De eerste goeie suggestie mbt de GTSRobin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.

De eerste goeie suggestie mbt de GTSRobin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
Nee, dat ben ik al.Sjoerd schreef:Hielke,
geboren Hagenees, getogen Tukker en een Friese naam. Oftewel een übermensch
With its style, low weight and 50/50 weight distribution, the M Coupe lends itself to motorsport and BMW developed the Z4 M Coupe GT for just this purpose. Released at the 2006 Geneva Motor Show, it weighed just 2650 lb (almost 600 lb lighter than stock) thanks largely to its stripped interior and lightweight carbon-fiber bodywork.
+1 oer lelijk ding.Hielke schreef:De eerste goeie suggestie mbt de GTSRobin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
Hier in de Randstad is het al niet anders en dat kan ik beRico schreef:Aan amen doen de germanen in het hoge noorden niet.. hier is het eerst rammen en dan pas praten
1390kg dus?This was expected due to all the modifications the M division needed to make in order to build this lightweight racing inspired M3.
The GTS model is being hand-built in the M division's shop (not on the Regensburg factory production line), so they are limited number to the number of orders they can accept to max out there production capabilities.
The M division shop is very small, and the labor force is limited.
Also, I'm surprised no one else noticed this yet, but The Top Speed article actually got the weight spec wrong (again)... :sigh:
The M3 GTS is not 190 lbs. lighter than the current street legal M3. It's actually 190 kgs lighter than the standard M3. (419 lbs.)
M3 GTS = 1390kg = 3285 lbs.
M3 Coupe = 1680kg = 3704 lbs.
Well at least that's what has been reported from the "official" sources.
The reality is those weight numbers are all wrong (it's not a true apples-to apples comparison)...
Unladen weight (DIN) for the M3 GTS vs. Unladen weight (EU) for the standard M3 Coupe are using two different weight standards.
M3 GTS (DIN weight standard) = 1390kg (3285 lbs.) total.
M3 Coupe (EU weight standard*) = 1680 (3704 lbs.)
*The EU weight standard includes a 90% fuel load, a 68kg driver...and 7kg of luggage. (+75kg total for driver and luggage)
So quick math reveals...
1680 kg - 75 kgs = 1605 kg (3560 lbs. converted to meet DIN weight standards)
So the real weight difference between the M3 GTS and the production M3 Coupe is...
3538 lbs. - 3285 lbs. = 253 lbs.
So much for news outlets (like Top Speed) 'checking their facts' before they release them to the world.
Maar die 14**leeg is zo gek nog niet, krappe 100kg boven z'n voorganger van 2003; maar dan wel incl kooi/blusser etc.steve smith schreef:Als ik ooit een totaalgewicht op de schalen zie wat begint met 13 terwijl er een complete GTS op staat ga ik een maand op water, brood en fruit. Dat is nl dik 100 kilo lichter dan een GT4. Wat denk je zelf?
wat ik probeerde aan te geven, in rijdbare staat normale niveaus vloeistoffen en elke auto het zelfde aantal liters in de tank, alleen voor het echte gewicht op papier specs, (niet als je gaat racen), maar waar ze dan mee mogen adverteren.Bert ///M3 schreef:Plus nog benzine etc, zo'n V8 lust wel een slokje dus je vertrekt ook niet met 20 liter. Dus evengoed wel 1500 KG die er aan de start staat.
hihi hier wordt niets verpest, ik geniet van dit draadje, vooral de 8200 rpm thread, pricelessHielke, het was meer om Gerwin zijn feestje niet te verpesten Verder gaat dit een vermakkelijk draadje worden en ik beloof dat ik er niet in zal 'modderen'
wel leuk idee trouwens: gelijk materiaal, gelijke omstandigheden en de klok.
Er zijn al twee deelnemers; L@urens en ik. Of er een stoel voor zwaargewichten inpast weet ik niet maar Damir met 1,90 en 95 kg past er wel in.Ringmazda schreef:Voor een challenge is een gifgroen MAX5-je op de Ring ook wel leuk
Wouldn't miss it for the world. Oh de bovenstaande meneer Kasteel hebben we hier ook bij nodig!Gerwin Ring schreef: 2. Steve, doe je mee?
zin of geen zin, we hebben in ieder geval altijd veel plezier! Wij (philip, steve en robert) en ik zijn er ook weer!sjoerd schreef:Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand. Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.
yes, all week.Gerwin Ring schreef: Wij (philip, steve, (en robert?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten