Auto buiten stallen voor 1 jaar

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Auto buiten stallen voor 1 jaar

Bericht door InjectTheVenom » 10 feb 2010, 22:16

Ik ga de Calibra hopelijk deze week voor een jaar stallen om in de tussentijd het plaatwerk aan te pakken evenals diverse andere dingen, maar heb (behalve een water afstotende hoes) geen idee wat er nog meer gedaan moet/kan worden.
De accu gaat er in ieder geval uit, de auto zelf gaat op 4 kriksteunen zodat de banden geen platvoeten krijgen.. anders nog iets? Waar moet ik trouwens zijn voor een degelijke kwalitatieve hoes?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Auto buiten stallen voor 1 jaar

Bericht door Richardt. » 10 feb 2010, 22:18

Als de auto echt een jaar lang buiten staat wordt ie natuurlijk wel vochtig van binnen. Misschien dat je daar iets aan kan doen?

Vochtvreter is misschien een optie, maar geen ervaring met die dingen :P

jacobt

Bericht door jacobt » 10 feb 2010, 22:26

helemaal vol tanken, anders krijg je misschien een roest in de tank.

Misschien kun je de auto van te voren in spuiten met een soort waterafstotende olie, zeker de bodem.
Er is vast wel wat voor. Succes

@iko

Bericht door @iko » 10 feb 2010, 22:28

Kun je geen binnenplekkie vinden als je er echt mee aan de gang gaat?
Anders roest hij misschien sneller dan dat je opknapt?

Mark

Bericht door Mark » 11 feb 2010, 00:09

Toen ik nog geen eigen plekje voor de auto's had parkeerde ik ze in een bewaakte overdekte parkeergarage. Even een plekje tussen twee palen zoeken zodat je geen last van parkeerdeuken krijgt. 8 maanden later een kaartje gekocht "in het geval van verlies" voor €12,-. Op een gegeven moment had ik er 3 staan en heb ik er zelfs aandrijfassen gewisseld.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 feb 2010, 00:28

Mark schreef:Toen ik nog geen eigen plekje voor de auto's had parkeerde ik ze in een bewaakte overdekte parkeergarage. Even een plekje tussen twee palen zoeken zodat je geen last van parkeerdeuken krijgt. 8 maanden later een kaartje gekocht "in het geval van verlies" voor €12,-. Op een gegeven moment had ik er 3 staan en heb ik er zelfs aandrijfassen gewisseld.

:clap: :clap: :clap:

Dat is nog eens serieus inventief! :thumbup:

KW

Bericht door KW » 11 feb 2010, 01:31

Mark schreef:Toen ik nog geen eigen plekje voor de auto's had parkeerde ik ze in een bewaakte overdekte parkeergarage. Even een plekje tussen twee palen zoeken zodat je geen last van parkeerdeuken krijgt. 8 maanden later een kaartje gekocht "in het geval van verlies" voor €12,-. Op een gegeven moment had ik er 3 staan en heb ik er zelfs aandrijfassen gewisseld.
Maar of de garagehouder (meeste van dat soort garages zijn bewaakt) er blij mee is is een ander verhaal :mrgreen:

Ik zou me er niet lekker bij voelen m'n auto zo ergens in een openbare garage neer te zetten, een paar dagen misschien, maar geen maanden.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 feb 2010, 02:12

InjectTheVenom schreef:Ik ga de Calibra hopelijk deze week voor een jaar stallen om in de tussentijd het plaatwerk aan te pakken evenals diverse andere dingen, maar heb (behalve een water afstotende hoes) geen idee wat er nog meer gedaan moet/kan worden.
De accu gaat er in ieder geval uit, de auto zelf gaat op 4 kriksteunen zodat de banden geen platvoeten krijgen.. anders nog iets? Waar moet ik trouwens zijn voor een degelijke kwalitatieve hoes?
De plekken waar je mee bezig bent gaan net zo hard achteruit als jij kunt bakken en braden. Heb wegens tijdgebrek m'n 540i ongeveer een jaar buiten laten staan, heb spijt als haren op m'n hoofd. Ze staat nu binnen maar het to-do lijstje is wel vertienvoudigd door dat jaartje buiten!

Tim N

Bericht door Tim N » 11 feb 2010, 10:59

Stilstand is echt giga acheruitgang hoor maak jezelf daar goed van bewust.

