Had Jos gevraagd of ie me een bericht kon doen als ie weer eens een +- 240pk diesel had staan, nou dat berichtje kwam er.
Ging om een Golf V met 2.0 TDI (zelfde motor als in de audi) voorzien van een grotere turbo, andere downpipe, verstuivers en een chip op maat...goed voor 240pk en zon 480nm koppel
We hebben even een klein stukje gereden en ik kan alleen maar zeggen,ondanks dat ik genoeg echt snelle autos gewend ben... 1 woord WOW!!!!!!! ding sleurde er wel zo belachelijk hard aan, vooral op hogere snelheid is het snelheid maken gewoon ronduit indrukwekkend, ding trok in 1 ruk door naar 220kmpu waarna we weer in de ankers moesten.
Ik wist dat diesels snel konden zijn, maar dit had ik niet gedacht.... zon ding wil je echt niet tegenkomen met je M3 en vanaf 50 kmpu eens een sprintje doen naar 200 want ik denk dat je dan raar zit te kijken in de M3.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de TT van Jos met 300pk dieselpower echt "grote" jongens het knap moeilijk kan maken.
Leuk iets is dat ze ook druk zijn met het tunen van Audi A2tjes... de 3 pitter turbo diesels, stond eentje met 155pk en met een 850kilo leeggewicht, kun je dan ook nog eens zorgen voor aardig vreemde kopjes op de weg.
Monteur ging even proefrijden en kwam met een smile van oor tot oor terug

Hoe dan ook , Jos bedankt voor de ervaring, heeft zeker indruk gemaakt en ik weet nu wat er met de 140pk Audi moet gebeuren