Wat volgt

Dit is ons algemene autoforum.
Robin Hartog

Re: Wat volgt

Bericht door Robin Hartog » 25 mei 2010, 15:58

Oof schreef:De E90 is iets ruimer achterin.
Damn, die vond ik al klein. :oops:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 25 mei 2010, 16:01

Zoals ik zei het is net wat he gewend ben. Mijn Volvo 850 was een jaar lang de stap en uitgaans auto van mijn vrienden en mij. Toen ik die verkocht voor een 1 serie werd dat ook niet echt in dank afgenomen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 mei 2010, 16:03

Oof schreef:Zoals ik zei het is net wat he gewend ben. Mijn Volvo 850 was een jaar lang de stap en uitgaans auto van mijn vrienden en mij. Toen ik die verkocht voor een 1 serie werd dat ook niet echt in dank afgenomen.
True, onze Mondeo is ook lekker ruim. :) Misschien komt het daardoor.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 25 mei 2010, 16:56

Zou dit wat kunnen zijn :

Audi S4 Avant !!

Staat volgens mij al wel langere tijd te koop...

Tristan

Bericht door Tristan » 25 mei 2010, 16:58

Joost had pas ook een fraaie S4 te koop. 120K gelopen maar zag er erg netjes uit.

Volgens mij deze: http://link.marktplaats.nl/347199542

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 mei 2010, 16:58

:love:

Die van Tristan is misschien nog wel mooier, met originele S4 velgen. :thumbup: :love:

Eric H

Bericht door Eric H » 25 mei 2010, 17:11

G#dgloeiende......waarom staan die dingen nu te koop.....
Wordt voor mij pas over een tijdje actueel...

Ben er denk ik wel uit dat het een Audi moet worden/blijven... :mrgreen: :mrgreen:

Tenzij er nog goede alternatieven zijn, maar die worden schaars...
Oh en voordta iemand als suggestie met een AMG mercedes komt, laat maar, tenzij die een handbak heeft !

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 mei 2010, 17:13

V70 :mrgreen:

Heb het draadje even verplaatst aangezien het over auto's gaat :wink:

Persoonlijk vind ik een A4/3-serie de fijnste auto klasse om te rijden. Comfi maar geen boot daarnaast stuurt de 3 serie fantastisch en is een A4 een topper om te zien. Zelfs de C-klasse vind ik een prima ding. Vind je dat groot genoeg dan is dit je categorie. Het is jammer dat "da woman" geen Beemer wil aangezien je nu ook al A4 rijdt. Een S4 kopen is dan misschien gaaf maar voor de normale kilometers kijk je toch weer tegen hetzelfde dash aan en dan met een lege(re) bankrekening.

De E vind ik denk ik nog de beste keuze als het groter moet en er geen E61 mag komen. Het hout sloop je gewoon van het dash en daar is wel wat anders voor te krijgen. Op de A6 ben ik zelf op de een of andere manier wat uitgekeken. Ten tijde van de introductie fantastisch maar inmiddels vind ik em toch wel wat gedateerd aandoen. Daarnaast overtuigd het dashboard mij niet echt, ik vind het te plasticerig.

Tristan

Bericht door Tristan » 25 mei 2010, 17:22

Misschien ook een 'out-sider' maar een Mondeo ST220?

6-cil, handbak, redelijk uniek en wat ik er toen van gelezen heb is dat men zeer te spreken was van de wegligging. Daarnaast is een leuke voor onder de 20K te krijgen onder een 100K km's.

Eric H

Bericht door Eric H » 25 mei 2010, 17:25

Tristan schreef:Misschien ook een 'out-sider' maar een Mondeo ST220?

