De eerste goeie suggestie mbt de GTSRobin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Hielke,
geboren Hagenees, getogen Tukker en een Friese naam. Oftewel een übermensch
geboren Hagenees, getogen Tukker en een Friese naam. Oftewel een übermensch
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Nee, dat ben ik al.Sjoerd schreef:Hielke,
geboren Hagenees, getogen Tukker en een Friese naam. Oftewel een übermensch
Blond, blauwe ogen, duits bloed. Vader die timmerman is en een vriendin die Eva heet.
Amen
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Krijgen we dát weer. Amen over jezelf uitroepen.
Ferdinand is daar ook 'n ster in.
Nu kunnen jullie lekker s
amen dat doen.
Ferdinand is daar ook 'n ster in.
Nu kunnen jullie lekker s
amen dat doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
zou je beter zoiets in kunnen zetten als racer, zit nog veel luxe in ook
desondanks maar 1200kg door veelcarbon e.d.


nog mooier ook

meer foto's en info
http://www.eurotuner.com/featuredvehicl ... index.html
With its style, low weight and 50/50 weight distribution, the M Coupe lends itself to motorsport and BMW developed the Z4 M Coupe GT for just this purpose. Released at the 2006 Geneva Motor Show, it weighed just 2650 lb (almost 600 lb lighter than stock) thanks largely to its stripped interior and lightweight carbon-fiber bodywork.
nog mooier ook
meer foto's en info
http://www.eurotuner.com/featuredvehicl ... index.html
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Aan amen doen de germanen in het hoge noorden niet.. hier is het eerst rammen en dan pas praten 
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
+1 oer lelijk ding.Hielke schreef:De eerste goeie suggestie mbt de GTSRobin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
Michel
- Fernando
- Berichten: 5150
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Hier in de Randstad is het al niet anders en dat kan ik beRico schreef:Aan amen doen de germanen in het hoge noorden niet.. hier is het eerst rammen en dan pas praten
amen....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Hij schijnt toch lichter te zijn dan de zware 1.500kg...das schijnbaar EU gewicht, das 90% volle tank en bagage/rijder (75kg) dus als je een grote tank hebt ben je op papier zwaarder...
DIN gewicht is echter een leeggwicht naar het schijnt? pfff al die manieren van wegen...ze moeten gewoon zeggen van bv de auto incl alle vloeistoffen en zeg 20 liter brandstof(dat past wel in de meeste tanken)
dan dat gewicht is maatgevend.
anyway hier een schrijven van iemand over de GTS
DIN gewicht is echter een leeggwicht naar het schijnt? pfff al die manieren van wegen...ze moeten gewoon zeggen van bv de auto incl alle vloeistoffen en zeg 20 liter brandstof(dat past wel in de meeste tanken)
dan dat gewicht is maatgevend.
anyway hier een schrijven van iemand over de GTS
1390kg dus?This was expected due to all the modifications the M division needed to make in order to build this lightweight racing inspired M3.
The GTS model is being hand-built in the M division's shop (not on the Regensburg factory production line), so they are limited number to the number of orders they can accept to max out there production capabilities.
The M division shop is very small, and the labor force is limited.
Also, I'm surprised no one else noticed this yet, but The Top Speed article actually got the weight spec wrong (again)... :sigh:
The M3 GTS is not 190 lbs. lighter than the current street legal M3. It's actually 190 kgs lighter than the standard M3. (419 lbs.)
M3 GTS = 1390kg = 3285 lbs.
M3 Coupe = 1680kg = 3704 lbs.
Well at least that's what has been reported from the "official" sources.
The reality is those weight numbers are all wrong (it's not a true apples-to apples comparison)...
Unladen weight (DIN) for the M3 GTS vs. Unladen weight (EU) for the standard M3 Coupe are using two different weight standards.
M3 GTS (DIN weight standard) = 1390kg (3285 lbs.) total.
M3 Coupe (EU weight standard*) = 1680 (3704 lbs.)
