Dan zal er bij de weging wel e.e.a. aan vloeistoffen in hebben gezeten

Nou wat ik bedoel is dat ik van jou 6 pagina's onzin over V8 motoren zie, ik krijg niet echt de indruk dat het allemaal ergens op gebaseerd is zeg maar.Rico v Velzen schreef:Bert valt allemaal meede 343 pk is het argument niet geweest voor de keuze van de M3. mijn punt is dat iedereen in koor roept oh wat is het allemaal weer super straks zonder zich te realiseren of het echt wel zo super is. er is ook nog zoiets als overkill. een punt dat gepasseerd word als er feitelijk geen voordeel meer is. het ene is er om het andere te compenseren. dat is de discussie.
Helemaal mee eens. 343pk is snel, maar niet bloedsnel naar mijn idee. Het verschil tussen een echt supersnelle(!!!!) auto en een M3/335i is nogal wat(understatement) en de E90 M3 'groeit' daar naartoeBert ///M3 schreef:Vind jij niet nodig nee, anderen misschien wel.
Welk punt wil je nu maken? Bang dat volgend jaar de 335i's en M3 V8's je om de ore vliegen?![]()
3000 euro benzine in een M5 is natuurlijk flauwekul, dat kan je best voor elkaar krijgen als je 20.000 km per maand rijd natuurlijk, maar als je met een M5 hetzelfde kilometrage gaat rijden als met je M3 dan ben je niet heel gek veel duurder uit tenzij je standaard 250 rijd.
Je M3 heeft ook maar 80 Pk meer als je vorige 130i. Waarom heb je dan een M3 gekocht ipv je 130i als die toch lichter was en beter stuurde. Zeker als 80 PK erbij toch niet belangrijk is.
Zelfde verhaal.
Jij bent nou niet bepaald DE circuitrijder Rico, en de M3 V8 is nog niet eens uit dus waar heb je 't over?Rico v Velzen schreef:Wouter mooi voorbeeld wat je aan haalt over de motorwereld. die kiezen er ook voor om de gewichten te laten zakken. dat is pas echte winst. in de auto wereld is het extra vermogen alleen maar nodig om het gewicht te compenseren. En Bert jij als circuitrijder zou toch helemaal door die V8 hype/mythe heen moeten prikken. een M3 V8 gaat echt niet meer plezier bieden op een circuit
Je hebt wel gelijk Rico. Als (ex) racer heb/had ik liever een lichtere motor dan meer vermogen. Denk dat (in de motorwereld althans) daar de echte winst ligt voor de fabrikanten: minder kilo's. De nieuwe Honda CBR600RR weegt nog slechts 155 kg droog, wederom 8 kg minder dan de voorganger.Rico v Velzen schreef:Wouter mooi voorbeeld wat je aan haalt over de motorwereld. die kiezen er ook voor om de gewichten te laten zakken. dat is pas echte winst. in de auto wereld is het extra vermogen alleen maar nodig om het gewicht te compenseren. En Bert jij als circuitrijder zou toch helemaal door die V8 hype/mythe heen moeten prikken. een M3 V8 gaat echt niet meer plezier bieden op een circuit
Kris overweeg jij de nieuwe M3 straks ?kris schreef:
nog meer woestijnsounds...
rico, ik heb de M6 op Spa gereden en heb uiteraard m'n E46 op Spa gereden en ja inderdaad de M6 voelt 'numb' aan in vergelijking met de E46. Stiller, meer geïsoleerd, rustiger etc etc etc...
maar, hij is wel flink sneller dan m'n E46...
dus wat is nou sportief?
ps een knalharde Polo zonder veren met een brulpijp van 20cm doorsnede voelt ook rauw, hard en luid aan:)
En een paar jaar later zie je 'm weer dubben. Die vette 100-liter 8-cilinder met dat halsbrekende vermogen van 65 pk? Of toch maar die light car met dat tweecilindertje van 24 liter?Robin schreef:Ik zie Rico rond de vorige eeuwwisseling(rond 1900) al in een visueel beeld(tm Rico) met z'n koets en 2 paarden ervoor. Rico kan 2 paarden erbij kopen of een Benz/Daimler 'auto-mobiel' net nieuw zonder paarden met 1,5 pk 'motor'.
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Google [Bot], MarcF, SlowCo, Wout309t en 8 gasten