6-cil, handbak, redelijk uniek en wat ik er toen van gelezen heb is dat men zeer te spreken was van de wegligging. Daarnaast is een leuke voor onder de 20K te krijgen onder een 100K km's.
Sorry, FWD..... :(

Wil toch echt RWD of 4WD

HansD

Bericht door HansD » 25 mei 2010, 17:26

Oh en voordta iemand als suggestie met een AMG mercedes komt, laat maar, tenzij die een handbak heeft !
Sorry :oops:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 25 mei 2010, 18:17

Hij is al genoemd, maar ik heb er enig ervaring mee: Een Golf 5 R32.
Wij hebben naast de Mini van mijn moeder een R32 staan. Sinds de Mini is mijn vader wat meer van snelheid/vermogen gaan houden. Hij vond de Golf altijd al een mooie auto. De keuze tussen een GTI of een R32 was snel gemaakt, aangezien de 6 pitter hem aansprak. Een mooie combinatie voor een auto die af en toe als familiewagen kan dienen, als fun-auto en als werk auto.
Hoe bevalt dat tot nu toe? Nou, naar Amsterdam gaan met die auto bevalt niet super. Echter ligt dit niet aan de auto, maar meer aan de zuinigheid voor karsjes en dergelijk.
Voor de rest moet je het gebruik voor lief nemen. Dit is wat aan de hoge kant, lees 1 op5/6, hangt natuurlijk af van de rijstijl.
Het vermogen is echt genieten, evenals het geluid. Vooral onderin zit veel koppel, wat heerlijk is bij normaal rijgedrag. En als je hem opengooit komt er een heerlijke diepe roffel uit wat eindigt in een mooi hoog geluid
Kwa ruimte kom je niks te kort. We hebben overwogen om met ze 4en in de golf naar Italië te gaan. Genoeg ruimte op de achterbank, ondanks dat mijn vader 1.97 meter lang is. Ook kofferbakruimte is een dikke prima. Passen met gemak 4 rijstassen in.
Kwa degelijkheid is en blijft het een Golf. Alles zit strak in elkaar.
Als ik de Mini en de Golf vergelijk, is de Golf veel comfortabeler. Nu heb ik meer ervaring in de Mini dan in de Golf, maar in de mini wordt je op klinkersteentjes continu door elkaar geschudt. Dit valt mee in de Golf.
Comfortabel is anders, maar dat moet je misschien ook niet zoeken in een R32.
Er staat nu zon 20.000 km op, weet het niet precies. Op het gebied van betrouwbaarheid hebben we dus eigenlijk niet veel ervaring.
Hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen, en als er nog vragen zijn kan je die altijd stellen!

Eric H

Bericht door Eric H » 25 mei 2010, 20:12

Niels schreef:V70 :mrgreen:

Heb het draadje even verplaatst aangezien het over auto's gaat :wink:

Persoonlijk vind ik een A4/3-serie de fijnste auto klasse om te rijden. Comfi maar geen boot daarnaast stuurt de 3 serie fantastisch en is een A4 een topper om te zien. Zelfs de C-klasse vind ik een prima ding. Vind je dat groot genoeg dan is dit je categorie. Het is jammer dat "da woman" geen Beemer wil aangezien je nu ook al A4 rijdt. Een S4 kopen is dan misschien gaaf maar voor de normale kilometers kijk je toch weer tegen hetzelfde dash aan en dan met een lege(re) bankrekening.

De E vind ik denk ik nog de beste keuze als het groter moet en er geen E61 mag komen. Het hout sloop je gewoon van het dash en daar is wel wat anders voor te krijgen. Op de A6 ben ik zelf op de een of andere manier wat uitgekeken. Ten tijde van de introductie fantastisch maar inmiddels vind ik em toch wel wat gedateerd aandoen. Daarnaast overtuigd het dashboard mij niet echt, ik vind het te plasticerig.
V70, hoe verrassend :mrgreen:
Maar op zich niet eens zo'n gek idee, maar dan in de XC70 uitvoering.
Die 2.5T motor ligt volgens mij ook in de Kuga toch, daar zijn ze in ieder geval wel lovend over.....

De A4 waar ik nu in rijd is mijn eerste Audi, maar ik moet zeggen dat ik wel verkocht ben.
Voorheen als ik ergens met m'n pa naar toe moest dan wilde ik altijd wel met zijn wagen ( ik reed een Volvo V40, hij een E39 )
Vanaf het moment dat ik de Audi voor de deur had staan was er geen twijfel meer bij mij.
Al is de Audi een "klasse" lager dan de 5 van m'n pa, ik vind hem op alle vlakken beter ( met uitzondering van de aandrijving, die zit op de verkeerde plek :wink: )
Qua interieur afbouw, qua rij geluiden, gewoon in geheel als gevoel...

