Iemand anders blijkbaar wel.Rico schreef:Mankeert me toch niks aan de ogen hoor

Iemand anders blijkbaar wel.Rico schreef:Mankeert me toch niks aan de ogen hoor
I confess...Tom schreef:Huh wie heeft die dan??
en die scheve datumvensters worden toch veroorzaakt omdat de ring krom loopt en de tekst aan de onderkant dicht bij elkaar staatBrava schreef:Tisk, het horloge schuin is afgebeeld.Rico schreef:Ik zie nog een storend detail bij de Patek. De indexen tussen 10 en 14 lopen tegen de puntjes aan. En de indexen bij 3, 4, 8 en 9 uur staan er iets van af.
Het gaat niet om de schijf, het gaat om het venster, dat kun je elke vorm geven die je wil. De vorm die ze die vensters nu gegeven hebben druisen tegen mijn gevoel voor esthetica in.frankv schreef:en die scheve datumvensters worden toch veroorzaakt omdat de ring krom loopt en de tekst aan de onderkant dicht bij elkaar staatBrava schreef:Tisk, het horloge schuin is afgebeeld.Rico schreef:Ik zie nog een storend detail bij de Patek. De indexen tussen 10 en 14 lopen tegen de puntjes aan. En de indexen bij 3, 4, 8 en 9 uur staan er iets van af.
of is de ring erg klein van diameter waardoor de teksten hier dichter bij elkaar moeten staan dan op een grote ring waardoor je dit scheve compromis moet maken?
de kenners hebben vast betere plaatjes, maar ik bedoel dit:
dit is een grote ring, maar een kleinere ring heeft automatisch minder ruimte en moet dus in een scheef venster worden getoond om geen naastliggende teksten te tonen
Brava schreef:Het gaat niet om de schijf, het gaat om het venster, dat kun je elke vorm geven die je wil. De vorm die ze die vensters nu gegeven hebben druisen tegen mijn gevoel voor esthetica in.frankv schreef: en die scheve datumvensters worden toch veroorzaakt omdat de ring krom loopt en de tekst aan de onderkant dicht bij elkaar staat
of is de ring erg klein van diameter waardoor de teksten hier dichter bij elkaar moeten staan dan op een grote ring waardoor je dit scheve compromis moet maken?
dit is een grote ring, maar een kleinere ring heeft automatisch minder ruimte en moet dus in een scheef venster worden getoond om geen naastliggende teksten te tonen
Font is ook volstrekt secundair. Maar ja, je kijkt er anders tegenaan dan ik. Ik kan je alleen vertellen dat de grootte van de schijf, het font, de belettering, hoe je het ook wilt zien weinig tot niets te maken hebben met de keuze van de vorm van het venster.frankv schreef:Brava schreef:Het gaat niet om de schijf, het gaat om het venster, dat kun je elke vorm geven die je wil. De vorm die ze die vensters nu gegeven hebben druisen tegen mijn gevoel voor esthetica in.frankv schreef: en die scheve datumvensters worden toch veroorzaakt omdat de ring krom loopt en de tekst aan de onderkant dicht bij elkaar staat
De vensters sluiten mooi om de wat scheve tekst heen. Is de tekst niet scheef omdat ze een groot font wilden gebruiken op een kleine dag en maandring, dat vermoed ik. Hoe ziet zo'n dag en maandring van patek er uit? diameter 15mm ofzo? Vierkante vensters kunnen alleen als je het font verkleint, of er minder letters in zet.
Absoluut. Een keuze die, als ik het geld ervoor had, ervoor zou zorgen dat ik elders ging kijken.frankv schreef:ik denk dat het een bewuste ontwerpkeuze is
Ik ben niet zo'n verzamelaar. Ik heb nog twee IWC's:Gaaf hoor Gerwin!
Zie je eigenlijk nooit posten in dit topic, zonde met zo'n topklok.
Geniet ervan,.. moet wel lukken lijkt me
p.s. nog meer in de collectie?
Is zeer ruim pre-ETA, Robin. Zit een Felsa in.Robin schreef:ik hoef 'm niet voor die centen. en dan heb ik t uurwerk(gewoon 'n etatje) nog niet eens gezien. misschien mankeert daar vanalles aan.....dit is min of meer marktconform imo. het is geen rolex bijv en 't ding ziet er niet uit....
Zeldaam is niet per definitie gelijk aan waardevol. Dat zie je bij klassieke auto's net zo.Ravin ///M schreef:als ie zo zeldzaam is lijkt het me wel meer dan de gevraagde 275?
Ik heb het even nagemeten en dat zou mij echt voor geen meter staan.Robin schreef:*Heeft pas net de link van die Breitling aangeklikt*
31mm doorsnee.
Weten jullie wel hoe vrouwelijk klein dat ding is?
@Brava, kan kloppen. Ik zei 't meer als beeldspraak(internet he plat en kort)
Ik ga 't niet uitzoeken in de BESTFIT boeken die ik hier heb maar 't zal inderdaad een Felsa zijn.