Oldskool: Golf IV GTI
- Barend
- Auto: F20 m135i
Oldskool: Golf IV GTI
Ja, het is er alweer tijd voor. Ik mag een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken..
Op dit moment rij ik een Renault Megane Coupe, wat mijns inziens een mooie auto is die ook nog eens heerlijk rijdt. Het enige wat hij mist is vermogen en DF. Die driving fun haal ik er zelf wel uit, dat kan met een 1600cc blokje ook best, maar ik ben toch opzoek naar een auto die wat meer driving fun kan bieden. Is het niet in vermogen, dan is het wel in wat speelser gedrag.
Uiteraard heb ik - zoals een ieder van ons - een eigen smaak, en ook nog wat voorkeuren.
Ik heb de Renault Megane RS, de Seat Ibiza Cupra & de Alfa Romeo Giulietta proefgereden, allen erg fijne auto's die ook voldoen aan het profiel. Alleen nu komt het hekele punt in dit verhaal.
Ik wil eigenlijk (toch..) geen besparen op mijn autokosten. De Megane kost op dit moment meer dan 500,- bruto per maand, dat is dan dus de bijtelling (25%) en een stukje eigen bijdrage.
En met de hedendaagse technieken moet er toch een léuke auto te vinden zijn die 20% bijtelling heeft, en niet een hoge aanschafwaarde die de leaseprijs weer onzettend hard omhoog duwt? Zoals bijvoorbeeld de Giulietta uit het voorbeeld van hierboven. 1.4 Turbo, 170 pk, 20% bijtelling. Dat is leuk en aardig, maar als de auto een beetje aankleed kom ik uit op 10000,- euro aan opties. En als ik dan ga besparen zit ik nog op 5000,- euro aan opties.. Dan gaat die cataloguswaarde dus wel heel snel omhoog. Helaas is Alfa ook niet het favoriete neefje van de leasemaatschappijen waardoor de leaseprijs nóg een stukje duurder is dan bijvoorbeeld een vergelijkbare VW Golf.
Welk merk/type zie ik over het hoofd? Welke auto jongens? Ik ben het even helemaal kwijt.
Update 15-2-2014, pagina 16: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 7#p1020277" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dit moment rij ik een Renault Megane Coupe, wat mijns inziens een mooie auto is die ook nog eens heerlijk rijdt. Het enige wat hij mist is vermogen en DF. Die driving fun haal ik er zelf wel uit, dat kan met een 1600cc blokje ook best, maar ik ben toch opzoek naar een auto die wat meer driving fun kan bieden. Is het niet in vermogen, dan is het wel in wat speelser gedrag.
Uiteraard heb ik - zoals een ieder van ons - een eigen smaak, en ook nog wat voorkeuren.
Ik heb de Renault Megane RS, de Seat Ibiza Cupra & de Alfa Romeo Giulietta proefgereden, allen erg fijne auto's die ook voldoen aan het profiel. Alleen nu komt het hekele punt in dit verhaal.
Ik wil eigenlijk (toch..) geen besparen op mijn autokosten. De Megane kost op dit moment meer dan 500,- bruto per maand, dat is dan dus de bijtelling (25%) en een stukje eigen bijdrage.
En met de hedendaagse technieken moet er toch een léuke auto te vinden zijn die 20% bijtelling heeft, en niet een hoge aanschafwaarde die de leaseprijs weer onzettend hard omhoog duwt? Zoals bijvoorbeeld de Giulietta uit het voorbeeld van hierboven. 1.4 Turbo, 170 pk, 20% bijtelling. Dat is leuk en aardig, maar als de auto een beetje aankleed kom ik uit op 10000,- euro aan opties. En als ik dan ga besparen zit ik nog op 5000,- euro aan opties.. Dan gaat die cataloguswaarde dus wel heel snel omhoog. Helaas is Alfa ook niet het favoriete neefje van de leasemaatschappijen waardoor de leaseprijs nóg een stukje duurder is dan bijvoorbeeld een vergelijkbare VW Golf.
Welk merk/type zie ik over het hoofd? Welke auto jongens? Ik ben het even helemaal kwijt.
Update 15-2-2014, pagina 16: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 7#p1020277" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Barend op 28 apr 2014, 09:57, 11 keer totaal gewijzigd.
- Barend
Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!
Een ander punt van aandacht, ruimte is ook van belang.. De Ibiza Cupra bijvoorbeeld heeft geen ruimte op de achterin meer over als ik erin zit met mijn ruime 2 meter lengte. Dat is jammer.
En zo ook de VW Polo GTI, door het veel te lompe middenconsole zit ik met mijn rechterbeen vast tussen het stuur en het middenconsole.. Best jammer, want de huidige Polo is niet lelijk en heel aantrekkelijk geprijsd.
En zo ook de VW Polo GTI, door het veel te lompe middenconsole zit ik met mijn rechterbeen vast tussen het stuur en het middenconsole.. Best jammer, want de huidige Polo is niet lelijk en heel aantrekkelijk geprijsd.
- Niels
- Auto: Prius+
BMW bedoel je?
Diesel of benzine of maakt dat niet uit?

