Grappig dat ik nu net dit topic open terwijl ik een Glenmorangie 10yo zit weg te slobberen hier
Ik ben een jaar of 5 geleden eens begonnen met het nippen aan wat whisky (met dank aan schoonpa).
Het is een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden, maar wel lekker
Ik denk dat ik nu op de 60 flessen zit
Ik lust alles, nou ja, alles beter dan een red label dan, dat mag door de cola (van de aldi)
Maar vooral ligt het aan mijn stemming wat ik lekker vind en dan pak. Meestal in de winter zijn het de stevige whiskies, de Islays (de Lagavulling blijft mijn simpele favoriet, al ben ik er eens een keer heel ziek van geworden na een glaasje teveel :twisted: ) en andere rokerige.
Sinds kort heb ik 2 Octomore flesjes staan, meest rokerige whisky die te krijgen is, met een stevige 62+% alcohol. De meeste whiskies met hoog percentage verdun ik meestel behoorlijk, maar deze moet je echt niet verdunnen, hoogstens een paar druppels water, wat een bom in je mond zeg

een echte killer...
In de zomer hou ik wat meer van de zachtere whiskies, ook wel de wijvenwhiskies genoemd
En dan ben ik ook vooral een liefhebber van de op sherryvat gerijpte bottelingen, heerlijk!
De smaak van Macboy kan ik mij goed in vinden wat dat betreft, want de 18 yo Macallen
traditioneel gerijpt (100% sherryvat rijping)is een snoepje... Ik heb een paar weken geleden nog een flesje gekocht in Schotland toen ik daar voor mijn werk was. Was nog erg goed te doen qua prijs vind ik! Ik heb toen op de zondag nog een tripje gemaakt door het Speyside gebied en in een leuke whiskyzaak nog een fles gekocht van een onafhankelijke bottelaar (Old Malt Cask). Hij zit nog dicht en zal dat blijven tot ik een goede gelegenheid vind om hem wel te openen

Het is een Glenfarclas 42yo, 100% op sherryvat gerijpt. Ik heb nog nooit zo'n donkere whisky gezien, dus die MOEST ik hebben!

Je kan niet eens door de fles heenkijken, zo donker, en de fles is gewoon van helder glas gemaakt...Dropwater gewoon
Zal ik hem maar open maken op de eerste DF whisky-avond? :drinking: :jenna: