Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 17 mar 2010, 17:24

Klopt Tom, we hebben 't al 2 jaar ofzo over de nieuwe Maxi Sub. Eerst de gouden MaxiSub, vorig jaar de bico maxiSub(of was 't 2 jaar terug bij de intro van de DS?) en nu de stalen Maxisub, het kleine broertje van de DS. Met 'n jaar of 1,5 zal ik 'm wel hebben denk ik. :mrgreen:

Edit die Patek met dat 'rondje'. Da's misschien een schrikkeljaarfuntie ofzo? Of is dat al eens hier gemeld?

De datum is de subdial bij de 6 natuurlijk.

Iemand meer specs van dat ding?

dale vito

Bericht door dale vito » 17 mar 2010, 18:50

de nieuwe lexen zijn GAAF, maar Tudor steelt de show. Vorig jaar waren ze al goed op weg, nu zijn ze echt helemaal THA BOMB. Een nieuwe Monte Carlo - G.E.N.I.A.A.L. .
Macboy schreef:Je zit nog in de ontkenningsfase ... komt wel goed.

Bij Kroonwatches.nl staat trouwens een ongedragen 2010 witgouden Rolex Daytona te koop voor € 15.500,= !

Afbeelding

Koopje voor diegene die het kan betalen !
die prijs is normaal; niet bijster goed, niet bijster slecht.

Het gat bij de patek zal allicht zijn voor dag/nacht oid? Voor de lol lijkt me niet des Pateks, maar wie weet.

Die maori shit op die chrono vind ik wel ehm.. apart.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 mar 2010, 19:45

Explorer .........................kom maar met het ding...................

Die groene is mij te veel groen op de linker pols............................groen links; nee dank u............

Daytona; ik vind de stalen uitvoering mooier, de cijfers in de wit gouden uitvoering IMO een misser...........

Vierkante horloges ......................neh; een horloge moet rond zijn, net als een vrouw..........................zeg maar wulps en een beetje volloptueus............................. :love:

dale vito

Bericht door dale vito » 17 mar 2010, 20:09

ik hing net aan de lijn met een contact bij S&C Eindhoven.. ze zijn alleen geen Tudor dealer meer! Wat ik begreep is het enkel nog S&C PC Hooft..

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mar 2010, 20:31

S&C bestaat toch niet meer?

dale vito

Bericht door dale vito » 17 mar 2010, 21:00

De klant zal voorlopig weinig merken van de overname. In de overeenkomst is vastgelegd dat Schaap en Citroen onafhankelijk als winkelketen en als merknaam zal opereren, met behoud van de eigen identiteit.

frankv

Bericht door frankv » 19 mar 2010, 20:51

de nieuwe submariner komt op me over als een damesmodel met die verhoudingen en de groene wijzerplaat, als je een sub mooi vond zou ik idd NU nog eentje van het bestaande model kopen

voor mijn omega seamaster heb ik overigens contact opgenomen met Omega HQ en voor 50 CHF een origineel COSC certificaat toegestuurd gekregen

het is het geld niet waard, het is een onzindocument, en toch is het leuk om een briefje te hebben waar op staat dat jouw uurwerk dan en dan zoveel dagen lang in allerlei posities getest is en dat het goed was :D

Afbeelding

Topfuel

Bericht door Topfuel » 19 mar 2010, 21:31

dale vito schreef:ik hing net aan de lijn met een contact bij S&C Eindhoven..
Steef ?

dale vito

Bericht door dale vito » 19 mar 2010, 21:53

Topfuel schreef:
dale vito schreef:ik hing net aan de lijn met een contact bij S&C Eindhoven..
Steef ?
vanzelfsprekend..

Ik hou het nog maar ff bij sexy plexi.. Maandagochtend 8:45 vlieg ik naar Basel!

Afbeelding

Topfuel

Bericht door Topfuel » 19 mar 2010, 22:08

Macboy schreef:Welke bedoelen jullie ? Toch niet die Maurice Lacroiz ? Dit is zo gemaakt om te laten zien hoe ingenieus ze zijn geweest om een vierkant tandwieltje te maken dat desondanks mechanisch rond kan draaien zonder enige vorm van frictie. Het bedenken van 3 ronde wieltjes die vanuit de binnenkant de punten aansturen vind ik briljant. Vind het geen mooi horoge, maar idd. schitterend bedacht!

En dat filmpje van Tom is toch magistraal ? TopFuel je vindt het niks, maar de heritage van het merk kun je toch niet omheen ? Alles ontwerpen en maken ze dus zelf he. Realiseer je je dat wel ? Dus niet alleen de horloges, maar ook de gereedschappen om ze te maken :) Tuurlijk begrijp ik en waardeer ik de ''heritage'' zoals je dat zo mooi omschrijft, het merk is natuurlijk een icoon in de manifacture wereld, echter ik vind ze gewoon (spuug)lelijk. :oops: Snap je? :) M.u.v. de world time mens watch

En dan de Portuguese Perpetual Calender: inderdaad een geweldig exemplaar. Wat blijft zo'n eeuwige kalender toch een magistrale complicatie. En bij IWC ontzettend voordelig. Volgens mij rond de 25k toch ? Dat is in horloge termen een schijntje. Erg fascinerend om te weten is de tandwiel ratio van de secondewijzer ten opzichte van de eeuwschijf: in 100 jaar tijd heeft de secondewijzer al meer dan 100 miljoen keer getikt terwijl de eeuwschijf maar 26 graden heeft gedraaid !!! (uit mijn hoofd). Prijs valt idd nog erg mee, alhoewel ik niet over 1 nacht ijs zou gaan als ik er eentje zou aanschaffen. :bag:
Laatst gewijzigd door Topfuel op 19 mar 2010, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 mar 2010, 22:52

een oude Da Vinci (de echte in mijn ogen..) is als stalen perpetual rond de 5k al te vinden..

