Stoplichtsprintjes: done or not done

Dit is ons algemene autoforum.
MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 jul 2008, 22:55

Aernoudt schreef:Vind het best wel een beetje simplistisch zeg maar...
Jamaar, jamaar... dat komt door de testosteron. :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 02 jul 2008, 23:01

Ach sprinten, leuk toch voor een keertje. Stuk gaat het toch wel. Alleen m'n versnellingspook zit een beetje los, eens wat anders voor fiksen.
Laatste stukje A31 richting Franeker, het stuk waar ze niet controleren, lekker blaffen tussen die leaserts. Er zijn er maar weinig die boven de 2x 100 doorwillen trappen.

Paul

Bericht door Paul » 03 jul 2008, 10:40

Steven Nauta schreef:Er zijn er maar weinig die boven de 2x 100 doorwillen trappen.
Steven tis niet een kwestie van willen, maar meer van niet kunnen.

toch een boel autos doen het leuk tot de 200 en kakken daarna volledig in... hoort de ouwe E36 M3 gelukkig nog niet bij 8)

Anne v.d Ploeg

Bericht door Anne v.d Ploeg » 03 jul 2008, 18:16

als er iemand naast mij staat en speelt even met het gas dan trekt ik wel vol weg bij het stoplicht moet soms wel lachen zit er een jonge jonge naast me in een golf hij gas stationair met zoon dikke knal pijp en dan gaat het licht op groen en knal ik ook weg en soms haal ik hem nog in ook en dan hun gezicht zien :d prachtig. :D .
maar goed als je een echt snelle sport auto hebt dan lijkt het me niet zo leuk mijn oom had een nissan 350z en bij ieder stoplicht stond er wel een knaap naast je om je uit te dagen jah op het laatst heb je zo iets van nu even niet 8) .

maar ik vind het moet kunnen 8) 8)

groetjes

Anne v.d Ploeg

Bericht door Anne v.d Ploeg » 03 jul 2008, 18:17

Steven Nauta schreef:Ach sprinten, leuk toch voor een keertje. Stuk gaat het toch wel. Alleen m'n versnellingspook zit een beetje los, eens wat anders voor fiksen.
Laatste stukje A31 richting Franeker, het stuk waar ze niet controleren, lekker blaffen tussen die leaserts. Er zijn er maar weinig die boven de 2x 100 doorwillen trappen.

whaha jah die ene bmw durfe het ook niet aan die we tegen kwamen.
bij dronrijp van marsum naar franeker

whaha jah je pook whaha dat kan echt niet :cry: .
edo wouw hem bijna hebben voor zijn race citroen. :D

RVV

Bericht door RVV » 03 jul 2008, 18:47

Anne v.d Ploeg schreef:als er iemand naast mij staat en speelt even met het gas dan trekt ik wel vol weg bij het stoplicht moet soms wel lachen zit er een jonge jonge naast me in een golf hij gas stationair met zoon dikke knal pijp en dan gaat het licht op groen en knal ik ook weg en soms haal ik hem nog in ook en dan hun gezicht zien

Ventje van negen achter het stuur met zoontje van 3 ofzo ? :wink:

MR M POWER

Bericht door MR M POWER » 03 jul 2008, 20:25

Rico v Velzen schreef:
Anne v.d Ploeg schreef:als er iemand naast mij staat en speelt even met het gas dan trekt ik wel vol weg bij het stoplicht moet soms wel lachen zit er een jonge jonge naast me in een golf hij gas stationair met zoon dikke knal pijp en dan gaat het licht op groen en knal ik ook weg en soms haal ik hem nog in ook en dan hun gezicht zien

Ventje van negen achter het stuur met zoontje van 3 ofzo ? :wink:
:lol: :lol:

A31 blijft altijd een leuk "plank" stukje. Vanaf de stoplichten op naar Marssum door de bochten heen, die meesten durven niet sneller dan 120 km/uur door die bocht (adviessnelheid 90) terwijl je er redelijk makkelijk met 2x 100 door heen kan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 jul 2008, 21:47

Als je steeds wint gaat de lol er ook vanaf 8) :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 03 jul 2008, 21:53

