Leuk detail, elke paar maanden worden er bij Mercedes in het Zentrallabor diverse dure auto's gesloopt voor zulke testen, Maybach, S-klasses, Bentley's enz. Alles onder het moto onderzoek

raymondw schreef:Waar, maar bij MB is er een gedegen garantie die zelfs in het achtste jaar nog 100% vergoedt. Zo is de corrosie aan mijn W203 die ik volledig normaal vond, volledig door MB onder garantie hersteld. Geen gezeur, geen gezeik, geen kleine lettertjes; gewoon opgelost zoals het hoort.InjectTheVenom schreef:Mercedes en Volkswagen rot net zo hard hoor dus dat is ook maar lood om oud ijzer.
Toen in 1998 mijn toenmalige Astra F corrosie aan de achterschermen had en de raamstijlen begonnen te scheuren kreeg ik vanuit Opel NL de opmerking dat ik maar moest inruilen; een net 5,5jr oude GSI16V vonden ze dat niet meer waard. Met veel moeite (en druk van de dealer) hebben ze de mankementen onder de carroseriegarantie hersteld; maar enkel en alleen hetgeen wat wij reclameerden. Toen twee maand daarna (net buiten de carroseriegarantie) ook de motorkap aan het rotten was werd alles door Opel NL afgewezen; zes jaar dealeronderhoud zij dank.
Begrijp me niet verkeerd; ik vindt de Calibra nog steeds een heel mooi gelijnde coupe. Eigenlijk on-opel's, maar in mijn vriendenkring (die een aantal niet met naam genoemde leden hier ook niet onbekend zijn) reden er in die tijd een aantal Colibri's die ruim binnen de tijd al aan het rotten waren en elke keer weer hetzelfde gezeik.
Je moet echt een liefhebber zijn van een auto om dat op de koop toe te nemen of op te lossen, maar pak het AUB goed aan, anders is al je werk voor niets geweest. Buitenstalling is al een verkeerd erandvoorwaarde. Als dat dan toch moet, probeer het dan zo te plannen dat je in de droge periode van een jaar zit. Dat beperkt je weliswaar tot 3-5mnd van het jaar, maar zodra de koude periode weer begint, en je hebt al het metaal onbeschermd, ga je voor de bijl.
Nog even over die roest, lijkt me vrij sterk met een kunststof tank? Heb net het overschrijvingsbewijs uit een donker hoekje gevist dus morgen gaat het gebeuren.jacobt schreef:helemaal vol tanken, anders krijg je misschien een roest in de tank.
Misschien kun je de auto van te voren in spuiten met een soort waterafstotende olie, zeker de bodem.
Er is vast wel wat voor. Succes
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 7 gasten