Zeer knappe tijd..
JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
-
Paul
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
12.56 met die eindsnelheid is ZIEK SNEL! laat je echt heeeeeeeeeeeeeeel veel snel spul achter je...
Zeer knappe tijd..
Zeer knappe tijd..
-
Dre
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:23
- Locatie: Drachten/ BMW E46 318i EXE '99
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Was deze week bij Albert Sikkema (bmw specialist)
Daar kwam iemand met een gechipte 535d waarvan het vermogen
weg was. Blijkt het roetfilter bijna dicht te zitten waardoor een aanvoer
slang gebarsten was. Albert zei al dat dit de 2e gechipte bmw diesel
was waar hij dit mee meemaakte.
Lijkt me dus niet altijd even goed om je diesel te chippen...
Daar kwam iemand met een gechipte 535d waarvan het vermogen
weg was. Blijkt het roetfilter bijna dicht te zitten waardoor een aanvoer
slang gebarsten was. Albert zei al dat dit de 2e gechipte bmw diesel
was waar hij dit mee meemaakte.
Lijkt me dus niet altijd even goed om je diesel te chippen...
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Toen de 120d net uit was deed een Duits autoblad een test met drie getunede 120d's. Het roetfilter was toen ook een probleem. Vermogens vielen weg en roetfilters werden weggebrand door de hoge temperaturen.
Dat roetfilters een probleem geven was al snel bekend bij goede tuners.
Dat roetfilters een probleem geven was al snel bekend bij goede tuners.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
raymondw schreef:Ik ben gewend eerst een ontwerp te onderbouwen en vandaar uit te testen; niet andersom. Het zal wel lastig zijn om de design-onderbouwingen van de fabrikant los te peuteren en vandaar uit te ontwerpen. Juist daarom vindt ik jouw stelling dat VAG producten veel marges hebben een aanname.jos_br schreef:Testen gebeurt voornamelijk door eigen auto's en verschillende settings op het circuit in te zetten. Ook kun je temperaturen en drukken meten tijdens het afstellen op een vermogenstestbank. We zetten klantenauto's ook niet volluit, bij mijn eigen auto doe ik dat wel, al zijn er wel grenzen, ik ga de boel niet opzettellijk slopen.
Als iets in de praktijk bewezen wordt hecht ik daar meer waarde aan dan een tekentafel berekening, en tuurlijk wordt er genoeg gerekend, maar de praktijk verteld uiteindelijk of dit klopt.
De praktijk is gewoon dingen bedenken -> berekenen -> bouwen en testen, blijft dit onder extreme omstandigheden heel, ga je voor klanten er 10 a 20% onder zitten, zo hou je toch een marge.
Helaas zijn er ook firma's die de verleiding niet kunnen weerstaan en hetgaan ze kunnen maken, ook meteen verkopen, omdat ze dit ook meteen commeniceren, dan zie je ook dat mensen gewoon afhaken, omdat het uiteindelijk een drama wordt.
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Heb ik anders geschreven?henno boenink schreef:De praktijk is gewoon dingen bedenken -> berekenen -> bouwen en testen, blijft dit onder extreme omstandigheden heel, ga je voor klanten er 10 a 20% onder zitten, zo hou je toch een marge.
- jos_br
- Berichten: 2590
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Sorry, ik las het wel anders.raymondw schreef:Heb ik anders geschreven?henno boenink schreef:De praktijk is gewoon dingen bedenken -> berekenen -> bouwen en testen, blijft dit onder extreme omstandigheden heel, ga je voor klanten er 10 a 20% onder zitten, zo hou je toch een marge.
Om een voorbeeld te noemen, voor de kop hebben we een paar koppen "geofferd" door ze door te zagen en aan de hand van meten, tekeningenen berekenen te maken hebben we eerst een kop gemaakt, maar dan moet er toch heus getest worden.
Verstuivers worden gemaakt, echter moet je zelf weten hoe ze afgesteld dienen te worden.