*The EU weight standard includes a 90% fuel load, a 68kg driver...and 7kg of luggage. (+75kg total for driver and luggage)
So quick math reveals...
1680 kg - 75 kgs = 1605 kg (3560 lbs. converted to meet DIN weight standards)
So the real weight difference between the M3 GTS and the production M3 Coupe is...
3538 lbs. - 3285 lbs. = 253 lbs.
So much for news outlets (like Top Speed) 'checking their facts' before they release them to the world.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Als ik ooit een totaalgewicht op de schalen zie wat begint met 13 terwijl er een complete GTS op staat ga ik een maand op water, brood en fruit. Dat is nl dik 100 kilo lichter dan een GT4. Wat denk je zelf?
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5471
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Maar die 14**leeg is zo gek nog niet, krappe 100kg boven z'n voorganger van 2003; maar dan wel incl kooi/blusser etc.steve smith schreef:Als ik ooit een totaalgewicht op de schalen zie wat begint met 13 terwijl er een complete GTS op staat ga ik een maand op water, brood en fruit. Dat is nl dik 100 kilo lichter dan een GT4. Wat denk je zelf?
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Plus nog benzine etc, zo'n V8 lust wel een slokje dus je vertrekt ook niet met 20 liter. Dus evengoed wel 1500 KG die er aan de start staat.
Je kan een vergelijk trekken met racewagens maar het overgrote deel van de mensen die met zo'n GTS op een circuit gaan rijden maakt het niet uit of ze 1.50 of 2.10 op CPZ rijden. Beetje voor de status met zo'n ding wat rond rijden of voor het eigen plezier maar niet mega competetief of snelle rondetijden willen. Mensen die dat wel zouden willen kopen een kar en halen een M3 GT4 op simpel zat. Bij de Porsche mannen is het doorgaans niet anders, je komt niet vaak een GT3 tegen waarmee er serieus door gestampt word.
Je kan een vergelijk trekken met racewagens maar het overgrote deel van de mensen die met zo'n GTS op een circuit gaan rijden maakt het niet uit of ze 1.50 of 2.10 op CPZ rijden. Beetje voor de status met zo'n ding wat rond rijden of voor het eigen plezier maar niet mega competetief of snelle rondetijden willen. Mensen die dat wel zouden willen kopen een kar en halen een M3 GT4 op simpel zat. Bij de Porsche mannen is het doorgaans niet anders, je komt niet vaak een GT3 tegen waarmee er serieus door gestampt word.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
wat ik probeerde aan te geven, in rijdbare staat normale niveaus vloeistoffen en elke auto het zelfde aantal liters in de tank, alleen voor het echte gewicht op papier specs, (niet als je gaat racen), maar waar ze dan mee mogen adverteren.Bert ///M3 schreef:Plus nog benzine etc, zo'n V8 lust wel een slokje dus je vertrekt ook niet met 20 liter. Dus evengoed wel 1500 KG die er aan de start staat.
als ze zeggen EU gewicht 90% tank gevuld is ook niet realistisch, immers sommige hebben een kleine tank anderen een grote, vandaar elke auto voor het echte gewicht zeg maar, als voorbeeld met zelfde inhoud liters in de tank = echte gewicht.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
hihi hier wordt niets verpest, ik geniet van dit draadje, vooral de 8200 rpm thread, pricelessHielke, het was meer om Gerwin zijn feestje niet te verpesten Verder gaat dit een vermakkelijk draadje worden en ik beloof dat ik er niet in zal 'modderen'
zet de reacties van vandaag ook in een geheel nieuwe context
voor de zekerheid: ik pretendeer niks, ben een prutser/liefhebber/amateur/doe het voor de lol (met stiekem wel een 24h droom).
enne gts is voor mij gewoon de leukste opvolger van de csl: meest entertaining af-fabriek ringtool met de motor aan de goede kant van de auto
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
wel leuk idee trouwens: gelijk materiaal, gelijke omstandigheden en de klok.
