
Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
zet er dan ook fatsoenlijke naven op 

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Nieuwe koppeling zit er inmiddels onder, voelt wel weer fijn aan
Ook een nieuw oliedopje, de oude lekte een beetje (schijnt een bekend kwaaltje te zijn) Tevens is de ABS gemaakt.
Nu is wel naar voren gekomen dat de draagarmrubbers hun beste tijd gehad hebben, die zijn de volgende keer dus aan de beurt.
oja, nog steeds geen banden.

Nu is wel naar voren gekomen dat de draagarmrubbers hun beste tijd gehad hebben, die zijn de volgende keer dus aan de beurt.
oja, nog steeds geen banden.

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Datum + Zeit Zuständiges GLS Depot Event-Nr. Event
26.04.2010 10:54 NL0100 , Niederlande 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 22:41 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.106 Ankunft im GLS Depot manuelle Sortierung
23.04.2010 22:41 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
21.04.2010 15:58 DE 300 Laatzen/Rethen, Deutschland 0.0 Daten an GLS-System übermittelt
Ze zijn in ieder geval in Nederland
26.04.2010 10:54 NL0100 , Niederlande 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 23:22 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 22:41 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.106 Ankunft im GLS Depot manuelle Sortierung
23.04.2010 22:41 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
21.04.2010 15:58 DE 300 Laatzen/Rethen, Deutschland 0.0 Daten an GLS-System übermittelt
Ze zijn in ieder geval in Nederland

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Okey, zojuist 2 banden binnen, de andere 2 zijn nog in Duitsland.
27.04.2010 01:08 DE 001 Neuenstein, Deutschland 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
27.04.2010 01:07 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
27.04.2010 01:07 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 20:21 AT 389 Ansfelden, Österreich 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
23.04.2010 18:44 AT 590 Ansfelden, Österreich 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 18:43 AT 389 Ansfelden, Österreich 2.0 Ankunft im GLS Depot
21.04.2010 15:58 DE 300 Laatzen/Rethen, Deutschland 0.0 Daten an GLS-System übermittelt
Geniaal, 2 pakketjes samen, zelfde doel, zelfde bron. 1 gaat richting Nederland, de ander richting Oostenrijk.
Okey, ik ga iig deze 2 banden eronder laten leggen (beter dan niets). Wat is verstandiger, voor of achter?
27.04.2010 01:08 DE 001 Neuenstein, Deutschland 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
27.04.2010 01:07 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
27.04.2010 01:07 DE 001 Neuenstein, Deutschland 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 20:21 AT 389 Ansfelden, Österreich 1.0 Abfahrt vom GLS Depot
23.04.2010 18:44 AT 590 Ansfelden, Österreich 2.0 Ankunft im GLS Depot
23.04.2010 18:43 AT 389 Ansfelden, Österreich 2.0 Ankunft im GLS Depot
21.04.2010 15:58 DE 300 Laatzen/Rethen, Deutschland 0.0 Daten an GLS-System übermittelt
Geniaal, 2 pakketjes samen, zelfde doel, zelfde bron. 1 gaat richting Nederland, de ander richting Oostenrijk.

Okey, ik ga iig deze 2 banden eronder laten leggen (beter dan niets). Wat is verstandiger, voor of achter?
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Achter lijkt me veiliger, voor vermakelijker als je een goede rijder bent...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Voor meer grip in de regen bij gasgeven, sturen en remmen, op de vooras.
Voor een minder nerveuze kont in de regen, op de achteras.
Het is maar net wat je wilt.
Voor een minder nerveuze kont in de regen, op de achteras.
Het is maar net wat je wilt.

