Fotografie
-
Tazzy
Re: Fotografie
Non IS -> Vond het eigenlijk al een best barre investering. Heb de EOS400d met 17-85IS (hoya UV) en nu dus de 70-200L F4.0 waar ik denk een hoya HD UV voor ga bestellen.
- Macboy
Ik zou je camera verkopen en het geld investeren in een cursus omgaan met kritiek.KW schreef:Ik weet niet, maar heb daar ruim 2 uur doodserieus gestaan alles dat langs kwam zo goed mogelijk bewegend maar toch scherp op de foto te zetten... wat moet ik nog meer dan?
- Sander
@ Xave30 : Thx
!
Bedankt!
Modellenwerk is een beetje m'n specialiteit aan het worden, molen (of natuur) foto's doen mij zelf ook niet zo extreem veel maar in het geheel met de kleuren een prima plaatje
Robin Hartog schreef:Mooie plaatjes trouwens, Sander! Vooral die modellen-foto's vind ik erg knap.Tazzy schreef:Sorry de 4De van de molen boeien me minder.
Bedankt!
Modellenwerk is een beetje m'n specialiteit aan het worden, molen (of natuur) foto's doen mij zelf ook niet zo extreem veel maar in het geheel met de kleuren een prima plaatje
- markk
- R8 foto's zijn fantastisch
- Molen foto's vind ik ook erg mooi
- Modellen foto's en zeker de bulldozer vind ik minder. Met uitzondering van het 2e model. Die vind ik weer erg mooi (1e kijkt beetje dromerig, 3e licht een beetje ongemakkelijk lijkt wel)
Gisteren bij Claus in Hoofddorp gebowled met een oude studiemaat van me. Was nog wel "disco bowlen", OMG. Maar goed wel wat fotootjes gemaakt in het "disco" licht...

Mark.
- Molen foto's vind ik ook erg mooi
- Modellen foto's en zeker de bulldozer vind ik minder. Met uitzondering van het 2e model. Die vind ik weer erg mooi (1e kijkt beetje dromerig, 3e licht een beetje ongemakkelijk lijkt wel)
Gisteren bij Claus in Hoofddorp gebowled met een oude studiemaat van me. Was nog wel "disco bowlen", OMG. Maar goed wel wat fotootjes gemaakt in het "disco" licht...
Mark.
-
Tom
Gister bedrijfsuitje gehad met quad rijden, boogschieten, vlot bouwen en daarmee in het water, daarna op zo'n banaan en een bbq als afsluiting. Bij die wateractiviteiten had ik m'n camera niet mee, verder wel wat fototjes gemaakt (behalve de eerste foto, dat ben ik en die foto had een collega van me gemaakt met m'n camera):

-
Xave30
The sex.Tom schreef:
-
Xave30
Vanavond voor het eerst food photography uitgeprobeerd. Poeh poeh wordt hard oefenen.
Een kleine selectie:
1.

2.

3.

4.

5. creatief gebruik van een plank gemaakt voor witte achtergrond

6.

7.

Graag hoor ik wat tips,tricks, en kritiek.
Een kleine selectie:
1.
2.
3.
4.
5. creatief gebruik van een plank gemaakt voor witte achtergrond
6.
7.
Graag hoor ik wat tips,tricks, en kritiek.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 30 mei 2010, 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Laatste vind ik het leukste door de diagonale lijn in de foto met daarop de weglopende scherpte-diepte...
Mark.
Mark.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik vind de 1 na laatste de leukste Xavier. Maar....hij is volgens mij net niet recht van boven en helaas is het kleed niet geheel strak. Dan zou ie nog een stuk mooier zijn.
Foto's van Tom vind ik echt heel mooi!! Ik weet niet wat jij altijd doet aan nabewerking, maar ik vind het echt super mooi!
Foto's van Tom vind ik echt heel mooi!! Ik weet niet wat jij altijd doet aan nabewerking, maar ik vind het echt super mooi!
-
Xave30
Thanks Markk.

