dat lukt vast, 20k is toch niet al teveel voor een zeer nette 215pk versie?Alexanderr schreef:Ik moet maar 1 zot vindenTristan schreef:Mwa, vind je prijs anders aardig 'Cecotto'.
1989 BMW E30 M3 Cecotto
- frankv
Re: 1989 BMW E30 M3 Cecotto
-
Een hele nette prijs als de foto's overeen komen met de werkelijkheid.
De m3 gaat echt wel verkocht worden, mooie foto's
De m3 gaat echt wel verkocht worden, mooie foto's

- Alexanderr
Bedankt! De foto's doen de auto de eer aan die hij verdient; hij is IRL zeker even netjes.
Er komen deze week normaalgezien drie personen naar kijken. Als ze van hun woord zijn zou hij dus wel eens snel weg kunnen zijn. Jammer, eigenlijk
Er komen deze week normaalgezien drie personen naar kijken. Als ze van hun woord zijn zou hij dus wel eens snel weg kunnen zijn. Jammer, eigenlijk

-
dat heeft vooral met de prijs te maken 

- Alexanderr
Op het net staat hij ietsje duurder hoorjacobt schreef:dat heeft vooral met de prijs te maken

- Alexanderr
Vandaag wat foto's gaan trekken met een vriend ... Ongeveer een 200km gereden en ik ben ook in NL geweest, wauw
Zo'n leuk ding .. ik ben aan het twijfelen om ze terug van het net te halen

-
[quote="Alexanderr"]Vandaag wat foto's gaan trekken met een vriend ... Ongeveer een 200km gereden en ik ben ook in NL geweest, wauw
Bekend verschijnsel bij M3 E30 eigenaren, te koop zetten of aan denken en dan er weer mee gaan rijden en de gedachte weer terug draaien. Maar een oplossing: met regelmaat rijden
Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld afgelopen winter, maar ik haal het geld wat de mijne gekost heeft er toch bij lange na niet uit dus waarom zou ik. Elke keer als ik ermee rij krijg ik een big smile op mijn gezicht, en dat doet lang niet elke auto die ik te rijden krijg, en heb al met heel veel gereden, nieuwe M3, 760li etc. Maar de speelsheid en het karakter van de E30 M3 blijft toch uniek.

Bekend verschijnsel bij M3 E30 eigenaren, te koop zetten of aan denken en dan er weer mee gaan rijden en de gedachte weer terug draaien. Maar een oplossing: met regelmaat rijden

Ik heb ook weleens met de gedachte gespeeld afgelopen winter, maar ik haal het geld wat de mijne gekost heeft er toch bij lange na niet uit dus waarom zou ik. Elke keer als ik ermee rij krijg ik een big smile op mijn gezicht, en dat doet lang niet elke auto die ik te rijden krijg, en heb al met heel veel gereden, nieuwe M3, 760li etc. Maar de speelsheid en het karakter van de E30 M3 blijft toch uniek.
- Alexanderr
Ik kan hier ook nog eens een update van formaat doen 
Tijdens het verkoopproces had ik een persoon aan de lijn die zeer veel interesse had; maar die alle bevestigingen van BMW zelf uit wilde hebben omtrent de authenticiteit van de auto.
Ik had daar eigenlijk nooit verder onderzoek naar gedaan; omdat er een brief van ///M GmbH bij de auto zat waarin staat dat de auto een echte Cecotto is; maar zonder specifiering naar al dan niet Swiss of al dan niet genummerd.
Ik heb via die brief terug contact opgenomen met ///M GmbH; waar ze me verteld hebben dat de auto wel degelijk eentje van de 505 genummerde is. Contact opgenomen met Munchen; waar de auto indertijd verkocht geweest is; en zo bij de eerste eigenaar terechtgekomen ...
't Is dus n° 104/505 en de originele plaque heeft Mr Horst er indertijd uit gehaald; hij ging kijken of hij die nog terug kon vinden maar ik vrees er een beetje voor.
In elk geval ben ik vrij gelukkig om te zien dat ik toch een genummerd exemplaar heb
Verder heb ik de auto binnengedragen bij mijn garagist omdat er wat lampjes kapot waren; en omdat ik bij koudstart een klein rammelend geluid hoorde sinds kort haalde ik dat ook even aan. Ook bij continue snelheid merkte ik dat de auto héél lichtjes inhield met momenten. Mijn passagiers voelden het nooit maar ik heb het ineens ook besproken met hem; en 't is opgelost.
Uiteindelijk ben ik buitengegaan met een nieuwe benzinepomp, nieuwe bougies, een nieuwe kettingspanner en wat nieuwe lampjes.
=> alweer een enorm verschil!
De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.
Ik hou 'm dus bij