Jos.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Ik denk dat dit komt omdat je bij chippen je luchtoverschot gebruikt. dit wordt ook bij regenereren gebruikt.. Verder is het ook zo dat er kans is op meer roeten natuurlijk.Dre schreef:Was deze week bij Albert Sikkema (bmw specialist)
Daar kwam iemand met een gechipte 535d waarvan het vermogen
weg was. Blijkt het roetfilter bijna dicht te zitten waardoor een aanvoer
slang gebarsten was. Albert zei al dat dit de 2e gechipte bmw diesel
was waar hij dit mee meemaakte.
Lijkt me dus niet altijd even goed om je diesel te chippen...
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Een 535d gechipt roet niet, heb 30k gereden @350pk en daar komt echt geen rook uit, zelfs niet onder vollast. 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Nee, die zit allemaal in je (nu kapotte) roetfilter... 
-
Paul
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
535d schreef:Een 535d gechipt roet niet, heb 30k gereden @350pk en daar komt echt geen rook uit, zelfs niet onder vollast.
Die 240pk die bij Jos staat roet ook niet... heeft ook behoorlijk veel met mapping/tuning te maken.... hier rijden genoeg "getjoende" dieseldingen waarbij je de was kunt binnenhalen voordat die langsrijden.
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Volgens mij roet een diesel het meest door de EGR klep die zwaar vervuild is hoor.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
-
FrankS
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Ik heb met de HF ook weleens gesprint tegen een golf diesel die dat wel deed. Ik was daar serieus verbaast over. Hij was wel behoorlijk snel maar die roetEG schreef:Volgens mij roet een diesel het meest door de EGR klep die zwaar vervuild is hoor.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
- Vdub
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
- Locatie: Vorden
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, die 135i heeft std al 305pk ofzo.. ruim 60 meer als de Golf(zegt dat ie heeftFerdiACS1 schreef:Daar zeg je wat Henno. Vraag het me ook af. Ding ging goed, maar de ACS1 was echt stukken sneller.henno boenink schreef:Ben wel benieuwd wie de eigenaar van de golf was, want zoveel 250pk tdi's zijn er niet.
Wel veel die zeggen dat ze 250pk hebben
De EGR werkt alleen tijdens deellast, bij vollast is ie dicht, dwz dat je wel een rookpluim zal krijg bij het intrappen van het gas maar daarna ligt het echt aan de motor(of de tuner)..EG schreef:Volgens mij roet een diesel het meest door de EGR klep die zwaar vervuild is hoor.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
Onze (ex)Audi 80 2,6V6 mt 150 pk en 4pers. kon het ook niet winnen van een Passat 1.8 20v met 125 pk en 2 petjes erin..
Wat ik wel weet is dat de versnellingbak een wereld van verschil maakt.. mijn Passat eerst met de 110pk(180pk getuned@4ton) met 4traps automaat is en voelde veel langzamer aan dan de 130pk(ca175pk nu) met tiptronic 5 automaat die ik er nu ingebouwd heb.. ik rijd heel erg makkelijk 180, ook over de 200kmh(gps) is geen enkel probleem..(de auto is wel bijna 100kg zwaarder geworden na de transplantatie..)
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Vdub, dat is het hele probleem, jou verhaal gaat vanuit een normaal functionerende EGR
3x raden of zo een ding na 150-200k wel normaal functioneerd? Meestal niet. Mijn auto is ongetuned en roette gewoon als een stoomtrein niet normaal meer, als je een uur rustig reed en opeens ging trappen was de hele straat zwart. Ik heb alleen EGR laten dichtzetten en 99% van de rook is gewoon spoorloos verdwenen. Het verschil is mega.
3x raden of zo een ding na 150-200k wel normaal functioneerd? Meestal niet. Mijn auto is ongetuned en roette gewoon als een stoomtrein niet normaal meer, als je een uur rustig reed en opeens ging trappen was de hele straat zwart. Ik heb alleen EGR laten dichtzetten en 99% van de rook is gewoon spoorloos verdwenen. Het verschil is mega.