Er zijn al twee deelnemers; L@urens en ik. Of er een stoel voor zwaargewichten inpast weet ik niet maar Damir met 1,90 en 95 kg past er wel in.Ringmazda schreef:Voor een challenge is een gifgroen MAX5-je op de Ring ook wel leuk
Makkelijke auto om te rijden tot je echt de laatste sekonden op de Ring moet zien te vinden natuurlijk. een BtG8.45 is redelijkerwijze haalbaar...........een 8.40 de uitdaging. Komt u maar

- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
@Gerwin,
mooi dat je het zo relaxed opvat.
Als je zelf een M3 GTS thread had geopend waarin je ons melding van je GTS aankoop had gedaan, had ik er nooit op gereageerd. Maar het huidige GTS draadje is algemeen. Als ik mijn mening voor me moet houden zodra er iemand de auto uit het draadje gekocht heeft kan ik er wel mee stoppen. Er moet wel wat peper over blijven om mee te strooien
Die challenge is er inderdaad nooit gekomen. Zodra de andere partij door krijgt dat ik het serieus bedoel worden er allerlei excuses bijgehaald. Dan moet ik ineens een auto voor de VLN opbouwen om in een race mee te doen. Of ik moet naar Spa of weet ik veel welk ander franstalig oord. Terwijl het me er zoals je al zegt gewoon om te doen is om in eenzelfde auto tegen de klok te rijden. Hoe dan ook, dat 8200 rpm draadje was zeer vermakelijk. Dei Ilijas schrijft ontzettend goed. Als ie net zo goed rijdt als dat ie schrijft zou ik voor een challenge bang voor 'm worden
mooi dat je het zo relaxed opvat.
Als je zelf een M3 GTS thread had geopend waarin je ons melding van je GTS aankoop had gedaan, had ik er nooit op gereageerd. Maar het huidige GTS draadje is algemeen. Als ik mijn mening voor me moet houden zodra er iemand de auto uit het draadje gekocht heeft kan ik er wel mee stoppen. Er moet wel wat peper over blijven om mee te strooien
Die challenge is er inderdaad nooit gekomen. Zodra de andere partij door krijgt dat ik het serieus bedoel worden er allerlei excuses bijgehaald. Dan moet ik ineens een auto voor de VLN opbouwen om in een race mee te doen. Of ik moet naar Spa of weet ik veel welk ander franstalig oord. Terwijl het me er zoals je al zegt gewoon om te doen is om in eenzelfde auto tegen de klok te rijden. Hoe dan ook, dat 8200 rpm draadje was zeer vermakelijk. Dei Ilijas schrijft ontzettend goed. Als ie net zo goed rijdt als dat ie schrijft zou ik voor een challenge bang voor 'm worden
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
@ hielke ook in een door mij zelf geopend zie-mij-eens-blij-zijn-met-mijn-nog-alleen-op-papier-bestaande-auto hoop ik dat je frank en vrij je mening geeft. Is een beetje het idee toch van een forum.
overigens vind ik friezen over het algemeen wel prutsers, had ik dat al gezegd eigenlijk?
@ ringmazda/ton: excuse mode on: wel een beetje claustrofobisch ben ik bang zo'n MAX5-je...
wat heeft theo rent-a-racecar tegenwoordig aan identiek materiaal? 4 identieke auto's (we kunnen ook wel iets met bmw regelen met straatauto's denk ik), dagje baanhuur ns is 19k geloof ik. De top 20 zelfverklaarde schumi's van DF. De ondernemers betalen wat meer dan de loonslaven. We regelen nog wat sponsoring/leuke plaatjes. Ik denk dat dat ook leuke beelden oplevert. Bij voldoende belangstelling wil ik het wel regelen. Ik denk dat andre (gele banaan) en Dick ook wel te porren zijn.
1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke?
4. Ton?
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre
zal wel laat najaar of begin 2011 worden ivm met baanhuur. TF is niet bedoeld voor dit soort competities ben ik bang...
dus
overigens vind ik friezen over het algemeen wel prutsers, had ik dat al gezegd eigenlijk?
