Oldskool: Golf IV GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nieuwe leasert uitzoeken, ik wil (meer) DF!

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 09:12

JeroenT schreef:Wat een hoog lease bedrag voor die GTI zeg.
Op welke basis zijn die bedragen? Veel km p/j en in btw soms?
als je het topic terug leest rijdt hij 100.000km per jaar ;)

vandaar de hoge prijzen...

overigens over niet te missen optie's gesproken bij zoveel km per jaar, een Stinger DSI ;) :df:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 okt 2010, 09:53

Drie pagina's nodig om Barend in een BMW te praten? Het gaat niet goed met DF. :D

De Audi A4 2.0 TDIe zal het wel goed doen in de lease (20%).

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 26 okt 2010, 12:10

Martijn_bmw schreef:

overigens over niet te missen optie's gesproken bij zoveel km per jaar, een Stinger DSI ;) :df:
Bij ons heeft iedereen dezelfde leasevoorwaarden, 4 jaar, 40000 km per jaar. Ik weet niet of dat relatief duur is. Er wordt voor niemand een uitzondering gemaakt, dus met mijn kilometers worden de leasebedragen ook gewoon berekend op 4 jaar, 40000 km per jaar.

Dus opzich heeft dat geen invloed op de prijzen.
RutgerK schreef:Drie pagina's nodig om Barend in een BMW te praten? Het gaat niet goed met DF. :D

Haha, ik had BMW wel als eerste optie van jullie verwacht! Het zijn ook heerlijke kilometervreters, maar het legt de lat meteen zo hoog he.. Wat moet ik dan als volgende auto gaan rijden? ;)

De A4 is ook een hele leuke optie.. Het wordt me gewoon per reactie moeilijker gemaakt. Dit luxe probleem wordt gewoon met het uur moeilijker.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 12:51

Barend schreef:
Martijn_bmw schreef:

Bij ons heeft iedereen dezelfde leasevoorwaarden, 4 jaar, 40000 km per jaar. Ik weet niet of dat relatief duur is. Er wordt voor niemand een uitzondering gemaakt, dus met mijn kilometers worden de leasebedragen ook gewoon berekend op 4 jaar, 40000 km per jaar.

RutgerK schreef:Drie pagina's nodig om Barend in een BMW te praten? Het gaat niet goed met DF. :D

Haha, ik had BMW wel als eerste optie van jullie verwacht! Het zijn ook heerlijke kilometervreters, maar het legt de lat meteen zo hoog he.. Wat moet ik dan als volgende auto gaan rijden? ;)

De A4 is ook een hele leuke optie.. Het wordt me gewoon per reactie moeilijker gemaakt. Dit luxe probleem wordt gewoon met het uur moeilijker.
4jaar/40.000 is dan jullie norm offerte om alles netjes te vergelijken.

echter als je vanuit deze offerte's jou werkelijke kilometrage laat uitrekenen zal je zien dat de BMW veel goedkoper per maand is dan de GTI!

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 12:54

A4 136pk diesel en rij plezier gaan niet samen! A4 en status wel :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 okt 2010, 13:02

Misschien is een Merc CLC 2.0K ook nog wel een optie. Met 184pk, RWD is daar ook nog wel rijplezier uit te halen.Instapprijs onder de € 37.000,-

Of een C-klasse 180K Business Edition

Barend

Bericht door Barend » 26 okt 2010, 13:32

Barend schreef: Bij ons heeft iedereen dezelfde leasevoorwaarden, 4 jaar, 40000 km per jaar. Ik weet niet of dat relatief duur is. Er wordt voor niemand een uitzondering gemaakt, dus met mijn kilometers worden de leasebedragen ook gewoon berekend op 4 jaar, 40000 km per jaar.

