Zeer knappe tijd..

raymondw schreef:Ik ben gewend eerst een ontwerp te onderbouwen en vandaar uit te testen; niet andersom. Het zal wel lastig zijn om de design-onderbouwingen van de fabrikant los te peuteren en vandaar uit te ontwerpen. Juist daarom vindt ik jouw stelling dat VAG producten veel marges hebben een aanname.jos_br schreef:Testen gebeurt voornamelijk door eigen auto's en verschillende settings op het circuit in te zetten. Ook kun je temperaturen en drukken meten tijdens het afstellen op een vermogenstestbank. We zetten klantenauto's ook niet volluit, bij mijn eigen auto doe ik dat wel, al zijn er wel grenzen, ik ga de boel niet opzettellijk slopen.
Heb ik anders geschreven?henno boenink schreef:De praktijk is gewoon dingen bedenken -> berekenen -> bouwen en testen, blijft dit onder extreme omstandigheden heel, ga je voor klanten er 10 a 20% onder zitten, zo hou je toch een marge.
Sorry, ik las het wel anders.raymondw schreef:Heb ik anders geschreven?henno boenink schreef:De praktijk is gewoon dingen bedenken -> berekenen -> bouwen en testen, blijft dit onder extreme omstandigheden heel, ga je voor klanten er 10 a 20% onder zitten, zo hou je toch een marge.
Ik denk dat dit komt omdat je bij chippen je luchtoverschot gebruikt. dit wordt ook bij regenereren gebruikt.. Verder is het ook zo dat er kans is op meer roeten natuurlijk.Dre schreef:Was deze week bij Albert Sikkema (bmw specialist)
Daar kwam iemand met een gechipte 535d waarvan het vermogen
weg was. Blijkt het roetfilter bijna dicht te zitten waardoor een aanvoer
slang gebarsten was. Albert zei al dat dit de 2e gechipte bmw diesel
was waar hij dit mee meemaakte.
Lijkt me dus niet altijd even goed om je diesel te chippen...
535d schreef:Een 535d gechipt roet niet, heb 30k gereden @350pk en daar komt echt geen rook uit, zelfs niet onder vollast.
Ik heb met de HF ook weleens gesprint tegen een golf diesel die dat wel deed. Ik was daar serieus verbaast over. Hij was wel behoorlijk snel maar die roetEG schreef:Volgens mij roet een diesel het meest door de EGR klep die zwaar vervuild is hoor.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, die 135i heeft std al 305pk ofzo.. ruim 60 meer als de Golf(zegt dat ie heeftFerdiACS1 schreef:Daar zeg je wat Henno. Vraag het me ook af. Ding ging goed, maar de ACS1 was echt stukken sneller.henno boenink schreef:Ben wel benieuwd wie de eigenaar van de golf was, want zoveel 250pk tdi's zijn er niet.
Wel veel die zeggen dat ze 250pk hebben
De EGR werkt alleen tijdens deellast, bij vollast is ie dicht, dwz dat je wel een rookpluim zal krijg bij het intrappen van het gas maar daarna ligt het echt aan de motor(of de tuner)..EG schreef:Volgens mij roet een diesel het meest door de EGR klep die zwaar vervuild is hoor.
Nadat bij mij de EGR klep was dichtgezet heb ik bijna geen roet meer, alleen bij vollast een lichte rookje (en niet donkerzwart USSR dieseltrein expres rook). En dat is alleen als ik rustig rij en dan opeens volle pollen ga. Als ik zit te knallen is er vrijwel geen roet te zien.
Haha,ErnstV schreef:die gozer van die 335d kan gewoon niet omgaan met die flippers aan dat stuur
1/4 tijden moet je ook in context zien. Wat voor weer was het. Wel geen dragslicks, hoe was de baan, en belangrijk hoe goed is de bestuurder en hoe veel geeft die om het materiaalOscar29 schreef:FerdiACS1 schreef:Mijn ACS1 M-powerrrrrr is dat wel! lol.Paul schreef:Maar we kunnen hier wel over ophouden , eindeloze discussie,en trouwens sinds wanneer zijn de Mpowers superhelden in tussensprintjes?
Even wat anders. Die 1/4 mile. Ben het wel met Paul eens dat dat toch wel iets zegt. Weet aleen nog niet wat, behalve dan wie de snelste isDan zie je dat pk/gewichtsverhoudingen/koppel? Opmerkelijk is het dat snelle auto's met wisselend vermogen, toch heel dicht bij elkaar liggen. Boven de 180km/h zijn het de pk's die tellen en worden de verschillen wel groot.
Bij Autobild zijn de volgende opmerkelijke(!) cijfertjes gehaald voor drie (dikke) BMW's
- BMW 135i Schnitzer (360PS) 13.26s
- BMW 135i Evotech (400PS) 13.37s
- BMW M3V8 (420PS) 13.49s
Jammergenoeg weet ik de snelheden niet op het moment van passeren van de 1/4mile.
O ja, de nieuwe Porsche Boxter Spyder S (320pk) 12.8s (handgeschakeld)
Zeer opmerkelijk allemaal toch wel.
Miata met T3/T4 turbo op 14psi
12.56@113mph
ook vrij opmerkelijk