Wat is dat toch met die 1 serie ??

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De 1 serie is:

HOT
29
42%
NOT
31
45%
Geen mening
9
13%

Totaal aantal stemmen: 69

RVV

Wat is dat toch met die 1 serie ??

Bericht door RVV » 12 dec 2006, 12:16

Gisteren nog een gesprek gehad met Andre, hadden het over dat de BMW modellen allemaal aan het upgraden zijn, groter, zwaarder dikker etc. Voor de een is dat een prima ontwikkeling en die maakt zich niet druk over dat auto's steeds groter worden. Zelfs de kleinste klasse is vandaag de dag net zo groot als de middenklasse van een paar jaar geleden. Anyway de 3 serie is groter geworden en er kwam ruimte vrij voor een relatief kleine BMW. Een die niet in het vaarwater van de 3 serie mocht komen, daarom kreeg die een aantal beperkingen mee. Waaronder de beperkende binnenruimte die niet optimaal is.

Maar voor de rest is er objectief niet veel aan te merken op de 1 serie. Omdat hij de kleinste BMW is sleept hij de minste massa mee, in combinatie met pittige motoren en een goed onderstel, achterwiel aandrijving zorgt het voor een uiterst rijders georiënteerde auto mede dankzij de directe en fijne besturing. Dat zou toch iedereen die petrol in zijn bloed heeft stromen moeten aanspreken ?

Subjectief is er veel kritiek op de 1 serie, heel veel zelfs, valt me elke keer weer op. Het is een vrouwen auto, opvallend genoeg zitten er inderdaad veel vrouwen in, maar maakt hem dat een minder serieuze auto ? Hij is lelijk volgens velen, het uiterlijk en smaak is uiterst subjectief, wat de een mooi vind, vind de ander weer heel erg lelijk. Een EVO spreekt bijna iedereen hier aan en niemand vind hem echt heel lelijk, maar ik weet zeker dat 98% van de Nederlanders het een lelijke auto vind met die grote taartschep en schreeuwerige uitstraling. Er is genoeg aandacht geschonken aan het ontwerpdetail van een 1 serie, BMW heeft daar wel zijn best voor gedaan, het resultaat is een auto die onmiskenbaar een 1 serie is. Een 1 serie verwar je niet met een Korreaan of Jap, een Andere Duitser of Fransoos, een 1 serie heeft een uiterst sterke styling.

Kwaliteit en afwerking van een 1 serie zijn prima in orde (interieur en exterieur), steekt niet met kop en schouders uit boven de rest van de markt, maar door de mand genomen is een 1 serie een kwalitatief goede auto.

Dan de testen in de autobladen en TV programma's, bepaalde TV bekenden zoals JC van topgear hebben de 1 serie aan alle kanten afgekraakt, gewoon omdat ze dat nodig vonden. Een bepaalde vooringenomenheid is JC niet vreemd, en als het hem niet aanstaat is alles klote. Oke JC is entertainment maar het word wel opgepikt.

In de bladen is een 1 serie in de test een middenmot-er, soms zelfs een hekkensluiter, objectieve testresultaten geven aan dat een 1 serie niet datgen lijkt te beloven wat BMW de kopers had willen bieden. Niet de snelste in de bochten, niet de snelste op een circuit en ook niet altijd de snelste acceleratie tijden. (vaak wel) Vaak komt naar voren dat een 1 serie een matige tractie heeft mede door ontbreken van een sper.

Maar aan de andere kant zijn de subjectieve meningen vaak positief, testers vinden het een prettig rijdende auto, die goed stuurt, een entertainer is (ongeacht welke motor) gevoelsmatig is de 1 serie vaak de lekkerste auto in tests maar de objectieve cijfers staven dat niet. Lijkt wel een paradox ?

De mensen die een 1 serie niks vinden hebben er meestal niet eens in gereden, maar grijpen de objectieve cijfers aan om de 1 serie als een hond met een stok te slaan.
De mensen die een 1 serie hebben gereden zijn vaak verrassend positief. Ikzelf heb Twee 1 series gehad en ben altijd erg positief geweest over die auto's met "pijn in mijn hart" (niet letterlijk natuurlijk) heb ik de 130i weggedaan.

Andere 1 serie kopers zijn ook altijd erg positief over hun auto. Echt negatieve ervaringverhalen heb ik niet vaak gelezen op het internet over de 1 serie, ik heb het ook over de Internationale fora's.