Tijdens het verkoopproces had ik een persoon aan de lijn die zeer veel interesse had; maar die alle bevestigingen van BMW zelf uit wilde hebben omtrent de authenticiteit van de auto.
Ik had daar eigenlijk nooit verder onderzoek naar gedaan; omdat er een brief van ///M GmbH bij de auto zat waarin staat dat de auto een echte Cecotto is; maar zonder specifiering naar al dan niet Swiss of al dan niet genummerd.
Ik heb via die brief terug contact opgenomen met ///M GmbH; waar ze me verteld hebben dat de auto wel degelijk eentje van de 505 genummerde is. Contact opgenomen met Munchen; waar de auto indertijd verkocht geweest is; en zo bij de eerste eigenaar terechtgekomen ...
't Is dus n° 104/505 en de originele plaque heeft Mr Horst er indertijd uit gehaald; hij ging kijken of hij die nog terug kon vinden maar ik vrees er een beetje voor.
In elk geval ben ik vrij gelukkig om te zien dat ik toch een genummerd exemplaar heb

Verder heb ik de auto binnengedragen bij mijn garagist omdat er wat lampjes kapot waren; en omdat ik bij koudstart een klein rammelend geluid hoorde sinds kort haalde ik dat ook even aan. Ook bij continue snelheid merkte ik dat de auto héél lichtjes inhield met momenten. Mijn passagiers voelden het nooit maar ik heb het ineens ook besproken met hem; en 't is opgelost.
Uiteindelijk ben ik buitengegaan met een nieuwe benzinepomp, nieuwe bougies, een nieuwe kettingspanner en wat nieuwe lampjes.
=> alweer een enorm verschil!
De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.
Ik hou 'm dus bij

- Niels
- Auto: Prius+
-
Nice! was toch niet bij Stef?Alexanderr schreef:De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.
Ik hou 'm dus bij
- Tristan
Goed nieuws, Alexander. Zeker omdat het nu lente wordt. 8)
- Alexanderr
Neenee, bij Jean-Yves van M Car TechBelgianRally schreef:Nice! was toch niet bij Stef?Alexanderr schreef:De mens zelf heeft ook een Cecotto en toen ik de auto kwam ophalen zei hij mij opnieuw dat de technische staat van de auto hem verbaasde en dat ook het interieur 1 van de mooiste is (qua staat) dat hij al is tegengekomen ... ik heb vervolgens samen even met hem het carrosseriewerk besproken (wat blaasjes op schuifdak en hier en daar een spikkeltje roest) en dat is iets wat hij op termijn zou willen aanpakken. Krikpunt linksvoor zou vernieuwd moeten worden; en hij zou de onderkant eens willen zandstralen en wat bodyparts nakijken; om de auto terug helemaal mint te maken.
Ik hou 'm dus bij

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Goed nieuws, nooit wegdoen zoiets...
Daar krijg je spijt van! Been there done that... 

