Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door GTRene » 22 aug 2010, 20:22

romo schreef:
Topfuel schreef:WOW MAN!!!

idd, mooie omgeving............................. :whistle:
lol, dat dacht ik ook :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 22 aug 2010, 20:25

Ibiza ?

dvh

Bericht door dvh » 22 aug 2010, 20:38

WoW wat een lelijke achterlichten !!!
Op de seat :mrgreen: :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 22 aug 2010, 20:53

dvh schreef:WoW wat een lelijke achterlichten !!!
Op de seat :mrgreen: :bag:
LOL

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 aug 2010, 22:02

Schitterende Seat Salou! O nee, Seat Ibiza. Spyder is er niets bij inderdaad.

Petje

Bericht door Petje » 23 aug 2010, 00:28

:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2010, 11:03

<<woordvoerder modus AAN>>

@Tom: Robin maakt duidelijk dat hij de auto niet mooi vindt en dat het oog ook wat wil. Niets meer en niets minder.

@HansR: Robin heeft in de 997 S gereden en vindt hem iets te soft. Dat heeft hij al vaker geroepen hier op het forum. Dus hij heeft het puur over de lijnen van de 997 en het gemak waarmee je de auto alledaags kan gebruiken.

<<woordvoerder modus UIT >>

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 aug 2010, 12:53

Welke lijnen :mrgreen:

Ron4S

Bericht door Ron4S » 23 aug 2010, 23:36

On topic: na 9 dagen staat er inmiddels al meer dan 1500km op de teller....kan hem gewoon niet laten staan, weer of geen weer. Terwijl ie eigenlijk bedoeld is als 3e auto...Denk dat het zo ook moet zijn; liefde maakt blind. Ferdi vindt steeds (nieuwe) punten voor zichzelf om het niet te doen (zo lees ik het in ieder geval) en dan klopt het plaatje voor iemand gewoon niet imo. En vraagt ook veel te veel de mening van een ander (waardoor dit draadje mede wel zo leuk geworden is). Geen van alle punten die hier regelmatig over de Spyder worden aangehaald en waar een deel natuurlijk gewoon waar van is (geen enkele auto is perfect) kunnen me ook maar iets schelen. IK ben helemaal weg van dit ding, vanaf het allereerste plaatje wat ik zag tot elke km die ik er nu in mag rijden. Vindt het juist een onderdeel van de beleving om dat dakkie er handmatig af te halen en op te bergen voordat je instapt en wegrijdt. Ook al duurt dat een paar minuutjes. In mijn 997 had ik nooit het gevoel in iets heel bijzonders te stappen, bij de Spyder heb ik dat wel (maar zal geen enkele 997 rijder tegenspreken die dat bijzondere gevoel wel bij zijn auto heeft, het is gewoon een kwestie van voorkeur). Ondanks de 381pk van de 997 heb ik ook het gevoel dat de Spyder tot ca. 150 km/u sneller is in een rechte lijn, zal wellicht deels door de PDK komen.

Vandaag heb ik de auto laten behandelen bij Protech Moergestel (een aanrader) en vrijdag ga ik naar Capristo Duitsland om de uitlaat te laten monteren. Eerst standaard op de rollenbank, na montage Capristo uitlaat (spruitstukken, racekats en einddempers) wordt ie vervolgens nog een keer gemeten en zouden er wat Nm's en Kw's bijgekomen moeten zijn. Ben benieuwd hoeveel vermogen ie standaard heeft en krijgt...De uitlaat heeft 3 standen (reise, sport, offen), waarvan de middelste stand naar eigen smaak te programmeren is. Ga zeker er voor zorgen dat het geen Sjonnie bak wordt.

Ferdi, ik heb inmiddels een echt belangrijk (min)punt aan de Spyder ontdekt; als het begint te regenen terwijl je nog lekker open rondrijdt word je nat :wink:. Voordat je ergens veilig kunt stoppen om het dakje er op te gaan klooien ben je nat. Maar zelfs dat kon me niet boeien. Ben benieuwd of ik dat over een jaar nog steeds vind...

Tot slot over de veel geroemde Porsche kwaliteit: bij de passagiersdeur sluit het raampje sinds zaterdag opeens OVER ipv ONDER het dakje omdat het raampje bij het openen van de portier niet ver genoeg lijkt te zakken. Vast een kleinigheidje, maar goed excuus om de Spyder maar weer te pakken deze week en er mee langs de dealer te rijden...Wie zij ook alweer dat liefde blind maakt...?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 aug 2010, 23:45

Mooi verhaal Ron, op de foto's van mijn groote broer komt hij er ook super goed uit. Wat een top uitvoering :love:

Tom

Bericht door Tom » 23 aug 2010, 23:49

Mooi om je enthousiasme te lezen Ron :thumbup:
Kan mij heel goed voorstellen hoe het is om zo'n ding voor de deur te hebben staan...
Ron4S schreef: Ferdi, ik heb inmiddels een echt belangrijk (min)punt aan de Spyder ontdekt; als het begint te regenen terwijl je nog lekker open rondrijdt word je nat :wink:. Voordat je ergens veilig kunt stoppen om het dakje er op te gaan klooien ben je nat. Maar zelfs dat kon me niet boeien. Ben benieuwd of ik dat over een jaar nog steeds vind...
Toevallig had ik dat twee weken terug nog (sterker nog, was op de terugweg van Porsche waar ik met wat DFers was geweest en de Spyder nog had kunnen bewonderen ;)). Op de snelweg begon het ineens te regenen. Normaal kun je met de Z4 gewoon door blijven rijden... boven een bepaalde snelheid gaat de regen over je heen en merk je er niks van. Deze keer kwam het echt met bakken uit de lucht en kwam de regen binnen. Maarja.. zo in de zomer droogt dat ook wel weer op. Het heeft wel iets en vind de reacties wel grappig van anderen, die kijken je vanuit een saaie gezinsauto aan alsof je compleet gestoord bent (idem in de winter als je de kap open hebt) :)

GlennN

Bericht door GlennN » 23 aug 2010, 23:57

Hoi Ron, daar is ze dan , prachtige auto gefeliciteerd!!
En maakt niet uit WTF anderen over de boxster denken, maar de kenners allang weten... het is een super uitgebalanceerde auto met fantastische rijeigenschappen in een unieke uitvoering!!

