Stoplichtsprintjes: done or not done

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hunter

Stoplichtsprintjes: done or not done

Bericht door Hunter » 29 mei 2008, 09:32

Stoplichtsprintjes, moeten deze kunnen of toch niet...

Mijn mening is van wel... MAAR heb wel me limiet...
Natuurlijk is het een kick om iemand eruit te rijden op snelheid,
maar dit kan alleen als medeweggebruikers niet in gevaar komen.
Daarnaast sprint ik maar tot 10 á 20 KM/H boven de toegestane snelheid.

Toevallig gister een schoonheidsvoorbeeld gehad hoe het kan, en zou moeten.

Een redelijk oud, klein wit autootje reed me goed snel voorbij, toen ik rustig aan het optrekken was bij stoplicht nummer 1... Schrok er zelfs een beetje van zo hard dat ding weg reed :shock:
Eerste reactie van mij was: gas der op... Maar het duurde lang voordat ik bij kon komen.
Gelukkig stonden we bij stoplicht 2 allebei vooraan... Hij liet de auto niet stationair lopen, maar ietsjes hoger in de toeren...
Lachend zat hij met zijn vrouw / vriendin achter het stuur, starend strak naar het stoplicht...
Kortom, de juiste tekenen dat het er om ging.
Lichtje werd groen en we trekken op... Hij met nogal wat wielspin :P
Maar... Dit keer was ik de bovenliggende partij (en nee, rijd dus geen M3) :wink:

Volgende stoplicht moest ik helaas links af, hij rechtdoor..
Maar toch even een duimpje omhoog bij de tegenpartije en een aai over het bolletje van mij voor de auto :wink:
Laatst gewijzigd door Hunter op 29 mei 2008, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mack

Bericht door Mack » 29 mei 2008, 09:41

Ik vind het altijd erg leuk om weg te sprinten bij het verkeerslicht, zelfs zonder tegenstander 8) 8) 8) Mijn auto klinkt redelijk beschaafd, tot je vol gas geeft :twisted: Van het geluid krijg ik een grote glimlach op mijn gezicht...

Maar ik trek op tot de max snelheid, niet hoger. Als iemand wil racen en harder wil: be my guest. Mijn Mustang is geen racewagen dus uiteindelijk zal je hem vast inhalen... Het gaat mij om die eerste meters. 8)

Maar ik daag zelf niemand uit.
Laatst gewijzigd door Mack op 29 mei 2008, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 29 mei 2008, 10:01

Hangt er vanaf wat een stoplichtsprint is. Wanneer ik weet dat iemand me uitdaagt begin ik sowieso niet eens. Als er onverhoopt iets fout gaat heb je beiden wat uit te leggen. :lol:
Wanneer ik van Oss naar huis rijd kom ik altijd een kruispunt met stoplichten tegen midden op de snelweg. Daar moet ik gewoon iedere keer volle polle weg. Wacht daar altijd netjes stationair zodat ik vooral geen anderen uitlok.

Knot

Bericht door Knot » 29 mei 2008, 10:20

Vind het altijd wel lachen hoor, vooral een 2baans 70 of 80weg. Gewoon ff doorhalen naar de 140/150 en dan weer terug laten zakken. Met de M3 was dat lastig, dan ging het wel eens wat verder.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2008, 10:57

vind het ook wel leuk, maar wel in redelijke zin, kan best ff hard gaan, maar niet in de drukte, maar als het kan...lekker ff doortrekken als er of andere snelle auto staat, of zoals laatst een mooi busje van Porsche GT3 RS racing? anyway die man had het raampje los staan en keek al een keer dus dacht ik zal je trakteren op een leuke sound :lol: en mezelf natuurlijk :lol: had m'n raam ook omlaag, langs sommige locaties klinkt het gewoon heerlijk. 8)
Maar zit niet veel op de weg, dus maak niet zoveel meer mee, dan bouw ik soms kleine afterparty's in :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 29 mei 2008, 10:57

Indien gelijkwaardige auto: ja

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 mei 2008, 11:06

Ik doe er eigenlijk nooit aan, op één plek na....laatste verkeerslichten in Wassenaar N44 > A44 . Vanuit stilstand de snelweg op richting Leiden.
Vroeger chauffeurs onderling altijd eventjes melden hoe hard je thv de houten loopbrug ging. 8)