- Tristan
Volgens mij zag ik je gisteren rijden in Kelberg (vlakbij de Ring) met nog een E30 M3, CSL en een Focus RS?
- Alexanderr
Het zal toch iemand anders geweest zijn ...Tristan schreef:Volgens mij zag ik je gisteren rijden in Kelberg (vlakbij de Ring) met nog een E30 M3, CSL en een Focus RS?
Ondertussen nog een kleine update: Hier in België hebben we 'oude' nummerplaten (met eerst letters, dan cijfers) en nieuwe nummerplaten, met eerst cijfers en dan letters.
De M3 had jammer genoeg al zo'n nieuw exemplaar; en dat past als een tang op een varken ... dus ik heb na een héleboel administratief geklooi eindelijk een oude nummerplaat kunnen vastkrijgen om erop te hangen

Verder heb ik ook nog in een BMW-concessie een originele nummerplaathouder uit 1989 teruggevonden; dus die hangt er nu ook aan

In 2010 heb ik hem nog maar 2x uitgehaald en ik ben die tweede keer jammerlijk genoeg op een politiekonvooi gebotst ... Resultaat: keuringsbewijs ingetrokken wegens te luide einddemper.
Is ondertussen gefikst, op de keuring waren ze iets soepeler dan bij de politie

- Alexanderr
Major update ... hij is verkocht!
Ik had hem twee weken geleden voor het eerst op enkele Belgische verkoopssites geplaatst, drie dagen later belde de (toekomstige) koper me op en de koop is ondertussen geregeld.
Op zoek naar wat anders ... Al heb ik echt geen idee wat ik nu wil. Ik ga op het gemak zoeken naar Porsches 964 en 993; een CSL E46 of een Caterham behoort ook tot de mogelijkheden ... maar voor 't zelfde geld wordt het weer iets totaal anders
Ik had hem twee weken geleden voor het eerst op enkele Belgische verkoopssites geplaatst, drie dagen later belde de (toekomstige) koper me op en de koop is ondertussen geregeld.
Op zoek naar wat anders ... Al heb ik echt geen idee wat ik nu wil. Ik ga op het gemak zoeken naar Porsches 964 en 993; een CSL E46 of een Caterham behoort ook tot de mogelijkheden ... maar voor 't zelfde geld wordt het weer iets totaal anders

