Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Kabinetscrisis voor het einde van de week?

1 Ja
25
46%
2 Nee
9
17%
3 Zal me worst wezen
20
37%

Totaal aantal stemmen: 54

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door romo » 17 feb 2010, 20:33

Gaat het er nu eindelijk van komen, die langverwachte en gehoopte kabinetscrisis, of niet?

Bos heeft de boel echt op scherp gezet, hij weigert nog langer in Uruzgan te blijven, daarmee rest het CDA maar 2 opties;

1 Instemming met de PvdA

2 De stekker er uit

Wederom een polleke dan maar......................

Luco

Re: Kabinetscrisis, 3 keer is scheepsrecht?

Bericht door Luco » 17 feb 2010, 20:34

Hoop echt dat de stekker eruitgaat
Wat een stel randdebielen zitten er in den haag

Niall

Bericht door Niall » 17 feb 2010, 20:35

Ja gestemd, maar verwacht wel dat de CDA weer water bij de wijn doet

JP

Bericht door JP » 17 feb 2010, 20:38

....en als het valt? Krijgen we Balkenende 7.....?

Trouwens Balkie heeft net een nieuwe S600 Guard besteld a 600000euri, dus die wil nog niet weg.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 17 feb 2010, 20:49

JP schreef:....en als het valt? Krijgen we Balkenende 7.....?

Trouwens Balkie heeft net een nieuwe S600 Guard besteld a 600000euri, dus die wil nog niet weg.
Balkie aan de Mercedes? Dacht die altijd bmw had?

En de Poll ik ben de laatste tijd zo weinig betrokken bij de politiek dat het me allemaal niet erg veel uitmaakt.

@iko

Bericht door @iko » 17 feb 2010, 20:53

oof schreef: En de Poll ik ben de laatste tijd zo weinig betrokken bij de politiek dat het me allemaal niet erg veel uitmaakt.
Politiek??? Ik dacht dat het over een soap ging.

frankv

Bericht door frankv » 17 feb 2010, 21:22

Balkenende is er hoe dan ook nooit bij als het er echt om gaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat hij steeds weer premier is geworden, maar het volk krijgt de leider die het verdient. De man heeft niet meer de ambitie om Balkenende-5 te vormen.

Het wordt Verhagen-1, Bos-1 of Wilders-1. Wat mij betreft Bos-1.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 feb 2010, 21:25

Luco schreef:Hoop echt dat de stekker eruitgaat
Wat een stel randdebielen zitten er in den haag
Het kabinet verdient het inderdaad om te vallen, maar dan komt er dus ook weer een stel randdebielen voor in de plaats..
:stom:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2010, 21:27

Moest ineens denken aan een liedje van de Osdorp Posse: Sterf, sterf, dood en verderf. :) Weg met die klootzakken.

Nieuwe verkiezingen, kom maarrrrr.... kunnen we weer een paar andere klootzakken kiezen. Niet dat het er waarschijnlijk veel beter op wordt maar slechter dan dit soepzooitje kan ook niet.

Doe maar iets flink liberaals.... CDA (die gristenen zit je helaas toch aan vast), VVD en PVV ofzo.

Luco

Bericht door Luco » 17 feb 2010, 21:33

frankv schreef:Balkenende is er hoe dan ook nooit bij als het er echt om gaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat hij steeds weer premier is geworden, maar het volk krijgt de leider die het verdient. De man heeft niet meer de ambitie om Balkenende-5 te vormen.

Dat meen je niet :shocking: Die Bos is de grootste bevolkingsnaaier van het hele stel.

wjn

Bericht door wjn » 17 feb 2010, 21:35

Nee joh, niets kabinetscrisis. Niemand durft een beslissing te nemen in dit kabinet, ze zijn allemaal bang voor hun eigen hachie. Dus ook dit loopt weer met een sisser af.

Dat is nu de enige echte balkenendenorm. Geen ruggegraat tonen en er omheen draaien.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 17 feb 2010, 21:39

wjn schreef:Nee joh, niets kabinetscrisis. Niemand durft een beslissing te nemen in dit kabinet, ze zijn allemaal bang voor hun eigen hachie. Dus ook dit loopt weer met een sisser af.

