On topic: na 9 dagen staat er inmiddels al meer dan 1500km op de teller....kan hem gewoon niet laten staan, weer of geen weer. Terwijl ie eigenlijk bedoeld is als 3e auto...Denk dat het zo ook moet zijn; liefde maakt blind. Ferdi vindt steeds (nieuwe) punten voor zichzelf om het niet te doen (zo lees ik het in ieder geval) en dan klopt het plaatje voor iemand gewoon niet imo. En vraagt ook veel te veel de mening van een ander (waardoor dit draadje mede wel zo leuk geworden is). Geen van alle punten die hier regelmatig over de Spyder worden aangehaald en waar een deel natuurlijk gewoon waar van is (geen enkele auto is perfect) kunnen me ook maar iets schelen. IK ben helemaal weg van dit ding, vanaf het allereerste plaatje wat ik zag tot elke km die ik er nu in mag rijden. Vindt het juist een onderdeel van de beleving om dat dakkie er handmatig af te halen en op te bergen voordat je instapt en wegrijdt. Ook al duurt dat een paar minuutjes. In mijn 997 had ik nooit het gevoel in iets heel bijzonders te stappen, bij de Spyder heb ik dat wel (maar zal geen enkele 997 rijder tegenspreken die dat bijzondere gevoel wel bij zijn auto heeft, het is gewoon een kwestie van voorkeur). Ondanks de 381pk van de 997 heb ik ook het gevoel dat de Spyder tot ca. 150 km/u sneller is in een rechte lijn, zal wellicht deels door de PDK komen.
Vandaag heb ik de auto laten behandelen bij Protech Moergestel (een aanrader) en vrijdag ga ik naar Capristo Duitsland om de uitlaat te laten monteren. Eerst standaard op de rollenbank, na montage Capristo uitlaat (spruitstukken, racekats en einddempers) wordt ie vervolgens nog een keer gemeten en zouden er wat Nm's en Kw's bijgekomen moeten zijn. Ben benieuwd hoeveel vermogen ie standaard heeft en krijgt...De uitlaat heeft 3 standen (reise, sport, offen), waarvan de middelste stand naar eigen smaak te programmeren is. Ga zeker er voor zorgen dat het geen Sjonnie bak wordt.
Ferdi, ik heb inmiddels een echt belangrijk (min)punt aan de Spyder ontdekt; als het begint te regenen terwijl je nog lekker open rondrijdt word je nat

. Voordat je ergens veilig kunt stoppen om het dakje er op te gaan klooien ben je nat. Maar zelfs dat kon me niet boeien. Ben benieuwd of ik dat over een jaar nog steeds vind...
Tot slot over de veel geroemde Porsche kwaliteit: bij de passagiersdeur sluit het raampje sinds zaterdag opeens OVER ipv ONDER het dakje omdat het raampje bij het openen van de portier niet ver genoeg lijkt te zakken. Vast een kleinigheidje, maar goed excuus om de Spyder maar weer te pakken deze week en er mee langs de dealer te rijden...Wie zij ook alweer dat liefde blind maakt...?