Macboy schreef:
Als ik 45k besteedt, dan rijd ik in de 130i en ook in de ST en de OPC en de GTI etc.
Tuurlijk, wij wel maar de 1-serie moet evenals de A3 het hebben van premium kopers en die willen geen Astra OPC of een Focus ST. Een vergelijk van deze auto's gaat uiteindelijk volledig mank omdat ze op verschillende vlakken hun kwaliteiten hebben. Iemand die specifiek in de running is voor een hot hatch van ca. 35K komt niet uit bij de 1-serie want daar heb je niets te zoeken als je 200+pk wilt.
Mensen shoppen idd met een bepaald budget. Heb je wat te besteden en je denkt aan de top van Astra's, Focus, Leon of Golf dan komt de 1-serie qua prijs natuurlijk in de buurt (uitgaande van vergelijkbare spec's). Maar indien je op zoek bent naar een premium merk dan stap je gewoon niet in een Opel, Ford of iets vergelijkbaars, dan stap je in een Audi, BMW of Benz.
In 98 kocht iemand die al jaren Mercedes reed een Passat 2.8V6 4-motion met alles erop en eraan voor een vergelijbaar bedrag als de kale E220 die hij inruilde. Luxer, meer vermogen in ruil voor het premium gevoel. Die man is nooit tevreden geweest en ruilde de Passat na twee jaar weer in voor een E-klasse. Een Passat moet je gewoon niet vergelijken met een A6, 5-serie of E-klasse omdat ie met alles erop en eraan binnen hetzelfde budget valt. Het is net wat je zoekt punt.
Maar waar gaat het nu nog over......ben de draad inmiddels kwijt
Gezien het feit dat Audi goed scoort met een premium C klasse en Mercedes ook in dit segment vertegenwoordigt is doet BMW er verstandig aan om een 1-serie te hebben imo.