VW Golf R20T
-
Re: VW Golf R20T
wat ik niet echt tof vind is dat hij bij elke schakel actie een scheet laat haha een plofje
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als dit zo is dan maar handbak.gerardR schreef:denk ook niet meer wou gewoon effe peilen wat jullie zeiden. ik vond zaterdag de dsg lekker rijden maar iets iegenwijs is een golf bluemotion misschien goed maar is zon snelle golf R iets te zuinig in gesteld
en ik gaf een paar keer flink gas dan moet ie toch effe denken als ie terug schakelt, met een handbak laat je hem in de 2 staan en gaat ie er snel vandoor.
wat jullie
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Je moet die DSG natuurlijk wel handschakelen als je gaat knallen. Dan merk je het voordeel, en is het ook gewoon sneller dan een handbak.gerardR schreef:wat ik niet echt tof vind is dat hij bij elke schakel actie een scheet laat haha een plofje
In de file lekker de bak in automatisch, ideale combo.
- RutgerK
Probleem met het 'uittesten' van DSG dat je dingen gaat proberen die je in de praktijk niet of nauwelijks doet.
Met de 1.4TSI motor van VW was dat ook zo. Dan werd er minimaal gasgegeven om in 2 minuten een toerenbereik van 1.000 tot 6.000 te doorlopen en dan was er commentaar op de overgang van compressor naar turbo.
Ik denk dat in de praktjk DSG prima voldoet.
Met de 1.4TSI motor van VW was dat ook zo. Dan werd er minimaal gasgegeven om in 2 minuten een toerenbereik van 1.000 tot 6.000 te doorlopen en dan was er commentaar op de overgang van compressor naar turbo.
Ik denk dat in de praktjk DSG prima voldoet.
-
ja ik heb ook zelf geschakeld met de dsg maar als ik terug schakelde ging de dsg gelijk weer eentje omhoog. het was zeker leuk om in te rijden maar kleine beetje playsation gevoel.
keek net op youtube naar handgesch. golf R en een met dsg
de handgesch. haalt 100 in de 2 en de dsg moet naar de 3.
ze zouden de dsg moeten hebben en als je echt zelf wilt schakelen dat dat ook echt kan en niet zo als nu dat ie het alsnog zelf doet dat ie eigenlijk gewoon de S stand
ze zouden de dsg moeten hebben en als je echt zelf wilt schakelen dat dat ook echt kan en niet zo als nu dat ie het alsnog zelf doet dat ie eigenlijk gewoon de S stand
-
Ik zou ook kiezen voor de DSG. Ik heb dan nog niet met een Golf DSG gereden maar wel met de flippers op een SLK AMG en vond het eigenlijk wel erg leuk, makkelijk en flitsend snel. 2 handen aan het stuur en schakelen wanneer je wil.
- Jurjen
Ik snap er geen reet van wat je nu bedoelt. Ik neem aan dat de R een handmatige modus heeft?gerardR schreef:ja ik heb ook zelf geschakeld met de dsg maar als ik terug schakelde ging de dsg gelijk weer eentje omhoog. het was zeker leuk om in te rijden maar kleine beetje playsation gevoel.
-
ja jurjen ben je trouwens al bij century geweest zag dat je in groningen woont.
ik bedoel dat je in de dsg echt zelf moet kunnen schakelen dus als je niet schakelt dat ie dan niet opschakelt de dsg schakelt nu wel zelf op of af als je nix doet
ik bedoel dat je in de dsg echt zelf moet kunnen schakelen dus als je niet schakelt dat ie dan niet opschakelt de dsg schakelt nu wel zelf op of af als je nix doet
- Jurjen
Nee, ik ben al tijden niet meer bij Century geweest.gerardR schreef:ja jurjen ben je trouwens al bij century geweest zag dat je in groningen woont.
Dat tweede ben ik volledig met je eens. Handmatig moet handmatig zijn. Is dat niet te programmeren? Zou ik liever hebben dan een paar pk's extra. Liever nog allebei natuurlijk.
-
nee staat ook een stuk op autoweek. dat je nu een keer een dsg moeten maken die waarmee je echt zelf kunt schakelen. ik reed zaterdag met de R door groningen en dan schakel ik terug geef gas en hij schakelt meteen weer op.
gaat toch een beetje zijn eigen weg
gaat toch een beetje zijn eigen weg
- Jurjen
Ik heb wel DSG's gereden die wel gewoon in de begrenzer hakken. Het is dus zeker mogelijk,
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Waar staat die?RutgerK schreef:De GP staat er goed bij Hans.

+1 even naar rechts duwen als je gaat knallen (vanuit D, naar rechts) en idd met DSG haalt hij de 100 in zijn 3 (wel nog steeds in 5,2 sec.Jurjen schreef:Je moet die DSG natuurlijk wel handschakelen als je gaat knallen. Dan merk je het voordeel, en is het ook gewoon sneller dan een handbak.gerardR schreef:wat ik niet echt tof vind is dat hij bij elke schakel actie een scheet laat haha een plofje
In de file lekker de bak in automatisch, ideale combo.