Afbeelding

Dit is dé perpetual die de horlogewereld deed schokken, met name door de relatief lage prijs. IWC bouwde de perpetual namelijk als module op het welbekende VJ7750 werk. Het geniale zit voor mij in het ontbreken van de zgn. correctorknoppen; knopjes op willekeurige plekken in de kast om verschillende functies goed te zetten. Kurt Klaus, het genie, kreeg het voor elkaar zónder dergelijke knoppen.

Hier zie je twee van die knopjes (5:20 en 6:20); op 6:00 zit een diamant zoals bij alle recente platina pateks.

Afbeelding

Vrij pover als je weet dat het anders kan...

IWC werkte deze Perpetual module later nog uit tot de Destriero Scafusia, het 'strijdros' uit Schaffhausen.. Mét tourbillon, splitseconds en repeater, nog steeds op VJ7750-basis:

Afbeelding

(meer op http://general.watchprosite.com/show-nb ... ti-540761/ )

Dezelfde module is ook gebruikt met een ander uurwerk als basis, in bijvoorbeeld de Novocento (zij het een kwartslag gedraaid):

Afbeelding

:banaan: :banaan: :banaan:
Laatst gewijzigd door dale vito op 19 mar 2010, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 19 mar 2010, 22:56

Dale, zou je misschien voor de liefhebbers met wat minder uurwerkkennis wat op een rijtje kunnen zetten over de werking van de verschillende soorten uurwerken en verschillen? Lijkt me zeer intressant.

dale vito

Bericht door dale vito » 19 mar 2010, 23:02

Jurjen schreef:Dale, zou je misschien voor de liefhebbers met wat minder uurwerkkennis wat op een rijtje kunnen zetten over de werking van de verschillende soorten uurwerken en verschillen? Lijkt me zeer intressant.
ja natuurlijk, maar bedoel je de energiebron/soort uurwerk of de functies?

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 19 mar 2010, 23:05

Nou, ik lees veel over perpetual, tourbillon, complicaties en repeaters. Ik gok dus eigenlijk een beetje van alles.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 08:50

De JLC Odysseus Perpetual Calendar uit rond 1990 heeft ook geen stelknopjes, dus moet de klok 'open'.Karwei... :(

Mooi van de IWC's, maar de basis als Valjoux 7750 is inderdaad waarom ik er niet zo veel mee heb eigenlijk. Beetje volksverlakkerij zwartwit gezegd, voor die prijzen....

Joy

Bericht door Joy » 20 mar 2010, 13:35

Hoe polijsten jullie eigenlijk een horloge ? Zijn daar middeltjes voor en/of speciaal poetslinnen of iets dergelijks ?

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2010, 17:56

Voor 't zware werk hebben we hier 'n polijstmotor met verschillende gradaties borstels. Cape Cod doekjes zijn er bijvoorbeeld om haarlijn krasjes weg te poetsen...maar wees VOORZICHTIG waar je poetst.

nog wat Pateks op Basel 2010:
http://www.r-l-x.de/wbb2/thread.php?thr ... r=0&page=2

remonrace

Bericht door remonrace » 20 mar 2010, 19:28

Een vriend van mij had gisteren z'n nieuwe klok om:
Afbeelding

Gaaaaaf ding!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 mar 2010, 19:42

Heel in het begin vond ik ze grappig, nu vind ik het niet veel meer.......
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 20 mar 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 20 mar 2010, 19:46

Downforce Hans schreef:Heel in het begin vond ik ze grappig, nu vind ik het net veel meer.......
Ja, Hans behoort inmiddels ook tot de "8 Liner SnobbenHorlogesBrigade".

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 mar 2010, 19:54

allen schreef:
Downforce Hans schreef:Heel in het begin vond ik ze grappig, nu vind ik het net veel meer.......
Ja, Hans behoort inmiddels ook tot de "8 Liner SnobbenHorlogesBrigade".

Tja, als niet al je geld in onderdelen van je auto gaat zitten, dan kan je zo nu en dan ook eens een leuk klokkie kopen :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 20 mar 2010, 20:02

Hoe waar is dat... :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mar 2010, 20:53

TW Steel: veel show, weinig inhoud. Wordt veel geld voor gevraagd.

Ik snap best dat dit bij de jeugd aanslaat. Tja, als je voor de looks gaat en je houdt van groot, dan kun je er niet omheen. Maar als je een beetje om horloges geeft kun je voor dat geld ook een echt horloge kopen denk ik dan.

Toch opmerkelijk, dat een nieuwkomer als een bom kan inslaan binnen een markt die verzadigd leek te zijn. Ik heb er dus commercieel gezien wel respect voor, maar daar eindigt het dan ook :)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mar 2010, 20:58

Dale Vito had gelijk: is dag/nacht aanduiding (licht/donker).

Afbeelding

Ik vind hem wel prachtig hoor. Vooral ook dat stiksel in de kleur van die wijzers.

Dat stiksel is toch wel ERG gewaagd voor Patek Philippe nietwaar ?

Afbeelding

En als je het over klassiekers hebt vind ik dit toch wel een zeer prachtig exemplaar !

Afbeelding

Ook stoer vind ik de Nautilus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 mar 2010, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 20 mar 2010, 21:09

Ik vind dat rode stikseltje wel mooi staan in combinatie met die rode wijzertjes.
Weer eens wat anders :thumbup:

Plaats reactie