1989 BMW E30 M3 Cecotto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door frankv » 16 feb 2010, 20:30

Alexanderr schreef:
Tristan schreef:Mwa, vind je prijs anders aardig 'Cecotto'. :wink:
Ik moet maar 1 zot vinden :grin:
dat lukt vast, 20k is toch niet al teveel voor een zeer nette 215pk versie?

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door jacobt » 19 feb 2010, 23:13

Een hele nette prijs als de foto's overeen komen met de werkelijkheid.
De m3 gaat echt wel verkocht worden, mooie foto's :thumbup:

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 20 feb 2010, 01:48

Bedankt! De foto's doen de auto de eer aan die hij verdient; hij is IRL zeker even netjes.

Er komen deze week normaalgezien drie personen naar kijken. Als ze van hun woord zijn zou hij dus wel eens snel weg kunnen zijn. Jammer, eigenlijk :(

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door jacobt » 20 feb 2010, 07:19

dat heeft vooral met de prijs te maken :bag:

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 20 feb 2010, 15:24

jacobt schreef:dat heeft vooral met de prijs te maken :bag:
Op het net staat hij ietsje duurder hoor ;) (25k€ ofte 22k£)

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 21 feb 2010, 21:04

Vandaag wat foto's gaan trekken met een vriend ... Ongeveer een 200km gereden en ik ben ook in NL geweest, wauw :mrgreen:
Zo'n leuk ding .. ik ben aan het twijfelen om ze terug van het net te halen :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Thijs-v-d-H » 21 feb 2010, 21:46

[quote="Alexanderr"]Vandaag wat foto's gaan trekken met een vriend ... Ongeveer een 200km gereden en ik ben ook in NL geweest, wauw :mrgreen:
Zo'n leuk ding .. ik ben aan het twijfelen om ze terug van het net te halen :hmmm:


Bekend verschijnsel bij M3 E30 eigenaren, te koop zetten of aan denken en dan er weer mee gaan rijden en de gedachte weer terug draaien. Maar een oplossing: met regelmaat rijden :lol:

Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld afgelopen winter, maar ik haal het geld wat de mijne gekost heeft er toch bij lange na niet uit dus waarom zou ik. Elke keer als ik ermee rij krijg ik een big smile op mijn gezicht, en dat doet lang niet elke auto die ik te rijden krijg, en heb al met heel veel gereden, nieuwe M3, 760li etc. Maar de speelsheid en het karakter van de E30 M3 blijft toch uniek.

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 08 apr 2010, 18:54

Ik kan hier ook nog eens een update van formaat doen :)

Tijdens het verkoopproces had ik een persoon aan de lijn die zeer veel interesse had; maar die alle bevestigingen van BMW zelf uit wilde hebben omtrent de authenticiteit van de auto.
Ik had daar eigenlijk nooit verder onderzoek naar gedaan; omdat er een brief van ///M GmbH bij de auto zat waarin staat dat de auto een echte Cecotto is; maar zonder specifiering naar al dan niet Swiss of al dan niet genummerd.
Ik heb via die brief terug contact opgenomen met ///M GmbH; waar ze me verteld hebben dat de auto wel degelijk eentje van de 505 genummerde is. Contact opgenomen met Munchen; waar de auto indertijd verkocht geweest is; en zo bij de eerste eigenaar terechtgekomen ...

't Is dus n° 104/505 en de originele plaque heeft Mr Horst er indertijd uit gehaald; hij ging kijken of hij die nog terug kon vinden maar ik vrees er een beetje voor.

In elk geval ben ik vrij gelukkig om te zien dat ik toch een genummerd exemplaar heb :D

Verder heb ik de auto binnengedragen bij mijn garagist omdat er wat lampjes kapot waren; en omdat ik bij koudstart een klein rammelend geluid hoorde sinds kort haalde ik dat ook even aan. Ook bij continue snelheid merkte ik dat de auto héél lichtjes inhield met momenten. Mijn passagiers voelden het nooit maar ik heb het ineens ook besproken met hem; en 't is opgelost.
Uiteindelijk ben ik buitengegaan met een nieuwe benzinepomp, nieuwe bougies, een nieuwe kettingspanner en wat nieuwe lampjes.
=> alweer een enorm verschil!
De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.