En 7 bak DSG had nog mooier geweest, hij maakt nu 3400 toeren bij 130/135km is eigenlijk net een tikje teveel als je lekker aan het cruisen ben.
Begrijpelijk! Het is idd maar net wat je zoekt, als het bv mijn funauto zal zijn, had ik ook een handbak genomen, maar dan had ik welThomas H schreef:Hier thuis is voor de R32 gekozen voor een handbak. DSG was zeker een goede optie, echter ben je toch wat meer aan het rijden in een handbak (is natuurlijk persoonlijk) en geniet je er misschien wat meer van.gerardR schreef:ja koop alleen de golf R niet om steeds langs de garage te gaan krijg hem 10 week eerder als normaal heb voorrang gekregen laatste week feb krijg ik hem wat is jullie mening golf R lekker zelf schakelen of dsg. hoor het graag van julllie.
100% aandrijving op de achterwielen gewild! (kan alsnog, is waarschijnlijk te programmeren

- Mathieu
Nou, gelijk laten doen, ouwe bochtenridder.
RWD op afroep dus
RWD op afroep dus

-
ja oke maar moeders heeft een 330d touring van 2007 wat een fijne auto maar een klote bak in de sneeuw. doe mij dan maar awd heb met mijn R32 nergens last van
én ik weet zeker dat er geen vw/audi dsg is die niet vanzelf overschakeld
én ik weet zeker dat er geen vw/audi dsg is die niet vanzelf overschakeld
- RVV
RWD + Sneeuw + winterbanden 

- Petrolhead Tom
100 procent op de achterwielen?!?! Dat is gaaf! :twisted:
Maar is dat niet vreselijk slecht voor de differentiëlen?
Maar is dat niet vreselijk slecht voor de differentiëlen?
- Mathieu
Nou, dat maakt voor Hans helemaal niet uit.
Die ruilt hem toch wel in voor iets anders binnen de garantieperiode

-
Hans, kan jij even wat duidelijkheid verschaffen over het wel of niet automatisch schakelen. 

- Hans R
Hoe bedoel je?
Als je hem in zijn manuele stand zet (duwtje naar rechts dus) kan je zelf gewoon flipperen en schakelt die alleen zelf terug als je te langzaam rijd, zelf opschakelen heb ik niet gemerkt,
ja voorbij de 6500 toeren, maar het maximale vermogen levert hij bij 6000 toeren, dus geen last van..
Als je hem in zijn manuele stand zet (duwtje naar rechts dus) kan je zelf gewoon flipperen en schakelt die alleen zelf terug als je te langzaam rijd, zelf opschakelen heb ik niet gemerkt,
ja voorbij de 6500 toeren, maar het maximale vermogen levert hij bij 6000 toeren, dus geen last van..
- Petrolhead Tom
Ohja vergeten!Mathieu schreef:Nou, dat maakt voor Hans helemaal niet uit.

-
Hans, dit bedoelde ik eigenlijk. Iemand die zeker weet dat het niet kan, en iemand die proefondervindelijk aangeeft dat het dus gewoon kan.gerardR schreef:........én ik weet zeker dat er geen vw/audi dsg is die niet vanzelf overschakeld....
Misschien is Gerard nu overtuigd dat het kan.

Mag ik daaruit opmaken dat Gerard een keuze gemaakt heeft zonder echt goed te informeren, of proefrijden, of geinformeerd is? Lijkt mij toch wezenlijk belangrijk als je voor die keuze staat.
- JP
Is het niet zo dat de DSG zich moet inlezen in het gedrag van de bestuurder?
Als ik 's morgens ga trappen ( en de DSG trekt 'm in elke versnelling door in de toeren) en 's middags wil moeders de v. hem gebruiken, dat de bak dan nog steeds even doortrekt, totdat hij doorheeft dat MDV was socialer rijdt ?
Als ik 's morgens ga trappen ( en de DSG trekt 'm in elke versnelling door in de toeren) en 's middags wil moeders de v. hem gebruiken, dat de bak dan nog steeds even doortrekt, totdat hij doorheeft dat MDV was socialer rijdt ?
- Hans R
Volgens mij krijgt Gerard wel vaker verkeerd advies daar.. want een bandenspannings regeling zit er gewoon standaard op.
-
haha ik weet zeker dat de dsg zelf schakelt als de bestuurder dat niet doet heb zelf in gereden een dsg en een handbak
-
Bij m'n Golf V R32 met het pookje naar rechts(dus flipperen of pookje vooruit/achteruit)schakelde ie alleen terug als je afremde(zoals Hans ook al zegt) Hij schakeld dus niet zelf op!.Zat je bv in z'n 3 dan bleef ie daarin staan totdat je weer zelf schakelde!!!Dat vond ik nou zo leuk aan de DSG bak...dat de puter juist NIET ingrijpt!..alleen dan bij het afremmen waarbij ie natuurlijk wel moet als je zelf niet terugschakelt.Het kan dus niet zo zijn dat als je bijna stilstaat hij nog in z'n 6e versnelling zit...dus dat werkt prima zo.DSG...de beste keuze.. 8)
Greetz Erik.
Greetz Erik.