Reacties (automobiel) bedrijven op Mails
- Jelmer850i
Reacties (automobiel) bedrijven op Mails
De voorstoel van mijn S40 wil ik laten verplaatsen dus dacht ik ik mail de dichtstbijzijnde volvo garage eens als dat daar kan. Mail verstuurt, GEEN reactie.
Naar een ander garage bedrijf, hetzelfde, geen reactie.
Ook in het verleden wel eens een mail gedaan met interesse naar een occasion, tevens geen reacite, dit bij diverse bedrijven.
Waarom wordt er niet gereageert op dergelijke mails, het zijn potentiele klanten van zo'n bedrijf.
Om als voorbeeld de volvo dealer te noemen, als men netjes een berichtje terug gestuurd hadden (het was min of meer een direct verzoek tot actie) konden ze de S40 in onderhoud krijgen, dus een nieuwe klant erbij. Door 1 simpel mailtje.
Toch vreemd, gaan dergelijke mensen niet mee met deze manier van communiceren? of willen ze het niet?
Niet vreemd dan dat het zo slecht gaat met sommige garagebedrijven....
Met name het onderhoud bij dealers holt achteruit.
Naar een ander garage bedrijf, hetzelfde, geen reactie.
Ook in het verleden wel eens een mail gedaan met interesse naar een occasion, tevens geen reacite, dit bij diverse bedrijven.
Waarom wordt er niet gereageert op dergelijke mails, het zijn potentiele klanten van zo'n bedrijf.
Om als voorbeeld de volvo dealer te noemen, als men netjes een berichtje terug gestuurd hadden (het was min of meer een direct verzoek tot actie) konden ze de S40 in onderhoud krijgen, dus een nieuwe klant erbij. Door 1 simpel mailtje.
Toch vreemd, gaan dergelijke mensen niet mee met deze manier van communiceren? of willen ze het niet?
Niet vreemd dan dat het zo slecht gaat met sommige garagebedrijven....
Met name het onderhoud bij dealers holt achteruit.
- MartijnGizmo
Re: Reacties (automobiel) bedrijven op Mails
Ik denk dat ze van het weekend alle mails uitprinten om thuis rustig te lezen en je volgende week een keer terugbellen... 
-
Marco R.
Niet echt handig van de dealer, maar in dit soort situaties bel ik altijd i.p.v. mail sturen
.
- JP
Beller is sneller idd.
Zelf deze week diverse mailtjes naar bedrijven gestuurd voor onderdelen, en dan blijf je maar je mail checken of ze al gereageerd hebben.
De ene is er binnen een uur, de ander doet er een dag over en dan stel ik mezelf weer de vraag..."waarom heb je nu niet gebeld ipv ongeduldig te wachten op antwoord"
Zelf deze week diverse mailtjes naar bedrijven gestuurd voor onderdelen, en dan blijf je maar je mail checken of ze al gereageerd hebben.
De ene is er binnen een uur, de ander doet er een dag over en dan stel ik mezelf weer de vraag..."waarom heb je nu niet gebeld ipv ongeduldig te wachten op antwoord"
Laatst gewijzigd door JP op 03 jul 2010, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
mail kost vaak veel tijd, en misschien hebben ze een spam filter oid zodat jou mail er meteen uit vliegt daar?
ik heb het ook veel gehad dat je geen reacties krijgt op mail, bepaalde bedrijven uitgezonderd....denk dat bepaalde bedrijven veel mails krijgen?
als ik dingen echt wil weten waag ik dan in die gevallen een belletje erachter aan na een dag of wat
ik heb het ook veel gehad dat je geen reacties krijgt op mail, bepaalde bedrijven uitgezonderd....denk dat bepaalde bedrijven veel mails krijgen?
als ik dingen echt wil weten waag ik dan in die gevallen een belletje erachter aan na een dag of wat
- Jelmer850i
Bellen is net zo'n ellende, in de wacht gezet worden, constant doorverbinden etc.etc.
Mailtje ros je in een paar sec. inelkaar en versturen maar.
Mailtje ros je in een paar sec. inelkaar en versturen maar.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Als ze geen mail willen moeten ze dat afsluiten.
