De Viper GTS van Nutkees
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Nutkees heeft een nieuwe ride
@Dennis,
Nice! ben erg benieuwd naar de video's!
Nice! ben erg benieuwd naar de video's!
- Downforce Hans
Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamenNutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek

- Erik K.
Op de tussenacceleraties kan het nog wel eens lastig worden denk ik zo 

- Roy RS
Downforce Hans schreef:Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamenNutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek![]()
wat is dat een Corvette?
- Downforce Hans
Roy RS schreef:Downforce Hans schreef:Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamenNutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek![]()
wat is dat een Corvette?

- Nutkees
Corvettes are like fat chics, they're fun to ride until your friends catch youRoy RS schreef:Downforce Hans schreef:Om harder te gaan heb ik jou waardes niet nodig, je zou je dus moeten schamenNutkees schreef:Geeft niets hans, ik weet toch dat jij deze waardes niet eens haalt met je corvette dus mij maak je niet gek![]()
wat is dat een Corvette?

- Nutkees
in the quest om nog wat praat pk's erbij te krijgen heb ik even zitten kijken naar mijn log die ik snel had gemaakt tijdens de dynorun.
Wat ik erg apart vind is dat de absolute throttle position nooit boven de 80,4% komt. Elmar kan dan inderdaad gelijk hebben met het afstellen van dit gegeven. Binnenkort maar eens proberen of ik deze waarde kan veranderen door een reset van de PCM.
Zal ook meteen wel de reden kunnen zijn dat de auto in de hele linie wat aan de arme kant loopt..

@elmar
Misschien ook een idee om deze software eens op jouw wagen aan te sluiten of kan dat niet?? Tenzij je natuurlijk ook deze software al in bezit hebt... Weet alleen niet of je ook over een OBD2 stekker beschikt?
Wat ik erg apart vind is dat de absolute throttle position nooit boven de 80,4% komt. Elmar kan dan inderdaad gelijk hebben met het afstellen van dit gegeven. Binnenkort maar eens proberen of ik deze waarde kan veranderen door een reset van de PCM.
Zal ook meteen wel de reden kunnen zijn dat de auto in de hele linie wat aan de arme kant loopt..
@elmar
Misschien ook een idee om deze software eens op jouw wagen aan te sluiten of kan dat niet?? Tenzij je natuurlijk ook deze software al in bezit hebt... Weet alleen niet of je ook over een OBD2 stekker beschikt?
- Downforce Hans
De enige stekker aan de auto van Elmar is voor zijn vouwwagen...........
- Nutkees
^^^hahahaha
- Erik K.
Mmm dus als hij inderdaad van 80% naar 100% gaat zit je snel aan de 600pk 

- Nutkees
ja was dat maar waar. weet dat lang niet alle electronica de gasklep op 100% meet, maar 80 lijkt me wel wat laag. Ook ben ik lang niet tevreden met het vacuum. deze is m.i. ook te laag.
zelfs op idle heb ik maar 45,3 kPaA en dat is ongeveer 13 kPaA te laag. Ga dus nog even speuren naar een eventueel vacuum lek in de slangen en als ik het daar niet kan vinden ga ik deze winter even een leakdown test doen op de cilinders.
Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen natuurlijk.
zelfs op idle heb ik maar 45,3 kPaA en dat is ongeveer 13 kPaA te laag. Ga dus nog even speuren naar een eventueel vacuum lek in de slangen en als ik het daar niet kan vinden ga ik deze winter even een leakdown test doen op de cilinders.
Gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen natuurlijk.

- Downforce Hans
Ja denk je.............Erik K. schreef:Mmm dus als hij inderdaad van 80% naar 100% gaat zit je snel aan de 600pk

Dat doen ze bij zo`n viper altijd, er voor zorgen dat je maar voor 75% gas kan geven...........
Dan blijft de boel tenminste heel............

- Nutkees
hahaha zegt een LS7 rijder waarvan met regelmaat de blokken kapot lopen.. Misschien ook een idee voor jouw om er een klosje onder te doen. 

- Bert ///M3
Hehe
Het laatstre stuk gasklepopening doet meestal wel het minste, als je flow waarden naast elkaar vergelijkt van gasklepstand 90% en 100% dan zal je zien dat het verschil niet linear is, je krijgt er dan niet ineens 11% airflow bij.

Het laatstre stuk gasklepopening doet meestal wel het minste, als je flow waarden naast elkaar vergelijkt van gasklepstand 90% en 100% dan zal je zien dat het verschil niet linear is, je krijgt er dan niet ineens 11% airflow bij.
- Erik K.
Duidelijk is dat er relatief eenvoudig nog wat power te halen valt 

- Downforce Hans
Met blokken bedoel je waarschijnlijk de remblokken.........................Nutkees schreef:hahaha zegt een LS7 rijder waarvan met regelmaat de blokken kapot lopen.. Misschien ook een idee voor jouw om er een klosje onder te doen.