Nou heb ik pasgeleden een zeer kort stukje gereden in een E60 en ik moet zeggen dat het verschil met de E39 wel zeer groot is, in het voordeel van de E60 natuurlijk. Maar nog steeds vond ik mijn "oude" A4 beter qua afwerking.

Maar ja, de vrouw he, die wil geen BMW...
Een collega kwam vandaag al met het idee om haar een blinddoek voor te doen en dan mee te laten rijden in een E60.
Denk dat ze dat op zich geen probleem vind, en dat ze het fantastisch vind rijden, maar zodra ze ziet dat het een BMW is, gelijk haar veto uitspreekt... :hammer:

Qua grootte volstaat de huidige A4 Avant, dus een C-klasse zou dan ook wel volstaan, al heb ik het idee dat die kleiner is qua binnenruimte, maar daar kan ik me in vergissen.
E-klasse heb ik even nagevraagd, maar zwakke plekken daar zijn toch vooral de bakken en het command systeem. Verder heb ik het eerlijk gezegd niet echt zo met Mercedes.
Weet niet wat het is, waarschijnlijk heb ik met Mercedes wat mijn vrouw met BMW heeft.....

Moeilijk moeilijk moelijk.......
Iemand anders nog interesse in een vrouw met wat ervaring....
In overleg kunnen we een proeftijd afspreken.
Ze heeft niet veel eisen, anders zou ze het ook niet zo lang met mij uithouden.
Oh, als je BMW rijdt hoef je niet te reageren.....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 25 mei 2010, 22:41

Wat is haar probleem eigenlijk met BMW? Met 'haar' bedoel ik trouwens 'de bitch' zoals eerder genoemd in dit anti BMW verhaal:P.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 mei 2010, 23:44

Eric, als je RWD wilt voor de fun dan sla je de plank wel mis met een C of E-klasse natuurlijk. Niets ten nadele van Mercedes maar het gaat je niet brengen wat je dan zoekt. Wil je geen RWD voor de fun dan is de meerwaarde dusdanig beperkt dat ik die restrictie mezelf niet zou opleggen. Dan kun je imho net zo goed een v70 T5 kopen bij wijze van. Stuurt misschien nog een fractie minder maar zal voor de rest sportiever zijn met een heerlijke 5 cilinder. Ook kun je dan naar een Saab Estate met Turbo motor kijken b.v.

Een XC70 is leuk maar heeft in de praktijk eerder nadelen dan voordelen. Een collega van me heeft zo'n ding gekocht met de laatste D5. Het ding zuipt t.o.v. een S60/V70 als een tierelier en is overal vooral duurder in want zwaarder en groter. Dan moet het model je wel heel erg aanspreken en ook voor deze geldt dat ik de meerwaarde van de 4WD wel errug beperkt is.

BMW = no go

Blijft over: Audi Quattro. Het type wat jij hebt is naar mijn mening van mooiere materialen gebouwd qua interieur dan een A6 vanaf 2005. Dus neem een S4 8)

ErikS

Bericht door ErikS » 26 mei 2010, 08:27

Bij benerink heeft een hele tijd een prachtige A8 gestaan, is nu jammergenoeg weg zie ik net......

Was echt een plaatje van een auto, met ik dacht een 3.7 erin..........
Voor iets van 33K vraagprijs.....

Mijn keuze is een A8, als het toch geen zak uitmaakt hoe groot ie is;)

Eric H

Bericht door Eric H » 26 mei 2010, 09:14

Marco R. schreef:Wat is haar probleem eigenlijk met BMW? Met 'haar' bedoel ik trouwens 'de bitch' zoals eerder genoemd in dit anti BMW verhaal:P.
Tja, ik kan er niet echt de vinger op leggen.
Ze heeft gewoon iets tegen BMW's en de mensen die er in rijden ( laten mijn ouders en mijn broer nou allemaal BMW rijden :mrgreen: )

Ik had bij voorbaat al een beetje angst voor de reacties in dit draadje, aangezien het over alle merken kon gaan BEHALVE BMW........ :lol:

@Niels ( of anderen )
Wat is nu precuies het verschil tussen S4 en RS4 ?
Heeft dit te maken met motorisering, uitrusting, vermogen ???

