Porsche-man of Ferrari-man?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Porsche-man of Ferrari-man? (Vrouwen mogen uiteraard ook stemmen...)

Porsche
99
53%
Ferrari
75
40%
of doet beide je niets (wat onbegrijpelijk is... ;-))
12
6%

Totaal aantal stemmen: 186

KW

Re: Porsche-man of Ferrari-man?

Bericht door KW » 06 feb 2010, 01:13

Definitely Ferrari. Porsche doet me weinig. Veel te gewoon, te saai, je ziet ze teveel...

Een 959 en 911GT3 is erg leuk, maar van Ferrari kan ik het halve assortiment opnoemen dat ik leuk vind 8) Bv 288 GTO, 328, Testarossa, F40, F50, 550 Maranello, F355, F430(-Scuderia), en dan ben ik vast nog wat vergeten :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 feb 2010, 08:06

Snipe schreef:
Robin schreef:Verrek, ding staat bij Nico voor(ben ik nog mee op vakantie geweest) inderdaad.
Dan ben je vast goed op de hoogte van de kwaliteit van zijn aanbod.
Hoezo, is er iets mis dan met die BB/andere karren daar ofzo? Het is alweer 4 jaar geleden ofzo dat ik 'm voor 't laatst sprak.

:?:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 feb 2010, 10:43

Hij heeft stevige reputatie op het gebied van twijfelachtige kwaliteit voor de hoogste prijs. Ik dacht: misschien weet jij meer.

Robin

Bericht door Robin » 06 feb 2010, 10:50

Snipe schreef:Hij heeft stevige reputatie op het gebied van twijfelachtige kwaliteit voor de hoogste prijs. Ik dacht: misschien weet jij meer.
Euh, nee. Ik ben niet een klassiekerkenner bij uitstek, weet er maar 'n beetje van in m'n autogekte. Ik weet dat z'n prijzen stevig waren ja, maar vaak met bijzondere kmstanden etc en wat (blabla?) heritage bij de betreffende karren...

Verder zou ik 't niet weten...

Snipe

Bericht door Snipe » 07 feb 2010, 11:31

Even iets anders, want The Gallery heeft verder niet zoveel met Porsche vs Ferrari te maken.

Dit is ook wel een geinig Porsche-filmpje:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2010, 12:10

Ferrari all the way! Al was het omdat ze niet 40 jaar hetzelfde model gebruiken. Een F430 Scuderia zou ik graag eens wat rondjes in willen doen..

Porsche heb ik nooit iets mee gehad, kappersauto.

goofy

Bericht door goofy » 07 feb 2010, 12:18

Ferrari om te bekijken en een keer in te rijden .
zijn mooie/tijdlooze ontwerpen waar ik van kan genieten...
een porsche om dagelijks te gebruiken in al z'n duitse degelijkheid.
het blijven gewoon auto's om mee te rijden.....
:df:

Snipe

Bericht door Snipe » 07 feb 2010, 12:31

Maus335i schreef:Porsche heb ik nooit iets mee gehad, kappersauto.
Da's gek. Ik overwoog een keer om een gebruikte Porsche te kopen, voor de afwisseling. Toen zei de verkoper daar, die ook bij BMW gewerkt had: "Een Porsche verschilt niet zoveel van een BMW, alleen is een Porsche in alles net iets scherper en een BMW in veel net iets praktischer."

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2010, 13:05

Een autoverkoper hoeft ook geen verstand van auto's te hebben, alsie maar kan verkopen :mrgreen:

Ik heb het hele topic ns doorgelezen (nooit eerder gezien), maar natuurlijk is een discussie op basis van gevoel per direct een eindeloze discussie. Iedereen heeft zn eigen mening en hanteert zn eigen criteria om voor een bepaald merk te kiezen.. en sommige mensen kunnen het niet eens uitleggen. Het is gewoon een gevoel...

Voor een Porsche draai ik bijna mn nek niet meer om, je ziet ze zoveel.. Een Ferrari blijft exclusief, en juist dat exclusieve maakt hem ook een beetje mysterisch. Of een Porsche degelijk en praktisch is zal de gemiddelde grijze huisvader vast interessant vinden, mij zal het een rotzorg zijn. Ik koop auto's op basis van emotie, looks en geluid.. (en mijn god wat is dat duur......) en Ferrari maakt iets in me los, terwijl ik met Porsche echt hélemaal niets heb.