En toch lijkt de 1 serie een stiefkind je in de BMW range ? Hoe komt het nou ? Verwachtingen te hoog ? Prijs te hoog voor het gebodene ? Of zijn er gewoon betere alternatieven ? Zo ja welke dan in jouw beleving ?

Gaat het nog goedkomen met de kleinste telg uit de Beierse stal ? En zo ja wat moet er dan volgens jou gebeuren ?

Even een polletje aan dit deze post gekoppeld om de meningen onder de DF'ers te peilen.

Erick

Bericht door Erick » 12 dec 2006, 12:22

Toppertje die 1 serie. Moest wel ff er aan wennen maar vind het een mooi karretje.

Shakes

Bericht door Shakes » 12 dec 2006, 12:27

Imago van de 1 zit verkeerd.
Publiek ziet de auto als een soort new Beetle/ Mini variant. Een accessoire tot de volgende trend meegaat. Er is geen tussenweg, of hij is top of helemaal niks.

Qua rijden vond ik je 130 fantastisch. Tel daarbij op dat het me niet interesseert wat de rest vind, en wellicht dat ik er over een paar 1 voor de deur heb staan.

Als er geen M5 3.8 staat that is. 8)

N.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 dec 2006, 12:29

Ik heb ook niks tegen de 1-serie. Moest in het begin wel wennen aan het model, maar opzich een geslaagde auto. Zeker in M-pakket een mooie auto.

Alleen de prijs gaat nergens over. Ik vind het persoonlijk teveel geld voor te weinig auto.

k33z

Bericht door k33z » 12 dec 2006, 12:40

1-serie vind ik een hele gave auto, mits in een goede uitvoering.

Een 130i met M-pakket --> SUPER
Een redelijk standaard 1-serie --> Geen mooie auto

Martijn

Bericht door Martijn » 12 dec 2006, 13:07

k33z schreef:1-serie vind ik een hele gave auto, mits in een goede uitvoering.

Een 130i met M-pakket --> SUPER
Een redelijk standaard 1-serie --> Geen mooie auto
Eens, door het M-pakket worden de minpunten voor mij vrijwel geheel weggepoetst (te ronde bumpers en vooral de doorhangende dorpels), setje mooi lm erbij (bij voorkeur 18") en hij ziet er aardig uit.

3-drs die gaat komen vind ik echter veel mooier door de wat langere deuren, maar vooral omdat de B-stijl ongeveer in het midden van de koets zit. Een 120d met M-pakket vind ik overigens een prima kilometervreter, lijkt me zeker geen straf om te hebben als leaser.

Een 3-serie met wieldoppen en zonder verdere goodies vind ik overigens net zo lelijk als een 1-serie in basistrim op wieldoppen. De 3 vind ik ook alleen mooi met minimaal 17" (liever 18" natuurlijk) en High Exe.

En dat is wel apart want een 5-serie sedan vind ik zelfs op 16" wintervelgjes nog steeds een mooie auto (met 18" heel wat mooier en zeker met M-pakket helemaal geweldig) In basis vind ik de 5 sedan de mooiste BMW van het moment.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 dec 2006, 13:14

Niet de moeite waard om te lullen over een 1 er. Gewoon een wannabe BMW.

Waar je die goede kwaliteit vandaan tovert Rico, is mij een raadsel, mijn eigen ervaring is echt anders; zeg maar gerust dat de geboden prijs/kwaliteits verhouding IMO zwaar zoek is.

Uiterlijk, wat moet ik er nog over zeggen, iedereen kent mijn mening, zal er niet verder over zeiken :wink:

Voor de coureurs mischien een leuk alternatief ( Andre en consorten) maar daar maak je zo`n auto niet voor.

Een coupe kan nog wat licht in de duistere tunnel brengen. Voor de rest kijk ik reikhalsend uit naar een betere opvolger.

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2006, 13:15

Vergeet niet dat 9 van de 10 1 series die rondrijden weinig vermogen hebben. Dat de 1 serie een prima onderstel heeft dat veel vermogen aankan klopt, maar die kopers zullen er nooit achterkomen met hun 118d. Wie koopt er nou een 1 serie met een diesel onder de kap vanwege z'n goede onderstel en achterwielaandrijving? Niemand. Ik denk dat ze op één hand te tellen zijn.

