Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Mark 320iS » 26 mar 2010, 23:15

Robin Hartog schreef:
Robin schreef:698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.

Ben Meistersingerdealer, leuk merk.
Heb je verder nog wat tips voor me? ;)
+1 hier. Ik volg dit topic ook al een tijdje en ik krijg steeds meer interesse in mooie horloges, dus ik ben nu ook een beetje aan het kijken voor een mooi 'echt' horloge. Maar ik kan / wil geen >1.000 euro voor een horloge betalen, dus als er mooie horlogemerken zijn voor prijzen rond de 400 a 500 euro hoor ik dat graag! Meistersinger vind ik wel erg mooi zo op de plaatjes, en ook de Steinhart horloges zien er wel mooi uit op foto's.

frankv

Bericht door frankv » 27 mar 2010, 11:47

Mark 320iS schreef:
Robin Hartog schreef:
Robin schreef:698 begint 't mee totnutoe met 'n NL versie die 498 was als ik 't goed heb, nieuwe prijslijst krijg ik dit weekend.

Ben Meistersingerdealer, leuk merk.
Heb je verder nog wat tips voor me? ;)
+1 hier. Ik volg dit topic ook al een tijdje en ik krijg steeds meer interesse in mooie horloges, dus ik ben nu ook een beetje aan het kijken voor een mooi 'echt' horloge. Maar ik kan / wil geen >1.000 euro voor een horloge betalen, dus als er mooie horlogemerken zijn voor prijzen rond de 400 a 500 euro hoor ik dat graag! Meistersinger vind ik wel erg mooi zo op de plaatjes, en ook de Steinhart horloges zien er wel mooi uit op foto's.
marcello c is volgens mij ook zo rond die prijs en ze monteren ETA uurwerken, leek mij een tijdje terug niet verkeerd, maar ik heb uiteindelijk een omega seamaster gekocht: http://www.marcelloc.de/kollektion.php

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 mar 2010, 13:22

Marcello C vind ik 'n merk met gejatte modellering(Submariner) , ik heb er niks mee.

Macboy draagt 'n Oris duiker van mij. Ik heb nu een Oris duiker met rubberband binnengekregen, 880,-, echt 'n heel stoer ding voor de centen.

OK ander prijsniveau, deze El Primero Foudroyante op Basel getoond. Grappig is dat de rode grote chronosecondewijzer in 10(ipv normaal in 60) seconden 1 rondje doet zodat je ook de 1/10e seconde waar de El Primero zo beroemd door is duidelijker kan aflezen.

Een Limited edition met stalen band zit op 8mille dacht ik....pfff :bag:
Zie 'm liever met lederen band, zo dus:
Afbeelding

M'n eigen vraag is of ik op den duur deze doe of de nieuwe JLC Chrono in staal, met lederen band. Panerai 320 doe ik toch maar niet, erg groot en grof horloge irl....

frankv

Bericht door frankv » 27 mar 2010, 14:06

Robin schreef:Marcello C vind ik 'n merk met gejatte modellering(Submariner) , ik heb er niks mee.
da's waar, het ging mij even om de kwaliteit voor een bepaalde prijs
Robin schreef:Macboy draagt 'n Oris duiker van mij. Ik heb nu een Oris duiker met rubberband binnengekregen, 880,-, echt 'n heel stoer ding voor de centen.

OK ander prijsniveau, deze El Primero Foudroyante op Basel getoond. Grappig is dat de rode grote chronosecondewijzer in 10(ipv normaal in 60) seconden 1 rondje doet zodat je ook de 1/10e seconde waar de El Primero zo beroemd door is duidelijker kan aflezen.