JeroenT schreef:4jaar/40.000 is dan jullie norm offerte om alles netjes te vergelijken.

echter als je vanuit deze offerte's jou werkelijke kilometrage laat uitrekenen zal je zien dat de BMW veel goedkoper per maand is dan de GTI!
Dat klopt, maar ik laat de offertes dus berekenen op 4jaar/40000km, en niet op mijn daadwerkelijke kilometrage. Met mijn kilometrage zou de BMW (eigenlijk iedere diesel) een stuk goedkoper uitkomen per kilometer inderdaad.
Michel P schreef:A4 136pk diesel en rij plezier gaan niet samen! A4 en status wel :mrgreen:
Dat is wellicht waar ja.. Echt veel DF zit daar niet in.
RutgerK schreef:Misschien is een Merc CLC 2.0K ook nog wel een optie. Met 184pk, RWD is daar ook nog wel rijplezier uit te halen.Instapprijs onder de € 37.000,-

Of een C-klasse 180K Business Edition
Leuke optie maar totaal niet mijn smaak. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2010, 13:57

Ik snap er even weinig van :)

Allereerst snap ik niet waarom er staat inclusief brandstof. Een GTI 40.000km per jaar kost inclusief brandstof toch wel een heel stuk meer dan jij nu noemt. Reken op 1300/1400 per maand.

Verder snap ik niet dat je leaseprijzen berekend op basis van 40.000km per jaar, terwijl je toch 80.000km per jaar gaat rijden. De BMW zal in dat geval nog veel voordeliger zijn.

Als de leaseprijs goedkoper is van de BMW, dan kun je toch met je werkgever wel iets bespreken als een GTI met 80.000km ook is toegestaan ?

Verder mis ik in je verhaal de reactie op de Renault Clio.

Ook je bruto verschil noemen is niet zo interessant, want het gaat om het netto verschil toch ? Heb je bij de GTI 25% gerekend en bij de BMW 20% ? Heb je alle opties wel doorberekend ?

Als je per se veel goedkoper wil rijden, waarom dan niet gewoon een Golf 2.0 TDI of zo ?

En hoeveel wil je nu per maand besparen ? Als je voor EUR 100,= per maand prive extra betalen een veel gavere auto hebt, is het dat dan waard ?

De verwarring in dit draadje wordt met name door jezelf veroorzaakt :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 14:33

idd die norm vind ik vreemd.

opzich wordt dat wel vaker gebruikt om te bepalen of een auto binnen je budget past maar daarna moet je wel op werkelijke totale kosten vergelijken lijkt me ;-)

en 100k km per jaar met een benzine rijden is gekke werk qua kosten!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 okt 2010, 15:10

Over die norm verbaas ik mij niet. Ik heb ook een werkgever gehad waarbij iedereen een norm kilometrage hadden van 40.000 km per jaar. Of je nu 20.000km reed of 100.000km maakte voor de leaseprijs niet uit. Ik reed tussen de 50.000km en 60.0000 per jaar en heb daar nooit een extra bijdrage voor hoeven te betalen.
Maar benzine rijden zat er nooit in. Dat waren de uitzonderingen met weinig kilometers.

Barend

Bericht door Barend » 26 okt 2010, 16:10

Macboy schreef:Ik snap er even weinig van :)

Allereerst snap ik niet waarom er staat inclusief brandstof. Een GTI 40.000km per jaar kost inclusief brandstof toch wel een heel stuk meer dan jij nu noemt. Reken op 1300/1400 per maand.

Verder snap ik niet dat je leaseprijzen berekend op basis van 40.000km per jaar, terwijl je toch 80.000km per jaar gaat rijden. De BMW zal in dat geval nog veel voordeliger zijn.

Als de leaseprijs goedkoper is van de BMW, dan kun je toch met je werkgever wel iets bespreken als een GTI met 80.000km ook is toegestaan ?

Verder mis ik in je verhaal de reactie op de Renault Clio.

Ook je bruto verschil noemen is niet zo interessant, want het gaat om het netto verschil toch ? Heb je bij de GTI 25% gerekend en bij de BMW 20% ? Heb je alle opties wel doorberekend ?