Wat maakt een 1 serie beter dan een Audi A3? Ik kan eigenlijk niets noemen. Een tijd terug ben ik meegereden met Ilija naar Parijs en de Audi A3 is een heerlijke auto. Interieur zit zeer knap in elkaar, alles voelt goed, die auto maakt flinke stappen vooruit (ook dankzij chip), middels de optielijst is ie volledig naar wens samen te stellen en het uiterlijk is netjes. Het enige wat dan invloed heeft is persoonlijke voorkeur (qua looks/merkje) of de leaseprijs (afhankelijk van de opties die je wilt kan één van die auto's voordeliger uitvallen). Ik vind beide auto's op hetzelfde niveau staan zolang er niet meer dan 200pk onder de kap zit. Pas daarna zul je profijt hebben van onderstel en aandrijving van de 1 serie.

Tot die tijd is het gewoon een normale hatchback in het premium-segment en tellen genoeg andere dingen mee. Een 1 serie met standaard bumpers, 16"LM met een diesel onder de kap doet mij (en vele anderen) weinig. Als daar dan ook een prijskaartje opzit van 36k dan zijn er meer dan genoeg andere auto's die ook interessant zijn.

En de 1 serie is natuurlijk een nieuw model. Elk volledig nieuw model krijgt na introductie meer kritiek te verduren en zal zich moeten bewijzen. Mercedes met de Maybach, Audi met de A2, Volkswagen met de Phaeton, BMW met MINI etc. Zal bij BMW 1 serie niet anders zijn, kwestie van tijd.

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2006, 13:18

Om op de poll in te gaan:
1 serie is HOT indien er 130i opstaat.
Met een diesel zit het tussen HOT en NOT in... zal best een prima auto zijn maar dan zijn er genoeg andere auto's die zeker zo goed zijn :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 dec 2006, 13:22

De marketing van BMW is gericht op 'duurste auto in de klasse'. Daar winden ze geen doekjes om, integendeel.

Ik ben zelf helemaal 1 serie fan en ben pas na opmerkingen van anderen de hangbuik niet mooi gaan vinden. Maar dat is het enige. De ver naar achter geplaatste koets en de lange brede neus vind ik prachtig. De koplampen, grill en zelfs de achterlichten kloppen volledig in dit ontwerp. Supermooi vind ik het niet, maar het klopt mijns inziens wel! De welvingen in de flanken kan ik erg waarderen, net als bij de 5 serie.

Wel vind ik dat de kleuren van de 1 series vrij conservatief gekozen worden. Meestal grijs of zwart. Terwijl die auto het beste smoelt in een ijsblauwe of zelfs bruine (!) kleur in mijn ogen. Ook heeft hij minimaal 17 inch nodig (met die dubbele breed uitlopende spaken). 18 inch en groter vind ik er op een 1 serie niet echt uitzien, beetje buiten proporties. Dus dat luistert allemaal heel nauw.

Ook vind ik het sport onderstel waardeloos. Standaard onderstel is perfect voor mij. Standaard stoelen vind ik daarentegen weer niets, dat moeten sportstoelen zijn.

Kortom, het is een auto die ik erg graag rijd, zeker de 120d, maar net als mijn andere all time favourite 4 deurs ultieme stuurmanswagen, de Alfa 75, moet de aankleding van de auto wel volledig kloppen. Qua rijden vind ik de 120d nog steeds vergelijkbaar met een Alfa 2.0 TS. De plaatsing van de motor met alle cylinders achter de vooras is fantastisch. Door het gewicht van de koets dat ver naar achteren zit krijg je net als bij de 75 een prachtige balans in de auto. De 120d klinkt niet als een 75, maar anno 2006 wil ik ook geen herriebak meer, de 120d loopt mooi lineair. Voor geluid en superprestaties moet je aan de 130i. De rest van de motoren zijn niet mijn ding. Met de 118d kan ik als dagelijkse auto nog wel plezier beleven. De rest is het net-niet, als sturen ze allemaal wel prachtig, dat dan weer wel.

Nu de Volvo C30 uit is, vind ik dat model iets aantrekkelijker en ondanks de FWD lijkt me dat ook een hele fijne auto. Maar zo scherp als de 1-serie wordt het nooit met een voorwielaandrijver. Dáár zit voor mij de grootste fun in. Dat heeft niets te maken met driften, maar puur met fingerspitzengefuhl waar ik van houd.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 dec 2006, 13:45

De 1 serie is een kleiner succes dan verdient omdat de status bij het rijden van dit merk 90% van de kopers/leasers trekt.