Diesel of benzine of maakt dat niet uit?
- Sjoerd
Golf 1.4 TSI 160 pk DSG Hijglijn met R-line.
Je kan het uiteraard zo gek maken als je wil maar ik denk dat je met bovenstaand een heel eind komt.
Je kan het uiteraard zo gek maken als je wil maar ik denk dat je met bovenstaand een heel eind komt.
-
Cooper (S)?
- Barend
Diesel of benzine maakt niet uit.. BMW is een leuke optie, maar ik ben geen heel groot fan van de 1-serie, en de 320D is prijstechnisch weer niet aantrekkelijk.
Cooper S ga ik eens bekijken, dat is wel een mooie optie! De Golf is aantrekkelijk, maar zo standaard..
Cooper S ga ik eens bekijken, dat is wel een mooie optie! De Golf is aantrekkelijk, maar zo standaard..
-
OnlineMartijn_bmw
+1 wel standaard maar ga er eens mee rijdenSjoerd schreef:Golf 1.4 TSI 160 pk DSG Hijglijn met R-line.

en idd alfa is een leuke auto maar leasetechnisch niet zo interessant, restwaarde is slecht en OH kosten zijn hoog dus vandaar dat de leaseprijs ook hoog is...
met 2 meter lengte ga je niet lekker zitten in een Mini denk ik

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Barend
Ok.. Dat een Mini wat klein is is misschien inderdaad best logisch.Martijn_bmw schreef:+1 wel standaard maar ga er eens mee rijdenSjoerd schreef:Golf 1.4 TSI 160 pk DSG Hijglijn met R-line.
Je kan het uiteraard zo gek maken als je wil maar ik denk dat je met bovenstaand een heel eind komt.echt top!
en idd alfa is een leuke auto maar leasetechnisch niet zo interessant, restwaarde is slecht en OH kosten zijn hoog dus vandaar dat de leaseprijs ook hoog is...
met 2 meter lengte ga je niet lekker zitten in een Mini denk ikiig ik ben 1,95 en kan er niet lekker in zitten..

Ik ga de Golf VI toch eens wat beter bekijken dan.. DSG is sowieso wel erg fijn natuurlijk.
Jij least hem toch ook? Wat is het leasebedrag ex brandstof ongeveer bij jou? Als ik zo brutaal mag zijn.Wouter81 schreef:Golf GTI