Lekker steekhoudende argumenten :bag: Nouja zoals ik al zei, veel autoliefhebbers hebben een bepaald gevoel bij een merk en dat kan verschillende redenen hebben.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 feb 2010, 13:17

Een Ferrari is een supercar, iets wat je erbij hebt voor in het weekend. Ik zou me kunnen voorstellen dat een Porsche daarentegen een prima opvolger zou zijn voor jouw 335i.

Ferrari is dat niveautje hoger. Niet zo gek dat Porsche daar niet opereert, want de marketingformule die VAG heet, heeft daar nog wat andere brands.

Marc R

Bericht door Marc R » 07 feb 2010, 16:22

Porsche hands down......alleen al om de kwaliteit die ze uitstralen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 feb 2010, 16:56

Grappig. De poll laat zien een duidelijke meerderheid voor Porsche voorlopig.Terwijl ook ik vind dat Ferrari verdeel meer de exotische supercar is. Dat is Porsche in mijn beleving helemaal niet. Juist deze poll gaat over emotie, en dan heeft de Porsche dus toch - voorlopig - meer stemmen. Dus Porsche heeft nog wel voor de meerderheid in deze poll de voorkeur qua emotie. Vind ik toch heel opmerkelijk. Ferrari's zijn ook twee tot drie keer zo duur. Ja, dit had ik niet verwacht

steve smith

Bericht door steve smith » 07 feb 2010, 18:08

Heb een groot zwak voor oude Ferrari's, dwz tot begin jaren 70. Daarna liever Porsche.

Robin

Bericht door Robin » 07 feb 2010, 20:21

Vanmiddag op 't Zuiderdiep in Groningen, in 'n half uur tijd 997/997Cabrio 996 of 997 Turbo, moeilijk zichtbaar...we zaten boven in Pathe te wachten totdat de film begon. Later uit 't centrum rijden zit er achter je wéér 'n 997 coupe....Lekker bijzonder :|

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 feb 2010, 20:26

Robin schreef:Vanmiddag op 't Zuiderdiep in Groningen, in 'n half uur tijd 997/997Cabrio 996 of 997 Turbo, moeilijk zichtbaar...we zaten boven in Pathe te wachten totdat de film begon. Later uit 't centrum rijden zit er achter je wéér 'n 997 coupe....Lekker bijzonder :|

Je M3 is specialer........................ :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2010, 21:29

Robin schreef:Vanmiddag op 't Zuiderdiep in Groningen, in 'n half uur tijd 997/997Cabrio 996 of 997 Turbo, moeilijk zichtbaar...we zaten boven in Pathe te wachten totdat de film begon. Later uit 't centrum rijden zit er achter je wéér 'n 997 coupe....Lekker bijzonder :|
Vanmiddag onderweg naar Arnhem op de A32 bij Wolvega komt me een auto tegemoet... ik dacht "daar zal je het hebben", benieuwd naar welke Porsche het was kwam het apparaat dichter en dichterbij.... tot ik van schrik zag dat het eenmaal goed in beeld.... een Beetle was :shock: Op enige afstand nauwelijks te onderscheiden van een Porsche.

Waarom ik Robin quote, zat ik me net eens af te vragen. Over eenheidsworst gesproken: wat is het uiterlijke verschil tussen de 996 en 997 behalve de LEDjes? Ik zie het verschil ook niet tussen een Carrera, Cayman, Boxster, Turbo... nouja de turbo wel ivm luchthappers aan de zijkant. Nu wordt er op Audi veel gescholden (en tegenwoordig ook BMW) dat de meeste modellen sterk op elkaar lijken. Porsche is geen reet anders, ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Goed, das mijn mening :mrgreen:

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 07 feb 2010, 22:20

Porsche heeft inderdaad niet echt een fantasierijke ontwerpafdeling.
Een GT3 is wel prachtig, maar over het algemeen vind ik Ferrari's veel mooier, vooral de oude 12 cilinder berlinetta modellen.
De nieuwe modellen vallen een beetje tegen, de california heeft rare opgestapelde uitlaten en de 458 italia ziet eruit als een rijdende sprinkhaan. De 599 GTB vind ik daarentegen wel een prachtige auto, doe mij er maar een met een handbak.