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Zoiets dacht ik al, dan ga ik voor de 'veilige' optie.
Zaterdag had ik een BELL MAG 6 helm gekocht, er zijn een aantal tests om te kijken of een helm de juiste maat heeft. Aan de hand van de tests in de winkel was de maat goed. Thuis bleek echter dat hij toch te groot was. Probleem is, dit was de enige helm bij Biesheuvel die redelijk zat, de kleinere helmen komen volgende week pas binnen. Dus donderdag moet ik met mijn andere (budget) helm gaan rijden...
Zaterdag had ik een BELL MAG 6 helm gekocht, er zijn een aantal tests om te kijken of een helm de juiste maat heeft. Aan de hand van de tests in de winkel was de maat goed. Thuis bleek echter dat hij toch te groot was. Probleem is, dit was de enige helm bij Biesheuvel die redelijk zat, de kleinere helmen komen volgende week pas binnen. Dus donderdag moet ik met mijn andere (budget) helm gaan rijden...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Dat hangt er een beetje vanaf wat je als veilig definieert eh..
Een kwispelige kont is onveilig
Een langere remweg is ook onveilig

Een kwispelige kont is onveilig
Een langere remweg is ook onveilig

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Doe mij maar de beste banden voorop 

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Vanmorgen de andere 2 banden binnen. Gelijk een garage gebeld, hadden tijd, waren ze 30min bezig. zeggen ze ineens dat ze niet kunnen balanceren omdat het een oud type velg is. Oftewel, nu is het al middag en is er geen enkele garage die nog tijd heeft. 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Ohja, die lullige dingen hebben geen centreergaten....
Reken maar 80-100 euro voor monteren en balanceren bij een bandenboer...
Nóg een reden om andere velgen te kopen, dit was namelijk voor mij ook een van de hoofdredenen, gezien ik zelf m'n banden monteer en balanceer.
Reken maar 80-100 euro voor monteren en balanceren bij een bandenboer...
Nóg een reden om andere velgen te kopen, dit was namelijk voor mij ook een van de hoofdredenen, gezien ik zelf m'n banden monteer en balanceer.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Yeah, zit nu op de 80euro. Heb een afspraak morgenochtend 7uur in Nieuw Vennep :morecoffee: In ieder geval ruim op tijd voor Zandvoort toch? 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Belachelijke prijs voor een half uurtje werk eigenlijk, maarja... "Standaard tarieven" en gebruik van speciaal materiaal ivm de ontbrekende naafgaten...
Ik heb één keer 2 bandjes er om laten leggen bij de bandenboer om de hoek en gezien het tempo waarop ik ze verslijt heb ik maar besloten gauw andere velgen te scoren... Die zijn inmiddels al terugverdiend!

Ik heb één keer 2 bandjes er om laten leggen bij de bandenboer om de hoek en gezien het tempo waarop ik ze verslijt heb ik maar besloten gauw andere velgen te scoren... Die zijn inmiddels al terugverdiend!

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Dus toch 4 nieuwe slofjes morgenmiddag......
Zal ik nog een paar rondjes meegaan met je of rij je ze liever zelf glad?
Zal ik nog een paar rondjes meegaan met je of rij je ze liever zelf glad?

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Je mag mij coachen 

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
De pug heeft zich goed gedragen op Zandvoort. Wel apart, na een wat scherpere bocht trok het stuur een beetje weg en klonk het alsof er iets aanliep, na een klein stukje rechtdoor was het weer ok. Wel erg veel lol gehad, op dit bakkie ben ik voorlopig nog niet uitgekeken :banaan: Blij met iedere upgrade die ik al had aangeschaft.
Eerstvolgende upgrade gaat een setje velgen met semi-slicks worden.
Eerstvolgende upgrade gaat een setje velgen met semi-slicks worden.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Zit er nu toch een beetje aan te denken om de 924 te verkopen. Het is lachen om erin te rijden, het probleem is alleen, ik rij er te weinig in, pak 'm eigenlijk alleen voor lange stukken met mooi weer. Qua geld boeit dat niet, geen wb en 130euro per jaar aan verzekering. Maar ik vind het gewoon zonde als hij staat te verstoffen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Vanmorgen gereden in een 106 GTI!
Idioot hoe hard dat ding er vandoor gaat!
Op 2X 90 zit je zo!
Idioot hoe hard dat ding er vandoor gaat!