Mijn ex E30 touring stond 2mnd stil (lekke kop + afstudeerstage gaan niet samen) en toen ik de kop vervangen had daarna veel delen moeten vervangen ivm het lange stilstaan.

peer

Bericht door peer » 11 feb 2010, 11:35

Wat hebben jullie toch allemaal voor auto's dan.....
Ik heb 3 auto's die buiten staan waar 2 ervan ook al jaren niet mee gereden is. En 1 wordt hooguit 4 keer per jaar van z'n plek gehaald.

Gewoon accu eruit, Tank inderdaad vol, oude banden of assteunen eronder en een hoes erover die van die doorlucht gaten heeft net als een tentje. Geen van de auto's heeft last van (extra) roest vorming of wat dan ook.

Oja en op chroom een dun laagje ver of iets dergelijks smeren.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 11 feb 2010, 15:15

kijk bij de Moltex hoezen(via firstclassadditions). Mijn M3 staat ook buiten gestald onder deze hoes en blijft behoorlijk droog. Ademend en waterdicht. Daarnaast dik genoeg ter bescherming tegen katten e.d. Perfect als je het mij vraagt. Hoes is strak te trekken via spanbanden onder de auto.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2010, 20:04

KW schreef:
Maar of de garagehouder (meeste van dat soort garages zijn bewaakt) er blij mee is is een ander verhaal :mrgreen:

Ik zou me er niet lekker bij voelen m'n auto zo ergens in een openbare garage neer te zetten, een paar dagen misschien, maar geen maanden.
Hmm opzic geen gek idee, ik weet een hele mooie, nette, zo goed als nieuwe ondergrondse parkeergarage maar die is idd met camera's bewaakt.. geen idee ook of ze hem 's avonds controleren.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2010, 20:05

peer schreef:Wat hebben jullie toch allemaal voor auto's dan.....
Ik heb 3 auto's die buiten staan waar 2 ervan ook al jaren niet mee gereden is. En 1 wordt hooguit 4 keer per jaar van z'n plek gehaald.

Gewoon accu eruit, Tank inderdaad vol, oude banden of assteunen eronder en een hoes erover die van die doorlucht gaten heeft net als een tentje. Geen van de auto's heeft last van (extra) roest vorming of wat dan ook.

Oja en op chroom een dun laagje ver of iets dergelijks smeren.
Over chroom gesproken, kan ik het ook oplossen door hem lekker dik in te smeren met chroompoets?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2010, 20:08

steve smith schreef:
InjectTheVenom schreef:Ik ga de Calibra hopelijk deze week voor een jaar stallen om in de tussentijd het plaatwerk aan te pakken evenals diverse andere dingen, maar heb (behalve een water afstotende hoes) geen idee wat er nog meer gedaan moet/kan worden.
De plekken waar je mee bezig bent gaan net zo hard achteruit als jij kunt bakken en braden. Heb wegens tijdgebrek m'n 540i ongeveer een jaar buiten laten staan, heb spijt als haren op m'n hoofd. Ze staat nu binnen maar het to-do lijstje is wel vertienvoudigd door dat jaartje buiten!
Als ik eenmaal ga bakken en braden gaat het kant per kant en gaat de auto zodra ik met die kant klaar ben nog diezelfde dag naar mijn plaatwerker die het primer/spuitwerk/kitwerk af maakt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 feb 2010, 20:25

///Martijn schreef:kijk bij de Moltex hoezen(via firstclassadditions). Mijn M3 staat ook buiten gestald onder deze hoes en blijft behoorlijk droog. Ademend en waterdicht. Daarnaast dik genoeg ter bescherming tegen katten e.d. Perfect als je het mij vraagt. Hoes is strak te trekken via spanbanden onder de auto.
Ziet er goed uit, ga ik morgen even een belletje naar doen :thumbup: Het Facts&Fiction kopje is zeer behulpzaam. Ik krijg alleen de indruk dat zodra er condensvorming en andere natheden om de hoek komen kijken een Cair-o-Port geadviseerd word?