-
De 320d valt wel in het 20% bijtellings-regime. Chip erop en je moet toch richting de 200 pk kunnen?
Golf GTD geen optie Barend?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Is een Mini Countryman niets? Meer ruimte dan een Mini en ook in 20% bijtelling te krijgen. En het is een Mini dus zal ongetwijfeld ook goed sturen.
- Barend
Wel 20%, maar de vanafprijs is redelijk hoog, en dan is ie kaal.. Corporate lease editie is er dan wel, maar ik verwacht dat de leaseprijs niet erg aantrekkelijk zal zijn. Maar ik kan het natuurlijk sowieso opzoeken!Peter van den Berg schreef:De 320d valt wel in het 20% bijtellings-regime. Chip erop en je moet toch richting de 200 pk kunnen?
Countryman heb ik zeker bekeken, de dealer belt echter niet terug.. Hij wil blijkbaar geen auto verkopen.Wouter81 schreef:Is een Mini Countryman niets? Meer ruimte dan een Mini en ook in 20% bijtelling te krijgen. En het is een Mini dus zal ongetwijfeld ook goed sturen.
- Mark 320iS
Welke opties selecteer je dan wel niet op de Giulietta?
Gewoon het sportpakket 3 selecteren, dan zit er eigenlijk alles op! Als je denkt voor EUR 10k opties nodig te hebben ben je wel heel verwend denk ik, de opties die je dan selecteert heb je nu ook zeker niet op je Megane. En als je df wilt heb je aan die alfa wel een goede, stuurt veel leuker dan de Golf tsi 160pk. Ben voor beide auto's in de markt geweest, maar heb voor de Golf gti gekozen.
Gewoon het sportpakket 3 selecteren, dan zit er eigenlijk alles op! Als je denkt voor EUR 10k opties nodig te hebben ben je wel heel verwend denk ik, de opties die je dan selecteert heb je nu ook zeker niet op je Megane. En als je df wilt heb je aan die alfa wel een goede, stuurt veel leuker dan de Golf tsi 160pk. Ben voor beide auto's in de markt geweest, maar heb voor de Golf gti gekozen.
- Snipe
Een Countryman is geen 'gewone' Mini. Hij rijdt anders en eigenlijk ook gewoon minder goed. Maar wel weer beter dan gemiddeld. Als je niet zo'n hoge instap of 4WD zoekt, zou ik zelf echter altijd voor een Giulietta, 1 Serie of 320d gaan (om het even te houden bij wat hierboven al genoemd is).Wouter81 schreef:Is een Mini Countryman niets? Meer ruimte dan een Mini en ook in 20% bijtelling te krijgen. En het is een Mini dus zal ongetwijfeld ook goed sturen.
- Barend
Ik zal niet ontkennen dat ik niet van luxe hou nee.. Maar sportpack 2 + pack premium plus + luxe navi + (DSG achtige) automaat + lendensteun verstelbaar en nog wat kleine dingetjes werd 10K. Vanaf daar ben ik uiteraard snel teruggestapt op een kalere versie met een handbak.Mark 320iS schreef:Welke opties selecteer je dan wel niet op de Giulietta?
Mijn Megane die ik nu heb is trouwens wel full option, op lederen bekleding en de electronische handrem na.
En misschien dat mijn ervaring daar anders in is dan die van jou, maar als je gemiddeld 8000 km per maand rijdt is luxe wel een redelijke pré. Achteruitgang daarin is altijd moeilijk, hoewel de Giulietta natuurlijk wel een andere klasse auto is als de Megane.
- Mark 320iS
Ok, duidelijk. Maar.... als ik het goed begrijp wil je meer df, dezelfde luxe en voor minder geld.... ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je op één van de drie punten toch zal moeten toegeven...
Meer df, minder luxe en minder geld uitgeven kan best --> gewoon een twingo RS bestellen
Meer df, dezelfde luxe voor hetzelfde geld wordt al moeilijker...
Al aan een Megane gt gedacht? Volgens mij alle luxe, 180pk, het megane rs onderstel, maar ja wel 25% bijtelling, dus per definitie duurder dan je huidige auto. Astra 1.6 turbo 180pk kan ook, maar zou mij keuze niet zijn.
Ik denk dat je keuzes zult moeten maken. Mijn idee is dat je aan een Giulietta met sportpack 3 een prima auto hebt, die dure navi schijnt toch niet echt 'je van het' te zijn en dat premium pack kun je ook best laten schieten... uiteindelijk is dat toch luxe die best 'lekker' is, maar die je ook niet echt mist als je het niet hebt.
Meer df, minder luxe en minder geld uitgeven kan best --> gewoon een twingo RS bestellen

Meer df, dezelfde luxe voor hetzelfde geld wordt al moeilijker...
Al aan een Megane gt gedacht? Volgens mij alle luxe, 180pk, het megane rs onderstel, maar ja wel 25% bijtelling, dus per definitie duurder dan je huidige auto. Astra 1.6 turbo 180pk kan ook, maar zou mij keuze niet zijn.
Ik denk dat je keuzes zult moeten maken. Mijn idee is dat je aan een Giulietta met sportpack 3 een prima auto hebt, die dure navi schijnt toch niet echt 'je van het' te zijn en dat premium pack kun je ook best laten schieten... uiteindelijk is dat toch luxe die best 'lekker' is, maar die je ook niet echt mist als je het niet hebt.
- Kasteel
Golf is idd wel de makkelijkste weg, maar ik heb een 1.4 tsi Highline met Ambitionpakket (iets lager, 17 inch en donkere ramen), weliswaar met maar 122pk oid, maar stuurt eigenlijk best wel top. Heb echter nooit met de huidige Megane gereden om te kunnen vergelijken
. Dsg zou ik laten liggen bij de 1.4, maar is volgens mij min of meer nodig om binnen de 20% te blijven.