Als je per se veel goedkoper wil rijden, waarom dan niet gewoon een Golf 2.0 TDI of zo ?

En hoeveel wil je nu per maand besparen ? Als je voor EUR 100,= per maand prive extra betalen een veel gavere auto hebt, is het dat dan waard ?

De verwarring in dit draadje wordt met name door jezelf veroorzaakt :)
Oke, ik zal hem even proberen wat duidelijker uit te leggen.

Alle auto's bij ons worden berekend én geleased voor 4jaar/40000km p/j.
Het brandstofvoorschot wordt bij de leaseprijs opgeteld, dit brandstofvoorschot wordt ook berekend op 40000km per jaar, en heeft hierdoor dus een vaste prijs.

Voor een BMW 118D is dit bijvoorbeeld 254,50 euro per maand. Dit bedrag moeten wij dus op het leasebedrag rekenen om op het totale leasebedrag uit te komen. De leaseprijs voor een 118D is 804,- euro per maand, en dat dan plus 254,50 euro = 1058,- euro per maand. Alles boven de 810,- euro per maand is mijn eigen bijdrage. En dan komt de bijtelling er nog bovenop.

Ik heb wel volledig vrij keuze of ik diesel, benzine of LPG ga rijden, en we hebben volledig vrije privekilometers.

De 4jaar/40000km p/j leasestandaard is berekend met de ervaringen van de afgelopen jaren, omdat dat het beste uitkomt omdat de ene 20000 km per jaar rijdt, en de andere bijvoorbeeld 100000 km per jaar. Dus dat compenseert elkaar weer aan het einde.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Niall

Bericht door Niall » 26 okt 2010, 16:52

Heel duidelijk maar als ik 100k km per jaar reed zou ik alleen al voor het gemak diesel gaan rijden. Elke dag moeten tanken verveelt ook na een tijd.

Scirocco TDI zou dan een mooie alternatief zijn

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 17:46

maar je eigen bijdrage wordt dus ook bepaald op de 40.000km en niet op de werkelijke km/kosten???

das ook vreemd! voor jou een groot voordeel, voor degene die 20K rijdt erg nadelig...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 okt 2010, 18:18

RutgerK schreef:Over die norm verbaas ik mij niet. Ik heb ook een werkgever gehad waarbij iedereen een norm kilometrage hadden van 40.000 km per jaar. Of je nu 20.000km reed of 100.000km maakte voor de leaseprijs niet uit. Ik reed tussen de 50.000km en 60.0000 per jaar en heb daar nooit een extra bijdrage voor hoeven te betalen.
Maar benzine rijden zat er nooit in. Dat waren de uitzonderingen met weinig kilometers.
Zo is het bij ons idd ook. Alleen boven de 40kkm/j moet je een diesel nemen.

Welke leasemij zit je, Barend?

Barend

Bericht door Barend » 26 okt 2010, 19:01

Arthur schreef:
RutgerK schreef:Over die norm verbaas ik mij niet. Ik heb ook een werkgever gehad waarbij iedereen een norm kilometrage hadden van 40.000 km per jaar. Of je nu 20.000km reed of 100.000km maakte voor de leaseprijs niet uit. Ik reed tussen de 50.000km en 60.0000 per jaar en heb daar nooit een extra bijdrage voor hoeven te betalen.
Zo is het bij ons idd ook. Alleen boven de 40kkm/j moet je een diesel nemen.

Welke leasemij zit je, Barend?
Ik kan kiezen tussen ING, Athlon & Arval.. Dus ik kies de goedkoopste leaseofferte van die drie uit.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 26 okt 2010, 19:06

Ik blijf het herhalen, maar als je wilt besparen, waarom ga je dan toch niet eens voor die Giulietta 170pk kijken??