@ ringmazda/ton: excuse mode on: wel een beetje claustrofobisch ben ik bang zo'n MAX5-je...
wat heeft theo rent-a-racecar tegenwoordig aan identiek materiaal? 4 identieke auto's (we kunnen ook wel iets met bmw regelen met straatauto's denk ik), dagje baanhuur ns is 19k geloof ik. De top 20 zelfverklaarde schumi's van DF. De ondernemers betalen wat meer dan de loonslaven. We regelen nog wat sponsoring/leuke plaatjes. Ik denk dat dat ook leuke beelden oplevert. Bij voldoende belangstelling wil ik het wel regelen. Ik denk dat andre (gele banaan) en Dick ook wel te porren zijn.
1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke?
4. Ton?
5. Laurens?
6. Dick
7. Rico
8. Andre
zal wel laat najaar of begin 2011 worden ivm met baanhuur. TF is niet bedoeld voor dit soort competities ben ik bang...
dus
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 18 apr 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Als het met de centjes niet uit de kluiten loopt ben ik er zeker bij.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Zet mij er ook maar bij.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Dan doe ik ook wel mee met 60 ronden ring ervaring. Moet ik eerst nog wel een prive scud lesje van dick hebben.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Wouldn't miss it for the world. Oh de bovenstaande meneer Kasteel hebben we hier ook bij nodig!Gerwin Ring schreef: 2. Steve, doe je mee?
Wat kost een truuk vol Downforce 130's voor een dag?
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
lijstje aangepast!
gezellig Dick!
En we gaan over twee weken weer heerlijk 5 dagen oefenen...
inderdaad niks aan die scuderia
gezellig Dick!
En we gaan over twee weken weer heerlijk 5 dagen oefenen...
inderdaad niks aan die scuderia
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
zin of geen zin, we hebben in ieder geval altijd veel plezier! Wij (philip, steve en robert) en ik zijn er ook weer!sjoerd schreef:Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand. Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.
over zin of onzin van de Scuderia: ben met de critici wel eens dat je er geen wagenbeheersing of zelfs racen leert. Daar zijn andere cursussen/circuits (met iets meer room for error) veel geschikter voor. En echt racen kan je alleen maar in de praktijk leren denk ik. Wat het wel doet: je leert de baan echt kennen.
1. door heel veel vrij te rijden (hele woensdag, do+vr+za 2 maal per dag een uur op een bijna lege baan)
2, door de secties te oefenen. (een sectie is een deel van het circuit van 4-5 bochten die je steeds rijdt, terug rijdt en vervolgens commentaar krijgt.
Het resultaat is gericht op: eerst baankennis (het gebrek eraan is grootste oorzaak ongevallen), daarna de limiet opzoeken. En het leert je dus inderdaad niet wat racen is (overigens doet uiteindelijk geen enkele "racecursus" dat volgens mij). Maar het leert je wel (in een kortere tijd dan als je het zelf allemaal moet uitdokteren zonder feedback) de ring zo onder de knie te krijgen dat je met een minimum aan risico's ongelooflijk hard kan op plaatsen waar je in het begin denkt dat dat echt niet gaat.
De eerste keer vertelde Dick me dat pflanzgarten I volgas in vier was, en dat het volgas bleef tot aan de schwalbenschwanz (met opschakelen naar 5 voor PG2). Ik dacht echt: die man is hartstikke gek of hij liegt. Maar door het steeds weer oefenen (een aantal scuderia's lang) en steeds weer schaven/feedback is het iets geworden wat volledig vanzelfsprekend is geworden. Ik heb dus inderdaad zo'n cursusje nodig, I confess
Wat niet wil zeggen dat ik denk dat het de enige manier is om te leren. En als je heel veel wagenbeheersing hebt, hoef je misschien ook niet zoveel baankennis te hebben. Merken jullie dat de psychologische oorlogsvoering al begonnen is? subtiel he?
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 19 apr 2010, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
yes, all week.Gerwin Ring schreef: Wij (philip, steve, (en robert?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Google [Bot], Kasteel en 4 gasten