HANZ06 schreef:Als je steeds wint gaat de lol er ook vanaf 8) :wink:
hahahaha. Kunnen we dan niet een keer afspreken, mocht ik je tegenkomen, dat je de helft van je cilinders uitzet. :oops:
Dan heb ik nog een beetje het gevile dat het een eerlijke strijd is. :lol:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 04 jul 2008, 01:53

http://www.youtube.com/watch?v=VX0616tD_YQ

Heerlijk geluid van die Supra! :lol:

edit: Stoplicht moet je er maar even bij verzinnen :P

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 jul 2008, 07:58

Van de week reed stond mijn broer voor het verkeerslicht. Hij gaf een paar keer gas om het geluid van de 300ZX aan mij te laten horen. Het licht sprong op groen en ineens piepende banden van de S40 naast ons die volgas optrok. We hadden tot dan niet door dat we met een stoplicht sprint hadden te maken. Mijn broer trok rustig op en we lagen dubbel van het lachten. :lol:

Af en toe is het leuk. Het moet wel iets vergelijkbaars zijn. De andere auto moet niet veel sneller of veel langzamer zijn.

Knot

Re: Stoplichtsprintjes: done or not done

Bericht door Knot » 12 apr 2010, 19:45

Moest net nog ff langs werk voor wat updates, 20 min binnen, met warme motor weer weg. Dacht er nog aan, mooi weertje voor een sprintje alleen is er nooit iemand als ik dat wil. Draai de N11 op, boek meteen een 406 coupe die verstandig de buitenbocht en rechterbaan neemt, stokbrodenmobiel... hop vol ervandoor, 3,4, 5 en uitrollen. Eerste stoplicht rem ik aan naast een audi a6 2.4, ging rollend op groen maar was toch geen partij geweest. Volgende stoplicht rem ik maar voor oranje, rechts naast me gaat door oranje/rood, caddy ofzo... sta ik links in mn uppie :? rolt de 406 coupe ernaast, man van in de 40, totaal geen interesse in auto's, beetje muziek te luisteren/zappen ofzo. Gaat ie op groen, ik nog een soort semi vlot ervandoor, komt ineens een soort van openluchtfiltergeluid uit die 406 en gooit ie ook nog de neus ervoor.. WTF... :shock: Ik meteen van mn semi vlot naar voluit stampen, kwam nog net ernaast maar hield niet over.

Dacht ik met een laffe stokbrodenmobiel te maken te hebben.. was het een opgeleukte 3.0 V6 24V... 8)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 apr 2010, 20:05

Ik doe vrijwel nooit stoplicht sprintjes, domweg omdat ik de stoplicht zoveel mogelijk probeer te vermijden hier.

In het begin dat ik mijn auto had wel eens op een donderdagavond van dat Tupperware volk dat dan altijd rondhangt bij de McD lopen irriteren, maar dat ook niet meer.

Nee, doe mij maar een leuke tussensprint of nog liever een leeg slingerweggetje 8)

EG

Bericht door EG » 13 apr 2010, 01:03

Ik herinner me trouwens dat mijn allerbeste kill OOIT tegen een Range Rover was, denk een diesel. Met mijn Octavia 2.0 TDi met DSG. Dat was ECHT leuk, het was echt zo een patser die dacht dat ie de "gare knakenskoda" wel effe zoekreed. Die gezicht gewoon PRICELESS. En het leuke was dat in mijn wagen 3-4 personen zaten en in zijn auto zat ie alleen.

stefan740

Bericht door stefan740 » 13 apr 2010, 01:22

SUV rijders pesten blijft leuk, laatst een AC Schnitzer X6 35d geval die mij maar niet kon lossen, geweldig.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 13 apr 2010, 09:25

Laatst een Renault Mégane 2.0 16V T 165 GT die me niet voorbij kwam in de 106. Van 0-120 ofzo. Vond hij niet zo leuk. Wel jammer, ik dacht eerst vol trots dat het een rs was :bag:

thomas_r

Bericht door thomas_r » 13 apr 2010, 17:18

Voor 'stoplichtsprintjes' is de N11 toch wel favoriet. Als het moet kan je daar ook even doorblaffen naar 2x100. 'S avonds heb ik ze nog niet zien controleren, overdag kan je beter rustig aan doen.

Laatst een leuk sprintje tegen een nieuwe A5 2.0 tfsi (211pk). Ik zat achter 'm waarna we bij de stoplichten moesten afremmen. Vervolgens vanaf ca. 40 per uur vol doortrekken. Hij bleef links rijden, ik ging naar de rechter baan. T/m de 4e versnelling ging het gelijk op, toen vond ik 't wel mooi geweest. Die zal z'n wagen nu wel aan het chippen zijn...