Dat is nu de enige echte balkenendenorm. Geen ruggegraat tonen en er omheen draaien.
+1 Zo is het helaas, en het land wordt er niet beter van. Het is tijd dat ze het bijltje er bij neergooien

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 17 feb 2010, 21:44

Ik denk niet dat het zooitje in elkaar gaat vallen. Ze weten zelf ook wel dat als dat gebeurd de meeste van de gevestigde partijen slechter uit de bus gaan komen.

Er zal vast wel weer een compromis komen en dat compromis zal vast wel overeenkomen met het voorstel dat de NAVO gedaan heeft :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 feb 2010, 21:45

^lijkt me onmogelijk;

104 Teletekst wo 17 feb
Crisissfeer Den Haag over Uruzgan

` In Den Haag hangt een crisissfeer
rond de missie in Uruzgan.Overleg in de
top van het kabinet leverde vandaag
niets op en het overleg zit muurvast.

Vice-premier Bos houdt vast aan de
PvdA-belofte dat de Uruzgan-missie dit
jaar eindigt.Collega Rouvoet (CU)
noemde dat na overleg met de premier
een "onverwachte wending en een
onaangename verrassing".Binnen de PvdA
zou inmiddels serieus rekening worden
gehouden met een kabinetscrisis.

Balkenende benadrukte dat Nederland
internationale verantwoordelijkheden
heeft.Volgens de premier moeten alle
opties "ordentelijk worden onderzocht".

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 feb 2010, 21:47

wjn schreef:Nee joh, niets kabinetscrisis. Niemand durft een beslissing te nemen in dit kabinet, ze zijn allemaal bang voor hun eigen hachie. Dus ook dit loopt weer met een sisser af.

Precies, bang om de plek op het pluche te verliezen, dus ze konkelen zich er wel weer uit. Wel of geen geloofwaardigheid bij de burger zal ze aan de derrière oxideren ;)

Regeren is vooruit zien, maar in Nederland is regeren verheven tot vooruit schuiven

Stephan

Snipe

Bericht door Snipe » 17 feb 2010, 21:49

Dat zit daar allemaal maar te zitten en een beetje trots te wezen op hun baantje. De crisis kan nog zo groot zijn, ze gaan uiteindelijk toch wel weer door de knieën om maar krampachtig hun baantje te houden. Dat is met dit kabinet zo'n beetje de wekelijkse gang van zaken, dus je hoeft geen Frits Wester te heten om die voorspelling te kunnen doen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 feb 2010, 21:49

In dit geval geef ik Bos groot gelijk.

Niall

Bericht door Niall » 17 feb 2010, 22:02

Probleem is Wilders, als de kabinet valt dan heeft hij veels te veel stemmen. Hetzelfde gold voor Fortuijn.

Die Linkse rakkers kunnen niet nog 1 keer zo iemand af laten knallen zou teveel vragen oproepen, dus moeten ze eerst zorgen dat Wilders achter de tralies verdwijnt dus een concurrent minder. Dan pas komen er verkiezeingen :bag:

frankv

Bericht door frankv » 17 feb 2010, 22:41

Luco schreef:
frankv schreef:Balkenende is er hoe dan ook nooit bij als het er echt om gaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat hij steeds weer premier is geworden, maar het volk krijgt de leider die het verdient. De man heeft niet meer de ambitie om Balkenende-5 te vormen.

Dat meen je niet :shocking: Die Bos is de grootste bevolkingsnaaier van het hele stel.
Laten we het dan vooral niet hebben over machtsgluiperd Verhagen. Ben bot was een fantastische minister van Buitenlandse Zaken, totdat Maxime JP er aan herinnerde dat dat stoeltje hem beloofd was in ruil voor zijn katholieke steun aan de protestante Balkenende. Weg met de kwaliteit (Ben Bot), leve de macht!

http://www.marcelvanbussel.nl/balkenend ... rdig/1155/" onclick="window.open(this.href);return false;

En Wilders is hoe dan ook niet serieus te nemen, ondanks dat een groot deel van NL op hem zal gaan stemmen.

