+1 hier. Ik volg dit topic ook al een tijdje en ik krijg steeds meer interesse in mooie horloges, dus ik ben nu ook een beetje aan het kijken voor een mooi 'echt' horloge. Maar ik kan / wil geen >1.000 euro voor een horloge betalen, dus als er mooie horlogemerken zijn voor prijzen rond de 400 a 500 euro hoor ik dat graag! Meistersinger vind ik wel erg mooi zo op de plaatjes, en ook de Steinhart horloges zien er wel mooi uit op foto's.Robin Hartog schreef:Heb je verder nog wat tips voor me?Robin schreef:698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.
Ben Meistersingerdealer, leuk merk.
Horloge / Horloges topic
- Mark 320iS
Re: Horloge / Horloges topic
- frankv
marcello c is volgens mij ook zo rond die prijs en ze monteren ETA uurwerken, leek mij een tijdje terug niet verkeerd, maar ik heb uiteindelijk een omega seamaster gekocht: http://www.marcelloc.de/kollektion.phpMark 320iS schreef:+1 hier. Ik volg dit topic ook al een tijdje en ik krijg steeds meer interesse in mooie horloges, dus ik ben nu ook een beetje aan het kijken voor een mooi 'echt' horloge. Maar ik kan / wil geen >1.000 euro voor een horloge betalen, dus als er mooie horlogemerken zijn voor prijzen rond de 400 a 500 euro hoor ik dat graag! Meistersinger vind ik wel erg mooi zo op de plaatjes, en ook de Steinhart horloges zien er wel mooi uit op foto's.Robin Hartog schreef:Heb je verder nog wat tips voor me?Robin schreef:698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.
Ben Meistersingerdealer, leuk merk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Marcello C vind ik 'n merk met gejatte modellering(Submariner) , ik heb er niks mee.
Macboy draagt 'n Oris duiker van mij. Ik heb nu een Oris duiker met rubberband binnengekregen, 880,-, echt 'n heel stoer ding voor de centen.
OK ander prijsniveau, deze El Primero Foudroyante op Basel getoond. Grappig is dat de rode grote chronosecondewijzer in 10(ipv normaal in 60) seconden 1 rondje doet zodat je ook de 1/10e seconde waar de El Primero zo beroemd door is duidelijker kan aflezen.
Een Limited edition met stalen band zit op 8mille dacht ik....pfff
Zie 'm liever met lederen band, zo dus:

M'n eigen vraag is of ik op den duur deze doe of de nieuwe JLC Chrono in staal, met lederen band. Panerai 320 doe ik toch maar niet, erg groot en grof horloge irl....
Macboy draagt 'n Oris duiker van mij. Ik heb nu een Oris duiker met rubberband binnengekregen, 880,-, echt 'n heel stoer ding voor de centen.
OK ander prijsniveau, deze El Primero Foudroyante op Basel getoond. Grappig is dat de rode grote chronosecondewijzer in 10(ipv normaal in 60) seconden 1 rondje doet zodat je ook de 1/10e seconde waar de El Primero zo beroemd door is duidelijker kan aflezen.
Een Limited edition met stalen band zit op 8mille dacht ik....pfff

M'n eigen vraag is of ik op den duur deze doe of de nieuwe JLC Chrono in staal, met lederen band. Panerai 320 doe ik toch maar niet, erg groot en grof horloge irl....
- frankv
da's waar, het ging mij even om de kwaliteit voor een bepaalde prijsRobin schreef:Marcello C vind ik 'n merk met gejatte modellering(Submariner) , ik heb er niks mee.
prachtig, ik zou wel eens eentje in werking willen zienRobin schreef:Macboy draagt 'n Oris duiker van mij. Ik heb nu een Oris duiker met rubberband binnengekregen, 880,-, echt 'n heel stoer ding voor de centen.
Een Limited edition met stalen band zit op 8mille dacht ik....pfff![]()
-
At your service:frankv schreef:
prachtig, ik zou wel eens eentje in werking willen zien
http://www.zenith-watches.com/site/#/co ... o/63/grid/
Omagawd! . Dit wordt 'm. Ik bel maandag de importeur hoe en wat.

- dale vito
Super die Zenith.
Sec zou ik dit geen foudroyante noemen, maar een soort hybride tussen een standaard chronograaf en een echte foudroyante-wijzer, die immers 1x per seconde ronddraait. Laatst heb ik even mogen spelen met zo'n Foudroyante, een Girard Perregaux pour Ferrari met ook nog eens splitseconds.. in WG
:

Foudroyante op 6, dubbele secondewijzer voor split-seconds; ze lopen standaard allebei, door een extra knop in te drukken (hier verwerkt in de kroon, erg chique) stopt 1 van de twee en loopt de ander door.
Sec zou ik dit geen foudroyante noemen, maar een soort hybride tussen een standaard chronograaf en een echte foudroyante-wijzer, die immers 1x per seconde ronddraait. Laatst heb ik even mogen spelen met zo'n Foudroyante, een Girard Perregaux pour Ferrari met ook nog eens splitseconds.. in WG

Foudroyante op 6, dubbele secondewijzer voor split-seconds; ze lopen standaard allebei, door een extra knop in te drukken (hier verwerkt in de kroon, erg chique) stopt 1 van de twee en loopt de ander door.
- dale vito
supervet is ie wel.. lekker retro! Ik heb meermalen het genoegen gehad de originelen in deze stijl te mogen bewonderen en ze zijn érg cool.. en vaak relatief betaalbaar voor zo'n dikke vintage.Robin schreef:At your service:frankv schreef:
prachtig, ik zou wel eens eentje in werking willen zien
http://www.zenith-watches.com/site/#/co ... o/63/grid/
Omagawd! . Dit wordt 'm. Ik bel maandag de importeur hoe en wat.![]()
![]()
![]()
![]()
pics via google
btw.. El Primero moet natuurlijk wel in het old skool lettertype.. Helemaal op zo'n retro-uitvoering!!!!!!!!!!!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waanzinnige klok die Zenith............................even op de site gekeken..............nou ja, ik kwam er niet meer weg.................. 