- Alexanderr
't Is dus een 993 geworden 
Ik was begonnen met mij te concentreren op de B5 RS4, maar om daar een zuiver exemplaar in te vinden ... pff. Niet te doen. Lang en veel gemaild, gebeld, maar nooit iets naar mijn zin gevonden. Er was altijd wel iets mis. Uiteindelijk had ik eentje in FR gevonden die ik wel OK vond, maar toen de papieren moesten voorgelegd worden bleek de auto 7 (!) eigenaars gehad te hebben op 108.000km, en dat was voor mij reden genoeg om van de aankoop af te zien.
Een tijdje terug ben ik vervolgens beginnen zoeken naar een 964 of 993. Ook hierin weer 't zelfde verhaal. Veel mooi uitziende auto's, maar veel auto's met zeer veel eigenaars, weinig historiek, veel kilometers, verdacht weinig kilometers, rare kleurencombinaties (blauw met groen interieur e.d.), dus daar had ik ook allemaal weinig zin in.
Tot vorige week zondag Een collega vertelde me dat hij op een receptie een oude vriend terug had ontmoet, die een deel van zijn Porsche-collectie wenste te liquideren. En daarin zat een 993. Ik ben met die persoon in contact gekomen en vanaf daar is alles eigenlijk heel erg snel gegaan.
Afspraak gemaakt bij Porsche, en in 'mijn' garage, voor een grondige check-up. De eigenaar vond het geen probleem dat ik in beide garages een volledige doorlichting liet doen en ik kreeg de auto een hele middag mee. Beide checkups bleken zeer positief, op enkele kleinigheden na (pompje voor achterspoiler is defect, wat speling op de handrem, afstelling voorlichten en een opmerking over de uitlijning van de wielen).
Voor mij was het ineens ook de gelegenheid om uitgebreid kennis te maken met een 993 (ik had er nog nooit in gezeten laat staan erin gereden), iets wat later de vergissing van mijn leven zou blijken te zijn, want ik ben er hopeloos aan verkocht
Kort gezegd voelt een 993 antiek genoeg aan om echt nog wel puur te zijn ('t geluid van het dichtslaan van de deuren tot de resem niveau en T°-metertjes, ...) én modern genoeg om echt verrassend snel en comfortabel te zijn. Exact wat ik zocht!
Vervolgens heb ik de gegevens van de eerste eigenaar kunnen terugvinden en ik heb hem gecontacteerd. Hij was zéér blij om te horen dat de auto nog rondreed en we hebben ongeveer een veertig minuten aan de telefoon gehangen ... Hij wist mij te vertellen dat hij nooit een ongeval heeft gehad met de auto, zelfs geen parkeerschade. In 2002 heeft hij de auto volledig laten herschilderen wegens uitgebreide steenslag op de achterste wielkassen en de voorbumper (hij heeft toen een Carrera S-exemplaar laten plaatsen).
De historiek sprak verder boekdelen: voor duizenden euro's aan facturen, werkplaatsorders, brieven voor terugroepacties met bevestiging dat hij 'r geweest was, etc.
Kortom: voor mij 'geslaagd' op dat vlak.
Qua configuratie kon het ook niet beter ...
A8A8 - Polarissilber metallic
FK - Nachtblau vollleder (bovenbekleding dashboard, zetels, achterkant zetels, middentunnel, deurbekleding onderaan, deurbekleding bovenaan, afboording tapijten)
197 - High capacity batterij
219 - Differentieel
233 - Derde remlicht
288 - Koplampsproeiers
335 - Driepuntsgordels achteraan
398 - Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
423 - Bijkomende opbergvakken voor cassettes en kleingeld
425 - Achterruitwisser
437 - Comfortzetels met elektrische verstelling
441 - Voorbereiding audio
454 - Snelheidsregelaar
455 - Antidiefstalbouten
480 - Zesversnellingsbak
490 - Porsche high end audio
534 - 433MHz alarm
545 - Benzinetank 92 liter
562 - Airbag voor bestuurder en passagier
566 - Witte mistlichten
567 - Infrarood reflecterende voorruit
573 - Automatische airconditioning
605 - Hoogteregeling voor koplampen
657 - Stuurbekrachtiging
659 - Boordcomputer
685 - Neerklapbare achterzetels
975 - Kofferbekleding in velours nachtblau
P15 - Elektrisch verstelbare zetels met geheugen voor bestuurder en passagier
+
RUF-inox uitlaatlijn
RUF luchtfilter
Carrera S - voorbumper
18" Turbo - velgen
Rode pinkers achteraan
Mijn eerste Porsche

Ik was begonnen met mij te concentreren op de B5 RS4, maar om daar een zuiver exemplaar in te vinden ... pff. Niet te doen. Lang en veel gemaild, gebeld, maar nooit iets naar mijn zin gevonden. Er was altijd wel iets mis. Uiteindelijk had ik eentje in FR gevonden die ik wel OK vond, maar toen de papieren moesten voorgelegd worden bleek de auto 7 (!) eigenaars gehad te hebben op 108.000km, en dat was voor mij reden genoeg om van de aankoop af te zien.
Een tijdje terug ben ik vervolgens beginnen zoeken naar een 964 of 993. Ook hierin weer 't zelfde verhaal. Veel mooi uitziende auto's, maar veel auto's met zeer veel eigenaars, weinig historiek, veel kilometers, verdacht weinig kilometers, rare kleurencombinaties (blauw met groen interieur e.d.), dus daar had ik ook allemaal weinig zin in.
Tot vorige week zondag Een collega vertelde me dat hij op een receptie een oude vriend terug had ontmoet, die een deel van zijn Porsche-collectie wenste te liquideren. En daarin zat een 993. Ik ben met die persoon in contact gekomen en vanaf daar is alles eigenlijk heel erg snel gegaan.
Afspraak gemaakt bij Porsche, en in 'mijn' garage, voor een grondige check-up. De eigenaar vond het geen probleem dat ik in beide garages een volledige doorlichting liet doen en ik kreeg de auto een hele middag mee. Beide checkups bleken zeer positief, op enkele kleinigheden na (pompje voor achterspoiler is defect, wat speling op de handrem, afstelling voorlichten en een opmerking over de uitlijning van de wielen).
Voor mij was het ineens ook de gelegenheid om uitgebreid kennis te maken met een 993 (ik had er nog nooit in gezeten laat staan erin gereden), iets wat later de vergissing van mijn leven zou blijken te zijn, want ik ben er hopeloos aan verkocht

