GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
steve smith

GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 15:41

Eric H schreef:Ik styel me Steve nu voor, met de stoom uit de oren, driftig rammend op zijn toetsenbord :evil:

Leuk verloop van het topic, ik blijf het even volgen..... :mrgreen:
Helaas. Dan kun je lang wachten. Ben zo ziek als een hond dus veel pit zit er niet in. En dat Hielke met ziel en zaligheid op Andre's rug meerijdt nu die ineens P-fan is valt geheel binnen de lijn der verwachtingen.

Feit blijft wel dat 996 GT3 (qua leeftijd concurrent) niet aanhaakt bij een CSL, zeker niet op nat, en dat ze met de 997 pas een antwoord hadden. Of tussen die 100 stuks die er met Scuderia stonden toendertijd zat geen enkele Hielke-niveau rijder natuurlijk, dat kan ook. FFS een 996 GT3 is zo'n hoer om hard te rijden dat je er zelfs met de Alfa op de RIng een spelletje mee kunt doen, terwijl een CSL uiteindelijk WEL wegloopt. Leuke auto hoor, alleen je zou Walter erbij moeten krijgen.

Ben benieuwd naar wat BMW nu neerzet, ik denk dat er heel wat moet gebeuren willen die jongens uit Garching zich voor paal laten zetten. Twee jaar gelden liep zelfs Andre nog luidkeels te miepen dat een CSL niks was, dat heeft hij ook ingeslikt. Alleen begint een CSL puur op vermogen inmiddels achterhaald te worden. Qua bochtenwerk gaat het prima, maar als je ziet met wat voor tempo een 997 GT# of een GTR ff Kesselchen omhoog rammelt dan heeft de tijd niet stil gestaan. Dat mag ook, het is een opgedirkt vertegenwoordigers platform dat in basis 12 jaar geleden op de markt kwam. Als de opvolger de concurrentie half zolang aankan is missie geslaagd. Zeker gezien de lifespan van een bijzondere elfer ook steeds korter wordt, en er qua restwaardes ook geen verschil is. En maar zeuren dat een CSL te duur was.....
Laatst gewijzigd door steve smith op 18 apr 2010, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 16:37

@Steve,

Over Porsche ivm BMW heb je mij nooit op inconsequenties kunnen betrappen. Sinds ik in 2004 in een 996 GT3 mocht sturen was de autowereld er voor wat betreft de pikorde voor mij ineens 100 keer duidelijker en simpeler op geworden. Dat Andre zo af en toe dan de ene, dan de andere auto wat mooier/beter/fijner vindt is prima. Op mij heeft dat geen enkele uitwerking. Ik heb de E46 M3 als rijdersauto nooit gewaardeerd. Mocht je van mijn 2900 bijdrages aan dit forum een post tegenkomen waarin ik een BMW (of welke andere auto ook) boven een GT3 prefereer, dan lees ik die graag terug en vreet tegelijkertijd mijn toetsenbord op. Dat gaat je nl niet lukken :D

Over die Scuderia cursisten moet ik maar niet teveel gaan zeggen. Het zegt op zich al genoeg dat de deelnemers een cursus denken nodig te hebben om op een redelijk tempo te komen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2010, 16:46

Hielke schreef:Soms heb ik dagen dat ik mijn mening op een tactische, niet confronterende manier wil geven.

Vandaag is niet zo'n dag :lol:

Wie Porsche GT3 geld aan een 1500 kg, "hoog op de bok" tupperware M3 uitgeeft snapt 't niet helemaal.

En dan dat gewauwel om die auto heen van BMW zelf.

Additionally the private operation of this vehicle on the race track (e.g. club sports) could lead to a significant reduction in the lifetime of high wear parts and components.
More specifically this could include:

- Tyres
- Brake pads and discs

Alleen daarom zou ik 'm al laten staan.
Hielke...dat je dat zegt...had meer van jou verwacht!!!.... want die zin van BMW is gewoon een simpele uitleg om te voorkomen dat ze claims erop krijgen.....

