Mening gevraagd over acculader
- InjectTheVenom
Mening gevraagd over acculader
Ik heb een acculader op het oog die behalve alleen laden ook schijnt te kunnen ontladen wat toch wel mijn voorkeur heeft: de CTEK XS4003.
Is dit een goed apparaat wat ruim een jaar continu kan blijven functioneren zonder problemen of vallen er ook andere aan te bevelen?
Is dit een goed apparaat wat ruim een jaar continu kan blijven functioneren zonder problemen of vallen er ook andere aan te bevelen?
- wjn
Re: Mening gevraagd over acculader
We hebben diverse CTEK's en geen problemen ermee, ook niet als je ze continue aangesloten laat.
Eén ding gaat niet, als de accu (al) defect is, trekken ze het niet. Maar dat is logisch.
Eén ding gaat niet, als de accu (al) defect is, trekken ze het niet. Maar dat is logisch.
- Chris van S.
CTEK = Must have!
Al onze gestalde auto's staan 24/7/365 aan de CTEK. De andere druppelladers gaan vroeg of laat kapot of laden niet naar behoren.
Handig van CTEK is de bijgeleverde kabel die je aan de accupolen kan bevestigen zodat je met 1 klik de druppellader aan de accu kan koppelen. Anders gaat de ouderwetse bekjes ook prima.
Al onze gestalde auto's staan 24/7/365 aan de CTEK. De andere druppelladers gaan vroeg of laat kapot of laden niet naar behoren.
Handig van CTEK is de bijgeleverde kabel die je aan de accupolen kan bevestigen zodat je met 1 klik de druppellader aan de accu kan koppelen. Anders gaat de ouderwetse bekjes ook prima.
- InjectTheVenom
Ik merk het al dat zijn 2 sluitende beoordelingen
Dalijk even de XS4003 bestellen, beide heren bedankt!

- InjectTheVenom
Net de lader in ontvangst mogen nemen, 1 ding is me alleen nog niet duidelijk: legt de XS4003 nou ook een lading op de accu (waarschijnlijk de recondition modus) of laadt hij alleen bij?
- ///Martijn
En hoe bevalt die CTEK want ik sta ook op het punt een nieuwe aan te schaffen?
- Chris van S.
Ik quote mezelf even voor de zekerheid...Chris van S. schreef:CTEK = Must have!

- Bert ///M3
Gebruik zelf ook een CTEK, prima apparaat inderdaad 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor de motor heb ik een Optimate4......................
- InjectTheVenom
Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft///Martijn schreef:En hoe bevalt die CTEK want ik sta ook op het punt een nieuwe aan te schaffen?
-
Even een CTEK foptruuk: als een accu geheel ontladen is registreert het apparaat niks en start ook niet op. Als je die accu even een paar minuten op kabels aan een andere hangt, kun je de lader aansluiten terwijl er voorspanning is. Kabels weg, en de CTEK laadt keurig de voorheen geheel dode accu weer op......
- @iko
Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben als hij een paar maanden zonder druppellader had gestaan....InjectTheVenom schreef: Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft
- InjectTheVenom
Ik had voordat de accu aan de lader ging de tester er nog even aan gehad op mijn werk en onder belasting bleek hij wel degelijk zwakker geworden te zijn, op dit punt had ik hem al enkele maanden daarvoor uit de auto gehaald (had de accu niet lang daarvoor nieuw aangeschaft).
Aiko schreef:Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben als hij een paar maanden zonder druppellader had gestaan....InjectTheVenom schreef: Beetje heel erg laat om nog te reageren maar hij doet het uitstekend. Heb pas geleden de accu weer eens in de auto gezet, accupolen er op en na een paar pogingen (auto moest nog wakker worden) gewoon netjes aanspringen zoals hij daarvoor altijd gedaan heeft
- InjectTheVenom
Ook bij de 4003? Want die hoeft volgens de beschrijving niet gefopt te worden en begint gewoon met pulsen afgeven om de ontladen accu langzaam terug tot leven te brengen.
steve smith schreef:Even een CTEK foptruuk: als een accu geheel ontladen is registreert het apparaat niks en start ook niet op. Als je die accu even een paar minuten op kabels aan een andere hangt, kun je de lader aansluiten terwijl er voorspanning is. Kabels weg, en de CTEK laadt keurig de voorheen geheel dode accu weer op......
- Paskal
- Auto: meerdere
Ja, ook bij de 4003.... Heb hem zelf ook en hij vereist volgens de handleiding een minimale accuspanning van 2,0V anders start hij niet met opladen. Zie ook hier bij technische specificaties...InjectTheVenom schreef:Ook bij de 4003? Want die hoeft volgens de beschrijving niet gefopt te worden en begint gewoon met pulsen afgeven om de ontladen accu langzaam terug tot leven te brengen.
- Knot
Wij gebruiken volgens mij ed Optimate3 voor alle 3 de motoren, gaan er om en om een paar weken aan en doet het eigenlijk prima.romo schreef:Voor de motor heb ik een Optimate4......................
Geen idee of dat apparaat ook voor (zwaardere) autoaccu's geschikt is.
- wjn
Ik kreeg deze erbij:romo schreef:Voor de motor heb ik een Optimate4......................
Maar heb nu ook deze nodig:
http://media.hyperion.hk/dn/eos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan praktisch alle soorten accu's lader. Score voor mogelijkheden 10, score voor gebruiksgemak 2

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Mijn speedy hangt al sinds de aanschaf aan de ctek.
Sommige auto's hebben een constante op de sigarettenaansteker (waaronder de speedy), en kun je hem er zo inpluggen, als je zo'n plug fabriceerd. (hoewel hij tegenwoordig ook als optie erbij te koop is)
Sommige auto's hebben een constante op de sigarettenaansteker (waaronder de speedy), en kun je hem er zo inpluggen, als je zo'n plug fabriceerd. (hoewel hij tegenwoordig ook als optie erbij te koop is)
- InjectTheVenom
Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
smiley schreef:Mijn speedy hangt al sinds de aanschaf aan de ctek.
-
InjectTheVenom schreef:Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?

- Niels v D
WTF?InjectTheVenom schreef:Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
- Tristan
Maar goed, heb vanmiddag ook een CTEK XS 4003 besteld voor een ///M.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Geen idee waar je het over hebtInjectTheVenom schreef:Dat is leuk en aardig zo'n plug maar dan trekt hij zich al bijladende toch gewoon leeg uiteindelijk?
Dat ding regelt zichzelf. Als de accu vol is, druppelt hij alleen nog in maintenance mode.
Met mij hebben vele speedster rijders het ding 24/7 op de sigarettenaansluiting zitten.
Uiteraard werkt dit niet als er geen continuestroom op je sigarettenaansluiting zit.
-
Als de druppellader op de accupolen wordt aangesloten, haal je de min en plus pool dan van de auto los?Of kan alles gewoon aangesloten blijven.
Als ik de accupolen loshaal gaat er een reset plaats vinden, dat wil ik liever niet.
Laden door de sigaretten aansteker heeft niet mijn voorkeur.
Ben benieuwd dus of de druppellader zo op de accu kan zonder dat er iets los hoeft?
Als ik de accupolen loshaal gaat er een reset plaats vinden, dat wil ik liever niet.
Laden door de sigaretten aansteker heeft niet mijn voorkeur.
Ben benieuwd dus of de druppellader zo op de accu kan zonder dat er iets los hoeft?
- Bert ///M3
Kan je er zo op zetten.