De Viper GTS van Nutkees

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 12 okt 2010, 19:03

@Dennis,

Nice! ben erg benieuwd naar de video's!

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 12 okt 2010, 20:26

Nutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek :hosanna:
Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamen :mrgreen: :beer:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Erik K. » 12 okt 2010, 22:14

Op de tussenacceleraties kan het nog wel eens lastig worden denk ik zo :thumbup:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Roy RS » 12 okt 2010, 22:49

Downforce Hans schreef:
Nutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek :hosanna:
Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamen :mrgreen: :beer:

wat is dat een Corvette?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 12 okt 2010, 22:52

Roy RS schreef:
Downforce Hans schreef:
Nutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek :hosanna:
Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamen :mrgreen: :beer:

wat is dat een Corvette?
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :thumbup:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 12 okt 2010, 23:14

Roy RS schreef:
Downforce Hans schreef:
Nutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek :hosanna:
Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamen :mrgreen: :beer:

wat is dat een Corvette?
Corvettes are like fat chics, they're fun to ride until your friends catch you :whistle:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 13 okt 2010, 12:19

in the quest om nog wat praat pk's erbij te krijgen heb ik even zitten kijken naar mijn log die ik snel had gemaakt tijdens de dynorun.

Wat ik erg apart vind is dat de absolute throttle position nooit boven de 80,4% komt. Elmar kan dan inderdaad gelijk hebben met het afstellen van dit gegeven. Binnenkort maar eens proberen of ik deze waarde kan veranderen door een reset van de PCM.

Zal ook meteen wel de reden kunnen zijn dat de auto in de hele linie wat aan de arme kant loopt..
Afbeelding

@elmar
Misschien ook een idee om deze software eens op jouw wagen aan te sluiten of kan dat niet?? Tenzij je natuurlijk ook deze software al in bezit hebt... Weet alleen niet of je ook over een OBD2 stekker beschikt?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 12:49

De enige stekker aan de auto van Elmar is voor zijn vouwwagen...........

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 13 okt 2010, 12:56

^^^hahahaha

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Erik K. » 13 okt 2010, 15:14

Mmm dus als hij inderdaad van 80% naar 100% gaat zit je snel aan de 600pk :)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 13 okt 2010, 15:22

ja was dat maar waar. weet dat lang niet alle electronica de gasklep op 100% meet, maar 80 lijkt me wel wat laag. Ook ben ik lang niet tevreden met het vacuum. deze is m.i. ook te laag.

zelfs op idle heb ik maar 45,3 kPaA en dat is ongeveer 13 kPaA te laag. Ga dus nog even speuren naar een eventueel vacuum lek in de slangen en als ik het daar niet kan vinden ga ik deze winter even een leakdown test doen op de cilinders.

Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen natuurlijk. :thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 15:25

Erik K. schreef:Mmm dus als hij inderdaad van 80% naar 100% gaat zit je snel aan de 600pk :)
Ja denk je............. :?: :roflol:

Dat doen ze bij zo`n viper altijd, er voor zorgen dat je maar voor 75% gas kan geven...........
Dan blijft de boel tenminste heel............ :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 13 okt 2010, 15:41

hahaha zegt een LS7 rijder waarvan met regelmaat de blokken kapot lopen.. Misschien ook een idee voor jouw om er een klosje onder te doen. :bignews:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Bert ///M3 » 13 okt 2010, 15:46

Hehe :mrgreen:

Het laatstre stuk gasklepopening doet meestal wel het minste, als je flow waarden naast elkaar vergelijkt van gasklepstand 90% en 100% dan zal je zien dat het verschil niet linear is, je krijgt er dan niet ineens 11% airflow bij.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Erik K. » 13 okt 2010, 16:45

Duidelijk is dat er relatief eenvoudig nog wat power te halen valt :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 17:27

Nutkees schreef:hahaha zegt een LS7 rijder waarvan met regelmaat de blokken kapot lopen.. Misschien ook een idee voor jouw om er een klosje onder te doen. :bignews:
Met blokken bedoel je waarschijnlijk de remblokken......................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Elmar » 13 okt 2010, 17:38

Kees, ik moet helaas HonZ03 gelijk geven, in dat spartaanse ding zit geen OBD2 stekker.

Gelukkig kan ik jou ook gelijk geven, die LS7 blokken, die zijn eigenlijk gemaakt voor ouwe omaatjes...
en ja als er dan van die groot bekken in gaan rijden, die trappen zo'n blok zo naar de klote. :shithappens:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 18:10

Elmar schreef:Kees, ik moet helaas HonZ03 gelijk geven, in dat spartaanse ding zit geen OBD2 stekker.