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 16:57

Hielke schreef:Over die Scuderia cursisten moet ik maar niet teveel gaan zeggen. Het zegt op zich al genoeg dat de deelnemers een cursus denken nodig te hebben om op een redelijk tempo te komen.
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Hahahaha, OK, nu haak ik af.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je niks meer te leren hebt en je formidabele voertuigbeheersing je boven elke verrijking van (baan)kennis stelt. Hulde! :bag:
Duif schreef:Hielke...dat je dat zegt...had meer van jou verwacht!!!.... want die zin van BMW is gewoon een simpele uitleg om te voorkomen dat ze claims erop krijgen.....
Idd. Zie ook de issue niet. Bij een GTR en een kever staat hetzelfde een keer of 5 in het instructieboekje. So what?
Laatst gewijzigd door steve smith op 15 apr 2010, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 17:25

Denkt met weemoed aan 5 jaar terug in de tijd http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f ... 75&t=16675 :mrgreen:

Auteur : Sweet
Datum : 27-10-05 17:18

Testdag, VLN "races", hitterdemishit is it, lijnen, punten. Alsof het al niet duidelijk genoeg is. Jullie zijn karikaturen van coureurs. Slechte karikaturen want bij de kans om je dwaalweg recht te zetten, door het aangaan van een wedstrijdje zoals gebruikelijk in iedere andere sport, kruipen jullie met de staart tussen de benen weg.

Hoe is dat toch verklaarbaar? Hoe is die kronkel er bij jullie ingeslopen dat je bent gaan denken dat door stoer taalgebruik de een sneller dan de ander is. Ik kan een uur over tennis lullen, mezelf tov een andere, betere tennisser helemaal ophemelen (zul je me gelijk mijn rijderskwaliteiten of het ontbreken daarvan nooit horen doen), maar als we dan op de baan staan dan krijg ik nog steeds verschrikkelijk op m'n donder. Maar dat is bij een echte sporter (waarvan ik aanneem dat er bij de Scuderia rijders heel weinig rondlopen) geen enkele reden om toch dat partijtje dan maar niet aan te gaan. Zouden hij en anderen dat wel doen dan kon je de competitie in de sport of sport an sich wel helemaal opdoeken. En van een verlies leer je vaak meer dan van een overwinning. Zo gaat dat in sporten, spellen en competities nu eenmaal. Er zijn winnaars en er zijn verliezers. Beiden kunnen dikke lol hebben. Hoe moet ik dat er bij jullie instampen. Hoe dik zijn die planken voor je kop?

We hadden jullie in je zelfophemelarij ook helemaal niet gestoord als je die onzin ook maar onder jezelf had gehouden. Nu begon het belachelijke vormen aan te nemen en werd het meer dan tijd dat de ballon van de bluf lekgeprikt werd. En hoe simpel bleek dat te zijn, en hoe groot de navenante frustraties, hoe onsportief het verlies werd opgevat.

Racen, snel autorijden, autobeheersing en rijvaardigheid worden wat betreft de beoordeling van de rijder in seconden, gereden tussen punt A en punt B, geregistreerd tijdens een wedstrijd waaraan deelnemers met gelijkwaardig materiaal deelnemen. Op geen enkele andere manier.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 17:42

Rico schreef:Denkt met weemoed aan 5 jaar terug in de tijd http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f ... 75&t=16675 :mrgreen:

Auteur : Sweet
Datum : 27-10-05 17:18
blabla
Alijas is Somberg zeker?

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 17:43

Ja :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 17:45

Rico schreef:Ja :mrgreen:
Held! :clap:

PS wie Sweet is weet ik niet, maar vind het een ontzettend lulverhaal. Zeker weer zo'n betweter die nooit rijdt?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2010, 17:54

steve smith schreef:

PS wie Sweet is weet ik niet, maar vind het een ontzettend lulverhaal. Zeker weer zo'n betweter die nooit rijdt?
Sweet is Hielke, en die rijdt jou 't rubber om je oren, Steve. :lol: :df:

Anyway, Steve heeft 'n goed verhaal, maar Hylke is altijd 'genuanceerd' en consequent geweest in z'n dingen. Wen er maar aan.(Heb ik ook moeten doen) En 'n potje sturen kan die gast ook nog eens.