En nog belangrijker: je voelt je veel meer verbonden met deze auto en ze geeft zoveel meer belevenis en emoties door, super man! Ben echt heel jaloers!

Geniet ervan en veel veilige km's !

Greetz! Glenn

ps: als ik het geld had dan zou ik in een cayman cs rijden, in de gesloten cabine heb je echt dat knusse luchtgekoelde elfer gevoel en dat is nu precies waar het om draait: what YOU feel

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 aug 2010, 01:38

Ron4S schreef: Tot slot over de veel geroemde Porsche kwaliteit: bij de passagiersdeur sluit het raampje sinds zaterdag opeens OVER ipv ONDER het dakje omdat het raampje bij het openen van de portier niet ver genoeg lijkt te zakken. Vast een kleinigheidje, maar goed excuus om de Spyder maar weer te pakken deze week en er mee langs de dealer te rijden...Wie zij ook alweer dat liefde blind maakt...?
Hey Ron, dat heb ik ook gehad met die demo. Kan het zijn dat die metalen buis uit de rolbeugel is geschoten achter je stoel? Als die er niet goed diep genoeg in zit komt het dakje net wat los en sluit ie niet goed aan.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 aug 2010, 09:08

ha Ron. Mooi Verhaal. Supercar die Spyder! Beste auto waar ik ooit in gereden heb. Dakkie is ook prima, daar kwam ik achter na een Spyder proefrit vorige week. Een witte, handbak, fully alcantara, pccb's, airco en basisradio: dat is 'm voor mij ....

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 aug 2010, 10:51

Afbeelding
FerdiACS1 schreef: Een witte, handbak, fully alcantara, pccb's, airco en basisradio: dat is 'm voor mij ....

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 aug 2010, 10:59

Ik geloof er niets meer van....;)

Hans R

Bericht door Hans R » 24 aug 2010, 12:44

Tot slot over de veel geroemde Porsche kwaliteit: bij de passagiersdeur sluit het raampje sinds zaterdag opeens OVER ipv ONDER het dakje omdat het raampje bij het openen van de portier niet ver genoeg lijkt te zakken. Vast een kleinigheidje, maar goed excuus om de Spyder maar weer te pakken deze week en er mee langs de dealer te rijden...Wie zij ook alweer dat liefde blind maakt...?
En ik weet de echte reden waarom je naar de dealer wil :wink: :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 24 aug 2010, 13:18

Hans R schreef: En ik weet de echte reden waarom je naar de dealer wil :wink: :mrgreen:
Als die Spyder geleverd is door Porsche Heteren dan kan ik mij wel een reden bedenken...

Michel P

Bericht door Michel P » 24 aug 2010, 14:17

Gefeliciteerd Ferdi, had ik niet verwacht :df:

allen

Bericht door allen » 24 aug 2010, 15:21

Ron4S schreef:On topic: na 9 dagen staat er inmiddels al meer dan 1500km op de teller....kan hem gewoon niet laten staan, weer of geen weer. ...

Ferdi, ik heb inmiddels een echt belangrijk (min)punt aan de Spyder ontdekt; als het begint te regenen terwijl je nog lekker open rondrijdt word je nat :wink:. Voordat je ergens veilig kunt stoppen om het dakje er op te gaan klooien ben je nat. Maar zelfs dat kon me niet boeien...

Tot slot over de veel geroemde Porsche kwaliteit: bij de passagiersdeur sluit het raampje sinds zaterdag opeens OVER ipv ONDER het dakje omdat het raampje bij het openen van de portier niet ver genoeg lijkt te zakken...
Kijk, en ik dacht dat er op Df alleen maar mietjes zaten. Laat de dealer je deuren uit de auto schroeven en ik ben helemaal trots op je! Je kunt niet open genoeg rijden.

steve smith

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 15:59

Tom schreef:
Hans R schreef: En ik weet de echte reden waarom je naar de dealer wil :wink: :mrgreen:
Als die Spyder geleverd is door Porsche Heteren dan kan ik mij wel een reden bedenken...
Optiecode 069 achter de balie?

Tom

Bericht door Tom » 24 aug 2010, 16:13

steve smith schreef:
Tom schreef:
Optiecode 069 achter de balie?
Yes sir! goddamn..!

Hans R

Bericht door Hans R » 24 aug 2010, 16:28

Niet achter de balie, deze heeft buiten een mooi koppie ook nog inhoud in dat koppie :wink:

allen

Bericht door allen » 24 aug 2010, 16:35

Inhoud... :bag:

Tom

Bericht door Tom » 24 aug 2010, 16:44

Hans R schreef:Niet achter de balie, deze heeft buiten een mooi koppie ook nog inhoud in dat koppie :wink:
Da's dan weer jammer..
/geintje

Maar vertel?
Waarom doet ze dan baliewerk? :mrgreen:
We hebben het toch over dat blondje..? :love:

Plaats reactie