- Elmar
Kees, ik moet helaas HonZ03 gelijk geven, in dat spartaanse ding zit geen OBD2 stekker.
Gelukkig kan ik jou ook gelijk geven, die LS7 blokken, die zijn eigenlijk gemaakt voor ouwe omaatjes...
en ja als er dan van die groot bekken in gaan rijden, die trappen zo'n blok zo naar de klote.
Gelukkig kan ik jou ook gelijk geven, die LS7 blokken, die zijn eigenlijk gemaakt voor ouwe omaatjes...
en ja als er dan van die groot bekken in gaan rijden, die trappen zo'n blok zo naar de klote.

- Downforce Hans
Waarom moet je Cor er nou weer bij betrekkenElmar schreef:Kees, ik moet helaas HonZ03 gelijk geven, in dat spartaanse ding zit geen OBD2 stekker.

-
Nutkees schreef:in the quest om nog wat praat pk's erbij te krijgen heb ik even zitten kijken naar mijn log die ik snel had gemaakt tijdens de dynorun.
@elmar
Ik zou er niet veel van verwachten. Volgens mij is die 80,4% een normale waarde. En ik vraag me sterk af of die 80,4 wel een waarde is met de unit " %" , wat dus wil zeggen dat die een relatieve throttle positie weergeeft maar je dus niet kan concluderen of je nu vollast rijd of niet. Heb zelf al OBD data gebruikt voor analyse en daar was de maximum waarde ook bij lange geen 100%. Een snelle search in google leverde volgende link op : http://www.nology.com/supportedsensors.htm" onclick="window.open(this.href);return false; een obd diagnose tooltje waar er dus letterlijk wordt gezegd dat full throttle NIET overeenkomt met de waarde "100" , dit is afhankelijk van constructeur tot constructeur.
Samengevat: Ja, je mist enkele PK's, maar throttle response en koppelverloop is veel belangrijker, tenzij je een dragrace liefhebber bent
groeten
Stijn
EDIT: nu ik je data opnieuw zie, vind ik de calculated load wel nogal laag.
De reden kan zijn: -slechte luchtmassa meter (meet te weinig lucht)
- traction control?? (echt geen idee of je zoiets op je amerikaan zitten hebt :p)
- ...?
- Nutkees
@stijn,
had zelf ook al wat zitten zoeken en de waardes blijken inderdaad wel te kloppen. Ga wel voor de zekerheid even de gaskleppen bekijken dat deze in ieder geval volledig open gaan.
Voornaamste is om de motor goed te laten afstellen op octaan 95 of 98. Er zit nu een map in op basis van amerikaanse octaan 91 brandstof namelijk.
We komen er wel uit
Daarnaast gaat de auto hard zat, dus niets te klagen.
had zelf ook al wat zitten zoeken en de waardes blijken inderdaad wel te kloppen. Ga wel voor de zekerheid even de gaskleppen bekijken dat deze in ieder geval volledig open gaan.
Voornaamste is om de motor goed te laten afstellen op octaan 95 of 98. Er zit nu een map in op basis van amerikaanse octaan 91 brandstof namelijk.
We komen er wel uit

- Robin Hartog
Al dat gebekvecht, wanneer krijgen we nou eens een Z06 vs GTS filmpje/photoshoot te zien? 

- Downforce Hans
Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%.......... 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Downforce Hans schreef:Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%..........
bang om het alsnog af te moeten leggen zeker....
- Downforce Hans
Nou, die inkopper had ik zelf ook kunnen verzinnensiegerdehaan89 schreef:Downforce Hans schreef:Ik doe geen wedstijd met een auto waar het gaspedaal niet verder opgaat dan 81%..........
bang om het alsnog af te moeten leggen zeker....

- MartijnGizmo
Hou je wel rekening met het MON/RON-verschil?Nutkees schreef:@stijn,
We komen er wel uitDaarnaast gaat de auto hard zat, dus niets te klagen.

n the United States, pump octane is an average of 2 ratings, research octane (RON) and motor octane (MON). If you look at any gas pump in the United States, you will see a yellow sticker that says "octane by R + M / 2" That is the basic formula for an average. These 2 numbers mean different things. You could make an analogy to that of a blood pressure reading (systolic and diastolic). Research Octane number is always higher than Motor Octane number.
In Europe, they only report the RON. You may hear people discussing that in Europe, the octane is higher. Well, that is not exactly true. You see, in Europe, you might find 96 octane at a local gas station. (wow 96, highest we have here is 94). Well, that 96 is equivalent to 92 here in the States.