Maus335i schreef:Chris van S. schreef:Inderdaad! Ik denk dat de communicatie in mijn huidige werk voor 15% uit e-mailen bestaat. Klanten vinden het niet zo fijn om hun financiele situatie over het WWW te gooien.
Hoeft ook niet, vrijwel overal is wel een oplossing voor te bedenken. De enige beperking zit tussen je oren.
Dat plannen van die afspraken zaten we vanochtend op kantoor eens over na te denken. Hoe fijn werkt dat wel niet voor beide partijen. Voordat jullie (dealer) de auto bekeken hebben kan je toch niet aangeven welk onderdeel bijvoorbeeld kapot is, dus voor een "diagnose" kan je wel telefonisch een afspraak maken of langskomen, maar dat kan net zo goed online. Jullie vullen daarmee alle kleine gaatjes waarin een monteur uit zn neus peutert op, terwijl de klant in 1 oogopslag kan zien wanneer er tijd is. Je vult de dagen gewoon op in blokken, niet namen van de andere klanten...... logisch
Dit doen wij al

([sluikreclame/aan]
http://www.mijngarage.nl [sluikreclame/uit]
Maus335i schreef:
En je website uitbreiden met een FAQ; vragen die regelmatig voorbij komen waar je continu aan de telefoon voor moet hangen, terwijl een klant zijn eigen vraag gewoon op de website terug kan vinden.
En dat gaat niet werken, want mensen lezen tegenwoordig niet meer.
Mensen verwachten echt dat informatie ze op een zilveren dienblad wordt aangereikt, zonder dat ze er zelf ook maar enige moeite voor hoeven te doen.
Hoe veel nieuwsbrieven wij onze klanten ook versturen, ze blijven bellen met vragen die beantwoord worden in diezelfde nieuwsbrieven
Maus335i schreef:
Datzelfde geld ook voor doktersafspraken en tandartsafspraken. Waarom zou een assistente de hele dag druk in de weer zijn met telefoontjes hierover? Hoeveel geld kost dat wel niet, doodzonde!
Voor de toekomst misschien een idee, maar een groot deel van de doktersbezoeken worden afgelegd door oudere mensen. Die mensen zijn over het algemeen niet bekend / opgegroeid met computers.
Buiten dat, hiermee zet je de groep mensen die geen PC heeft buiten spel voor basale zorg......lijkt me niet de bedoeling. ( of je moet weer met een dubbel systeem gaan werken, dus toch die assistente )
Maus335i schreef:
Ik snap trouwens niet dat automerken nú pas is begonnen met auto's direct uit de fabriek laten bestellen via de website. Maar gelukkig is er nu een (Ford) eindelijk opgestaan en er mee begonnen. Heb al vaker geroepen dat verkopers langzaam van het toneel verdwijnen, er zit veel teveel overhead tussen het maken van een auto en het afleveren er van. Al je verkopers kwijt kan niet, er zijn altijd mensen die voorkeur houden aan een bakje koffie. Maar besparen op loonkosten kan wel degelijk.
Op dit moment houden de marges op nieuw verkochte auto's niet over......ik geloof echt dat je het hebt over een paar procent. De inkomsten zitten hem in het onderhoud gedurende de eerste 3 á 4 jaar.
Dus, ja, dat auto-importeurs / verkopers daarop willen besparen lijkt me duidelijk.
Echter zul je nooit volledig overgaan op auto verkoop via internet, het is immers geen halfje wit wat je koopt....
Voor een grote groep mensen is het kopen van een auto bijna net zo'n grote stap als het kopen van een huis. Daarbij zit je ook nog eens met eventuele inruil......