Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Kabinetscrisis voor het einde van de week?

1 Ja
25
46%
2 Nee
9
17%
3 Zal me worst wezen
20
37%

Totaal aantal stemmen: 54

Luco

Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door Luco » 18 feb 2010, 11:36

Niels schreef:PVV gestemd Luco? :mrgreen:

Er zijn wel meer die niet meewaaien hoor alleen das allemaal geen coalitie werk..

Nee geen PVV gestemd

wjn

Bericht door wjn » 18 feb 2010, 13:15

HansD schreef:
"Hij komt niet met oplossingen"... nou, criminele allochtonen het land uit flikkeren mag dan not-done zijn volgens sommigen, maar ik vind het wel een uitstekend plan eigenlijk. :)
En wat doe je dan met die criminele bontkraagjes die nederlander zijn (het meerendeel)? Het softe gedoe zoals het tegenwoordig te vaak gaat bevalt mij ook niet maar om rucksichtloos met de botte bijl te gaan hakken lijkt me niet de oplossing.
Iedereen is tegen criminelen maar wat me aan wilders tegenstaat is dat hij criminelen en moslims in 1 adem noemt terwijl die bontkraagjes niets met de islam te maken hebben.
Hier heb je 100% gelijk in. Allochtonen en autochtonen moeten ze uit het woordenboek schrappen, het zijn allemaal Nederlanders en moeten dus ook dusdanig behandeld worden. Er wordt in dit land veel te veel onderscheid gemaakt, levert weer extra regels op en weer extra complicaties.

Ik krijg wel een nasmaak van de verkiezingsposters in diverse andere talen dan in het Nederlands, wel een slimme zet, maar hoort gewoon niet.

Harrie

Bericht door Harrie » 18 feb 2010, 13:35

Voor het eerst lijkt Bos standvastig. Natuurlijk voor de PvdA ook de meest perfecte tijd omdat te doen. Ze staan op dik verlies, dus waarom nu niet gokken op zeggen dat je staat voor je kiezers en zo hopen dat je door dit (enige postivie in deze kabinetsperiode) standvastig punt toch veel kiezer naar je toe trekt en misschien zelfs wel de verkiezingen wint.

Ik moet nog zien of Bos zo standvastig blijft (heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen) maar als het kabinet gaat vallen dan denk ik zelfs dat PvdA de grootste partij gaat worden. Wat hebben we dan gewonnen? is Bos zoveel beter dan Balkeneinde en/of Verhagen. Nee.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2010, 14:15

104 Teletekst do 18 feb
Vanmiddag Kamerdedat Afghanistan

` De Tweede Kamer houdt vanmiddag een
debat over de kwestie-Afghanistan.Het
debat is aangevraagd door de SP,met de
steun van de volledige oppositie.De
regeringspartijen verzetten zich niet
tegen een debat.

Het debat begint om 16.15 uur.Premier
Balkenende en de vicepremiers Bos en
Rouvoet wonen het debat bij.

Gisteren ontstond een crisissfeer in
Den Haag toen Bos zei dat de PvdA een
verlengd verblijf in Uruzgan afwijst en
daarover morgen een kabinetsbesluit
wil.Voor CDA en CU komt zo'n besluit te
vroeg.De PvdA-top hield vanochtend
intern beraad over de situatie.
**debat live op Ned.1 en politiek 24 **

Robertdj

Bericht door Robertdj » 18 feb 2010, 14:41

Harrie schreef:Voor het eerst lijkt Bos standvastig. Natuurlijk voor de PvdA ook de meest perfecte tijd omdat te doen. Ze staan op dik verlies, dus waarom nu niet gokken op zeggen dat je staat voor je kiezers en zo hopen dat je door dit (enige postivie in deze kabinetsperiode) standvastig punt toch veel kiezer naar je toe trekt en misschien zelfs wel de verkiezingen wint.

