Mening gevraagd over acculader

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Mening gevraagd over acculader

Bericht door InjectTheVenom » 03 sep 2010, 12:08

Ik heb een acculader op het oog die behalve alleen laden ook schijnt te kunnen ontladen wat toch wel mijn voorkeur heeft: de CTEK XS4003.
Is dit een goed apparaat wat ruim een jaar continu kan blijven functioneren zonder problemen of vallen er ook andere aan te bevelen?

wjn

Re: Mening gevraagd over acculader

Bericht door wjn » 03 sep 2010, 12:10

We hebben diverse CTEK's en geen problemen ermee, ook niet als je ze continue aangesloten laat.

Eén ding gaat niet, als de accu (al) defect is, trekken ze het niet. Maar dat is logisch.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 03 sep 2010, 12:14

CTEK = Must have!

Al onze gestalde auto's staan 24/7/365 aan de CTEK. De andere druppelladers gaan vroeg of laat kapot of laden niet naar behoren.

Handig van CTEK is de bijgeleverde kabel die je aan de accupolen kan bevestigen zodat je met 1 klik de druppellader aan de accu kan koppelen. Anders gaat de ouderwetse bekjes ook prima.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 sep 2010, 12:23

Ik merk het al dat zijn 2 sluitende beoordelingen :) Dalijk even de XS4003 bestellen, beide heren bedankt!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 sep 2010, 12:28

Net de lader in ontvangst mogen nemen, 1 ding is me alleen nog niet duidelijk: legt de XS4003 nou ook een lading op de accu (waarschijnlijk de recondition modus) of laadt hij alleen bij?

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 01 okt 2010, 09:21

En hoe bevalt die CTEK want ik sta ook op het punt een nieuwe aan te schaffen?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 01 okt 2010, 09:30

Chris van S. schreef:CTEK = Must have!
Ik quote mezelf even voor de zekerheid... ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 okt 2010, 12:36

Gebruik zelf ook een CTEK, prima apparaat inderdaad :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 okt 2010, 20:30

Voor de motor heb ik een Optimate4......................

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 dec 2010, 19:53

///Martijn schreef:En hoe bevalt die CTEK want ik sta ook op het punt een nieuwe aan te schaffen?
Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft

steve smith

Bericht door steve smith » 07 dec 2010, 21:39

Even een CTEK foptruuk: als een accu geheel ontladen is registreert het apparaat niks en start ook niet op. Als je die accu even een paar minuten op kabels aan een andere hangt, kun je de lader aansluiten terwijl er voorspanning is. Kabels weg, en de CTEK laadt keurig de voorheen geheel dode accu weer op......

@iko

Bericht door @iko » 07 dec 2010, 22:12

InjectTheVenom schreef: Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft
Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben als hij een paar maanden zonder druppellader had gestaan....

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 dec 2010, 22:45

Ik had voordat de accu aan de lader ging de tester er nog even aan gehad op mijn werk en onder belasting bleek hij wel degelijk zwakker geworden te zijn, op dit punt had ik hem al enkele maanden daarvoor uit de auto gehaald (had de accu niet lang daarvoor nieuw aangeschaft).
Aiko schreef:
InjectTheVenom schreef: Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft
Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben als hij een paar maanden zonder druppellader had gestaan....

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 dec 2010, 22:46

Ook bij de 4003? Want die hoeft volgens de beschrijving niet gefopt te worden en begint gewoon met pulsen afgeven om de ontladen accu langzaam terug tot leven te brengen.
steve smith schreef:Even een CTEK foptruuk: als een accu geheel ontladen is registreert het apparaat niks en start ook niet op. Als je die accu even een paar minuten op kabels aan een andere hangt, kun je de lader aansluiten terwijl er voorspanning is. Kabels weg, en de CTEK laadt keurig de voorheen geheel dode accu weer op......

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 07 dec 2010, 23:03

InjectTheVenom schreef:Ook bij de 4003? Want die hoeft volgens de beschrijving niet gefopt te worden en begint gewoon met pulsen afgeven om de ontladen accu langzaam terug tot leven te brengen.
Ja, ook bij de 4003.... Heb hem zelf ook en hij vereist volgens de handleiding een minimale accuspanning van 2,0V anders start hij niet met opladen. Zie ook hier bij technische specificaties...

Knot

Bericht door Knot » 08 dec 2010, 08:19

romo schreef:Voor de motor heb ik een Optimate4......................
Wij gebruiken volgens mij ed Optimate3 voor alle 3 de motoren, gaan er om en om een paar weken aan en doet het eigenlijk prima.

Geen idee of dat apparaat ook voor (zwaardere) autoaccu's geschikt is.

wjn

Bericht door wjn » 08 dec 2010, 09:02

romo schreef:Voor de motor heb ik een Optimate4......................
Ik kreeg deze erbij:

Afbeelding

Maar heb nu ook deze nodig:

Afbeelding
http://media.hyperion.hk/dn/eos/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan praktisch alle soorten accu's lader. Score voor mogelijkheden 10, score voor gebruiksgemak 2 ;)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 dec 2010, 12:57

Mijn speedy hangt al sinds de aanschaf aan de ctek.
Sommige auto's hebben een constante op de sigarettenaansteker (waaronder de speedy), en kun je hem er zo inpluggen, als je zo'n plug fabriceerd. (hoewel hij tegenwoordig ook als optie erbij te koop is)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 dec 2010, 15:14

Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
smiley schreef:Mijn speedy hangt al sinds de aanschaf aan de ctek.
Sommige auto's hebben een constante op de sigarettenaansteker (waaronder de speedy), en kun je hem er zo inpluggen, als je zo'n plug fabriceerd. (hoewel hij tegenwoordig ook als optie erbij te koop is)

steve smith

Bericht door steve smith » 08 dec 2010, 15:15

InjectTheVenom schreef:Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
:roflol: :clap: :clap:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 08 dec 2010, 15:29

InjectTheVenom schreef:Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
WTF? :turtle:

Tristan

Bericht door Tristan » 08 dec 2010, 15:35

:nerd:

Maar goed, heb vanmiddag ook een CTEK XS 4003 besteld voor een ///M.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 dec 2010, 16:00

Geen idee waar je het over hebt Afbeelding
Dat ding regelt zichzelf. Als de accu vol is, druppelt hij alleen nog in maintenance mode.
Met mij hebben vele speedster rijders het ding 24/7 op de sigarettenaansluiting zitten.

Uiteraard werkt dit niet als er geen continuestroom op je sigarettenaansluiting zit.

Afbeelding

jacobt

Bericht door jacobt » 18 okt 2011, 21:55

Als de druppellader op de accupolen wordt aangesloten, haal je de min en plus pool dan van de auto los?Of kan alles gewoon aangesloten blijven.
Als ik de accupolen loshaal gaat er een reset plaats vinden, dat wil ik liever niet.

Laden door de sigaretten aansteker heeft niet mijn voorkeur.

Ben benieuwd dus of de druppellader zo op de accu kan zonder dat er iets los hoeft?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 okt 2011, 00:50

Kan je er zo op zetten.

Plaats reactie