Een Limited edition met stalen band zit op 8mille dacht ik....pfff :bag:
Zie 'm liever met lederen band, zo dus:

M'n eigen vraag is of ik op den duur deze doe of de nieuwe JLC Chrono in staal, met lederen band. Panerai 320 doe ik toch maar niet, erg groot en grof horloge irl....
prachtig, ik zou wel eens eentje in werking willen zien

Robin

Bericht door Robin » 27 mar 2010, 16:12

frankv schreef:
At your service:
http://www.zenith-watches.com/site/#/co ... o/63/grid/

Omagawd! . Dit wordt 'm. Ik bel maandag de importeur hoe en wat. :love: :love: :love: :love: :love:

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 27 mar 2010, 22:42

Super die Zenith.

Sec zou ik dit geen foudroyante noemen, maar een soort hybride tussen een standaard chronograaf en een echte foudroyante-wijzer, die immers 1x per seconde ronddraait. Laatst heb ik even mogen spelen met zo'n Foudroyante, een Girard Perregaux pour Ferrari met ook nog eens splitseconds.. in WG :) :

Afbeelding

Foudroyante op 6, dubbele secondewijzer voor split-seconds; ze lopen standaard allebei, door een extra knop in te drukken (hier verwerkt in de kroon, erg chique) stopt 1 van de twee en loopt de ander door.

dale vito

Bericht door dale vito » 27 mar 2010, 22:44

Robin schreef:
frankv schreef:
At your service:
http://www.zenith-watches.com/site/#/co ... o/63/grid/

Omagawd! . Dit wordt 'm. Ik bel maandag de importeur hoe en wat. :love: :love: :love: :love: :love:

Afbeelding
supervet is ie wel.. lekker retro! Ik heb meermalen het genoegen gehad de originelen in deze stijl te mogen bewonderen en ze zijn érg cool.. en vaak relatief betaalbaar voor zo'n dikke vintage.

Afbeelding

Afbeelding

pics via google

btw.. El Primero moet natuurlijk wel in het old skool lettertype.. Helemaal op zo'n retro-uitvoering!!!!!!!!!!!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 mar 2010, 14:25

Waanzinnige klok die Zenith............................even op de site gekeken..............nou ja, ik kwam er niet meer weg.................. :oops:

frankv

Bericht door frankv » 28 mar 2010, 21:29

dale vito schreef:Super die Zenith.

Sec zou ik dit geen foudroyante noemen, maar een soort hybride tussen een standaard chronograaf en een echte foudroyante-wijzer, die immers 1x per seconde ronddraait. Laatst heb ik even mogen spelen met zo'n Foudroyante, een Girard Perregaux pour Ferrari met ook nog eens splitseconds.. in WG :) :

Afbeelding

Foudroyante op 6, dubbele secondewijzer voor split-seconds; ze lopen standaard allebei, door een extra knop in te drukken (hier verwerkt in de kroon, erg chique) stopt 1 van de twee en loopt de ander door.
wauw, de meeste van de speciale upper class horloges hier spreken me niet heel erg aan, maar de zenith en helemaal bovenstaande GP zijn subliem!

en de zenith site, ja, de elite serie, die met zwarte wijderplaat, kleine seconde links en datum, prachtig...

Tom

Bericht door Tom » 29 mar 2010, 09:16

Rico die Deepsea staat je super. Gave klok zeg :)
Gaat em voor mij niet worden, te dunne polsjes voor.

Robin

Bericht door Robin » 29 mar 2010, 10:00

Tom schreef:Rico die Deepsea staat je super. Gave klok zeg :)
Gaat em voor mij niet worden, te dunne polsjes voor.
Dat dacht ik ook, maar het is niet de diameter of grootte van de 43(of 44wat ze ook beweren)mm.
Het is de dikte(17,8mm dacht ik) die eventueel nogal kan overheersen. Verder valt zo'n ding in't niet bij de gemiddelde Panerai en bijv het meukmodespul in 45/48/ 50mm van Diesel, Guess, U Boat en TW STeel.
En kijk ik naar de Orissen, is het 'n middenmoter(nee Markk het gaat niet over Porsche Boxsters, die hebben 'n middenmotor LOL) qua grootte.