Ik hou 'm dus bij :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Niels » 08 apr 2010, 22:45

:thumbup:

BelgianRally
Berichten: 93
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:33
Locatie: Kortemark, Belgium

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door BelgianRally » 08 apr 2010, 22:51

Alexanderr schreef:De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.

Ik hou 'm dus bij :)
Nice! was toch niet bij Stef?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Tristan » 09 apr 2010, 10:15

Goed nieuws, Alexander. Zeker omdat het nu lente wordt. 8)

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 11 apr 2010, 18:31

BelgianRally schreef:
Alexanderr schreef:De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.

Ik hou 'm dus bij :)
Nice! was toch niet bij Stef?
Neenee, bij Jean-Yves van M Car Tech ;) www.mcartech.be

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Youp » 11 apr 2010, 18:58

Goed nieuws, nooit wegdoen zoiets... :) Daar krijg je spijt van! Been there done that... :bag:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Tristan » 14 jun 2010, 09:43

Volgens mij zag ik je gisteren rijden in Kelberg (vlakbij de Ring) met nog een E30 M3, CSL en een Focus RS?

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 21 aug 2010, 11:54

Tristan schreef:Volgens mij zag ik je gisteren rijden in Kelberg (vlakbij de Ring) met nog een E30 M3, CSL en een Focus RS?
Het zal toch iemand anders geweest zijn ...


Ondertussen nog een kleine update: Hier in België hebben we 'oude' nummerplaten (met eerst letters, dan cijfers) en nieuwe nummerplaten, met eerst cijfers en dan letters.
De M3 had jammer genoeg al zo'n nieuw exemplaar; en dat past als een tang op een varken ... dus ik heb na een héleboel administratief geklooi eindelijk een oude nummerplaat kunnen vastkrijgen om erop te hangen :grin:

Verder heb ik ook nog in een BMW-concessie een originele nummerplaathouder uit 1989 teruggevonden; dus die hangt er nu ook aan :)

Afbeelding



In 2010 heb ik hem nog maar 2x uitgehaald en ik ben die tweede keer jammerlijk genoeg op een politiekonvooi gebotst ... Resultaat: keuringsbewijs ingetrokken wegens te luide einddemper.
Is ondertussen gefikst, op de keuring waren ze iets soepeler dan bij de politie :)

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 19 dec 2010, 16:08

Major update ... hij is verkocht!

Ik had hem twee weken geleden voor het eerst op enkele Belgische verkoopssites geplaatst, drie dagen later belde de (toekomstige) koper me op en de koop is ondertussen geregeld.

Op zoek naar wat anders ... Al heb ik echt geen idee wat ik nu wil. Ik ga op het gemak zoeken naar Porsches 964 en 993; een CSL E46 of een Caterham behoort ook tot de mogelijkheden ... maar voor 't zelfde geld wordt het weer iets totaal anders :D

Gebruikersavatar
Alexanderr
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Alexanderr » 10 apr 2011, 18:38

't Is dus een 993 geworden :)

Ik was begonnen met mij te concentreren op de B5 RS4, maar om daar een zuiver exemplaar in te vinden ... pff. Niet te doen. Lang en veel gemaild, gebeld, maar nooit iets naar mijn zin gevonden. Er was altijd wel iets mis. Uiteindelijk had ik eentje in FR gevonden die ik wel OK vond, maar toen de papieren moesten voorgelegd worden bleek de auto 7 (!) eigenaars gehad te hebben op 108.000km, en dat was voor mij reden genoeg om van de aankoop af te zien.

Een tijdje terug ben ik vervolgens beginnen zoeken naar een 964 of 993. Ook hierin weer 't zelfde verhaal. Veel mooi uitziende auto's, maar veel auto's met zeer veel eigenaars, weinig historiek, veel kilometers, verdacht weinig kilometers, rare kleurencombinaties (blauw met groen interieur e.d.), dus daar had ik ook allemaal weinig zin in.

Tot vorige week zondag Een collega vertelde me dat hij op een receptie een oude vriend terug had ontmoet, die een deel van zijn Porsche-collectie wenste te liquideren. En daarin zat een 993. Ik ben met die persoon in contact gekomen en vanaf daar is alles eigenlijk heel erg snel gegaan.