Voor de rest helemaal geen zin in sprintjes tot aan het volgende verkeerslicht...doodvermoeiend

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 mei 2008, 11:15

Alleen als er iets leuks naast me komt staan :wink:
De lus vanaf de Waldwei richting de A7 naar Grunn vind ik erg leuk om te nemen. Na ca 100m komt er een viaduct, raampje open en lekker genieten van de vr6 :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2008, 11:24

:lol: :lol: tunnels...
Afgelopen zaterdag avond in Enschede, daar moet/ga ik ook altjd onder de spoortunnel door en neem dan wat afstand van de voorganger, dit keer een kleine auto witte een soort Suzuki Alto die de ramen ook half naar beneden hadden, anyway hun links de tunnel in, ik wat rustig ivm de afstand, en dan vol knallen in de tunnel richting m'n voorganger voor het geluidje aldaar...schijnbaar schrokken ze zo van dat geweld en geluid in de tunnel verschrikt keek de de ene dame in de spiegel en de andere verdraaide zowaar der nek bijna met een geschrokken blik :lol: maar toen ze zagen dat er verder geen gekke dingen gebeurden was de blik al snel weer normaal/verbazing wat dat was :lol: achja, 4 cill 55pk kom ik erachter aan met dubbel aantal cillinders en 5x zoveel inhoud en zo'n 7x meer vermogen, echter ook een stukje zwaarder :?

Paul

Bericht door Paul » 29 mei 2008, 12:04

@ MARK..... goh jong dus sprintjes trekken tot de 60... goh dat schiet op zeg... :?

Beetje M3 gaat in iets van 5 sec naar de 100.. dus heb je een leuk sprintje van een sec of 3

Hunter

Bericht door Hunter » 29 mei 2008, 12:08

Paul schreef:@ MARK..... goh jong dus sprintjes trekken tot de 60... goh dat schiet op zeg... :?
Huh??? Waar haal jij die 60 vandaan...?
Lijkt me duidelijk dat op wegen waar 50 gereden mag worden, het inderdaad geen zin heeft... :roll:

Wegen waar 80 KM/H gereden mag worden (dus doortrekken tot ongeveer 100) is leuk!

En mijn auto red die 5 seconde naar de 100 bij lange na nie :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 29 mei 2008, 12:30

Alleen als het een fatsoenlijke auto is, als er zo'n sjonnie naast me staat hoeft het van mij niet..

Bort

Bericht door Bort » 29 mei 2008, 13:11

Mack schreef:Ik vind het altijd erg leuk om weg te sprinten bij het verkeerslicht, zelfs zonder tegenstander 8) 8) 8)
Hier ook :)
Wil er iemand mee sprinten, be my guest :) Zolang de andere partij maar geen stoten begint uit te halen om mij voorbij te kunnen, want dan is het voor mij direct over :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 mei 2008, 13:17

Af en toe, soms heb je zo`n drang nietwaar, dan zit er maar 1 ding op....................rammen................................

Afgelopen week nog even gestoeid met een Alfa 147, bij het verkeerslicht stond ie al braaf te wachten aan de linker kant terwijl de rechter rijstrook gewoon vrij was ( dan denk ik wat doet ie daar nu weer aan de linker kant, maar dit terzijde) dus ik rechts er naast, maar wel zo dat mijn neus ter hoogte van zijn portier stond ( ik geef iedereen een voorsprong, ik ben echt niet de beroerdste op dat vlak, niet kinderachtig zijn :lol: ).
Ik zag hem al kijken wat is dit.............................groen.......................knallen............................daaaaaaaaaaaaaaaaag Alfa 147.
Mooi strak door de bocht, verderop invoegen en ik zag hem alweer komen in de spiegel, slagzij makend alsof ie net getorpedeerd was ( wat in meer of mindere mate natuurlijk ook net gebeurd was, een M3 torpedo zeg maar :lol: ). Nou wat doe je dan......................je gooit het gas dr nog maar een keer weer op.............................net zo snel als ie dichter bij kwam, zag ik hem weer kleiner worden.
Tot ik een ander straat in moest kwam ie pas langszij, duimpie onhoog, kijk das dan toch weer sportief als je hem net flink om de oren hebt gekregen..............................................
Laatst gewijzigd door romo op 29 mei 2008, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 29 mei 2008, 13:25

Niks mis met volle polle wegknallen.