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2010, 09:11

Ben meer Porsche man... geluid van een koude start 964.. mooier wordt t niet!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 feb 2010, 22:43

Maus335i schreef:Vanmiddag onderweg naar Arnhem op de A32 bij Wolvega komt me een auto tegemoet... ik dacht "daar zal je het hebben", benieuwd naar welke Porsche het was kwam het apparaat dichter en dichterbij.... tot ik van schrik zag dat het eenmaal goed in beeld.... een Beetle was :shock: Op enige afstand nauwelijks te onderscheiden van een Porsche.

Waarom ik Robin quote, zat ik me net eens af te vragen. Over eenheidsworst gesproken: wat is het uiterlijke verschil tussen de 996 en 997 behalve de LEDjes? Ik zie het verschil ook niet tussen een Carrera, Cayman, Boxster, Turbo... nouja de turbo wel ivm luchthappers aan de zijkant. Nu wordt er op Audi veel gescholden (en tegenwoordig ook BMW) dat de meeste modellen sterk op elkaar lijken. Porsche is geen reet anders, ze zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Goed, das mijn mening :mrgreen:
Ik hoor het al. Het wordt tijd dat de Porsche Boxter Spyder zich er mee bemoeid. t' Zal Porsches bijzondere imago behoorlijk opschroeven :lol: Ben het wel eens, ik vind Porsches ook niet echt bijzonder. Maar, ik reed vandaag achter een Carrera 4S. Donkergrijs, fonkelnieuw, 4 dikke uitlaten en een beetje AM achterlichten. Weergaloooooos geluid, echt waar. Dat zag er toch wel heel dik uit. En toch ook wel erg exclusief. Maar ben het met Maus eens dat er aan de 911, en alle Porsches in het bijzonder, niet veel gebeurd qua vormgeving. Maar dat is een keuze natuurlijk. Dat is de Porsche lijn, en daar wijken ze niet van af. Ik vind Ferrari ook echt de supercar.

Maar, ik vind trouwens wel dat je een Porsche ALTIJD in een cabrio of roadster moet hebben. Dan wordt de auto direkt veel exclusiever en volgens mij zijn die auto's bedoeld als cabrio. Dat staat heel exclusief. Maar goed, zet daar eens een F430 cabrio tegenover... tja, dat is dan ook wel weer andere koek..

Paultje

Bericht door Paultje » 11 feb 2010, 21:44

Beide!

Ferrari vnl. de jaren '60, '70 en '80 modellen. Neem de 288 GTO, de F40, de 365 GT4 BB/512BB, maar ook 'simpele' 308/328s: allemaal stralen ze "supercar" uit. Van de nieuwe vind ik m.n de 430 Scud en 458 OK

Porsche vnl het écht oude werk: 356, 911 t/m 1973, wellicht nog 930 Turbo. Dan een hele tijd niets en dan... de Cayman, leuke nieuwe auto.

Veloce

Bericht door Veloce » 12 feb 2010, 08:33

Absoluut liever Ferrari. Porsche is ook wel leuk, maar eigenlijk wat te gewoontjes. De oude 911´s t/m de 993 zijn stoer. Daarna vind ik er eigenlijk niks meer aan. Een 928 of 924/9244 vind ik zelfs ook supergaaf. De enige uitzondering op de moderne meuk vind ik de Cayman S. Schoonpa heeft er 2 maanden geleden eentje gekocht. Het ontwerp is nét even iets beter dan de 911.

En Ferrari? Man wat hebben die een juweeltjes gemaakt. De gehele 250, 275, 330, 365-series. Colombo V12, wat een een waanzinnig geluid. De Platte 4.9 boxer uit de 512, de Biturbo V8 van de F40 zelfs iconische motoren hebben ze gemaakt. Dit merk straalt zoveel emotie uit alleen moeten ze nu oppassen dat ze niet over the top gaan. De nieuwe California is wel leuk maar heeft iets te veel drukke lijntjes. De nieuwe 458 heb ik ook nog mijn bedenkingen over.

Plaats reactie