BMW E92 325iA High Executive (lager bij de grond...)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW E92 325iA High Executive (lager bij de grond...)

Bericht door romo » 07 feb 2010, 22:02

Kasteel schreef:Ziet er zo al een stuk beter uit en zal met de zomerwielen nog mooier uitkomen :), nette mod!!
+1

Spacers, tja het smoelt mooi, maar ach ik ben er niet zo van.............

Joop

Bericht door Joop » 07 feb 2010, 22:59

Spacers zullen de wielen beter in de wielkasten zetten, maar net als menigeen hier ben ik ook nooit zo kapot van die dingen. Ze zullen er dan ook niet op komen, al zou 5 - 10mm naar buiten wel erg netjes staan.

Ik ben nog in overweging of ik enkel het Aero lipspoiler nog voorop ga aanbrengen... Die achterbumper en kofferdekselspoiler uit het Aero-pakket vind ik niet echt heel super.

Wat vinden jullie? Compleet M-sport aeropakket staat wel veel fraaier, maar vind ik eigenlijk te gortig geprijsd en dan zou ik eigenlijk het interieur ook moeten aanpassen...

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 07 feb 2010, 23:31

Mooi resultaat Joop :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2010, 09:12

Nogsteeds geen spijt van de motor Joop, dat je geen 30i of 35i gekocht hebt?

Joop

Bericht door Joop » 08 feb 2010, 13:12

T.o.v. een 330i nog zeker geen spijt... Bij de huidige 325i (3.0L) zou ik zeker de 330i gekozen hebben; puur omdat dat blok technisch nagenoeg gelijk is aan de 3.0L. Dat blokje van mij is een echte 2.5L die daarmee ook iets makkelijker en gretiger toeren maakt, waardoor de snelheidsbeleving iets groter is, ondanks dat ie marginaal langzamer is in de praktijk.

...een 335i was wellicht aardiger geweest; maar ik zit nog in de turbo-ontkenningsfase... :wink:

Wat ik wel weer serieus overweeg is de stap naar de handbak voor de volgende auto. De voordelen van de automaat die ik voor ogen had, vallen in de praktijk toch iets ongunstiger uit. Sportief rijden kan prima met de steptronic. De bak schakelt in die zin vlot genoeg op en terug voor het sportieve bochtenwerk; maar de voldoening van het zelf schakelen is er niet.

Als het een 335i wordt, wil ik de DCT-bak overigens nog wel eens voor langere tijd uitproberen of deze toegevoegde waarde boven de steptronic heeft.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 feb 2010, 21:12

Op de volgende kar alles goed doen, ik vind het persoonlijk altijd jammer om op je huidige kar te veel investeringen te plegen..................dat betekent eigenlijk dat je een keuze hebt gemaakt die het dus "net" niet was.................volgende kar beter, dus alles zoals je het wil....................dat tussendoor "gepruts" is jammer geld, steek dat maar in de volgende............

Joop

Bericht door Joop » 08 feb 2010, 22:38

Da's normaal gesproken ook mijn idee...

...sowieso heb ik niet al te veel trek in het veel geld steken in aanpassingen die zich niet terug laten verdienen (bijv. ombouwen naar een M-sport uitvoering); een auto moet in die zin al voor het 95% voldoen aan mijn wensen... Aanpassingen die maar een paar knaken kosten als bijv. de veren zie ik nog wel zitten, daar ga ik ook zeker plezier van hebben.

...verder bevalt de auto me dikke prima na precies een jaartje sturen. Dus voorlopig nog een zeker een "keeper" voor de volgende één à twee jaar; al zou ik voor de volgende een steptronic-bak opnieuw moeten afwegen. Dat zal een beetje afhankelijk zijn van de uitvoering, waarbij ik een DCT-bak voor de 335i wel zou zien zitten; voor een mogelijke 330i toch bij voorkeur weer terug naar een handbak. Als het een facelift E92-model wordt heb ik me voorgenomen toch naar een M-sport uitvoering op zoek te gaan.

Dinkel

Bericht door Dinkel » 13 mar 2010, 22:09

Een tophok dit, zie uit naar de Spring Run doorloop. De camera gaat mee, zoveel is zeker.

Joop

Bericht door Joop » 14 mar 2010, 21:47

De doorloop van de DSR'2010 heeft de auto weer met glans doorstaan; enige minpuntje was even met de 'bek over het asfalt' bij die nare hobbel (overgang asfalt naar klinkers) vlak voor Oudeschans, dus toch niet de bodemplaat of carter geraakt (zaten een paar ruwe strepen onder op de bumper...)

...maar verder lekker getoerd vandaag. :thumbup:

Heb de metertjes van vandaag nog even opgeteld Albert: 910KM vanaf Ede-DSR-Ede

Auto en eigenaar zijn vandaag ook voor het eerst de Afsluitdijk over geweest...:
Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 14 mar 2010, 21:57

Nog een paar foto's die ik gisteren tegen de avond heb geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mar 2010, 16:45

Smoelt lekker! :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 15 mar 2010, 17:19

193 staan m zeker prima, mooiste velg vind ik!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 mar 2010, 21:19

Lijkt me een heerlijke auto om lekker mee rond te toeren :D

Dinkel

Bericht door Dinkel » 16 mar 2010, 22:51

En dat is 't ook. Stoelen zitten ook super.

Ik bofte afgelopen zondag . . . maarre Joop: naar Spa ga je mee in mijn hok. Want alleen met de perssticker op m'n vooruit gaat de poort open ;)

Joop

Bericht door Joop » 17 mar 2010, 20:21

OK... :'(

:mrgreen:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 17 mar 2010, 23:13

De excitement van 230 kmh heb je bij mij al bij 150 kmh! Da's boffen toch ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2010, 09:52

Gewoon een mooie kar, Joop :thumbup:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 19 mar 2010, 12:39

Knip en plak vanuit Pistonheads: last sundays DSR-recce:

A few snaps of our wee transport.
Afbeelding
Short stop in the Kennemer Duinen. Joop!s 325i - which is a 3 litre really - stood out against early morning traffic: Zandvoort Jap day!

