BMW 1 Serie Edition Lifestyle (alleen i.c.m. Business Line Ultimate Edition)
• Marrakeschbraun metallic
• Bekleding leder 'Boston' – Schwarz of Beige
• Interieurlijsten Marrakeschbraun metallic
• Chrome Line exterieur of BMW Individual hoogglans Shadow Line (voor 3-deurs)
• Hoogglans Shadow Line (voor 5-deurs)
• BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
• BMW Edition instaplijsten
• Uitlaateindpijp in chroom (voor 123d in zwartchroom)

Prijs Edition Lifestyle – BMW 1 Serie 3-deurs: € 593,-
Prijs Edition Lifestyle – BMW 1 Serie 5-deurs: € 580,-
Er zijn er geloof ik 5, waarbij de een wat aantrekkelijk is dan de ander. Final Editions, noemen ze het.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 dec 2010, 14:44

Had't ook al gezien, dikke einsers voor weinig op't moment.

Plaats reactie