Ik moet nog zien of Bos zo standvastig blijft (heb ik hem nog nooit op kunnen betrappen) maar als het kabinet gaat vallen dan denk ik zelfs dat PvdA de grootste partij gaat worden. Wat hebben we dan gewonnen? is Bos zoveel beter dan Balkeneinde en/of Verhagen. Nee.
Precies. Typisch, even je coalitie maatjes naaien voor je eigen partij. Een slimme zet, ze kunnen er alleen maar beter van worden.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 18 feb 2010, 14:55

Mark my words, vandaag of morgen gaat de stekker er uit.
(zojuist vernomen vanuit "inside" bron uit Den Haag :))

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 feb 2010, 15:22

Het is niet meer de vraag of het kabinet zal vallen, maar alleen nog een kwestie van het precieze moment. Dat hebben de oppositiepartijen SP, VVD en PVV gezegd in de aanloop naar het spoeddebat donderdagmiddag over de ruzie in het kabinet over Afghanistan.

SP-fractievoorzitter Agnes Kant wees erop dat de stekker van het kabinet er misschien nog inzit. ,,Maar de stroom is allang afgesloten.'' Volgens haar is een val van het kabinet aanstaande.

Geert Wilders, fractievoorzitter van de PVV, stelt dat het CDA door de knieën moet. ''Maar ik zie ze niet buigen. Als dit kabinet valt, gaat bij mij de champagnefles open. We kunnen dan naar de koningin en nieuwe verkiezingen uitschrijven. Hopelijk komen we daar uit met een hele grote PVV.''

VVD-leider Mark Rutte rekent op Tweede Kamerverkiezingen in juni. Hij vindt dat het kabinet ''beschamend'' optreedt rondom Uruzgan. ''We hebben daar tweeduizend mannen en vrouwen die naar dit gestuntel zitten te kijken.''

Niall

Bericht door Niall » 18 feb 2010, 15:22

:banaan:

Gemeente en landelijke verkiezingen in 1 jaar

Niall

Bericht door Niall » 18 feb 2010, 15:22

Dubbel :stom:
Laatst gewijzigd door Niall op 18 feb 2010, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 18 feb 2010, 15:23

Prima, laat maar vallen.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 feb 2010, 15:30

En balkie speelt ondertussen de clown in Vancouver........ :banaan: wat en lutser.

Michel

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 feb 2010, 15:32

Tom van H. schreef:Mark my words, vandaag of morgen gaat de stekker er uit.
(zojuist vernomen vanuit "inside" bron uit Den Haag :))

is dat zo....... hmmm

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 feb 2010, 15:32

Zit ie daar nog steeds dan? :shock:

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, van mij mag het hele zaakje in elkaar klappen. Maar ben nieuwsgierig en tegelijkertijd bang hoe het dan verder gaat. :hmmm:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2010, 16:13

Michel P schreef:En balkie speelt ondertussen de clown in Vancouver........ :banaan: wat en lutser.

Michel

Dat deed ie wel, maar is intussen al lang en breed weer terug.............. :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 18 feb 2010, 16:22

Richardt. schreef:Zit ie daar nog steeds dan? :shock:

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, van mij mag het hele zaakje in elkaar klappen. Maar ben nieuwsgierig en tegelijkertijd bang hoe het dan verder gaat. :hmmm:
Ben ook heel nieuwschierig..Gok op een Pvda VVD PVV oid.. Maar dat kan niet al te lang goed gaan. Het mooie is wel dat wilders z'n praatjes dan waar moet maken en dat we dus na een jaar weer verkiezingen hebben..

wjn

Bericht door wjn » 18 feb 2010, 17:32

Het kabinet valt en dan?

Dan ligt er nog steeds een vraag van de NAVO waar een antwoord op moet komen. En nog veel meer zaken waar beslissingen over genomen moeten worden, die steeds uitgesteld worden (bv. km-heffing).

Stelling: Krijgen we een mooi "tijdelijk" kabinet die bepaalde zaken er doorheen kan drukken, hoeven ze minder rekening te houden met hun achterban, en daarna kunnen de politieke partijen weer verder met hun spelletje na nieuwe verkiezingen.

En Bos heeft trouwens nooit gezegd dat ze geen andere missie van de Navo aannemen, alleen dat ze weggaan uit Uruzgan, dus daar kun je ook nog wel wat van verwachten. Zo eentje is ie dan ook wel weer.