Ik hoop ook echt dat de GTS voor de centen echt 'beter' rijdt dan de E9x M3, want anders zie ik 't duister in. :mrgreen:

Cheers
:beer:
Robin

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 18:02

Robin schreef:
:clap: :clap: :clap: Haha. Dat hoop ik dan nog eens mee te maken.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 18:03

En juist daarom wilde ik niks over die Scuderia zeggen.

Ik had alles al gezegd! :lol:

Steve, niet te snel afhaken. Wie weet krijg je ooit nog eens de kans met je 190 pk Alfa mij in een geleende 996 GT3 voor je uit te jagen omdat deze Porsche zo inferieur aan een CSL is dat ie niet te beheersen is. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 18:05

steve smith schreef:
Robin schreef:
:clap: :clap: :clap: Haha. Dat hoop ik dan nog eens mee te maken.
Ik heb je al eens gevraagd om aan een volgende Koopmans huur BMW circuit challenge deel te nemen. Remember?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 apr 2010, 18:19

Robin schreef:
steve smith schreef:

Anyway, Steve heeft 'n goed verhaal, maar Hylke is altijd 'genuanceerd' en consequent geweest in z'n dingen. Wen er maar aan.(Heb ik ook moeten doen) En 'n potje sturen kan die gast ook nog eens.

Ik hoop ook echt dat de GTS voor de centen echt 'beter' rijdt dan de E9x M3, want anders zie ik 't duister in. :mrgreen:

Cheers
:beer:
Robin
Hmpf, waait het iets harder in het noorden, 2 maanden terug was de megablaffer van een e90 m3 nog superieur tov zo'n beetje alles en klopte het alle lightweights op aarde.

André pro-Porsche stap kan ik wel volgen overigens, maar d8 dat het karakter ervan hem nooit aan stond (minder balanceren onder/overstuur en meer langzaam in hard uit; na een dagj op Zandvoort met gt3's ed)

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 18:23

Hielke schreef:Ik heb je al eens gevraagd om aan een volgende huur BMW circuit challenge deel te nemen. Remember?
Ja. Maar leg me nog even uit waarom ik geld zou dirrigeren richting een huurbarrel van een onbetrouwbare oplichter als H K als ik zelf samen met Robert al een redelijk prijzig hobbyspeeltje heb wat steeds dichter bij Ton's oorspronkelijke MX-5 targettijd komt? Daar spendeer ik liever geld aan, en dat zal ook moeten om een stapje verder te raken. Daar kwam nog bij dat je baan van keuze Assen was, en ik daar heel bewust al een paar jaar geen trackday's doe, zo'n baantje is niet mijn ding.

Als ik die competitiedrang had stak ik hetzelfde geld wel in een zomeravond 325 ofzo, er is bewust een andere keuze gemaakt. Ik zie je wel voorbij komen!

(mods, kan dit hele gezeur in een andere draad?)
Laatst gewijzigd door steve smith op 15 apr 2010, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2010, 18:23

Kasteel schreef: Hmpf, waait het iets harder in het noorden, 2 maanden terug was de megablaffer van een e90 m3 nog superieur tov zo'n beetje alles en klopte het alle lightweights op aarde.
Met mij achter het stuur van dat ding lukt dat nog steeds. :df:
Tov een GT3 achtig iets is 'n M3 eigenlijk in de basis al verslagen natuurlijk.

Maar ik geef de GTS de benefit of the doubt.

Cheers
Robin

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 18:31

steve smith schreef:
Hielke schreef:Ik heb je al eens gevraagd om aan een volgende huur BMW circuit challenge deel te nemen. Remember?
Ja. Maar leg me nog even uit waarom ik geld zou dirrigeren richting een huurbarrel van een onbetrouwbare oplichter als H K als ik zelf samen met Robert al een redelijk prijzig hobbyspeeltje heb wat steeds dichter bij Ton's oorspronkelijke MX-5 targettijd komt? Daar spendeer ik liever geld aan, en dat zal ook moeten om een stapje verder te raken. Daar kwam nog bij dat je baan van keuze Assen was, en ik daar heel bewust al een paar jaar geen trackday's doe, zo'n baantje is niet mijn ding.