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Zowiezo hoopt roet ook op in je uitlaat dus als je normaal een rustige rijder bent je geeft eens gas dan blaas je dat er natuurlijk eerst uit. Daarna goed doorblijven trappen zal niet hetzelfde effect geven.
Alleen dichtzetten van de EGR is leuk maar een keer reinigen is nog beter. Een EGR bij 170.000km:

Met een beetje geluk kan de klep helemaal niet meer open door al het roet, dan hoef je ook al niet meer afdoppen
Toen ik mijn 320D kocht braakte ie er ook lustig op los. Op de eerste plaats was het luchtfilter verschrikkelijk vervuild en een turbo geometrie wat niet goed functioneerde. De turbo bleef in maximale stand staan en gecombineerd met te weinig lucht door het luchtfilter zorgde dat voor een vette zwarte kwalm uit de uitlaat. Een grote beurt met allerlei filters en een setje pressure converters (N75 klep bij VAG meen ik) en nieuwe vacuum slangen deed wonderen
Ik heb het nog omschreven op het E46 forum: http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... 12-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen dichtzetten van de EGR is leuk maar een keer reinigen is nog beter. Een EGR bij 170.000km:
Met een beetje geluk kan de klep helemaal niet meer open door al het roet, dan hoef je ook al niet meer afdoppen
Toen ik mijn 320D kocht braakte ie er ook lustig op los. Op de eerste plaats was het luchtfilter verschrikkelijk vervuild en een turbo geometrie wat niet goed functioneerde. De turbo bleef in maximale stand staan en gecombineerd met te weinig lucht door het luchtfilter zorgde dat voor een vette zwarte kwalm uit de uitlaat. Een grote beurt met allerlei filters en een setje pressure converters (N75 klep bij VAG meen ik) en nieuwe vacuum slangen deed wonderen
Ik heb het nog omschreven op het E46 forum: http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... 12-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
Haha,ErnstV schreef:die gozer van die 335d kan gewoon niet omgaan met die flippers aan dat stuur
Die gast had al moeite tegen een VW Golf MKII!
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: JB Autoservice Golf V tdi 240pk 480nm = Impressive
1/4 tijden moet je ook in context zien. Wat voor weer was het. Wel geen dragslicks, hoe was de baan, en belangrijk hoe goed is de bestuurder en hoe veel geeft die om het materiaalOscar29 schreef:FerdiACS1 schreef:Mijn ACS1 M-powerrrrrr is dat wel! lol.Paul schreef:Maar we kunnen hier wel over ophouden , eindeloze discussie,en trouwens sinds wanneer zijn de Mpowers superhelden in tussensprintjes?
Even wat anders. Die 1/4 mile. Ben het wel met Paul eens dat dat toch wel iets zegt. Weet aleen nog niet wat, behalve dan wie de snelste isDan zie je dat pk/gewichtsverhoudingen/koppel? Opmerkelijk is het dat snelle auto's met wisselend vermogen, toch heel dicht bij elkaar liggen. Boven de 180km/h zijn het de pk's die tellen en worden de verschillen wel groot.
Bij Autobild zijn de volgende opmerkelijke(!) cijfertjes gehaald voor drie (dikke) BMW's
- BMW 135i Schnitzer (360PS) 13.26s
- BMW 135i Evotech (400PS) 13.37s
- BMW M3V8 (420PS) 13.49s
Jammergenoeg weet ik de snelheden niet op het moment van passeren van de 1/4mile.
O ja, de nieuwe Porsche Boxter Spyder S (320pk) 12.8s (handgeschakeld)
Zeer opmerkelijk allemaal toch wel.
Miata met T3/T4 turbo op 14psi
12.56@113mph
ook vrij opmerkelijk
Zo heb ik thuis op de PC nog een filmpje staan waar een compleet standaard USA E46 M3 een 12,6 op de klok neer zet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Peter-Paul en 16 gasten