- frankv
wauw, de meeste van de speciale upper class horloges hier spreken me niet heel erg aan, maar de zenith en helemaal bovenstaande GP zijn subliem!dale vito schreef:Super die Zenith.
Sec zou ik dit geen foudroyante noemen, maar een soort hybride tussen een standaard chronograaf en een echte foudroyante-wijzer, die immers 1x per seconde ronddraait. Laatst heb ik even mogen spelen met zo'n Foudroyante, een Girard Perregaux pour Ferrari met ook nog eens splitseconds.. in WG:
en de zenith site, ja, de elite serie, die met zwarte wijderplaat, kleine seconde links en datum, prachtig...
-
Rico die Deepsea staat je super. Gave klok zeg 
Gaat em voor mij niet worden, te dunne polsjes voor.

-
Dat dacht ik ook, maar het is niet de diameter of grootte van de 43(of 44wat ze ook beweren)mm.Tom schreef:Rico die Deepsea staat je super. Gave klok zeg
Het is de dikte(17,8mm dacht ik) die eventueel nogal kan overheersen. Verder valt zo'n ding in't niet bij de gemiddelde Panerai en bijv het meukmodespul in 45/48/ 50mm van Diesel, Guess, U Boat en TW STeel.
En kijk ik naar de Orissen, is het 'n middenmoter(nee Markk het gaat niet over Porsche Boxsters, die hebben 'n middenmotor LOL) qua grootte.
-
robin misschien een rare vraag maar lever jij ook horloges vind die oris diver wel erg gaaf.
-
Ik ben Oris dealer, maar mag niet teveel reclame makenjarno trulli schreef:robin misschien een rare vraag maar lever jij ook horloges vind die oris diver wel erg gaaf.

@Tom, snap ik, ik heb ook kippepolsjes, maar vind 'm gewoon te gek qua techniek en sobere looks, dan maar in your face, 't is verdomme 't meest robuuste in serie gebouwde horloge van 't moment, mag 't dan? 8)
Ik zoek dus nog 'n iets sportievere 'dresswatch'dus zowieso leren band en dan die Zenith chrono foudroyante of de nieuwe JLC, meer heb ik niet op m'n shortlist....

-
Horloge vrienden.
Wat vinden jullie van een rubber band op een Rolex Seadweller? (bv ter zomer afwisseling?)
Zo'n band dus http://www.horlogeband.com/horlogeband- ... 1b8bb2a860
Wat vinden jullie van een rubber band op een Rolex Seadweller? (bv ter zomer afwisseling?)
-
Ik vind het geen porum 

-
Tja, dat vind ik ook niet fantastisch. Zat wel OEM om m'n vroegere Omega Planet Ocean Coaxial en dat droeg niet slecht, maar origineel is origineel en die band is niet origineel Rolex. En dit lijkt wel zo'n Casio/Citizen Promasterband....hjp schreef:Horloge vrienden.
Dan liever de 'gehypede' Nato erom, maar 't liefst origineel:
Maar is de reden dat 't makkelijker zou dragen of de looks of het op 't zandstrand vermijden van krasjes op de originele Oyster fliplockband?
- dale vito
gewoon niet doenhjp schreef:Horloge vrienden.

-
Robin en anderen,
Het idee schoot me spontaan te binnen en dacht dat het wel grappig zou zijn ter afwisseling.
Zonder echte functie, maar meer voor de looks.
Het bijgezochte plaatje is zomaar willekeurig van het net afgeplukt ter illustratie.
Nato band vind ik persoonlijk nou weer niets aan.
Afgaand op jullie reacties zal ik het bij de originele band houden; dan hoef ik niet te klooien met het wisselen van de band ook
Het idee schoot me spontaan te binnen en dacht dat het wel grappig zou zijn ter afwisseling.
Zonder echte functie, maar meer voor de looks.
Het bijgezochte plaatje is zomaar willekeurig van het net afgeplukt ter illustratie.
Nato band vind ik persoonlijk nou weer niets aan.
Afgaand op jullie reacties zal ik het bij de originele band houden; dan hoef ik niet te klooien met het wisselen van de band ook

- Topfuel
Hier een lekker filmpje van de nieuwe AP Royal Oak Offshore F1 lijn:
http://www.audemarspiguet.com/roo-grandprix/
http://www.audemarspiguet.com/roo-grandprix/
- Macboy
Best leuke combinatie

- dale vito
Niet slecht, maar een Speedmaster moet gewoon Professional zijn IMHO
Goud en stenen zijn het helemaal voor 2010 heb ik trouwens vernomen

:banaan: :banaan:

Goud en stenen zijn het helemaal voor 2010 heb ik trouwens vernomen

:banaan: :banaan:
- Downforce Hans
Verschrikkelijk dat goud...........
-
+1Downforce Hans schreef:Verschrikkelijk dat goud...........
- duifjes.com
+ 5miljardmiljoen.......echt een klok voor wel geld en geen smaak..steve smith schreef:+1Downforce Hans schreef:Verschrikkelijk dat goud...........