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 12 feb 2010, 13:36

Tja het beste is gewoon een garage want het zijn allemaal mindere alternatieven. Toch blijft mijn auto aardig droog onder dat doek en het heeft al flink te lijden gehad met al die sneeuw. Meestal schuif ik de sneeuw er met een bezem even vanaf zodat het weer snel droogt.

check ook marktplaats, soms staan er wel moltex hoezen te koop van mensen die hun klassiekert weg doen.

frankv

Bericht door frankv » 12 feb 2010, 15:48

InjectTheVenom schreef:
KW schreef:

Hmm opzic geen gek idee, ik weet een hele mooie, nette, zo goed als nieuwe ondergrondse parkeergarage maar die is idd met camera's bewaakt.. geen idee ook of ze hem 's avonds controleren.
wat je natuurlijk niet wilt is een ijverige beheerder die een dossier opbouwt en je vervolgens een wielklem geeft die er pas afgaat nadat je voor al die dagen hebt betaald...

ik weet een parkeergarage in den haag waar iedere keer dat ik er kom een paar leuke kleine mercedessen staan die ook echt niet dagelijks naar buiten gaan, maar dat is een kantoorparkeergarage en dus geen commerciele, zoiets zou je moeten hebben

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 feb 2010, 23:24

Is het eigenlijk adviseerbaar om zo'n goedje in de tank te gooien wat veroudering van de benzine tegen gaat?

Emiel

Bericht door Emiel » 21 feb 2010, 00:14

Motorrijders doen dat goedje er iedere winter in.

Dus ik denk van niet :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 00:34

in elk geval niet op een vochtige ondergrond zetten als gras oid :mrgreen:

raymondw

Bericht door raymondw » 21 feb 2010, 12:51

steve smith schreef:De plekken waar je mee bezig bent gaan net zo hard achteruit als jij kunt bakken en braden. Heb wegens tijdgebrek m'n 540i ongeveer een jaar buiten laten staan, heb spijt als haren op m'n hoofd. Ze staat nu binnen maar het to-do lijstje is wel vertienvoudigd door dat jaartje buiten!
Precies, en de kwaliteit van de carroserie van z'on Colibri is al zo goed (Lopez zij dank) dat bij buitenstalling deze er niet veel beter op wordt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 21 feb 2010, 13:52

Mercedes en Volkswagen rot net zo hard hoor dus dat is ook maar lood om oud ijzer.

Paul

Bericht door Paul » 21 feb 2010, 14:05

Ja maar niet na nog geen jaar uit de showroom zoals bij de Calibrero wel het geval was..

dingen begonnen binnen een jaar al bij de kofferklepjes en de benzinetankjes te roesten... :clap:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 21 feb 2010, 14:17

Ieder merk zijn gebrek zullen we maar zeggen :)

raymondw

Bericht door raymondw » 21 feb 2010, 15:07

InjectTheVenom schreef:Mercedes en Volkswagen rot net zo hard hoor dus dat is ook maar lood om oud ijzer.
Waar, maar bij MB is er een gedegen garantie die zelfs in het achtste jaar nog 100% vergoedt. Zo is de corrosie aan mijn W203 die ik volledig normaal vond, volledig door MB onder garantie hersteld. Geen gezeur, geen gezeik, geen kleine lettertjes; gewoon opgelost zoals het hoort.

Toen in 1998 mijn toenmalige Astra F corrosie aan de achterschermen had en de raamstijlen begonnen te scheuren kreeg ik vanuit Opel NL de opmerking dat ik maar moest inruilen; een net 5,5jr oude GSI16V vonden ze dat niet meer waard. Met veel moeite (en druk van de dealer) hebben ze de mankementen onder de carroseriegarantie hersteld; maar enkel en alleen hetgeen wat wij reclameerden. Toen twee maand daarna (net buiten de carroseriegarantie) ook de motorkap aan het rotten was werd alles door Opel NL afgewezen; zes jaar dealeronderhoud zij dank.

Begrijp me niet verkeerd; ik vindt de Calibra nog steeds een heel mooi gelijnde coupe. Eigenlijk on-opel's, maar in mijn vriendenkring (die een aantal niet met naam genoemde leden hier ook niet onbekend zijn) reden er in die tijd een aantal Colibri's die ruim binnen de tijd al aan het rotten waren en elke keer weer hetzelfde gezeik.

Je moet echt een liefhebber zijn van een auto om dat op de koop toe te nemen of op te lossen, maar pak het AUB goed aan, anders is al je werk voor niets geweest. Buitenstalling is al een verkeerd erandvoorwaarde. Als dat dan toch moet, probeer het dan zo te plannen dat je in de droge periode van een jaar zit. Dat beperkt je weliswaar tot 3-5mnd van het jaar, maar zodra de koude periode weer begint, en je hebt al het metaal onbeschermd, ga je voor de bijl.

Plaats reactie