Als ik diesel zou moeten rijden in een hothatch dan komt voor mij alleen de 120d als optie waar ik met plezier in zou rijden naar voren. Zoals Dennis al schrijft, de auto klopt. M pakket als bonus maakt de auto af.

130i M pakket zoals ik die van Rico heb gereden is echt top, je versmelt met de auto dan maken betere test resultaten van mogelijke opponenten geen moer meer uit. Als je de luxe hebt om dit budget te besteden dan is dit een auto die bijna voor de NL markt is gemaakt, niet opvallend van buiten, maar een pareltje qua handeling. Laat staan wat de Dre edition voor de geoeffende rijden te bieden heeft.

Ik vind de eiser met M pakket (130i of 120d (chip) prachtig om te zien.

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 12 dec 2006, 14:04

In Nederland is de 1-serie niet hot. Daarvoor worden er tov de concurrenten te weinig verkocht.

Ik vind 't een bijzonder mooie auto. Ook de wieldopversie. Vergelijk 'm met concurrenten als Golf, Astra en Focus en het karakter knalt er aan alle kanten vanaf. Zou 'm ondanks z'n beperkte binnenruimte wel een goede opvolger van de Bravo vinden. Ook als 116i versie. Maar de prijzen voor de 2e hands auto's zijn belachelijk hoog. Kijk naar wat een 3 jaar oude 3-serie moet kosten en dan weet je wat een 1-serie over 10 jaar kost. Dan zou dit betekenen dat degene die een 3 of 5 jaar oude 1-serie koopt voor het gros van de afschrijvings (en onderhouds) kosten opdraait.

Nou, Homey don't play that way :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 12 dec 2006, 14:18

Ik ben het wel met Tom eens eigenlijk. Je kunt beargumenteren dat een 1-serie meer (sportieve) potentie heeft dan de gemiddelde Golf, maar in dit segment is dat niet echt belangrijk. In het segment tussen zeg 20 en 30 mille is veel value for money het recept op succesvol te zijn. Het is niet voor niets dat de wegen bevolkt zijn met Picasso's, 307's en Koreaanse zooi.

Voor krap 250 euro boven de prijs van de allerkaalste 116i koop je ook een Golf 1.4 16V TSI 140pk Comfortline die veel meer vermogen heeft, veel beter is uitgerust, zuiniger is en waarin je meer mee kunt nemen. En dan is die Golf nog niet eens een bizar voordelige auto.

Als je 50 mille voor een auto gaat betalen krijgt naar mijn idee de factor imago een grotere invloed en kijkt men minder naar de pegels.
Sterker nog, in het goedkopere segment kan dat imago zelfs tegen je werken. Het wordt toch snel gezien als 'wannebe': je wilt wel een BMW rijden maar kan geen 'echte' betalen.

Ik heb zelf een jaartje of twee geleden een proefrit gemaakt in een 118d en was niet bijzonder onder de indruk. Het was geen slechte auto, zat netjes in elkaar, reedt prima, vlot genoeg met die motor etc. Maar ik voelde ook weinig extra's, geen argumenten om dik meer te betalen dan voor welke andere auto in dat segment dan ook. Iets wat ik met de Mini wel heb, die is grof veel duurder dan vergelijkbare auto's van dat formaat, maar biedt ook veel meer/anders.

De 1-serie is imho best een goede auto, alleen te duur voor wat hij biedt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 dec 2006, 14:46

Vergeleken bij een Golf is hij inderdaad een tikkie duur. Vergeleken bij een A3 weer niet. Krijgt de A3 zoveel commentaar? Volgens mij niet en dat is niet veel meer dan een Golf in een duurder jasje. Het is maar net waar je heen wil redeneren. In mijn ogen is een 1 niet echt hot(maar dat zijn weinig hatchbacks in mijn ogen), maar om er meteen een not van te maken gaat mij ook te ver.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 12 dec 2006, 15:41

Ik vind de 1-serie maar een lelijk overprized hangbuikzwijntjeshok waar inderdaad bijna alleen maar vrouwen in rijden. Wannabe BMW. Ik denk dat de vrouwen hem dan ook meer als statussymbool kopen als zijnde 2de auto erbij.
Nee E46-M3 is tenminste een echt mooie stoere en snelle mannenauto die bij mij altijd welkom is op de oprit.

RVV

Bericht door RVV » 12 dec 2006, 15:54

Cupra R schreef:Ik vind de 1-serie maar een lelijk overprized hangbuikzwijntjeshok waar inderdaad bijna alleen maar vrouwen in rijden. Wannabe BMW..

Waarom zou dat zo zijn dan ? Dat de auto een vrouwen imago heeft (gekregen) is op zijn minst ongunstig, tenzij BMW die auto ook echt voor vrouwen in de markt heeft gezet. BMW heeft tijdens de introductie periode wel veel in vrouwenbladen geadverteerd,in van die life style bladen. Maar verder heb ikzelf nooit de indruk gehad dat de auto veel door vrouwen zou worden gekocht/geleased. Het kan ook zijn dat veel vrouwelijke Mini rijders zijn doorgegroeid naar een 1 serie.

Maar voor de beeldvorming nekt hem het vrouwen imago duidelijk bij ene grote groep mensen. En "echte" mannen willen natuurlijk niet in een "vrouwen" auto rijden. In het algemeen bedoel ik dat hé. 3 en 5 serie voor de man en 1 serie voor de vrouw.

Alleen jammer dat dit zo stigmatiserend werkt. Het imago overheerst zodanig dat er door die mensen niet tot nauwlelijks naar de werkelijke kwaliteiten word gekeken.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 dec 2006, 16:07

Ik vind de 1 serie een leasebak 1e klas, inderdaad de meeste 1 series die er rondrijden hebben metaallak en hooguit 16inch lichtmetaal de rest is te duur voor hun bijtelling.. een dikke 130i kan ik wel waarderen vooral die zwarte cup uitvoering met alles erop.. heb ik serieus overwogen maar dan wilde mijn vriendin niet meer met mij meerijden :? en asobak zegt ze (ze heeft ook niet zoveel verstand van auto's) Heb wel proefgereden met een standaard 130i en ik moet zeggen ik werd er niet warm of koud van.. hij is supersnel, maar je glijd alle kanten op in die standaard stoelen zeker als ze met leer bekleed zijn.. die bak is erg hakerig (automaat nemen + cup uitvoering en voila 50000,- verder) zwaar, instap achterin is echt een lachertje.. maar hij ziet er wel dik uit in de juiste uitvoering, een zwarte 130i cup.
Maar.. nee, er zijn andere auto's in die prijsklasse waar mijn geld heen zal gaan.. (tja, hoor wie het zegt.. deze leip heeft €45000,- neergeteld voor een mini..)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 dec 2006, 16:15

BMW heeft nooit de intentie gehad om er de best betaalde of verkochte hatchback van te maken. Ze hebben een ruimte gezien onder hun huidige aanbod en zijn daar ingesprongen. Volgens mij vooral in het begin was de 1 serie HOT. Om nu te zeggen dat 'ie nu al NOT is, dat lijkt me stug. Een vrouwenauto is het in mijn ogen niet, want ik zie er veel meer mannen dan vrouwen in rijden, van alle leeftijden trouwens tussen 18 en 65 jaar.

Het is een mooi alternatief voor mensen die iets willen binnen de compacte klasse, maar die de Audi A3 en Golf wel weer hebben gezien. En die zijn echt niet veel goedkoper dan de 1 serie. Een A3 vind ik een goede concurrent, net als de C30 van Volvo. Een Focus of 307 vind ik bij lange na geen concurrent, maar toch vind ik als je rustig rijdt een 307 net zo fijn als een 1 serie. Dat is voor beide auto's een compliment vind ik. Lekker relaxed als je niet zo nodig hoeft te trappen. De 1 serie blinkt alleen enorm uit als je snoeihard gaat. Echt geen enkele auto uit de compacte middenklasse kan mij dat genot brengen, echt no fucking way.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 dec 2006, 16:32

Misschien praat ik in mijn eigen straatje, maar ik vind de Leon (met sportonderstel) een heel fijn sturende auto. Oke, is een FWD, maar voor een FWD een heerlijk sturend karretje. Kijk nou naar mijn FR. Fully loaded en 130i power, maar kost minder dan een aangeklede 120d.

Dutch

Bericht door Dutch » 12 dec 2006, 17:11

Heb 'geen mening' ingevuld, want Tom en Martijn vatten mijn idee erover wel goed samen.

Ondergemotoriseerde wieldopversies kunnen me niet bekoren en worden gekocht voor de pats. Totaal geen VFM, en daar ben ik nogal gespitst op. (Zie mijn huidige wagenpark - zeer veel VFM, IMO - en mijn nick zegt ook al genoeg. 'Ben je nou Hollander of niet?' :D )

Ik zie er trouwens in tegenstelling tot Cav toch ook veel vrouwen in rijden, meestal van die marketingmiepjes. De mannen met een 118i zijn trouwens ook vooral die onvermijdelijke 'young professionals' met iets te flamboyante Pim-dassen, zodat je ziet dat ze in de marketing zitten en geen baasje op de werkvloer zijn.

Maar goed, dat een auto een vrouwenimago heeft, maakt me niet zo veel uit. Ik rij tenslotte ook in een boodschappenwagentje. Het gay imago van de Mini is misschien weer wat lastiger... :lol:

Dan de dikke versies: die heffen de meeste bezwaren weer op, zowel uiterlijk als prijstechnisch. Daar komt bij dat er in die prijscategorie geen prijsvechters meer zijn en dat BMW het daar alleen nog hoeft op te nemen tegen merken die net zo overpriced zijn. De hangbuikzwijnlijn (heb ik ooit niet die term gemunt?) is ook veel minder nadrukkelijk op een 1-serie met dikke bumpers en skirts en krijgt dan zelfs iets fraais. Niet zoals op een Z4, waarbij de lijn uiterst geslaagd en in balans is, maar toch.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 dec 2006, 17:21

Hé hé hé.. gayimago.. tsss.. ik zie alleen maar kappers en vrouwen in een Mini zitten..

RVV

Bericht door RVV » 12 dec 2006, 17:22

Dutch schreef: De hangbuikzwijnlijn (heb ik ooit niet die term gemunt?) is ook veel minder nadrukkelijk op een 1-serie met dikke bumpers en skirts en krijgt dan zelfs iets fraais. Niet zoals op een Z4, waarbij de lijn uiterst geslaagd en in balans is, maar toch.
Volgens mij wel :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 dec 2006, 17:58

Ik zat wat door de nieuwe AV te bladeren. Stond ook een Z4 M Coupé in getest (in de supertest). Onderstuur, blabla, dit niet goed, dat niet goed, conclusie: de 'oude' M3 was beter.
Maar die gaat uit productie (of is het al).
Dan blijft er dus nog precies één (1) auto in het BMW gamma die ik me ooit nog zie kopen en dat is een 130i, de rest zitten prima auto's bij maar niet voor mij.
En da's dan een auto zonder ///M motor, zonder sper, met een wobbly wobbly wielophanging, standaard uit de fabriek ook niet bepaald foutloos dus.

Conclusie? Semi-hot en misschien wel de laatste interessante BMW (Ok, 2-serie, maar dat is een 1-serie min twee deuren).
Ben benieuwd wat de rage over een paar jaar weer is, is toch van GTT's via snelle Leons andere hot hatches met 200-300pk richting BMW's gegaan (even als algemene forum gespreksstof idee dus zeg maar).
Ik denk dat over 5 jaar er hier nauwelijks nog over BMW gepraat wordt en we de nieuwe Focus Cosworth, EVO X en Sti hatchback aan het vergelijken zijn, daar moet je komende jaren zijn als je de best sturende auto voor je centen wilt en niet bij BMW.

*leunt achterover en wacht af wie er met een blauwe plek op zijn harses uit het hoenderhok komt gestormd* :D

Andre

Bericht door Andre » 12 dec 2006, 19:01

nee hoor peter. Daar kon je nog wel eens gelijk in krijgen. Maar op dit moment op de nederlandse wegen hoef ik geen 4wd meer. Is alleen mooi voor in de sneeuw en in de bossen van wales. Op een industrie terrein is een 4wd lang niet zoveel fun als een rwd.

Shakes

Bericht door Shakes » 12 dec 2006, 19:37

Wat Peter aangeeft is triest maar weer. Er zit voor de gewone man, behalve 130 geen enkele auto die veel plezier geeft in de huidige BMW range.

M5/M6, E92 Leuke GT's
E46 M3 laatste der mohikanen?!
130I M pakket helemaal goed maar ook aan de prijs.

E36 M3, E34 M5 en Z3 coupe zijn IMO de laatste echte BMW's. De rest cruisers met sportieve aspiraties.

N.

Gesloten