A8 uit een van de vorige series staat mij ook wel aan, of een Ronin :twisted:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 mei 2010, 09:59

De eerste RS4 had 380pk, de tweede 420pk. De S4 die hierboven in linkjes staat heeft 344pk. Maja, volgens mij is een RS4 gewoon meer hardcore, terwijl hij er niet zo uit ziet. (Het eerste type RS4 dan)

Een RS4 B5 is dus niets voor je? Staan er bijvoorbeeld 3 op Autotrader waarvan 2 onder de 24.000 euro. Schitterend ding, en het zal volgens mij erg goed rijden. :)

Afbeelding

Eric H

Bericht door Eric H » 26 mei 2010, 10:20

Robin Hartog schreef:De eerste RS4 had 380pk, de tweede 420pk. De S4 die hierboven in linkjes staat heeft 344pk. Maja, volgens mij is een RS4 gewoon meer hardcore, terwijl hij er niet zo uit ziet. (Het eerste type RS4 dan)

Een RS4 B5 is dus niets voor je? Staan er bijvoorbeeld 3 op Autotrader waarvan 2 onder de 24.000 euro. Schitterend ding, en het zal volgens mij erg goed rijden. :)

Afbeelding
Zet die maar op de stoep hoor.... :thnx:
Plus dat er hier een aantal mensen zitten met ervaring in deze wagens ( WJN bnijvoorbeeld )

Heb dus geen probleem met een iets gedateerder model ( zoals de B5 ).
Vraag me alleen af wat qua runningcosts het verstandigste is ( V6 Biturbo of V8 )

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2010, 11:34

@Eric H: ik had ff snel wat vlotte auto's gekeken :wink: Voldoen misschien niet aan alle criteria maar ach, dan delete je die :mrgreen:

Arie Tussengas

Bericht door Arie Tussengas » 26 mei 2010, 12:37

Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar ik heb Lexus nog niet voorbij zien komen.

Eric H

Bericht door Eric H » 26 mei 2010, 12:51

Arie Tussengas schreef:Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar ik heb Lexus nog niet voorbij zien komen.
Ben zo bang dat daar wat moeilijker sportief mee te rijden is......
Want daar gaat de meter wel naar doorslaan, een soort van wolf in schaapskleren....

Heb de link die ik eerder poste al even doorgestuurd naar het thuisfront !
Ze vond het alleen jammer dattie zwart was :?
Ik heb gezegd dat je daar weinig van ziet als je er in zit.
Nu maar hopen dat ze niet uitgebreid de specs gaat zitten doorlezen :whistle: :whistle:

HansD

Bericht door HansD » 26 mei 2010, 14:41

Ja hallo, als ze de kleur niet eens mag bepalen (en het merk :lol: ) blijft er weinig over dan de specs doorlezen.

Vraag anders eerst even welke kleur je 'mag' (moet) kopen dan kan daar rekening mee worden gehouden met het plaatsen van linkjes 8) .

Eric H

Bericht door Eric H » 26 mei 2010, 14:53

HansD schreef:Ja hallo, als ze de kleur niet eens mag bepalen (en het merk :lol: ) blijft er weinig over dan de specs doorlezen.

Vraag anders eerst even welke kleur je 'mag' (moet) kopen dan kan daar rekening mee worden gehouden met het plaatsen van linkjes 8) .
Nou geloof me, alle mannen hebben wel een grote bek, maar er zijn er maar weinig die thuis echt wat te zeggen hebben.... :mrgreen:

Ach, ergens ben ik het wel met haar eens, zwart zie je al zo veel.
Een S4 in het blauw lijkt mij veel mooier :thumbup: ( Marc had er toch een in die kleur )
Trouwens de oude van Wolfgang, was die niet een soort van bruin/rood

HansD

Bericht door HansD » 26 mei 2010, 14:56

Nou geloof me, alle mannen hebben wel een grote bek, maar er zijn er maar weinig die thuis echt wat te zeggen hebben.... :mrgreen:
I know :angel:

Plaats reactie