Gister nog ff wat rondjes op Zandvoort gedaan. Echte snelle ronden zaten er niet bij, beetje natte plekken aan het begin.
Heb de laatste sessie nog even de bijna versleten RE050a proberen op te maken maar die laatste 2mm is echt keihard profiel, kon er gewoon op naar huis en het had nog grip ook in de stromende regen (alleen niet op dat oude lichtgrijze asfalt). Vanmiddag nog ff burnoutje leggen en dan mogen de Sunny's erop om zondag op Papenburg weer los te gaan.
Hier 2 rondjes geprobeerd of ik kon driften, maar 193pk/280nm is nog net wat weinig op droog met 225/45/17 potenza's. Als je een beetje drifthoek maakt haal je het einde van de bocht niet door ontbreken van vermogen dus moest een beetje magere hoek aanhouden helaas.
En weer geen regen gehad..... wanneer gaat dat nou eens gebeuren, Zandvoort met regen en vrijbrief om te driften bij een normale club....
Kon nog wel gekker maar heb met respect voor het materiaal gereden, niet hakken in 2 en overgooien en smijten etc... gewoon in 3 laten staan en vloeiend erin laten vallen.
Dank voor de complimenten... echter ik ben ook lang geen expert hoor, het kan veel gekker! 8)
Nog een eerdere sessie even bekeken net maar rondetijden met driften erbij waren 2.20 / 2.19 / 2.21 zo'n beetje steeds. Valt nog mee als je ziet hoe je het verkloot en snelle bochten durfde ik ook op lijn niet voluit te gaan met die versleten sloffen achter op 3+ bar.
Zat al te kijken naar een set van 4 stalen wielen voor 60 euro op marktplaats.. maar normaal doe ik dit niet eigenlijk, alleen driften op nat en dan doen die 225/45/17 het prima, zeker in roadhog/sunny/wanli compound.
Als ik 350pk heb of 185/65/15 bandjes monteer dan gaat het ook al een stuk vloeiender hoor, je moet nu teveel forceren nog.
Hier nog een rondje ideale lijn (commentaar is wederom welkom), heb een beetje van Andre afgekenen hoe hij het met de 130i doet. Is slechts een 2m13 met wat correcties en foutjes. Door de korte regenbuitjes had ik er nog niet 100% vertrouwen in. Met een 100% droge baan, het onderstel nog 2 klikjes harder en de bandenspanning nog 0,2 omlaag en eventueel subwoofer en reservewiel etc eruit moet er zeker een 2m10 in kunnen zitten met deze auto.
Chris van S. schreef:
Denk je dat je met regen scheivlak en bos uit vol driftend kan nemen? Want die kleine drift in scheivlak is niet echt spannend he
Hij ging gewoon niet verder met volgas in 3 hoog in de toeren. In de regen wil ik het wel proberen hoor, alleen dan niet op Wanli/Sunny omdat er nogal verandering van hoek in zit. Op waardige banden (RE050a is net teveel grip, maar iets ertussenin) moet het wel lukken alleen krijg ik nooit regen als ik op Zandvoort ben, of ik ben met de verkeerde club(s) waar het echt niet gewaardeerd wordt.
Je doet het beter dan ik met 286 pk in een E36 op Zandvoort Rody. En ik droom ook nog steeds van een nat Zandvoort Ooit een korte regenbui gehad tijdens een driftchallenge, en een bocht of 3 kunnen driften op nat in een 325i E30. Man...driftwalhalla.
Met 286pk moet het toch beter gaan lijkt me.. waren je banden wel over de 3 bar? Ik merkte wel dat het met een hard onderstel achter beter ging, dempers op race stand 10 klikjes brak ie makkelijker weg dan wanneer ik m naar 5 klikjes (zachter) had gezet.
Snap ook niet waarom met met driftevenementen etc op het paddock met pilonnen wat uit gaat zetten. Driften op Zandvoort noemen ze het dan...
Je moet juist op het circuit zelf driften, zeker als het gesproeid kan worden of als het regent.. als een leek als ik het kan dan moeten die figuren met "driftlicenties" en volledig geprepareerde auto's het toch ook wel (beter) kunnen?