- Met sportpakket 3 is die luxer dan de Golf GTI / Highline in standaardtrim,
- 20% bijtelling
- En bij mijn leasemaatschappijv (ING) was ie goedkoper dan een Golf 1.4 tsi DSG met 160pk Highline... voorzover je het nog niet gedaan hebt zou ik zeker ook eens naar prijs daarvan informeren. Afwerking is ook prima, niet zo goed als de Golf, maar mi. beter dan de Megane. Ik snap niet waarom niemand die auto in overweging neemt.
- Giulietta biedt absoluut meer df dan een normale Golf.

GTI is trouwens een heerlijke auto, Dennis slaat daarover wat mij betreft de spijker op zijn kop.

Andere optie zou ook nog een Mazda 3 met 180pk diesel kunnen zijn, met sportpakket ofzo. Zal alleen best duur zijn in de lease denk ik en of die veel df biedt... 308GTI kan ook nog, maar is denk ik een stuk mindere auto dan de Golf GTI en zal in de lease ook wel duurder zijn (bij mijn leasemij. in elk geval wel).

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2010, 19:44

Een GTI is gaaf en perfect compromis tussen bruikbaarheid en sportiviteit. Maar ik snap niet dat men met een normale Golf aan komt zetten. Of is de Golf 6 ineens heel anders dan de 4 en 5? Die laatstgenoemde vond ik echt kut auto's met gevoelloze pedalen, gevoelloze besturing, gevoelloze alles. Laat staan een Audi A4... ik val al in slaap als ik ze zie.

Met alledrie je eisen (goedkoper, DF, niet te klein) is het lastig zoeken. Ik zou het formaat van de auto als eis laten vallen. Dan heb je meerdere kleine hatchbacks (Clio formaat) die binnen je mogelijkheden vallen... lekker een kleiner gifkikkertje kiezen :df:
Of als je meer wilt dokken een Cooper S of Golf GTI.

Barend

Bericht door Barend » 26 okt 2010, 19:54

Mark 320iS schreef:Ik blijf het herhalen, maar als je wilt besparen, waarom ga je dan toch niet eens voor die Giulietta 170pk kijken??

- Met sportpakket 3 is die luxer dan de Golf GTI / Highline in standaardtrim,
- 20% bijtelling
- En bij mijn leasemaatschappijv (ING) was ie goedkoper dan een Golf 1.4 tsi DSG met 160pk Highline... voorzover je het nog niet gedaan hebt zou ik zeker ook eens naar prijs daarvan informeren. Afwerking is ook prima, niet zo goed als de Golf, maar mi. beter dan de Megane. Ik snap niet waarom niemand die auto in overweging neemt.
- Giulietta biedt absoluut meer df dan een normale Golf.

GTI is trouwens een heerlijke auto, Dennis slaat daarover wat mij betreft de spijker op zijn kop.

Andere optie zou ook nog een Mazda 3 met 180pk diesel kunnen zijn, met sportpakket ofzo. Zal alleen best duur zijn in de lease denk ik en of die veel df biedt... 308GTI kan ook nog, maar is denk ik een stuk mindere auto dan de Golf GTI en zal in de lease ook wel duurder zijn (bij mijn leasemij. in elk geval wel).
De Giulietta staat sowieso al heel hoog op het lijstje.. Dat is de enige auto waar ik een op maat gemaakte leaseofferte van heb liggen op dit moment zelfs.
Ik heb er ook in gereden, en het is inderdaad echt een heerlijke auto!

Maar de reden dat ik dit topic ben gestart was om te kijken naar alternatieven die ik misschien over het hoofd had gezien die misschien nog wel meer aantrekkelijk zijn.
Tom schreef:Een GTI is gaaf en perfect compromis tussen bruikbaarheid en sportiviteit. Maar ik snap niet dat men met een normale Golf aan komt zetten. Of is de Golf 6 ineens heel anders dan de 4 en 5? Die laatstgenoemde vond ik echt kut auto's met gevoelloze pedalen, gevoelloze besturing, gevoelloze alles. Laat staan een Audi A4... ik val al in slaap als ik ze zie.