Mooiste is laatste stoplicht voor de snelweg Den Bosch uit richting Waalwijk. Lekker gang maken en dan met de adviessnelheid van 80km/h.u. de S-bocht in de snelweg op.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 29 mei 2008, 18:02

Trek nooit geen sprintjes met de Evo vanuit stoplicht, zowieso niet vanuit stilstand.

Met het stationVWbedrijfshok 1.9tdi vindt ik het wel weer leuk om b.v. veel dikkere auto´s eruit te rijden in 1e en 2e versnelling púúr op reactietijd bij het stoplicht. Het lukt ook in 99 van de 100 gevallen altijd om sneller weg te zijn als noem bijvoorbeeld een 535D, alleen als ik naar 3 ga, ga ik weer meteen van het gas omdat het compleet doelloos is de persoon in de andere auto te laten denken dat ik denk dat ik met mijn 90pk oliestoker sneller ben. :roll: :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mei 2008, 18:51

min en min is plus, Topfuel. :wink:

Anyway waarom trek jij alt...nooit sprintjes vanuit stilstand met de EVO?

peer

Bericht door peer » 29 mei 2008, 19:31

Toevallig dat ik afgelopen zaterdag mijn mustang weer eens opgehaald heb en de nieuwe motor uit kon proberen.
Sta je langs een stoplicht te wachten langs een golfje met 2 jonge gozers erin, dus ik dacht zal ook eens wat laten zien. Je had die gezichten moeten zien toen ik even het gas in trapte :shock:

Daarna stond ik er weer langs die gozers uit het raam hangen... dus ik trok lekker met ze mee op tot de 70 (mag er 90) en dacht wacht maar trap het gas in en 1 zware brom en een grote zwarte streep van de banden op de weg (met de bijbehoorende rookwolk). Helaas kwam ik erna pas achter dat nu mijn banden dus redelijk versleten zijn.

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 mei 2008, 19:32

Stoplichtsprintjes vind ik een prima bezigheid 8) Staat vaak garant voor leuke anekdotes.

Op een zeker ander forum, zal geen naam noemen, levert het ook fantastische (2x) verhalen op, inmiddels meer dan 350 pagina's.

SteV6

Femme

Bericht door Femme » 29 mei 2008, 19:33

Ik wil wel maar er zijn hier nauwelijks stoplichten in de buurt, laat staan wegen met 2x2-rijstroken :( .

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2008, 19:50

TopFuel schreef:Trek nooit geen sprintjes met de Evo vanuit stoplicht, zowieso niet vanuit stilstand.
euhm....hoe bedoel je, zie bewijs :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=4j7gH7NIdQI

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 mei 2008, 20:06

GTRene schreef:
TopFuel schreef:Trek nooit geen sprintjes met de Evo vanuit stoplicht, zowieso niet vanuit stilstand.

Prachtig, heb er weer van genoten................................... :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 mei 2008, 20:18

Alleen tegen gasten die denken serieus snel spul te rijden terwijl dit niet zo is. Je moet toch laten zien dat het nog sneller kan :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 mei 2008, 20:37

GTRene schreef:

Je ziet de EVO dood vallen bij de start. Dat is ook het lastige met een turbo auto, je zal een clutch dump toe moeten passen of een heel erg slippende koppeling als je echt snel weg wilt zijn.

Ik trek dus ook nooit stoplichtsprintjes met de STI, of ik moet al rollen. Launch Control gebruik ik zeer zelden en als ik het wel gebruik, is dat op een nat wegdek.

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 29 mei 2008, 20:47

Ik doe er zelden aan, en als ik het al doe, dan alleen als het 'safe' is.
Net ook een Golf V GTI naast me die er wel zin in had. Druk op de weg (waar je maar 50 mag, dus what's the point), wat fietsers en een politiebureau verderop, druk kruispunt... dan doe ik er niet aan mee en mag diegene van mij overal posten dat hij me 'aan stront' heeft gereden. :wink:

Plaats reactie