RutgerK schreef:Ik baal er wel van dat er zoveel onduidelijk is rond dit onderwerp. Onze Audi heeft een fiscale waarde van 51.000 euro. Vorig jaar hebben we met die auto, vanwege opdrachtgever die heel erg in de buurt zitten minder dan 10.000 km gereden. Privé houden we de kilometers onder de 500km omdat we geen zin hebben om de 13.000 euro bij het inkomen op te tellen voor de max 5.000 km die we anders er nog privé mee zouden rijden.
Ik ga het ook bij de accountant neerleggen.
Dat dacht ik ook 500km prive en km registratie.
Doe dit wel met een blackbox oid, ik was 2 ritten vergeten en de gehele km registratie van alle jaren van de betreffende belastingcontrole zijn van de tafel geveegd, aangezien ik er mee geknoeid zou hebben. Ook vondt men het niet aannemelijk dat ik op zaterdag en zondag naar kantoor moest rijden, en 3 a 4 ritten per dag kantoor prive was ook niet annemelijk.
Verder wordt er zeer slecht gekeken naar je bezwaarpunten, er waren nog al wat en bij mij werdt het ook knullig verwerkt, sommige percentages (van overige zaken) werden gewoon omgedraaid, aangezien men dat misschien verwacht. De rekening ligt hier al bijtelling van diverse wagens over 3 jaar tijd, en nog wat kleine dingen. Ben nog bezig met de bezwaren icm boekhouder/accountant..
1 grote ellende is het, ik ga puur nog prive auto's rijden heb het er helemaal mee gehad.
Nu dik 5000 euro bijtelling moeten betalen over een 320d die 10.000 gekost heeft...... , waar puur zakelijk mee gereden is. 't gaat nergens over, ze proberen alles uit de kast te halen om je toch die bijtelling door de strot te drukken.
Vergeet ook het privegebruik van de omzetbelasting niet! Ook zoiets vaags, je betaalt toch al bijtelling?