Als ik die competitiedrang had stak ik hetzelfde geld wel in een zomeravond 325 ofzo, er is bewust een andere keuze gemaakt. Ik zie je wel voorbij komen!

(mods, kan dit hele gezeur in een andere draad?)

Done :thumbup:

Hielke

Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 19:26

Ik probeer je helemaal niks uit te leggen Steve. Ik herinner je slechts aan een de uitnodiging die ik eerder gedaan had.

Voor de goede orde. Jij was het die zei graag eens te willen meemaken dat je door mij met rubber om de oren (uitspraak Robin) werd gereden. Ook ik ben niet vies van een dergelijke shootout. Ik heb je met de Koopmans auto's op Assen slechts een kader aangereikt. Dat het vorig jaar Assen met de BMW's is geworden was deels toeval. Het had ook Zandvoort met iets anders kunnen zijn. Maar als je het graag eens wilt meemaken zul je ook aan het uitwerken van een format mee moeten denken.

Redelijk toch?

Hoe komen we trouwens hier nou weer? Iets met een M3 GTS voor Porschegeld. Dan ineens de Scuderia met een Alfa 159 die GT3's het leven zuur maakt. Dan ik die niet op de Scuderia wil ingaan om dan vervolgens een copy/paste (met een geweldige tekst, dat moet nog maar eens gezegd worden) uit een heel ander forum (geplaatst door een moderator van DF :roll: :D ) terug te vinden. Als reactie op die tekst (wederom niet door mij) wordt de discussie ineens uit het GTS topic gehaald (door diezelfde moderator die eerst de copy/paste deed en daarmee het vuurtje opstookte :lol: ) om uiteindelijk met hetzelfde off topic geouwehoer als de rest van het GTS topic (want er is nog helemaal geen GTS) eruit gekieperd te worden. Ah, zo heerlijk DF :P

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 19:51

Hielke, het was meer om Gerwin zijn feestje niet te verpesten :wink: Verder gaat dit een vermakkelijk draadje worden en ik beloof dat ik er niet in zal 'modderen' :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 20:05

Ik vind het ook niet erg Rico.

Het is me ook niet om een challenge met Steve te doen.

Althans, zolang hij de woorden 'deuk', 'pakje', 'boter', en 'geen' niet in één zin gebruikt is er niks aan de hand :mrgreen:

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 15 apr 2010, 20:10

Om het makkelijk te maken. Ga een keer karten met zen tweeën.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 apr 2010, 20:14

Ik heb toch wel meegemaakt dat Steve in de Alfa een Corvette Z06 voor zich uitjaagde,
But It was not not me behind the wheel of the muscle car :D

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 20:18

Hielke schreef:Ik heb je met de Koopmans auto's op Assen slechts een kader aangereikt. Dat het vorig jaar Assen met de BMW's is geworden was deels toeval. Het had ook Zandvoort met iets anders kunnen zijn. Maar als je het graag eens wilt meemaken zul je ook aan het uitwerken van een format mee moeten denken.

Redelijk toch?
Dan zeg ik: verbouw zelf of met iemand een straatauto naar keuze tot een trackday-tool en kom even laten zien dat je het beter weet. FWD, RWD, AWD, whatever tot 15k total build? Dat je me met Andre's 130i voorbij komt op CPZ of Assen ala, dat je dat met een 996 GT3 op de Ring niet lukt weet ik ook. Huur je die toch voor een dagje bij Theo?

Weet je wat, dan huur jij bij Theo een dagje die gewone 996 op Cups, zetten wij de 156 in. Droog of nat, I don't care, wat je wilt. Wij hebben 16 augustus al geboekt bij trackdays.de, ben je erbij? Performancebox liegt niet, als het goed is ligt er bij Robert nog eentje dus iedereen kan gewoon met z'n eigen boxje rijden.

M'n vraag om het uit het GTS draadje te halen was idd om dat enigzins intact te laten. De wel-of-niet zin van Scuderia discussie wil ik als ex-deelnemer best aan, ik hoop namelijk nog wel een keer mee te doen. Vond niet dat het draadje over het dikste nieuw bestelde apparaat op DF daar mee vervuild hoefde te worden.