Met alledrie je eisen (goedkoper, DF, niet te klein) is het lastig zoeken. Ik zou het formaat van de auto als eis laten vallen. Dan heb je meerdere kleine hatchbacks (Clio formaat) die binnen je mogelijkheden vallen... lekker een kleiner gifkikkertje kiezen :df:
Of als je meer wilt dokken een Cooper S of Golf GTI.
Ik zal eens gaan zorgen dat ik een proefrit kan gaan maken in de 1.4 T DSG of de GTI. Wellicht ben ik dan meteen verkocht.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 26 okt 2010, 20:06

Ok, ik dacht dat je de Giulietta al had afgeschreven.

Heb toen ook in de GTI, TSI DSG 160pk en de Giulietta gereden.

De TSI was mijns inziens een zeer fijne capabele snelle auto, maar wel wat saai. Ik vond dat ie te weinig df bood.
De Giulietta vond ik een heerlijke auto, maar de GTI kreeg ik niet uit mijn hoofd, die doet uiteindelijk alles toch net iets beter, maar is wel een stuk duurder in de lease.

Succes ermee!

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2010, 21:22

Je verhaal is nu helemaal duidelijk en het antwoord heb ik dan nu ook voor je:

GOLF GTI !

Elke 450km naar de tank, maar dat doe je dan wel met plezier :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2010, 22:30

Per wanneer moet je huidige Megane eruit?
Over een jaar staat de nieuwe Opel Astra Coupé OPC met 290 pk bij de dealer. Finetuning wordt gedaan door Lotus. Misschien een alternatief om te overwegen?

Ik zou als ik jou was gewoon wat auto's gaan proefrijden. Dat moet je echt zelf doen. Ik heb de Golf GTI 6 met handbak en de V met handbak en DSG gereden. DSG is met 100k per jaar wel fijn en je levert weinig in qua rijplezier, maar dat moet je echt even voelen en overwegen met jouw eisen.

De Giulietta Savali, Rcz en Citroen DS3 heb ik voor DF getest, div Mini's gereden en een zooi 1 en 3 series uit de laatste series, maar ik vind 't moeilijk om jou nu het juiste advies te geven als jij er nog niet zelf mee hebt gereden. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen als je 100000 km per jaar rijdt en toch meer DF wilt dan je nu hebt en er 4 man in moeten passen, terwijl je eigenlijk wilt besparen op je bijtelling en eigen bijdrage.

Vanuit dat laatste oogpunt. Had je trouwens al in de Citroen DS3 gereden? Op de besturing na best een geinige auto, waar je met jouw lengte ook goed in zal zitten. Met 100k per jaar zou ik een Mini niet nemen, te oncomfortabel, maar een DS3 zou ik nog wel overwegen, vanwege het iets betere veer/demping comfort zonder al teveel aan speels weggedrag in te leveren, maar dan niet met die 1.6 die ik heb gereden. De diesel of turbo-benzine zou ik zeer zeker als alternatief zien voor grotere auto's als de Golf en Giulietta. Achterin is de DS3 volgens mij niet veel kleiner dan de Giulietta. Wel is de besturing van de Giulietta beter. Een DS3 smoelt in de juiste kleurstelling gewoon goed.

Uiteindelijk wil je toch kiezen tussen een 3 serie of Golf GTI, maar ik vind 't leuk om je te helpen aan alternatieven. :thumbup:

Barend

Bericht door Barend » 27 okt 2010, 12:33

Macboy schreef:Je verhaal is nu helemaal duidelijk en het antwoord heb ik dan nu ook voor je:

GOLF GTI !