-
OnlineMartijn_bmw
idd alleen icm dsg is het 20% 
verder is chippen geen optie meer bij lease omdat de regels veranderd zijn...
door chippen veranderd de co2 uitstoot waardoor de kentekenhouder bij controle een extra bpm/co2 aanslag kan krijgen en dat risico wil de LM niet lopen natuurlijk

verder is chippen geen optie meer bij lease omdat de regels veranderd zijn...
door chippen veranderd de co2 uitstoot waardoor de kentekenhouder bij controle een extra bpm/co2 aanslag kan krijgen en dat risico wil de LM niet lopen natuurlijk

- Arthur
- Auto: Nr.51
Let er wel op dat de 20% (en ook de 14%) bijtelling een regeling vanaf de regering is. Ik meen ook gelezen te hebben dat dit eerst t/m 2012 gehandhaaft blijft. Het kan dus zijn dat ze daarna de spelregels gaan veranderen (of wellicht eerder, want melkkoe
) zodat je alsnog in het 25% tarief kunt gaan vallen. Daar zit je dan met vol met opties aangevinkte leasbak.
Golf 1.4TSI met 160pk en DSG die heb je helemaal "vol" voor 35k. Da's inclusief xenon, 18", 5-drs etc.
Megane GT TCe met 180pk is ook een goede optie, alleen 25%.
MINI Cooper S/Countryman S zijn ook 20%.
En de BMW 118i EfficientDynamics Edition ook.

Golf 1.4TSI met 160pk en DSG die heb je helemaal "vol" voor 35k. Da's inclusief xenon, 18", 5-drs etc.
Megane GT TCe met 180pk is ook een goede optie, alleen 25%.
MINI Cooper S/Countryman S zijn ook 20%.
En de BMW 118i EfficientDynamics Edition ook.
-
Zo ver ik weet doen ze er niks tegen dat je een auto in de 14/20% bijtellingsklasse laat chippen, al is het niet de bedoeling dat hier reclame mee gemaakt wordt.
Leaseprijs gaat echter wel flink omhoog bij chippen..
Leaseprijs gaat echter wel flink omhoog bij chippen..
- Jinx
Mijn eerste reactie was ook mini cooper S, zie dat het al genoemd is inmiddels maar 20% bijtelling en een shitload aan fun.
Chippen van een leaseauto zal ik niet doen, vooralsnog zijn er geen regels voor maar die gaan er wel komen. Er zijn altijd van die uitvinders die een zuinige schone auto kopen die DAARDOOR in een goedkopere bijtelling vallen of korting op de BPM krijgen, en tunen vervolgens die auto waardoor die niet meer voldoet aan die waarden. Er is sprake van CO2 uitstoot metingen in politiefuiken, krijg je het BPM verschil doorberekend.
Chippen van een leaseauto zal ik niet doen, vooralsnog zijn er geen regels voor maar die gaan er wel komen. Er zijn altijd van die uitvinders die een zuinige schone auto kopen die DAARDOOR in een goedkopere bijtelling vallen of korting op de BPM krijgen, en tunen vervolgens die auto waardoor die niet meer voldoet aan die waarden. Er is sprake van CO2 uitstoot metingen in politiefuiken, krijg je het BPM verschil doorberekend.

- Dennis Cavallino
Hahaha wat is dat voor broodje aap verhaal!!
Doen ze dan de EPA test, of de Europese? Echt een bullshitverhaal. Daarnaast kan de politie geen bpm naheffen, maar goed...
Doen ze dan de EPA test, of de Europese? Echt een bullshitverhaal. Daarnaast kan de politie geen bpm naheffen, maar goed...
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Mini clubman cooper-s toch ruimte, super speels en 20% bijtelling..
-
OnlineMartijn_bmw
of de politie het controleerd aan de weg weet ik niet... maar als chippen wordt geconstateerd wordt wel degelijk het de extra CO2 toeslag doorberekend door de douane 
dus vandaar dat LM chippen niet meer doen...
daarnaast stijgt de leaseprijs zoveel omdat de redenatie wordt gehouden dat iemand die chipt de power ook aanspreekt en banden / remmen sneller slijten dan gemiddeld dus 25% op de ROB reservering

dus vandaar dat LM chippen niet meer doen...
daarnaast stijgt de leaseprijs zoveel omdat de redenatie wordt gehouden dat iemand die chipt de power ook aanspreekt en banden / remmen sneller slijten dan gemiddeld dus 25% op de ROB reservering

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, dan schrijf de Cooper S, al dan niet in Countryman uitvoering, ook maar af. Ook een erg klein hok als je daar met 1.90+ de stoel op de juiste stand zetBarend schreef:Een ander punt van aandacht, ruimte is ook van belang.. De Ibiza Cupra bijvoorbeeld heeft geen ruimte op de achterin meer over als ik erin zit met mijn ruime 2 meter lengte. Dat is jammer.