ErikS

Bericht door ErikS » 18 feb 2010, 18:59

Niels v D schreef:
Richardt. schreef:Zit ie daar nog steeds dan? :shock:

Ben ook heel nieuwschierig..Gok op een Pvda VVD PVV oid.. Maar dat kan niet al te lang goed gaan. Het mooie is wel dat wilders z'n praatjes dan waar moet maken en dat we dus na een jaar weer verkiezingen hebben..

+1, zou een ramp zijn, zo'n kabinet.....
GELD trekken moet toch gebeuren, hoe of wat.....

Dat is eigenlijk mijn enige NO tegen het huidige kabinet, verder hebben we het hier heeeeel best.

JP

Bericht door JP » 18 feb 2010, 19:19

STEL dat het kabinet valt...worden de ministerposten dan ook opnieuw verdeeld? Oftewel is de kans dan groot dat 'onze' Camiel het toneel mag verlaten en zijn opvolger het hele km-heffing ballonnetje laat ploffen..... :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2010, 19:27

HansD schreef:Prima, laat maar vallen.
ik vang ze niet op :angel:

Shakes

Bericht door Shakes » 18 feb 2010, 19:30

ROFL
:please:

romo

Bericht door romo » 18 feb 2010, 19:56

wjn schreef:Het kabinet valt en dan?

Dan ligt er nog steeds een vraag van de NAVO waar een antwoord op moet komen. En nog veel meer zaken waar beslissingen over genomen moeten worden, die steeds uitgesteld worden (bv. km-heffing).

Stelling: Krijgen we een mooi "tijdelijk" kabinet die bepaalde zaken er doorheen kan drukken, hoeven ze minder rekening te houden met hun achterban, en daarna kunnen de politieke partijen weer verder met hun spelletje na nieuwe verkiezingen.

En Bos heeft trouwens nooit gezegd dat ze geen andere missie van de Navo aannemen, alleen dat ze weggaan uit Uruzgan, dus daar kun je ook nog wel wat van verwachten. Zo eentje is ie dan ook wel weer.

Het is van de hoogste staatsrechtelijke orde dat een gevallen kabinet, dus demissionair, alleen de lopende zaken behartigt...............................er is geen besluitvorming over gevoelige onderwerpen.........................kortom; de winkel is open, maar er mag niets worden verkocht...............
Laatst gewijzigd door romo op 19 feb 2010, 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 18 feb 2010, 20:01

JP schreef:STEL dat het kabinet valt...worden de ministerposten dan ook opnieuw verdeeld? Oftewel is de kans dan groot dat 'onze' Camiel het toneel mag verlaten en zijn opvolger het hele km-heffing ballonnetje laat ploffen..... :hmmm:

In eerste instantie veranderd de status van een missionair kabinet naar een demissionaire status.....................het kabinet blijft op haar post en behartigt de lopende zaken, gevoelige onderwerpen worden naar goed staatsrechtelijk gebruik doorgeschoven naar het volgende kabinet.

Nieuwe ministerposten komen pas na de nieuwe verkiezingen aan de orden, maar niet eerst nadat er een informatie en formatie ronde heeft plaatsgevonden, uiteraard is dit geheel afhankelijk van de verkiezings uitslag, pas op het allerlaatst worden de poppetjes op hun positie geplaatst........................

En uiteindelijk is het dan niet onmogelijk dat het hele rekening rijden met de taxi naar de prullebak wordt verwezen........................

romo

Bericht door romo » 18 feb 2010, 20:43

http://www.ishetkabinetalgevallen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

:roflol:

frankv

Bericht door frankv » 18 feb 2010, 20:45

romo schreef:En uiteindelijk is het dan niet onmogelijk dat het hele rekening rijden met de taxi naar de prullebak wordt verwezen........................
Alles kan, maar dit? De BPM mag niet van Europa, dus die moet weg, maar moet worden opgevuld. Hoe, oh hoe?

romo

Bericht door romo » 18 feb 2010, 20:46

Afbeelding

Plaats reactie