Gelukkig kan ik jou ook gelijk geven, die LS7 blokken, die zijn eigenlijk gemaakt voor ouwe omaatjes...
en ja als er dan van die groot bekken in gaan rijden, die trappen zo'n blok zo naar de klote. :shithappens:
Waarom moet je Cor er nou weer bij betrekken :?: :mrgreen:

Stijn L
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 feb 2009, 16:01

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Stijn L » 13 okt 2010, 22:08

Nutkees schreef:in the quest om nog wat praat pk's erbij te krijgen heb ik even zitten kijken naar mijn log die ik snel had gemaakt tijdens de dynorun.

Wat ik erg apart vind is dat de absolute throttle position nooit boven de 80,4% komt. Elmar kan dan inderdaad gelijk hebben met het afstellen van dit gegeven. Binnenkort maar eens proberen of ik deze waarde kan veranderen door een reset van de PCM.

Zal ook meteen wel de reden kunnen zijn dat de auto in de hele linie wat aan de arme kant loopt..
Afbeelding

@elmar
Misschien ook een idee om deze software eens op jouw wagen aan te sluiten of kan dat niet?? Tenzij je natuurlijk ook deze software al in bezit hebt... Weet alleen niet of je ook over een OBD2 stekker beschikt?

Ik zou er niet veel van verwachten. Volgens mij is die 80,4% een normale waarde. En ik vraag me sterk af of die 80,4 wel een waarde is met de unit " %" , wat dus wil zeggen dat die een relatieve throttle positie weergeeft maar je dus niet kan concluderen of je nu vollast rijd of niet. Heb zelf al OBD data gebruikt voor analyse en daar was de maximum waarde ook bij lange geen 100%. Een snelle search in google leverde volgende link op : http://www.nology.com/supportedsensors.htm" onclick="window.open(this.href);return false; een obd diagnose tooltje waar er dus letterlijk wordt gezegd dat full throttle NIET overeenkomt met de waarde "100" , dit is afhankelijk van constructeur tot constructeur.

Samengevat: Ja, je mist enkele PK's, maar throttle response en koppelverloop is veel belangrijker, tenzij je een dragrace liefhebber bent

groeten
Stijn

EDIT: nu ik je data opnieuw zie, vind ik de calculated load wel nogal laag.
De reden kan zijn: -slechte luchtmassa meter (meet te weinig lucht)
- traction control?? (echt geen idee of je zoiets op je amerikaan zitten hebt :p)
- ...?

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Nutkees » 13 okt 2010, 22:25

@stijn,

had zelf ook al wat zitten zoeken en de waardes blijken inderdaad wel te kloppen. Ga wel voor de zekerheid even de gaskleppen bekijken dat deze in ieder geval volledig open gaan.

Voornaamste is om de motor goed te laten afstellen op octaan 95 of 98. Er zit nu een map in op basis van amerikaanse octaan 91 brandstof namelijk.

We komen er wel uit :mrgreen: Daarnaast gaat de auto hard zat, dus niets te klagen.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Robin Hartog » 13 okt 2010, 22:35

Al dat gebekvecht, wanneer krijgen we nou eens een Z06 vs GTS filmpje/photoshoot te zien? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 22:51

Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%.......... :mrgreen:

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door siegerdehaan89 » 13 okt 2010, 23:07

Downforce Hans schreef:Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%.......... :mrgreen:

bang om het alsnog af te moeten leggen zeker....

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 23:10

siegerdehaan89 schreef:
Downforce Hans schreef:Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%.......... :mrgreen:

bang om het alsnog af te moeten leggen zeker....
Nou, die inkopper had ik zelf ook kunnen verzinnen :thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Nutkees heeft een nieuwe ride

Bericht door MartijnGizmo » 14 okt 2010, 08:57

Nutkees schreef:@stijn,

had zelf ook al wat zitten zoeken en de waardes blijken inderdaad wel te kloppen. Ga wel voor de zekerheid even de gaskleppen bekijken dat deze in ieder geval volledig open gaan.

Voornaamste is om de motor goed te laten afstellen op octaan 95 of 98. Er zit nu een map in op basis van amerikaanse octaan 91 brandstof namelijk.

We komen er wel uit :mrgreen: Daarnaast gaat de auto hard zat, dus niets te klagen.
Hou je wel rekening met het MON/RON-verschil? ;)
n the United States, pump octane is an average of 2 ratings, research octane (RON) and motor octane (MON). If you look at any gas pump in the United States, you will see a yellow sticker that says "octane by R + M / 2" That is the basic formula for an average. These 2 numbers mean different things. You could make an analogy to that of a blood pressure reading (systolic and diastolic). Research Octane number is always higher than Motor Octane number.

In Europe, they only report the RON. You may hear people discussing that in Europe, the octane is higher. Well, that is not exactly true. You see, in Europe, you might find 96 octane at a local gas station. (wow 96, highest we have here is 94). Well, that 96 is equivalent to 92 here in the States.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten