Edit die Patek met dat 'rondje'. Da's misschien een schrikkeljaarfuntie ofzo? Of is dat al eens hier gemeld?
De datum is de subdial bij de 6 natuurlijk.
Iemand meer specs van dat ding?
die prijs is normaal; niet bijster goed, niet bijster slecht.Macboy schreef:Je zit nog in de ontkenningsfase ... komt wel goed.
Bij Kroonwatches.nl staat trouwens een ongedragen 2010 witgouden Rolex Daytona te koop voor € 15.500,= !
Koopje voor diegene die het kan betalen !
De klant zal voorlopig weinig merken van de overname. In de overeenkomst is vastgelegd dat Schaap en Citroen onafhankelijk als winkelketen en als merknaam zal opereren, met behoud van de eigen identiteit.
Steef ?dale vito schreef:ik hing net aan de lijn met een contact bij S&C Eindhoven..
vanzelfsprekend..Topfuel schreef:Steef ?dale vito schreef:ik hing net aan de lijn met een contact bij S&C Eindhoven..
Macboy schreef:Welke bedoelen jullie ? Toch niet die Maurice Lacroiz ? Dit is zo gemaakt om te laten zien hoe ingenieus ze zijn geweest om een vierkant tandwieltje te maken dat desondanks mechanisch rond kan draaien zonder enige vorm van frictie. Het bedenken van 3 ronde wieltjes die vanuit de binnenkant de punten aansturen vind ik briljant. Vind het geen mooi horoge, maar idd. schitterend bedacht!
En dat filmpje van Tom is toch magistraal ? TopFuel je vindt het niks, maar de heritage van het merk kun je toch niet omheen ? Alles ontwerpen en maken ze dus zelf he. Realiseer je je dat wel ? Dus niet alleen de horloges, maar ook de gereedschappen om ze te makenTuurlijk begrijp ik en waardeer ik de ''heritage'' zoals je dat zo mooi omschrijft, het merk is natuurlijk een icoon in de manifacture wereld, echter ik vind ze gewoon (spuug)lelijk.
Snap je?
M.u.v. de world time mens watch
En dan de Portuguese Perpetual Calender: inderdaad een geweldig exemplaar. Wat blijft zo'n eeuwige kalender toch een magistrale complicatie. En bij IWC ontzettend voordelig. Volgens mij rond de 25k toch ? Dat is in horloge termen een schijntje. Erg fascinerend om te weten is de tandwiel ratio van de secondewijzer ten opzichte van de eeuwschijf: in 100 jaar tijd heeft de secondewijzer al meer dan 100 miljoen keer getikt terwijl de eeuwschijf maar 26 graden heeft gedraaid !!! (uit mijn hoofd). Prijs valt idd nog erg mee, alhoewel ik niet over 1 nacht ijs zou gaan als ik er eentje zou aanschaffen.![]()
ja natuurlijk, maar bedoel je de energiebron/soort uurwerk of de functies?Jurjen schreef:Dale, zou je misschien voor de liefhebbers met wat minder uurwerkkennis wat op een rijtje kunnen zetten over de werking van de verschillende soorten uurwerken en verschillen? Lijkt me zeer intressant.
Ja, Hans behoort inmiddels ook tot de "8 Liner SnobbenHorlogesBrigade".Downforce Hans schreef:Heel in het begin vond ik ze grappig, nu vind ik het net veel meer.......
allen schreef:Ja, Hans behoort inmiddels ook tot de "8 Liner SnobbenHorlogesBrigade".Downforce Hans schreef:Heel in het begin vond ik ze grappig, nu vind ik het net veel meer.......