+1Michel P schreef:Dus voor ca. 100euro meer in de maand een auto met DF of een 13 in een dozijn Golf met 160pk en 0,0 emoties.... als je autogek bent is die keus niet moeilijk lijkt me.
Michel

En na 1,5 jaar mag je toch weer een nieuwe uitzoeken.
+1Michel P schreef:Dus voor ca. 100euro meer in de maand een auto met DF of een 13 in een dozijn Golf met 160pk en 0,0 emoties.... als je autogek bent is die keus niet moeilijk lijkt me.
Michel
+2 zat standaard optie's op de golf, ga voor de GTIWouter81 schreef:+1Macboy schreef:Nou komen we eindelijk ergens Barend. Heb nu even geen tijd om het door te nemen. Ik zag wel dat de 118d nog ontbrak. Dus die MOET je er nog even bijdoen. Dan pas kun je echt knopen doorhakken !
Maar hoezo verwend ?Regensensor, lichtsensor, autom dimmende binnenspiegel, volautomatische airco, sportstoelen, ruitjesbekleding, 17", spoilers, zwarte hemel, cruise controle, middenarmsteun, alu pedalen, elektrische ramen, RCD310, sportstuur met knoppen aan stuur.Barend schreef:Dit is dan een kale GTI
Dat heb je dus ECHT niet standaard bij de BMW !
Zolang die 'ik wil (meer) DF!' in de topictitel staat blijven we doorgaan over de GTI.
Waarom gaat niemand op deze suggestie in?jaydee schreef:Kun je niet aan de hybride en van het bespaarde geld een auto kopen die wel DF biedt voor in het weekend? Of wil je graag driving fun in de file?
Zelfs als je "achteraf spaart" kun je voor dat geld een hoop leuks doen...KoenM schreef:De GTI kost hem netto 5447,76 euro per jaar, en dit vindt hij eigenlijk te duur.
Wat voor echt leuke auto denk je daar in he weekend voor te rijden dan?
Opzich heb je een goed punt, als ik een hybride zou gaan rijden zonder bijtelling zou ik hem gratis kunnen rijden. Maar ik heb een internationale tankpas, en ik mag onbeperkt prive rijden, dan is het voor mij veel aantrekkelijker om een leuke auto te leasen, zeker aangezien ik zo'n 35K per jaar prive rij.jaydee schreef:Waarom gaat niemand op deze suggestie in?jaydee schreef:Kun je niet aan de hybride en van het bespaarde geld een auto kopen die wel DF biedt voor in het weekend? Of wil je graag driving fun in de file?
Ik noemde een hybride, maar je kan natuurlijk in iedere leaseauto "voor niks" rijden, als je die alleen zakelijk gebruikt. Ikzelf zou serieus overwegen om een werkauto te kiezen die binnen het budget past (of waarbij je zelfs overhoudt, als je dat dan besteden mag). Dan bespaar je echt wel genoeg geld voor een vrijetijdsauto die serieus veel DF biedt op de momenten dat je er ook voor je plezier in zit...
Jij hebt geluk dat je een baas hebt die het goedkeurt om 60K per jaar in een benzineauto te doen.Macboy schreef:
Overigens rijd ik voor 350 p/m de GTI. Gelukkig heb ik geen eigen bijdrage, maar dat is toch geen geld voor een auto waarmee ik 60k per jaar rijd ?
Tja, dat is natuurlijk niet bij elkaar te lappen van de besparing op bijtelling en eigen bijdrage...Barend schreef:Opzich heb je een goed punt, als ik een hybride zou gaan rijden zonder bijtelling zou ik hem gratis kunnen rijden. Maar ik heb een internationale tankpas, en ik mag onbeperkt prive rijden, dan is het voor mij veel aantrekkelijker om een leuke auto te leasen, zeker aangezien ik zo'n 35K per jaar prive rij.
En DF is voor mij niet bijvoorbeeld alleen een circuit, maar een dagje Ardennen, of een weekje Noorwegen zijn mijn DF.
ook een optie! By-far de mooiste (betaalbare) hybride op het moment 8)indobesar schreef:Ik zou wachten op de Lexus CT-200h. Briljant interieur. 8)
Ik ben gewoon verwend en wil teveel.. Ook dat wat jij zegt is zeker een punt. Over een maandje of 24 vanaf nu bereik ik weer een vergelijkbare kilometerstand als nu en moet ik weer een nieuwe auto gaan bestellen.Richardt. schreef:Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.
Maar als het echt zo is dat je in een krappe twee jaar weer een andere auto uit mag zoeken en je het geld hebt dan zou ik de GTI toch wel overwegen voor dat geld. Net even wat anders dan vier jaar lang 'krom liggen' voor je lease auto.
Maargoed, dan hebben we over twee jaar weer het volgende probleem. Dan moet je misschien wel een extra stap terug doen vanwege toekomstplannen.
Lastig allemaal
Beter verwend dan verwaarloosdBarend schreef:Ik ben gewoon verwend en wil teveel.. Ook dat wat jij zegt is zeker een punt. Over een maandje of 24 vanaf nu bereik ik weer een vergelijkbare kilometerstand als nu en moet ik weer een nieuwe auto gaan bestellen.Richardt. schreef:Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.
Maar als het echt zo is dat je in een krappe twee jaar weer een andere auto uit mag zoeken en je het geld hebt dan zou ik de GTI toch wel overwegen voor dat geld. Net even wat anders dan vier jaar lang 'krom liggen' voor je lease auto.
Maargoed, dan hebben we over twee jaar weer het volgende probleem. Dan moet je misschien wel een extra stap terug doen vanwege toekomstplannen.
Lastig allemaal
Hoewel de situatie dan waarschijnlijk wel anders is vanwege samenwoondingen enzo..
Zou ik niet doen, een 122pk Golf is levendiger. Ding is zo doods als wat in die Opel, alleen maar omdat ze graag de uitstoot zo laag wilden houden.JP schreef:Knuppel <~> hoenderhok
Is een Opel Astra 1.4 Turbo niets?
Zo heb ik het ook bekekenRichardt. schreef:Je kunt het ook zo bekijken. Je hebt de komende 24 maanden nog wel de tijd om er echt van te genieten. Een GTI is toch wel een erg lekkere auto, kun je over 24 maanden een stapje terug doen en netjes een TSI of TDI gaan leasen.
Er zijn er geloof ik 5, waarbij de een wat aantrekkelijk is dan de ander. Final Editions, noemen ze het.BMW 1 Serie Edition Lifestyle (alleen i.c.m. Business Line Ultimate Edition)
• Marrakeschbraun metallic
• Bekleding leder 'Boston' – Schwarz of Beige
• Interieurlijsten Marrakeschbraun metallic
• Chrome Line exterieur of BMW Individual hoogglans Shadow Line (voor 3-deurs)
• Hoogglans Shadow Line (voor 5-deurs)
• BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
• BMW Edition instaplijsten
• Uitlaateindpijp in chroom (voor 123d in zwartchroom)
Prijs Edition Lifestyle – BMW 1 Serie 3-deurs: € 593,-
Prijs Edition Lifestyle – BMW 1 Serie 5-deurs: € 580,-
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bokkepoot, Godspeed, Mark 320iS, Rogerb en 2 gasten