- GTRene
het mooie van mail is dat je kunt reageren wanneer het je uitkomt....
magoed als zo'n bedrijf dagelijks tig spams krijgt lijkt me ook wel weer lastig...bij veel mails kun je weer onderaan komen te staan.
een mail sturen dan een paar dagen de kans geven op, daarna een belletje bv met melding over die mail e.d.
ligt er trouwens ook wel aan wat voor bedrijf, of een mail sturen met een advocaat naam erin
magoed als zo'n bedrijf dagelijks tig spams krijgt lijkt me ook wel weer lastig...bij veel mails kun je weer onderaan komen te staan.
een mail sturen dan een paar dagen de kans geven op, daarna een belletje bv met melding over die mail e.d.
ligt er trouwens ook wel aan wat voor bedrijf, of een mail sturen met een advocaat naam erin
-
Tom
Genoeg bedrijven die wel prima op mail reageren. 't Is niet dat er alleen spam bij autobedrijven uitkomt.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Arthur
Ook hier moeten de goeden weer onder de slechten lijden 
- GTRene
zoals vaak...Arthur schreef:Ook hier moeten de goeden weer onder de slechten lijden
echter bij mij werkt het zo als een bedrijf snel reageert en behulpzaam is kom je er wel eerder terug. dus bepaalde bedrijven kunnen klanten winnen waar anderen het laten liggen?
- Chris van S.
Mailen richting de werkplaatsreceptie van een autobedrijf voor een reparatie? Forget about it!
Achter de werkplaatsreceptie is het altijd een heksenketel. E-mailen word gedaan zodra het rustig is. En dat is het ongeveer..............nooit!
Achter de werkplaatsreceptie is het altijd een heksenketel. E-mailen word gedaan zodra het rustig is. En dat is het ongeveer..............nooit!
-
Tom
En bij andere bedrijven is het nooit druk?
De hele wereld past zich aan aan het feit dat er internet is. Ze innoveren en zorgen dat internet werk uit handen neemt (zaken automatiseren, enz.). Alleen sommige bedrijfstakken lijken dat niet door te hebben en achter de feiten aan te lopen. Autobedrijven, makelaars, kranten om maar iets te noemen. Nee, internet vooral niet serieus nemen....
Wanneer autobedrijven er teveel werk aan hebben om steeds mail over onderdelen te beantwoorden, dan ontsluit je de informatie uit je onderdelendatabase naar je site. Is wel een investering maar dan kunnen mensen gelijk online de boel doornemen en een bestelling plaatsen. Dat kun je als het moet van begin tot eind automatiseren, incl. daadwerkelijke bestelling met betaling, desnoods zonder tussenkomst van iemand.
De hele wereld past zich aan aan het feit dat er internet is. Ze innoveren en zorgen dat internet werk uit handen neemt (zaken automatiseren, enz.). Alleen sommige bedrijfstakken lijken dat niet door te hebben en achter de feiten aan te lopen. Autobedrijven, makelaars, kranten om maar iets te noemen. Nee, internet vooral niet serieus nemen....
Wanneer autobedrijven er teveel werk aan hebben om steeds mail over onderdelen te beantwoorden, dan ontsluit je de informatie uit je onderdelendatabase naar je site. Is wel een investering maar dan kunnen mensen gelijk online de boel doornemen en een bestelling plaatsen. Dat kun je als het moet van begin tot eind automatiseren, incl. daadwerkelijke bestelling met betaling, desnoods zonder tussenkomst van iemand.
- Chris van S.
Tom, vanuit jullie oogpunt kan ik zeker begrijpen wat jullie bedoelen.
Ik schetste mijn antwoord express wat zwart/wit. Alleen vanuit werkervaring en ervaring als klant blijft e-mail een van de meeste belabberde en onpersoonlijke communicatie middel die er bestaat. Ben het zeker wel met je eens dat internet steeds belangrijker word. Maar dan wel als hulpmiddel en niet als doel.
.
Ik schetste mijn antwoord express wat zwart/wit. Alleen vanuit werkervaring en ervaring als klant blijft e-mail een van de meeste belabberde en onpersoonlijke communicatie middel die er bestaat. Ben het zeker wel met je eens dat internet steeds belangrijker word. Maar dan wel als hulpmiddel en niet als doel.
.
- MartijnGizmo
Naar mijn mening is het juist die instelling die bedrijven een hoop klanten gaat kosten... ik besteed beduidend meer aan artikelen die ik in webshops koop, dan dat ik in winkels uitgeef.
- Arthur
Misschien is het bij de werkplaatsreceptie nog tot daar aan toe. Weet ik eigenlijk niet, nog nooit met een wp-receptie gemaild. Maar de verkoopafdeling... die moet toch iig staat zijn om e-mails te beantwoorden.
-
Tom
Je klanten betalen de rekening! Als ze mailen, dan heeft dat communicatiekanaal bij die klant de voorkeur. Er zullen altijd mails tussenzitten die je tijd kosten en je niks opleveren, maar dat is ook bij de telefoon of mensen die je zaak inlopen.Chris van S. schreef: Alleen vanuit werkervaring en ervaring als klant blijft e-mail een van de meeste belabberde en onpersoonlijke communicatie middel die er bestaat.