Klopt helemaal wat je zegt! Volgende keer helemaal strakspannen of toch ff strijkenMark Nauta schreef:Ik vind de 1 na laatste de leukste Xavier. Maar....hij is volgens mij net niet recht van boven en helaas is het kleed niet geheel strak. Dan zou ie nog een stuk mooier zijn.
- KW
Ik vind 1 en 2 het beste.
Van Tom vind ik bijna alle foto's wel erg goed
Van Tom vind ik bijna alle foto's wel erg goed
-
Xave30
Ah KW , wat vond je misschien leuk aan 1 &2 ?
- markk
[quote="Mark Nauta"Foto's van Tom vind ik echt heel mooi!! Ik weet niet wat jij altijd doet aan nabewerking, maar ik vind het echt super mooi![/quote]
Helemaal eens met Mark N.
Dus Tom, vertel nou maar, wat is "the-secret"...
Mark.
Helemaal eens met Mark N.
Dus Tom, vertel nou maar, wat is "the-secret"...
Mark.
-
ErikS
Let op je kleuren in een serie,Xave30 schreef:Ah KW , wat vond je misschien leuk aan 1 &2 ?
Een serie moet in z'n geheel bij elkaar passen!
-
Xave30
Genoteerd Erik 
-
Tom
De quadfoto's komen bijna rechtstreeks uit de camera. Soms de blacks iets omhoog (door al dat stof waren sommige foto's wat contrastloos geworden). Verder de witbalans ietsje geler/warmer gemaakt, maar dat was vooral bij de foto's waarbij de zon achter een wolk verdween wat resulteerde in iets grauwere foto's, die foto's vielen anders zo uit de serie.
Bij die twee foto's tegen de zon in heb ik onderin de exposure flink omhoog moeten krikken omdat dat deel onderbelicht was (duh.. tegen de zon in
). De avond/BBQ fotos zijn lichtelijk bewerkt qua kleur en de exposure in z'n geheel iets omlaag, het was tenslotte in de avond waarbij de zon niet zo fel meer was.
Zoveel bewerking zit er dus niet in.
Bij die twee foto's tegen de zon in heb ik onderin de exposure flink omhoog moeten krikken omdat dat deel onderbelicht was (duh.. tegen de zon in
Zoveel bewerking zit er dus niet in.
-
Xave30
- KW
Ik vind daarvan de compositie icm de kleurenweergave gewoon leuk. 3 vind ik te 'gewoon' en alle foto's met het rechthoekige bakje op het kleed vind ik niks. Dat zal oa komen doordat het kleed niet strak ligt zoals eerder genoemd, maar ook dat een blauwwit ruitjes patroon per definitie al verschrikkelijk vind. Als ik dan toch moet oordelen vind ik van dat rechthoekige bakje op het kleed de laatste nog het beste. Die zou nog iets beter kunnen worden door nog wat kleinere scherptediepte.Xave30 schreef:Ah KW , wat vond je misschien leuk aan 1 &2 ?
-
Xave30
Thnx voor je feedback. Hoewel ik alle 7 plaatjes op een rij gepost heb zijn ze samen niet als serie bedoeld. Dat is (denk ik ) heel duidelijk aan de hand van afwijkende kleur etc. ; ook heb ik bij sommige een daylight gebruikt en de rest een normale warme lamp.KW schreef:Ik vind daarvan de compositie icm de kleurenweergave gewoon leuk. 3 vind ik te 'gewoon' en alle foto's met het rechthoekige bakje op het kleed vind ik niks. Dat zal oa komen doordat het kleed niet strak ligt zoals eerder genoemd, maar ook dat een blauwwit ruitjes patroon per definitie al verschrikkelijk vind. Als ik dan toch moet oordelen vind ik van dat rechthoekige bakje op het kleed de laatste nog het beste. Die zou nog iets beter kunnen worden door nog wat kleinere scherptediepte.Xave30 schreef:Ah KW , wat vond je misschien leuk aan 1 &2 ?
- markk
Net via MP een Nikor 24 F2.8 afd opgehaald 
Mark.
Mark.
- Ravin ///M
Xav 2 en 7 zijn mooi!
Tom, geweldige foto's!
Tom, geweldige foto's!
- markk
Iemand bekend met DxO optics software. Ik wil 'em vooral gebruiken om lenscorrecties van m'n 10-20 Sigma te corrigeren.
Net een trail versie gedownload inclusief de 10-20 Sigma lens module maar hij herkend de lens niet uit JPG's die door Lightroom zijn aangemaakt. En de originele NEF heb ik niet meer en ik kan ook even geen nieuwe NEF op 10mm maken want m'n zwager heeft de lens geleend
Mark.
Net een trail versie gedownload inclusief de 10-20 Sigma lens module maar hij herkend de lens niet uit JPG's die door Lightroom zijn aangemaakt. En de originele NEF heb ik niet meer en ik kan ook even geen nieuwe NEF op 10mm maken want m'n zwager heeft de lens geleend
Mark.
-
Tom
Kijk even of je bij exporteren vanuit lightroom niet 'minimize embedded metadata' aan hebt staan, dan haalt ie geloof ik de lensinformatie uit je EXIF data.
Verder geen ervaring mee, ooit een keer kort naar gekeken maar vond het niet zo'n geweldig pakket.
Verder geen ervaring mee, ooit een keer kort naar gekeken maar vond het niet zo'n geweldig pakket.
- Joop
Vind het zelf een wat omslachtig programma...markk schreef:Iemand bekend met DxO optics software. Ik wil 'em vooral gebruiken om lenscorrecties van m'n 10-20 Sigma te corrigeren.
Mark.
...ik gebruik nu zelf PTLens 8.6 (van EPaperPress) voor o.a. lenscorrecties en mijn architectuurfoto's.
De Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX wordt ook gewoon herkend/kan ook geselecteerd worden.
Bovendien is het een relatief goedkope applicatie ($25,-; en kan als plugin in Photoshop gebruikt worden).
Hier kun je meer info, info over de ondersteunde lenzen terugvinden en een trial-versie terugvinden: PTLens
-
Xave30
Ravin ///M schreef:Xav 2 en 7 zijn mooi!
Tom, geweldige foto's!