Zie niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn. Je kan de auto door een gerenomeerd taxateur laten taxeren om de auto daarna voor de taxatiewaarde te verzekeren. Op zich al geen gek idee voor een zeldzame auto (zoals de Viper in jouw geval).Nutkees schreef:Heel verhaal ... Enige nadeel is dat je dus niet je auto volledig kan verzekeren denk ik.
Hallo, tot vanochtend dacht ik altijd precies wat je hierboven schrijft. Echter, een telefoontje met de Belastingdienst/Douane heeft mij sterk aan het twijfelen gebracht.FreudeamFahren schreef:Tot 30 jaar oud 10% invoerrechten over het hele aankoopbedrag (dus inclusief transport en inclusief transportverzekering) en daaroverheen de BTW; ouder dan 30 jaar betaal je "alleen" 6% BTW and that's it.
OK, graag, dank.FreudeamFahren schreef:Ik herken hier vaag iets in nav een artikel dat ik al eens las over import in GB vanuit de VS. Ik weet te weinig van andere Europese landen om te kunnen zeggen of dit inderdaad harmonisatie betreft. Het wordt er wel prijziger van. Jammer. Ik zal zondag eens graven naar het tijdschrift.
hier te vindenVoor motorrijtuigen van 25 jaar en ouder hoeft u ook geen bpm te betalen.
GTRene schreef: daar kun je meer vinden maar als je voor een auto ouder dan 30 jaar wil kijken moet je diep graven...en dan nog de letterkunde begrijpen
hey gevonden...tis zelfs beter zo lijkt het 25 ipv 30 een voorzichtige :banaan: het staat er echt 2010 regels.
Voor motorrijtuigen van 25 jaar en ouder hoeft u ook geen bpm te betalen.
Gebruikers op dit forum: vester86 en 6 gasten