En tegenover onpersoonlijk staat ook een stuk gemak. Zo regel ik bij sommige bedrijven ook dingen online door in te loggen, is misschien niet zo persoonlijk maar voor mij een stuk gemakkelijker (want ik kan het ook in de avonduren doen). En zo'n bedrijf kan besparen op personeel omdat zaken geautomatiseerd zijn.
Same here.Martijn Koevoets schreef:Naar mijn mening is het juist die instelling die bedrijven een hoop klanten gaat kosten... ik besteed beduidend meer aan artikelen die ik in webshops koop, dan dat ik in winkels uitgeef.
- Arthur
Ik heb zo'n vermoeden dat autobedrijven gewoon erg behoudend/ouderwets zijn wat dat betreft. De leaserijder en buurman op de hoek die plompverloren daar hun auto kopen en onderhouden hebben ze blijkbaar genoeg aan. Die paar auto's die een paar honderd km's verderop terecht komt en die alleen maar zeuren met garantie maar geen onderhoud komt doen zitten ze niet op te wachten?
Nog een brug te ver voor deze groep
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Nog een brug te ver voor deze groep
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
- Chris van S.
En zo blijkt maar weer; Zoveel mensen, zoveel wensen....
Inderdaad; de verkoop afdeling van een autoebedrijf leeft intussen van internet verkoop.
Begrijp me niet verkeerd. Ik werk allang niet meer in een autobedrijf. Was al die k*t e-mails zat...
Inderdaad; de verkoop afdeling van een autoebedrijf leeft intussen van internet verkoop.
Begrijp me niet verkeerd. Ik werk allang niet meer in een autobedrijf. Was al die k*t e-mails zat...
- Niels v D
+1Chris van S. schreef:Mailen richting de werkplaatsreceptie van een autobedrijf voor een reparatie? Forget about it!
Daarbij komt nog dat 90% van de emails die je van klanten ontvangt ten eerste onvolledig zijn en ten tweede bijna nooit serieus.
Uiteraard moet die andere 10% wel beantwoord worden, maar zoals Chris zegt: In de hectiek wordt dat meestal even uitgesteld of doorgeschoven naar een stageloper of andere afdeling bij voorkeur..
- Maus335i
Chris, ik ben het toch eens met Tom. Communicatie van email is onderdeel van je aftersales, net zoals je per telefoon en in de winkel bereikbaar bent, ben je dat ook via email. En anders sluit je die inderdaad maar af en zet je die nergens op internet. Een van de voorbeelden dat de auto-industrie zo oud als een dinosaurus is. Totaal wereldvreemd van internet. Niet iedereen nee, maar wel een groot deel.
Email is een mooie vorm van commucatie waarin afspraken direct op papier staan. Geen misverstanden via de telefoon en het lastig kunnen wijzen op eerder gemaakte beloften.
Tijden veranderen, je gaat er in mee of je legt het uiteindelijk af. Met het schoppen tegen en negeren van nieuwe trends kom je er gewoon niet (meer).
Email is een mooie vorm van commucatie waarin afspraken direct op papier staan. Geen misverstanden via de telefoon en het lastig kunnen wijzen op eerder gemaakte beloften.
Tijden veranderen, je gaat er in mee of je legt het uiteindelijk af. Met het schoppen tegen en negeren van nieuwe trends kom je er gewoon niet (meer).
-
Tom
Dus heeft het geen prioriteit en/of hoef je er niet op in te gaan?Niels v D schreef:
Daarbij komt nog dat 90% van de emails die je van klanten ontvangt ten eerste onvolledig zijn en ten tweede bijna nooit serieus.
En denk je dat het bij autobedrijven anders is dan elk ander willekeurig bedrijf? Die blijkbaar wel met de tijd meegaan en serieus omgaan met binnenkomende e-mail.
Maargoed, zelfs nu met de crisis waarbij er tientallen grote autobedrijven failliet gaan begrijpen ze het dus nog niet? Kop in het zand noemen ze dat
Net zoals tig andere bedrijfstakken die maar blijven denken dat de consument stom is.
- Maus335i
Hehe, zijn ze af en toe ookTom schreef:Net zoals tig andere bedrijfstakken die maar blijven denken dat de consument stom is.
-
Tom
Idd. bedoel meer dat internet ook veel zaken transparanter maken en consumenten zaken kunnen vergelijken / makkelijker informatie vergaren.