Kort gezegd voelt een 993 antiek genoeg aan om echt nog wel puur te zijn ('t geluid van het dichtslaan van de deuren tot de resem niveau en T°-metertjes, ...) én modern genoeg om echt verrassend snel en comfortabel te zijn. Exact wat ik zocht!
Vervolgens heb ik de gegevens van de eerste eigenaar kunnen terugvinden en ik heb hem gecontacteerd. Hij was zéér blij om te horen dat de auto nog rondreed en we hebben ongeveer een veertig minuten aan de telefoon gehangen ... Hij wist mij te vertellen dat hij nooit een ongeval heeft gehad met de auto, zelfs geen parkeerschade. In 2002 heeft hij de auto volledig laten herschilderen wegens uitgebreide steenslag op de achterste wielkassen en de voorbumper (hij heeft toen een Carrera S-exemplaar laten plaatsen).
De historiek sprak verder boekdelen: voor duizenden euro's aan facturen, werkplaatsorders, brieven voor terugroepacties met bevestiging dat hij 'r geweest was, etc.
Kortom: voor mij 'geslaagd' op dat vlak.

Qua configuratie kon het ook niet beter ...
A8A8 - Polarissilber metallic
FK - Nachtblau vollleder (bovenbekleding dashboard, zetels, achterkant zetels, middentunnel, deurbekleding onderaan, deurbekleding bovenaan, afboording tapijten)
197 - High capacity batterij
219 - Differentieel
233 - Derde remlicht
288 - Koplampsproeiers
335 - Driepuntsgordels achteraan
398 - Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
423 - Bijkomende opbergvakken voor cassettes en kleingeld
425 - Achterruitwisser
437 - Comfortzetels met elektrische verstelling
441 - Voorbereiding audio
454 - Snelheidsregelaar
455 - Antidiefstalbouten
480 - Zesversnellingsbak
490 - Porsche high end audio
534 - 433MHz alarm
545 - Benzinetank 92 liter
562 - Airbag voor bestuurder en passagier
566 - Witte mistlichten
567 - Infrarood reflecterende voorruit
573 - Automatische airconditioning
605 - Hoogteregeling voor koplampen
657 - Stuurbekrachtiging
659 - Boordcomputer
685 - Neerklapbare achterzetels
975 - Kofferbekleding in velours nachtblau
P15 - Elektrisch verstelbare zetels met geheugen voor bestuurder en passagier
+
RUF-inox uitlaatlijn
RUF luchtfilter
Carrera S - voorbumper
18" Turbo - velgen
Rode pinkers achteraan
Mijn eerste Porsche

- Bijlagen
-
- 9932.jpg (190.07 KiB) 2241 keer bekeken
-
- 9931.jpg (187.65 KiB) 2241 keer bekeken
-
Veel plezier met je Porsche.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat mocht mijn eerste Porsche ook wel zijn
Mooi man, een 993
Een waardige opvolger lijkt me 

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Pracht Porsche
Heel veel
ermee !!

Heel veel

-
Mooi ding, veel plezier ermee 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi ding!
- Petrolhead Tom
Prachtig! Veel geluk ermee!
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Mooi ding man, ik heb altijd al een zwak gehad voor de 993!