Op 2X 90 zit je zo!
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 17 mei 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Klopt, afgelopen weekend nog gedaan, dan zit je net in z'n 5. Daarna gaat het alleen niet zo hard meer. 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
De beleving is gewoon geniaal. Voor m'n gevoel loopt m'n Saxo harder dan de 6 van m'n pa. Je krijgt er veel meer van mee en langzaam zijn ze ook zeker niet! Tot 190 gaat het rap, daarna is het wel op. 

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Ik ga toch maar de 106 ombouwen. Hierbij neem ik deels de 106 van Arnold Naber als voorbeeld. Vooral het gebruik van Rallye interieur delen lijkt me top! Wel lastig om te vinden zeker?
Zaterdag even langs biesheuvel om een geschikte bestuurdersstoel te vinden. En binnenkort alles achter de stoelen wegstrippen, hopelijk komt hij niet hoger op z'n poten te staan, dan kan ik het onderstel tenminste (voorlopig) ongemoeid laten. Zoals gezegd op zoek gaan naar Rallye deurpanelen en een standaard 106 dashboard kapje op het gapende airbagloze gat af te dekken. Misschien een oliekoeler in laten bouwen, bij doortrappen gaat de temp langzaam richting 3/4, heb 'm liever iets lager. Ook even de accu naar achteren. En natuurlijk een kooi inbouwen, maar dat bewaar ik denk ik voor het laatst zodat ik 'm zo lang mogelijk als daily kan blijven gebruiken. Dan nog een setje semi's, weet nog niet op welke velgen, standaard of 15" Speedlines. Ik neig naar 15" vanwege de remmerij.
De laatste keer op cpz geen last gehad van de remmen/dempers. Dus dat wil ik niet veranderen tot de minpunten naar voren komen. Anders wordt het wel erg veel geld in één keer.
Oja, het uiterlijk wil ik zoveel mogelijk standaard houden, ik vind 'm zo wel erg mooi namelijk :banaan:
Zaterdag even langs biesheuvel om een geschikte bestuurdersstoel te vinden. En binnenkort alles achter de stoelen wegstrippen, hopelijk komt hij niet hoger op z'n poten te staan, dan kan ik het onderstel tenminste (voorlopig) ongemoeid laten. Zoals gezegd op zoek gaan naar Rallye deurpanelen en een standaard 106 dashboard kapje op het gapende airbagloze gat af te dekken. Misschien een oliekoeler in laten bouwen, bij doortrappen gaat de temp langzaam richting 3/4, heb 'm liever iets lager. Ook even de accu naar achteren. En natuurlijk een kooi inbouwen, maar dat bewaar ik denk ik voor het laatst zodat ik 'm zo lang mogelijk als daily kan blijven gebruiken. Dan nog een setje semi's, weet nog niet op welke velgen, standaard of 15" Speedlines. Ik neig naar 15" vanwege de remmerij.
De laatste keer op cpz geen last gehad van de remmen/dempers. Dus dat wil ik niet veranderen tot de minpunten naar voren komen. Anders wordt het wel erg veel geld in één keer.

Oja, het uiterlijk wil ik zoveel mogelijk standaard houden, ik vind 'm zo wel erg mooi namelijk :banaan:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Ik heb op 't circuit ook veel lol gehad met m'n standaard onderstel! Een stoel en stuurtje zijn een betere investering qua fun....
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Ik ben wel benieuwd naar die karretjes van jullie en hun gedrag. Volgens mij rijden we alle 3 ongeveer gelijke auto's met verschillende modificaties en kunnen we wel wat bij elkaar afkijken qua setup.
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
Dan rij ik ondertussen rondjes om jullie heen met mijn mugMrton schreef:Ik ben wel benieuwd naar die karretjes van jullie en hun gedrag. Volgens mij rijden we alle 3 ongeveer gelijke auto's met verschillende modificaties en kunnen we wel wat bij elkaar afkijken qua setup.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], Eric Z, Thomas H, TurboClouseau en 12 gasten