Elke 450km naar de tank, maar dat doe je dan wel met plezier :mrgreen:
Ja.. Ja. Dat moet hem eigenlijk worden he.
Zeker toen ik er gisterenavond achterkwam dat de 118D niet als 20% auto leverbaar is, alleen de 116i en de 118i. Jammer, want de 118D zou als 20% auto zeer aantrekkelijk zijn.
Dennis Cavallino schreef:Per wanneer moet je huidige Megane eruit?
Over een jaar staat de nieuwe Opel Astra Coupé OPC met 290 pk bij de dealer. Finetuning wordt gedaan door Lotus. Misschien een alternatief om te overwegen?

Ik zou als ik jou was gewoon wat auto's gaan proefrijden. Dat moet je echt zelf doen. Ik heb de Golf GTI 6 met handbak en de V met handbak en DSG gereden. DSG is met 100k per jaar wel fijn en je levert weinig in qua rijplezier, maar dat moet je echt even voelen en overwegen met jouw eisen.

De Giulietta Savali, Rcz en Citroen DS3 heb ik voor DF getest, div Mini's gereden en een zooi 1 en 3 series uit de laatste series, maar ik vind 't moeilijk om jou nu het juiste advies te geven als jij er nog niet zelf mee hebt gereden. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen als je 100000 km per jaar rijdt en toch meer DF wilt dan je nu hebt en er 4 man in moeten passen, terwijl je eigenlijk wilt besparen op je bijtelling en eigen bijdrage.

Vanuit dat laatste oogpunt. Had je trouwens al in de Citroen DS3 gereden? Op de besturing na best een geinige auto, waar je met jouw lengte ook goed in zal zitten. Met 100k per jaar zou ik een Mini niet nemen, te oncomfortabel, maar een DS3 zou ik nog wel overwegen, vanwege het iets betere veer/demping comfort zonder al teveel aan speels weggedrag in te leveren, maar dan niet met die 1.6 die ik heb gereden. De diesel of turbo-benzine zou ik zeer zeker als alternatief zien voor grotere auto's als de Golf en Giulietta. Achterin is de DS3 volgens mij niet veel kleiner dan de Giulietta. Wel is de besturing van de Giulietta beter. Een DS3 smoelt in de juiste kleurstelling gewoon goed.

Uiteindelijk wil je toch kiezen tussen een 3 serie of Golf GTI, maar ik vind 't leuk om je te helpen aan alternatieven. :thumbup:
De Megane moet er over 30000 km uit, dus dat zal binnen 4 maanden zijn verwacht ik. Dus de Opel OPC valt dan sowieso al af.

De DS3 heb ik nog niet gereden, ziet er in de juiste kleurstelling inderdaad erg leuk uit. En hij scoort ook goed bij de vriendin.. Die vond dat ik de DS3 maar moest gaan rijden. ;)

Thanks voor je uitgebreide reactie!

Macboy

Bericht door Macboy » 27 okt 2010, 12:51

DS3 is top inderdaad.

What about the Clio Renault Sport en de Alfa MiTo ?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2010, 12:52

Graag gedaan, een uitgebreide reactie is voor mij altijd makkelijker dan een kort- en krachtige. :bag:

Barend

Bericht door Barend » 27 okt 2010, 13:05

Macboy schreef:DS3 is top inderdaad.

What about the Clio Renault Sport en de Alfa MiTo ?
Beide redelijk klein, de nieuwe Cio (non RS) krijg ik regelmatig mee als vervangend vervoer voor als mijn Megane een beurt kwijt, die zit goed, rijdt goed, en is kwa ruimte ook redelijk goed te doen. Maar heeft een F-label waardoor het brandstofvoorschot (zoals boven beschreven) een heel stuk hoger uitkomt dan bijvoorbeeld die van de van Golf GTI, wat hem dus weer snel minder aantrekkelijk maakt.

MiTo is volgens mij wel echt klein, iemand daar ervaring mee? Ik wil niet alles gaan proefrijden..
Dennis Cavallino schreef:Graag gedaan, een uitgebreide reactie is voor mij altijd makkelijker dan een kort- en krachtige. :bag:
Daar zou je iets mee moeten gaan doen! ;)

Plaats reactie