Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door GTRene » 15 feb 2010, 13:47

Michel P schreef:@Rene, in de garagebox blijven ze betrouwbaar :mrgreen:
:lol: destijds in TVR time reed ik nog redelijk veel :df: (laatste jaren/maanden helaas heel erg weinig :bag: )

allen

Bericht door allen » 15 feb 2010, 13:50

Verkoop die Ien Dales op wielen toch Rene. Met een lightweight kun je tenminste onbezorgd rondknallen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over hoeveel honderd pleuri je vandaag weer nodig hebt voor brandstof. :idea:

Emiel

Bericht door Emiel » 15 feb 2010, 14:03

+1

Ik verheug me op het benzine verbruik van de lightweight ipv de Evoslurp :lol:

allen

Bericht door allen » 15 feb 2010, 14:15

GTRene schreef: :lol: denk je? die spatborden waren er toen ook al, je kan/kon ze alleen in 2 uitvoeringen krijgen.
Je kunt. Ze zijn begonnen met cycle wings. Later overgestapt en nu dus weer terug. Mocht je het willen kun je wel die lelijke lange spatborden krijgen, maar mooi is anders. Je blijft met die lelijke dingen wel droog als je door water heen stuurt. Met de cycle wings zoals ik ze heb kun je aardig nat worden zonder deuren.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 15 feb 2010, 14:34

allen schreef:
GTRene schreef: :lol: denk je? die spatborden waren er toen ook al, je kan/kon ze alleen in 2 uitvoeringen krijgen.
Je kunt. Ze zijn begonnen met cycle wings. Later overgestapt en nu dus weer terug. Mocht je het willen kun je wel die lelijke lange spatborden krijgen, maar mooi is anders. Je blijft met die lelijke dingen wel droog als je door water heen stuurt. Met de cycle wings zoals ik ze heb kun je aardig nat worden zonder deuren.
Of zonder dak....

Wat was ik blij dat het dak + deuren erop zaten toen naar Dunsfold Park zeg... anders had het echt letterlijk een badkuip geworden voor ons. Rustig door een plasje.... fijn een muur van water ineens omhoog geworpen en alles boven op het dak neerviel. Door ieder kiertje kwam water zetten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2010, 14:39

allen schreef:Verkoop die Ien Dales op wielen toch Rene. Met een lightweight kun je tenminste onbezorgd rondknallen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over hoeveel honderd pleuri je vandaag weer nodig hebt voor brandstof. :idea:

Onbezorgd rondknallen :shocking: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :bag:

Joy

Bericht door Joy » 15 feb 2010, 14:40

Ja die zin klonk mij ook wat ongeloofwaardig :lol:

allen

Bericht door allen » 15 feb 2010, 14:44

Jullie lezen niet goed! :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2010, 14:48

:roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2010, 15:16

allen schreef:Jullie lezen niet goed! :angel:
Voorlopig zal je minimaal het komende jaar elke keer wanneer je de straat uit rijd met geknepen billen zitten of dat ding nu wel heel blijft........
JA, een stukje onbezorgd knallen zal er voorlopig voor jou niet in zitten....................
ELKE keer als je een geluidje hoor zal je hartslag versnellen naar 190 (haalt er toch nog iets de 190) en zal je denken FUCK, wat nu weer......... :mrgreen:, hoezo "driving fun" :df: :angel:

Grtz,Hanz06 :wink:

allen

Bericht door allen » 15 feb 2010, 19:38

Nee Hans, want ik kan niet meer verzinnen wat er nog stuk kan gaan. Lekker puh! :nana:

Tommy

Bericht door Tommy » 15 feb 2010, 19:40

upgraded parts still fail. Misschien is 1 optie wel meest verstandig... een versterkt.... SLEEPOOG. :D

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2010, 19:43

allen schreef:Nee Hans, want ik kan niet meer verzinnen wat er nog stuk kan gaan. Lekker puh! :nana:

Wij wel
-Stuurinrichting
-Injectie
-Elektra
-Wielophanging
-Inlaatspruitstuk
-Uitlaatspruitstuk
-Uitlaat
-Tentzeil
-Spatborden
-Wiellagers
-Achteras
-Rovermotor
-Enz
-Enz
:angel:

-Sleepoog (door vaak afslepen) Met dank aan Tommy

allen

Bericht door allen » 15 feb 2010, 19:52

Geen verstand van Caterhams he Luco. Valt gelijk op. Mijn ongesponsorde Lewinsky is gewoon hard op weg degelijk te worden. 8) :mrgreen:

Men zegt weleens dat de afgunst van een Pennucci gelijk staat aan een zandkorrel in het oog. :roflol:
Laatst gewijzigd door allen op 15 feb 2010, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2010, 19:54

Penucci ken ik niet
Alleen Pennucci :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2010, 20:00

allen schreef:Geen verstand van Caterhams he Luco. Valt gelijk op. Mijn ongesponsorde Lewinsky is gewoon hard op weg degelijk te worden. 8) :mrgreen:

Men zegt weleens dat de afgunst van een Pennucci gelijk staat aan een zandkorrel in het oog. :roflol:

Je foute teksten aanpassen gaat sneller dan de mankementen van die natte snol verhelpen :angel:

Tommy

Bericht door Tommy » 15 feb 2010, 20:08

correctie, incontinente snol :bag:

Cat7even

Bericht door Cat7even » 16 feb 2010, 09:55

Allen, je moet wat meer open rijden ... als het ECHT regent dan kan je nog altijd een motorpak aantrekken! Ik heb nu een goeie 120000km op de teller staan, gebruik de wagen het jaar rond en heb maximaal 2000km met het dak erop gedaan. De laatste 6 jaren zou dat zowiezo niet meer lukken zonder die voorruit :mrgreen:
Bijlagen
Tja, je moet als vrouw wat afzien zonder al die luxe ...
Tja, je moet als vrouw wat afzien zonder al die luxe ...
CT7_3.JPG (170.53 KiB) 1109 keer bekeken
Nieuwe spatborden achteraan, zo zuiver ziet hij er zelden uit
Nieuwe spatborden achteraan, zo zuiver ziet hij er zelden uit
CT7_2.JPG (197.56 KiB) 1107 keer bekeken
Even ophanging verlagen, slicks erop en motormap omschakelen ...
Even ophanging verlagen, slicks erop en motormap omschakelen ...
CT7_1.JPG (177 KiB) 1105 keer bekeken

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 09:59

Heeft Allen gewoon een maandagmorgen auto, of is Cat7 inmiddels ook een volleerd monteur?

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 16 feb 2010, 10:01

Kijk zo hoort het! 8) Zonder die voorruit kan je misschien ook eens normale tijden rijden op zandvoort..

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 10:21

In Belgie ook zo'n die-hard? :clap:

denk niet zoveel pech? of...

anyway, cool (in meerdere opzichten met de wintertijden brrr)

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 12:56

Cat7even schreef:De laatste 6 jaren zou dat zowiezo niet meer lukken zonder die voorruit :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben ook de jongste niet meer hoor. En takel hard af in die sigaar. :lol:
Sinds ik een keer goed ziek ben geworden na een dag rijden onder nul en kort daarna een week op bed kon omdat ik meende er in zieke staat nog een keer mee naar Duitsland te kunnen rijden incluis een wandeling van 5 km over de ring, heb ik m'n lesje wel geleerd. Zodra de temperatuur weer wat oploopt, mag Lewinsky weer open. Motorpak en helm doe ik niet aan. Lekker happen naar adem zoals het hoort. 8)

Gave Caterham om te zien, met name het voorruitje. Is die zelf gemaakt? Lijkt me een leuke oplossing voor op circuit. Ben ook wel benieuwd welke bandenmaat en type jij er op hebt zitten. Heb exact dezelfde velgen op zolder liggen (avon cr500). moet even kijken of dat gaat werken, gezien ik geen dry sump heb en het carter nu al erg dicht bij de grond staat. :|

Michel, de mijne is een fabrieksgebouwde. Zegt voldoende. Je weet toch waar de huiskamer van een Engelse arbeider is? :drinking:
Maar goed, nog even wachten op nieuwe spullen en dan kan ik eindelijk eens een tijdje zonder pech rijden. Zelfs H2O geloofd me nu wel. :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 13:04

allen schreef: Michel, de mijne is een fabrieksgebouwde. Zegt voldoende. Je weet toch waar de huiskamer van een Engelse arbeider is? :drinking:
Maar goed, nog even wachten op nieuwe spullen en dan kan ik eindelijk eens een tijdje zonder pech rijden. Zelfs H2O geloofd me nu wel. :mrgreen:
Het dus een Katerham.......... :beer: :beer: :drinking: :drinking:

Zoals je weet heb ik een grote sympathie voor de sigaar, genaamd Caterham, en dan hoeft het echt geen R500 o.i.d. te zijn. een 150pk met Ford Sigma moet al helemaal meer dan voldoende zijn. Ik moet echter eerst in therapie om van mijn cabrio antipathie af te komen alvorens ik zo'n auto koop.

Een motorpak en helm is verder niet eens zo'n gek idee met dit soort weersonstandigheden.

Wat ik het fraaie aan de Belgische Cat is IMO is de blanke alu look met carbon details!

Michel

allen

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:06

Ooit wordt ze groen Michel. Flip de kikker gifgroen metallic met carbon spatborden en neus. Zie je het al voor je? Exact. Flip de kikker groen. 8)
Overigens kwam luco ook met de tip om een motorpak aan te schaffen. Echter vind ik het in de winter wel best zo, en in zomer zit ik het liefs met een t-shirtje en de wind in m'n haren. Helm doe ik alleen op wanneer dat op een circuit verplicht is. Geloof namelijk toch al niet dat dat ding me echt kan redden in zo'n wagen.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 16 feb 2010, 13:20

:stom: Dan kan je misschien maar beter echt kapot zijn, dan dat je nog als kasplantje ergens ligt te rotten. Dus dan idd maar geen helm.
Zonder volledige kooi kan je het toch wel vergeten als je crashed of iemand hem erin boort.

Dit kom almal goed met Lewinksy. As die radiateur binne is even baie omgooien.

Want dat CCRE gebeuren gaat me beetje teveel kosten om dat allemaal bij te houden :mrgreen:

Plaats reactie