Afbeelding
Make way when you see this baby. Enjoy the soundbyte!

Afbeelding
Lowered an inch or so to add up to the Beemers looks. I had to addapt a bit but at the end of the day - after 860 kms - I quite liked it.

Afbeelding
Aa & Hunze mud: rain made forrest muddy. Don't worry: we'll skip the non-tarmac roads . . . well, most of them.

Afbeelding
We were offered diner at Oude Schans: excellent!

Afbeelding
Traction control overtime to get us out of the muddy roads, added a bit of action painting on our flashy sundays transport.

DSR2011: Tunnelrunning and Goodwood!

Knot

Bericht door Knot » 19 mar 2010, 13:18

Schrok wel ff.. dacht eerst dat ie vol in de schade zat... was t gelukkig bagger.

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2010, 00:03

...idd. wat zanderige bedoeling... :mrgreen:

Maar dat was er al gauw vanaf. Afgelopen maandag even gewassen, voordat iemand anders lekker de auto gaat wassen (lees: bekrassen).

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2010, 00:04

Even een vraagje (ook gesteld in het werkplaats-gedeelte):

Auto is nu verlaagd d.m.v. de Eibach Pro-kit verlagingsveren.

Dit heeft de sportieve rijkwaliteit verbeterd, echter op slecht(er) wegdek ben ik er (nog) niet tevreden over. De auto is te stuiterig en daarmee te weinig vertrouwensvol om lekker door te rijden.
De combinatie standaard dempers en de verlagingsveren gaat voor een normale rijstijl prima op, alleen wanneer het iets sportiever gaat is naar mijn idee de veer-dempingskarakteristiek van de combinatie niet juist.

Nu vraag ik me af welke schokdempers ik het beste kan pakken. Auto mag daarbij best iets stugger worden, alleen wil ik hem niet verder verlagen.

Ik zit zelf nu aan Bilstein B6 Sports te denken... Ze verlagen de auto niet verder, maar zijn wel progressiever (sportiever) qua demping.

Weet iemand welke combinatie er onder een Alpina D3/B3 zit? Dit is namelijk wel een Eibach-Bilstein combinatie, maar welke demper en veercombinatie van de twee fabrikanten?

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 21 mar 2010, 11:36

Joop schreef:Even een vraagje (ook gesteld in het werkplaats-gedeelte):

Auto is nu verlaagd d.m.v. de Eibach Pro-kit verlagingsveren.

Dit heeft de sportieve rijkwaliteit verbeterd, echter op slecht(er) wegdek ben ik er (nog) niet tevreden over. De auto is te stuiterig en daarmee te weinig vertrouwensvol om lekker door te rijden.
De combinatie standaard dempers en de verlagingsveren gaat voor een normale rijstijl prima op, alleen wanneer het iets sportiever gaat is naar mijn idee de veer-dempingskarakteristiek van de combinatie niet juist.

Nu vraag ik me af welke schokdempers ik het beste kan pakken. Auto mag daarbij best iets stugger worden, alleen wil ik hem niet verder verlagen.

Ik zit zelf nu aan Bilstein B6 Sports te denken... Ze verlagen de auto niet verder, maar zijn wel progressiever (sportiever) qua demping.

Weet iemand welke combinatie er onder een Alpina D3/B3 zit? Dit is namelijk wel een Eibach-Bilstein combinatie, maar welke demper en veercombinatie van de twee fabrikanten?
Bilstein B8 is denk ik een betere keuze, deze zijn speciaal voor verlagingsveren ontwikeld. In de B12 kits zitten ook vaak B8 dempers i.c.m. met Eibach veren.

Dinkel

Bericht door Dinkel » 21 mar 2010, 16:15

Stuiterig: Joop, bedoel je voor of achter?

Joop

Bericht door Joop » 21 mar 2010, 16:40

Die voorvallen van afgelopen zondag: dat de auto na inveren te ver opspringt om vervolgens hard neer te komen. Vooral op de weg net voor Oudeschans.

Dus 'Stuiterig' is niet het goede woord, 'schommelend' als gevolg van niet gelijk reageren van veer en demper. Denk dat Bertje het goed omschrijft in het werkplaats-topic...

Ik ga toch op zoek naar andere dempers, die beter bij de veerkarakteristiek passen van de verlagingsveren. Dus die veel progressiever inveren, daardoor ook relatief rustiger terug komend.

@MonkTonk: de B6/B8'jes zijn denk ik toch te hard voor mijn gevoel; het hoeft geen auto voor trackdays te worden.
Heb al wat reacties links en rechts gekregen op mijn vraag; de Koni FSD's krijgen langzamerhand bij mij wel de voorkeur.

Dinkel

Bericht door Dinkel » 21 mar 2010, 20:05

Instelbare dempers? Die kun je meenemen naar je volgende hokjes ;)

Wat ik bij Lotus zo mooi vind is dat diagonale afgeveerde gevoel. Dat geeft zoveel balans.
Bij de Beemer is het echt voor-achter wat je voelt, dus 'naar boven en naar beneden' als je een hobbel neemt. Wat mij 'stoorde' waren de sprongetjes over hobbels in een bocht. Dat gaf meer onbalans dan met de standaard vering.

Lijkt me heel lastig om een 1.5 ton wegende coupe echt perfect afgeveerd te krijgen. Track zal wel gaan, maar dat rallywerk?

Succes!

Plaats reactie