Tom

Bericht door Tom » 29 mar 2010, 12:42

...

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 29 mar 2010, 12:59

robin misschien een rare vraag maar lever jij ook horloges vind die oris diver wel erg gaaf.

Robin

Bericht door Robin » 29 mar 2010, 13:38

jarno trulli schreef:robin misschien een rare vraag maar lever jij ook horloges vind die oris diver wel erg gaaf.
Ik ben Oris dealer, maar mag niet teveel reclame maken :bag: Dus pm mag ook, welk type etc?

@Tom, snap ik, ik heb ook kippepolsjes, maar vind 'm gewoon te gek qua techniek en sobere looks, dan maar in your face, 't is verdomme 't meest robuuste in serie gebouwde horloge van 't moment, mag 't dan? 8)

Ik zoek dus nog 'n iets sportievere 'dresswatch'dus zowieso leren band en dan die Zenith chrono foudroyante of de nieuwe JLC, meer heb ik niet op m'n shortlist....
:mrgreen:

hjp

Bericht door hjp » 01 apr 2010, 13:14

Horloge vrienden.
Wat vinden jullie van een rubber band op een Rolex Seadweller? (bv ter zomer afwisseling?)

Zo'n band dus http://www.horlogeband.com/horlogeband- ... 1b8bb2a860

Tom

Bericht door Tom » 01 apr 2010, 13:16

Ik vind het geen porum :oops:

Robin

Bericht door Robin » 01 apr 2010, 17:07

hjp schreef:Horloge vrienden.
Wat vinden jullie van een rubber band op een Rolex Seadweller? (bv ter zomer afwisseling?)

Tja, dat vind ik ook niet fantastisch. Zat wel OEM om m'n vroegere Omega Planet Ocean Coaxial en dat droeg niet slecht, maar origineel is origineel en die band is niet origineel Rolex. En dit lijkt wel zo'n Casio/Citizen Promasterband....

Dan liever de 'gehypede' Nato erom, maar 't liefst origineel:
Afbeelding

Maar is de reden dat 't makkelijker zou dragen of de looks of het op 't zandstrand vermijden van krasjes op de originele Oyster fliplockband?

dale vito

Bericht door dale vito » 01 apr 2010, 22:02

hjp schreef:Horloge vrienden.

gewoon niet doen ;)

hjp

Bericht door hjp » 02 apr 2010, 10:20

Robin en anderen,
Het idee schoot me spontaan te binnen en dacht dat het wel grappig zou zijn ter afwisseling.
Zonder echte functie, maar meer voor de looks.
Het bijgezochte plaatje is zomaar willekeurig van het net afgeplukt ter illustratie.

Nato band vind ik persoonlijk nou weer niets aan.

Afgaand op jullie reacties zal ik het bij de originele band houden; dan hoef ik niet te klooien met het wisselen van de band ook :wink:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 07 apr 2010, 22:17

Hier een lekker filmpje van de nieuwe AP Royal Oak Offshore F1 lijn:

http://www.audemarspiguet.com/roo-grandprix/

Macboy

Bericht door Macboy » 10 apr 2010, 14:06

Best leuke combinatie

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 12 apr 2010, 20:00

Niet slecht, maar een Speedmaster moet gewoon Professional zijn IMHO ;)

Goud en stenen zijn het helemaal voor 2010 heb ik trouwens vernomen ;)

Afbeelding

:banaan: :banaan:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2010, 20:03

Verschrikkelijk dat goud...........

steve smith

Bericht door steve smith » 12 apr 2010, 20:06

Downforce Hans schreef:Verschrikkelijk dat goud...........
+1

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 apr 2010, 20:57

steve smith schreef:
Downforce Hans schreef:Verschrikkelijk dat goud...........
+1
+ 5miljardmiljoen.......echt een klok voor wel geld en geen smaak..

Plaats reactie