Peric

Bericht door Peric » 17 feb 2010, 22:46

+1! Niall..

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 22:56

Ik heb ja gestemd...

Bos is nu zo lijkt het eindelijk eens standvastig....maar hij zal het spannend maken want Verhagen (L*L) en Balkenellende kronkelen net zolang en spreken in kamertjes achteraf wat af met Bos en net voor het eind Vrijdag of Donderdag laat op de avond komen ze met weer iets softs...althans zo loopt het tot nu toe altijd...en wat nou een ramp als het kabinet nu valt? hahahah laat me niet lachen! wat moet er dan minder ala ramp worden? eerder een opluchting, de wereld draait gewoon door, dat pappen en nat houden kan NL ook wel als robot...pas met een nieuw bestuur kan de Robot weer een beetje gestuurd worden en dan nog wat betere wetten ook voor banken en verzekeraars e.d. en vele andere kleine verbeteringen echter dat werkt ook pas weer 2<>.4 jaar later echt merkbaar dus hoe eerder het begint ik kan niet wachten 8)

Mrton

Bericht door Mrton » 17 feb 2010, 23:00

Wouter81 schreef:Doe maar iets flink liberaals.... CDA (die gristenen zit je helaas toch aan vast), VVD en PVV ofzo.
Liberaal zou zijn D66 met VVD, wat jij net noemt heet conservatief.

Zoals al eerder gezegd moet Bos het absoluut niet worden. Alles in dit land wordt mogelijk gemaakt door een goede ecomonie (dus ook linkse dingetjes als milieu, cultuur en zorgen voor de zwakkeren). De PVDA zal net als alle andere linkse partijen de economische positie van Nederland verder schaden en daarmee de eigen ruiten (en die van ons) ingooien.

We hebben nu een liberaal kabinet nodig dat het belang van een goede economie in Nederland inziet en daarmee ruimte schept voor betere zorg, onderwijs, veiligheid, etc. D66 of VVD dus, ik weet het nog niet precies... De rest kan beter sprookjesboeken gaan schrijven want de aannames waarop zij hun beleid voeren raken echt kant nog wal...

Michel P

Bericht door Michel P » 17 feb 2010, 23:00

Al moeten ze mevrouw Hamer een beurt geven, ze blijven zitten uit angst voor de verkiezingen. Samen hand in hand bibberen tot het einde, terwijl ze niemand binnen de coalitie vertrouwen.

@Frank, idd Ben Bot was top, Verhagen een gluiperd.

Michel

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 17 feb 2010, 23:27

Niall schreef:Probleem is Wilders, als de kabinet valt dan heeft hij veels te veel stemmen. Hetzelfde gold voor Fortuijn.

Die Linkse rakkers kunnen niet nog 1 keer zo iemand af laten knallen zou teveel vragen oproepen, dus moeten ze eerst zorgen dat Wilders achter de tralies verdwijnt dus een concurrent minder. Dan pas komen er verkiezeingen :bag:
Jaaaa, want hij gaat alle problemen oplossen :roll: . Sorry, vind hem bijna net zo'n 1-topic-show als de partij voor de dieren.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 17 feb 2010, 23:36

G Kolkman schreef:
Niall schreef:Probleem is Wilders, als de kabinet valt dan heeft hij veels te veel stemmen. Hetzelfde gold voor Fortuijn.

Jaaaa, want hij gaat alle problemen oplossen :roll: . Sorry, vind hem bijna net zo'n 1-topic-show als de partij voor de dieren.
+1 Als hij aan de macht komt wordt het net zo'n drama als destijds met de LPF. Ik heb ook een hekel aan het huidige kabinet, maar Wilders zal de problematiek in Nederland niet oplossen, in tegendeel. Een grote teleurstelling zal dat worden voor de Wilders stemmers.

Plaats reactie