Afspraak gemaakt bij Porsche, en in 'mijn' garage, voor een grondige check-up. De eigenaar vond het geen probleem dat ik in beide garages een volledige doorlichting liet doen en ik kreeg de auto een hele middag mee. Beide checkups bleken zeer positief, op enkele kleinigheden na (pompje voor achterspoiler is defect, wat speling op de handrem, afstelling voorlichten en een opmerking over de uitlijning van de wielen).

Voor mij was het ineens ook de gelegenheid om uitgebreid kennis te maken met een 993 (ik had er nog nooit in gezeten laat staan erin gereden), iets wat later de vergissing van mijn leven zou blijken te zijn, want ik ben er hopeloos aan verkocht :love:

Kort gezegd voelt een 993 antiek genoeg aan om echt nog wel puur te zijn ('t geluid van het dichtslaan van de deuren tot de resem niveau en T°-metertjes, ...) én modern genoeg om echt verrassend snel en comfortabel te zijn. Exact wat ik zocht!

Vervolgens heb ik de gegevens van de eerste eigenaar kunnen terugvinden en ik heb hem gecontacteerd. Hij was zéér blij om te horen dat de auto nog rondreed en we hebben ongeveer een veertig minuten aan de telefoon gehangen ... Hij wist mij te vertellen dat hij nooit een ongeval heeft gehad met de auto, zelfs geen parkeerschade. In 2002 heeft hij de auto volledig laten herschilderen wegens uitgebreide steenslag op de achterste wielkassen en de voorbumper (hij heeft toen een Carrera S-exemplaar laten plaatsen).

De historiek sprak verder boekdelen: voor duizenden euro's aan facturen, werkplaatsorders, brieven voor terugroepacties met bevestiging dat hij 'r geweest was, etc.

Kortom: voor mij 'geslaagd' op dat vlak. :)





Qua configuratie kon het ook niet beter ...

A8A8 - Polarissilber metallic

FK - Nachtblau vollleder (bovenbekleding dashboard, zetels, achterkant zetels, middentunnel, deurbekleding onderaan, deurbekleding bovenaan, afboording tapijten)


197 - High capacity batterij

219 - Differentieel

233 - Derde remlicht

288 - Koplampsproeiers

335 - Driepuntsgordels achteraan

398 - Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels

423 - Bijkomende opbergvakken voor cassettes en kleingeld

425 - Achterruitwisser

437 - Comfortzetels met elektrische verstelling

441 - Voorbereiding audio

454 - Snelheidsregelaar

455 - Antidiefstalbouten

480 - Zesversnellingsbak

490 - Porsche high end audio

534 - 433MHz alarm

545 - Benzinetank 92 liter

562 - Airbag voor bestuurder en passagier

566 - Witte mistlichten

567 - Infrarood reflecterende voorruit

573 - Automatische airconditioning

605 - Hoogteregeling voor koplampen

657 - Stuurbekrachtiging

659 - Boordcomputer

685 - Neerklapbare achterzetels

975 - Kofferbekleding in velours nachtblau

P15 - Elektrisch verstelbare zetels met geheugen voor bestuurder en passagier



+



RUF-inox uitlaatlijn
RUF luchtfilter
Carrera S - voorbumper
18" Turbo - velgen
Rode pinkers achteraan



Mijn eerste Porsche :hosanna:
Bijlagen
9932.jpg
9932.jpg (190.07 KiB) 2242 keer bekeken
9931.jpg
9931.jpg (187.65 KiB) 2242 keer bekeken

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Xave30 » 10 apr 2011, 18:51

Veel plezier met je Porsche.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Niels » 10 apr 2011, 19:20

Dat mocht mijn eerste Porsche ook wel zijn :lol: Mooi man, een 993 :D Een waardige opvolger lijkt me :thumbup:

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Niels v/d burgh » 10 apr 2011, 19:36

Pracht Porsche :thumbup:

Heel veel :df: ermee !!

Online
KoenM
Berichten: 1835
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door KoenM » 10 apr 2011, 19:39

Mooi ding, veel plezier ermee :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43517
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 03:53

Mooi ding!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Rupie » 11 apr 2011, 12:02

Feli!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Petrolhead Tom » 11 apr 2011, 12:08

Prachtig! Veel geluk ermee!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto

Bericht door Youp » 11 apr 2011, 16:01

Mooi ding man, ik heb altijd al een zwak gehad voor de 993! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], CWATR, Jan Terwolde, Joost H., SlowCo en 9 gasten