Macboy schreef:Ik snap er even weinig van
Allereerst snap ik niet waarom er staat inclusief brandstof. Een GTI 40.000km per jaar kost inclusief brandstof toch wel een heel stuk meer dan jij nu noemt. Reken op 1300/1400 per maand.
Verder snap ik niet dat je leaseprijzen berekend op basis van 40.000km per jaar, terwijl je toch 80.000km per jaar gaat rijden. De BMW zal in dat geval nog veel voordeliger zijn.
Als de leaseprijs goedkoper is van de BMW, dan kun je toch met je werkgever wel iets bespreken als een GTI met 80.000km ook is toegestaan ?
Verder mis ik in je verhaal de reactie op de Renault Clio.
Ook je bruto verschil noemen is niet zo interessant, want het gaat om het netto verschil toch ? Heb je bij de GTI 25% gerekend en bij de BMW 20% ? Heb je alle opties wel doorberekend ?
Als je per se veel goedkoper wil rijden, waarom dan niet gewoon een Golf 2.0 TDI of zo ?
En hoeveel wil je nu per maand besparen ? Als je voor EUR 100,= per maand prive extra betalen een veel gavere auto hebt, is het dat dan waard ?
De verwarring in dit draadje wordt met name door jezelf veroorzaakt

Oke, ik zal hem even proberen wat duidelijker uit te leggen.
Alle auto's bij ons worden berekend én geleased voor 4jaar/40000km p/j.
Het brandstofvoorschot wordt bij de leaseprijs opgeteld, dit brandstofvoorschot wordt ook berekend op 40000km per jaar, en heeft hierdoor dus een vaste prijs.
Voor een BMW 118D is dit bijvoorbeeld 254,50 euro per maand. Dit bedrag moeten wij dus op het leasebedrag rekenen om op het totale leasebedrag uit te komen. De leaseprijs voor een 118D is 804,- euro per maand, en dat dan plus 254,50 euro = 1058,- euro per maand. Alles boven de 810,- euro per maand is mijn eigen bijdrage. En dan komt de bijtelling er nog bovenop.
Ik heb wel volledig vrij keuze of ik diesel, benzine of LPG ga rijden, en we hebben volledig vrije privekilometers.
De 4jaar/40000km p/j leasestandaard is berekend met de ervaringen van de afgelopen jaren, omdat dat het beste uitkomt omdat de ene 20000 km per jaar rijdt, en de andere bijvoorbeeld 100000 km per jaar. Dus dat compenseert elkaar weer aan het einde.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.