MX5T

Bericht door MX5T » 15 apr 2010, 20:33

De heren hebben elkaar gevonden, de snelheidsgladiatoren

Gelukkig mag ik bijna zeggen. Zij behoren helaas tot de weinigen hier die met aardige kennis van zaken hun ongezouten mening neertikken over zaken die wat mij betreft de basis van een forum als DF vormen.

Dat zij elkaar dan hierbij af en toe de oren wassen maakt het vermakelijker.

Omdat ik maar bij heel weinig auto's zelf achter het stuur heb gezeten kan ik me helaas niet in de discussie mengen en alleen van afstand wat met cijfertjes gooien.

De Supertestcijfers
Porsche 996 GT3 1999.............360pk / 1391kg / str.band 1,3g NS 803 HH 1149
BMW E46 M3 CSL 2003..........360pk / 1421kg / semi 1,4g........NS 750 HH 1135
Porsche 996 GT3 Cup 1999.....360pk / 1209kg / slick 1,6g.........NS 749 HH 1091

Mijn analyse; de CSL geeft de testrijder (Horst von Saurma) op de Ring enorm veel vertrouwen waardoor deze beter op de limiet te rijden is dan de GT3. Met semi's zal deze nog enkele sekonden winnen maar de tijd van de CSL niet halen. De 996 Cup is een echte vlakke baan auto. In mijn ogen heeft BMW dan ook de betere auto toen neergezet want het ultime doel moet zijn om een auto zodanig te construeren dat deze zoveel vertrouwen geeft dat de limieten van het mogelijke goed en snel te vinden zijn ( dat is ook hetgeen aan de ringmazda verder moet gebeuren, des te beter de controle des te kleiner de ballen kunnen zijn)

Voor een challenge is een gifgroen MAX5-je op de Ring ook wel leuk :roll:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2010, 20:35

Ik vindt jullie beide een beetje zielig......ik ben sneller dan jou......nou en!

Wat willen jullie bewijzen dan??? dat je sneller bent dan een ander?

Op een trackday vindt ik het juist....dat de winnaar is diegene die het meeste lol heeft gehad! en voor zijn/haar gevoel alles uit de auto heeft behaalt en eerlijk zegt ik kan meer maar nu ff niet....volgende keer een paar sec meer!

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 20:40

duifjes.com schreef:Ik vindt jullie beide een beetje zielig......ik ben sneller dan jou......nou en!

Wat willen jullie bewijzen dan??? dat je sneller bent dan een ander?

Op een trackday vindt ik het juist....dat de winnaar is diegene die het meeste lol heeft gehad! en voor zijn/haar gevoel alles uit de auto heeft behaalt en eerlijk zegt ik kan meer maar nu ff niet....volgende keer een paar sec meer!
DUH!

Dat is dus precies warom ik lekker een hele trackday m'n ding wil doen, en door middel van de domme Scucerialijntjes uit het boekje lekker de hele dag volle polle over de Ring wil gaan. Echter is er iemand die me hier consequent vertelt dat zoiets niet kan want dan ben je veel te langzaam en ben je als rijder geen knip voor je neus waard. Of iets in die trent. Dus zeg ik "kom dat maar eens laten zien dan. Zo niet, zeik de afwijkende benadering dan niet af". Of Hielke daadwerkelijk sneller is of niet zal me jeuken, ik ben gewoon benieuwd of die grote bek waargemaakt wordt.

Als ik met een hoop oefening ooit in de buurt kan komen van het rijniveau van bijvoorbeeld Dick of Andre Banaan vind ik het best. Maar dat wil ik graag leren, en juist dat wordt consequent afgezeken door een paar van onze raceridders hier. En dat irriteert weleens. Ik zoek in die auto geen ronderecord of kampioenstitel, ik zoek de perfecte dans. En als die dans op de cm perfect zou zijn over die 21 km kan ik me niet voorstellen dat de tijd niet erg smakelijk zou zijn. Maar ik sta open voor een andere benadering als iemand me even laat zien dat dat beter is.
Laatst gewijzigd door steve smith op 15 apr 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie