Henk ik vergelijk hem niet met Abt. En ik lees ook nooit tuningsbladen, simpelweg omdat ik het vaak allemaal "over the top" vind. Er zijn ook maar weinigen in mijn omgeving die ik verteld heb van de "re-map" door ABT, omdat tunen nog altijd een bepaald imago heeft.
Ik denk ook niet dat het een kunst is om een 2.0 TFSI te tunen tot +300 hp, ik denk eerder dat het een kunst is om een auto te tunen zodat iedere "donkey" erin kan rijden zonder hem stuk te laten draaien.
En dan heb ik het niet over 100 klanten per jaar....
Jeroen D kan zich niet meer onderscheiden door een zelfde vermogen af te leveren als ABT of andere grote tuner's, dus om van zich te laten horen zal hij 'kunststukjes" moeten afleveren met vermogens die daar over heen gaan. En dit heeft hij goed begrepen denk ik, aangezien er genoeg mensen zijn die daar gevoelig voor zijn, en hun auto door hem laten tunen.
Met name bij iets oudere auto's, of auto's waar de garantie-termijn is verstreken zal hij een enorme klantenkring hebben.
Maar ik denk dat zolang PON hem niet erkent als "officiele" tuner en ook niet de garantie overneemt na tuning, dat met name de nieuwe auto's toch zullen kiezen voor de ABT-chip.
Als ik alleen al zie hoeveel nieuwe afgeleverde auto's (vaak ook diesels) voorzien zijn van een ABT-chip, bij mijn dealer, dan bevestigd dit alleen mijn bovenstaande verhaal.
Als er in de eerste 2 jaar een aandrijfas stuk draait, of een lager vernieuwd moet worden wil ik geen gezeur over wie dit gaat betalen...
Daarom rij ik juist met regelmaat nieuw, geen gezeur en geen wijzende vingers.
Bovendien is dit mijn 9e nieuwe auto bij dezelfde dealer, en vertrouw ik op zijn advies.