Lees dat Knot ook regelmatig op de N11 rijdt, lijkt me leuk om je een keer tegen te komen; 328i is op papier vergelijkbaar...

Tristan

Bericht door Tristan » 13 apr 2010, 17:22

Ach, op z'n tijd ben ik er ook niet vies van, zeker als het een waardige tegenstander is. Pas een Golf V GTI naast me staan (in de 123d). Op groen direct de bocht door en bocht uit beide in 2e versnelling volle polle. Trok al snel een gaatje en liep gestaag uit. Viel me zeker niet tegen.

steve smith

Bericht door steve smith » 13 apr 2010, 17:23

thomas_r schreef:Voor 'stoplichtsprintjes' is de N11 toch wel favoriet. Als het moet blablabla fapfap.
Lekker handig ook echt, nu weet je zeker dat ze er binnenkort 's-avonds staan.
Laatst gewijzigd door steve smith op 13 apr 2010, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 apr 2010, 17:25

N11 rij ik ook regelmatig maar doe daar zeker niet te gek. Ken er genoeg die hun papiertje daar hebben kunnen inleveren. Overigens vind ik de N11 erg slecht worden qua hobbels e.d. Dus niet echt geschikt meer om hard te rijden.

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2010, 17:29

thomas_r schreef:Lees dat Knot ook regelmatig op de N11 rijdt, lijkt me leuk om je een keer tegen te komen; 328i is op papier vergelijkbaar...
Valt te regelen hoor, maar spontan is leuker.

Vandaag op de brommert dus zal niet zo rap gaan van 0-100 (als je maar 70 haalt :))

thomas_r

Bericht door thomas_r » 13 apr 2010, 18:44

steve smith schreef:
thomas_r schreef:Voor 'stoplichtsprintjes' is de N11 toch wel favoriet. Als het moet blablabla fapfap.
Lekker handig ook echt, nu weet je zeker dat ze er binnekort 's-avonds staan. Boeit me op zich geen reet ware het niet dat mijn woon-werk route daar langs loopt en er daar nogal veel valse meldingen op de DSI zijn......
Lezen onze blauwe vrienden hier mee? Zal een beetje op mn woorden letten. :bag:

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2010, 19:48

Naja, ze zullen niet direct meelezen en staan daar sowieso afentoe met motoren + ondersteuing te laseren... maar wel toeval dat ik vanmiddag op de brommert meteen aan de kant gezet werd op weg naar huis. Mocht ff na inname van rijbewijs volgen naar buro. Gelukje voor mij dat de bank er niet was.

Mrton

Bericht door Mrton » 13 apr 2010, 20:33

Ik doe over het algemeen niet mee aan dit fenomeen. Niet alleen maar omdat ik weinig vermogen onder de kap heb maar ook omdat het verhoogde testeron over en weer zorgt voor 'domme' acties.

Met mijn Subaru ben ik ooit uitgedaagd door een snelle Seat Leon en toen we met 180 door een tunnel met een vervelend bochtje reden en de Seat toch een vreemde beweging richting mij maakte was de lol er voor mij wel af.

Hetzelfde verhaal is met mijn huidige auto en een jong kereltje met een VR6. Hij stond achter me dus was het geen echte stoplichtsprint. Bij groen trok ik vol weg tot ik bij twee auto's voor me terecht kwam die een viaduct opreden. Omdat ik niet kon zien wat er aan de andere kant aankwam was dit voor mij het moment om te stoppen met het sprintje. De VR6 rook echter zijn kans en schoot mij en mijn twee voorliggers voorbij om bijna frontaal op een tegenligger te klappen.

Mij kun je gerust uitdagen dus, tot het gaatje ga ik toch niet.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 apr 2010, 21:01

Over het algemeen doe ik niet echt bewust aan stoplicht sprintjes. De diesel maakt dan toch geen indruk en ik heb geen zin om die auto in de lage versnellingen max. te belasten.

Laatst stond ik argeloos naast een meiske in een groene Polo met de M3. Ze ging serieus een poging doen om "zo'n BMW met spoilers" eens een poepie laten ruiken. Ze was als eerste weg dus ik trok eerst ff een stukje met haar mee maar kon het toch niet laten om ff de 7800RPM aan te tikken :mrgreen:

Plaats reactie